Ihmettelen teitä maamiehet ja naiset. Miksi niin kovin usein päätoimisten tilallisten kiinteistöjen lämmitys on sähköllä tai öljyllä. Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?
Tukkipuusta saa kolminkertaisen hinnan polttamalla kuin myymällä yhtiölle.
Puulämmitys
8
1487
Vastaukset
- heh
Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?
Arvaa miksi?- ropsi
Itse kyllä poltan haketta siis puuta lämmitykseen ja käyttöveteen myös navettaan . mutta en kyllä laittaisi puulla tai hakkeella toimivaa kuivaajaa ,koska se olisi kallis ja suuritöisempi ja ennenkaikkea vaarallisempi paloturvallisuuden kannalta. Hakekattila ja stokeri olisi ainoa järkevä automatisoinnin kannalta ,koska muistan ne ajat kun kuivattiin halkouuneilla . Siinähän on yksi mies jatkuvasti puita uuniin lappaamassa ,joten ei ei ja ei
- puu
Tähän mennessä annetut vastaukset ovat juuri sellaisia kuin pelkäsinkin. Täysin Neuvostoliiton aikaisia mielipiteitä.
Itse olen melko vaativassa työssä tilan ulkopuolella ja silti lämmitän puulla ja jopa kuivaan viljaa puulämmöllä. En kuivaa viljaa pihalla olevalla nuotiolla, vaan tavallisessa öljylämmitteisessä kuivurissa, johon voin johtaa myös puulla tuotettua lämpöä.
Tähän asti olen puolustellut viljelijöitä, mutta näiden päätoimisten viljanviljelijöiden kiireitä en kyllä ymmärrä.ilmeisesti liian halpaa, ajan kanssa puukin voi ruveta olemaan ihan tosissaan varteenotettava vaihtoehto.Ja niinkuin sanoit,Kyllä se onnistuu jo nykyäänkin ,mutta kieltämättä ei ole aivan yhtä helppo kuin öljy.
- Ropsi
mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta
- Jyvä
Ropsi kirjoitti:
mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta
on jo melkeen keksitty.
osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana.... - ropsi
Jyvä kirjoitti:
on jo melkeen keksitty.
osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana....Riippuu kuivurin paikasta ja etäisyydestä miten mikäkin toimii. Meillä porukan kuivaaja keskellä ja kaukana kaikesta
- arii
mulla on ollut nyt kolmisen vuotta kuivaaja käytössä ja laskin silloin että oli tehny noin 100 tuhatta markkaa lisää hintaa toimiva hake tai turpeella toimiva järjestelmä.... ei vaan kannata vielä näillä öljyn hinnoilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291293
- 99833
- 73623
- 50557
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11471ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m148406Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387- 25368
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174362