Siivotkaa koirienne paskat!

Anonyymi

Ihan oikeasti ja pitäkää rakkinne kiinni. Ei voi olla niin vaikeaa. Ajatelkaa lapsien turvallisuutta.

11

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pidä kakarasi sisällä jos niin pelottaa! Minulla on isot laumikset ja ne tarttee juosta vapaana. Ei ne pure jossei niitä ärsytetä. Joten opeta kakaroilles, etteivät katso silmiin tai ohita liian läheltä. Eikä liikuta sitten pyörällä tai potkulaudalla.

      • Anonyymi

        Lukitse itsesi sisään äläkä päästä itseäsi ulos.


    • Anonyymi

      Pidä kakarasi sisällä jos niin pelottaa! Minulla on isot laumikset ja ne tarttee juosta vapaana. Ei ne pure jossei niitä ärsytetä. Joten opeta kakaroilles, etteivät katso silmiin tai ohita liian läheltä. Eikä liikuta sitten pyörällä tai potkulaudalla.

      SE on oma vikasi, jos onnettomuuksia sattuu. Mitäs kiusaat koiria.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä, kakaroiden ei kuulu liikkua ulkona ilman valvontaa. Parempi pitää visiirillä varustetty integraali- tai jääkiekkokypärä päässä, niin ei synny katsekontaktia eikä päävammoja.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä, kakaroiden ei kuulu liikkua ulkona ilman valvontaa. Parempi pitää visiirillä varustetty integraali- tai jääkiekkokypärä päässä, niin ei synny katsekontaktia eikä päävammoja.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä, kakaroiden ei kuulu liikkua ulkona ilman valvontaa. On parempi pitää visiirillä varustetty integraali- tai jääkiekkokypärä päässä, niin ei synny katsekontaktia eikä päävammoja.

    • Anonyymi

      Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
      1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
      2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
      3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
      Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.
      Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.”
      Lakiin perustuen, mutta myös vastuuntunnosta koiranomistajien tulee kerätä koiriensa jätökset pois taajaan asutuilla alueilla ja yleisillä ulkoilualueilla, kuten puistoissa. Monelta ristiriidalta vältytään, kun koiranomistajat totuttelevat keräämään koiransa jätökset roska-astioihin.

      • Anonyymi

        Lisäksi.
        Taajaman ulkopuolella koiraa ei saa koskaan pitää irti toisen maa-alueella.
        Taajaman ulkopuolella luvallisesti irti oleva koira ei saa aiheuttaa vaaraa tai vahinkoa ihmisille.

        Kaupungissa asuva ihminen ei saa pitää koiraa irti koskaan eikä missään, muualla kuin aidatulla pihamaalla tai erikseen rakennetulla ja koirille osoitetulla alueella tai harjoituspaikalla.


    • Siivouksesta ehdottomasti samaa mieltä. Olen itsekin kirjoittanut samasta aiheesta ja jatkuvasti korjaan niitä jätöksiä jos ovat kulkureitillä.
      Oma koirani ei myöskään liiku irti yleisillä alueilla. Kaikki koirat tarvitsevat liikuntaa niin kuin omistajansakin.
      Juuri eilen näin kun kaksi isoa koiraa veti omistajansa ohjaamaa rullalautaa hirmuista kyytiä. Itse tulin koirani kanssa vastaan eivätkä koirat noteeranneet omaani mitenkään.
      Aika huikeaa.
      Yhteispelillä se sujuu.

      • Anonyymi

        Rullalautailija oli kouluttanut koiransa todella hyvin niinkuin pitääkin. Tuskin muuten lautailisi koiriensa vetämänä, koska huonosti koulutettu koira voisi reagoida toisiin koiriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rullalautailija oli kouluttanut koiransa todella hyvin niinkuin pitääkin. Tuskin muuten lautailisi koiriensa vetämänä, koska huonosti koulutettu koira voisi reagoida toisiin koiriin.

        Aivan, vaatii täydellistä luottamista koiriinsa. Tollasia on kiva nähdä mutta harvoin niitä näkee, tämäkin oli elämäni ensimmäinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3936
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3348
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2859
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2821
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2174
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2121
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2027
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1885
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1860
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1829
    Aihe