Puulämmitys

puu

Ihmettelen teitä maamiehet ja naiset. Miksi niin kovin usein päätoimisten tilallisten kiinteistöjen lämmitys on sähköllä tai öljyllä. Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?

Tukkipuusta saa kolminkertaisen hinnan polttamalla kuin myymällä yhtiölle.

8

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

      Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?

      Arvaa miksi?

      • ropsi

        Itse kyllä poltan haketta siis puuta lämmitykseen ja käyttöveteen myös navettaan . mutta en kyllä laittaisi puulla tai hakkeella toimivaa kuivaajaa ,koska se olisi kallis ja suuritöisempi ja ennenkaikkea vaarallisempi paloturvallisuuden kannalta. Hakekattila ja stokeri olisi ainoa järkevä automatisoinnin kannalta ,koska muistan ne ajat kun kuivattiin halkouuneilla . Siinähän on yksi mies jatkuvasti puita uuniin lappaamassa ,joten ei ei ja ei


    • puu

      Tähän mennessä annetut vastaukset ovat juuri sellaisia kuin pelkäsinkin. Täysin Neuvostoliiton aikaisia mielipiteitä.

      Itse olen melko vaativassa työssä tilan ulkopuolella ja silti lämmitän puulla ja jopa kuivaan viljaa puulämmöllä. En kuivaa viljaa pihalla olevalla nuotiolla, vaan tavallisessa öljylämmitteisessä kuivurissa, johon voin johtaa myös puulla tuotettua lämpöä.


      Tähän asti olen puolustellut viljelijöitä, mutta näiden päätoimisten viljanviljelijöiden kiireitä en kyllä ymmärrä.

      • ilmeisesti liian halpaa, ajan kanssa puukin voi ruveta olemaan ihan tosissaan varteenotettava vaihtoehto.Ja niinkuin sanoit,Kyllä se onnistuu jo nykyäänkin ,mutta kieltämättä ei ole aivan yhtä helppo kuin öljy.


      • Ropsi

        mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta


      • Jyvä
        Ropsi kirjoitti:

        mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta

        on jo melkeen keksitty.
        osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
        http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
        mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana....


      • ropsi
        Jyvä kirjoitti:

        on jo melkeen keksitty.
        osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
        http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
        mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana....

        Riippuu kuivurin paikasta ja etäisyydestä miten mikäkin toimii. Meillä porukan kuivaaja keskellä ja kaukana kaikesta


    • arii

      mulla on ollut nyt kolmisen vuotta kuivaaja käytössä ja laskin silloin että oli tehny noin 100 tuhatta markkaa lisää hintaa toimiva hake tai turpeella toimiva järjestelmä.... ei vaan kannata vielä näillä öljyn hinnoilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe