Ilmailuliiton PJ:llä potkurihuolia?

Anonyymi

Onkohan tietoa missä RV:n lapoja on väännetty?
Epätietoinen kyselee...

46

3641

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliskos Kuhmo?

      Jotkut asiat ne vaan on oottaneet tapahtumistaan.

      • Anonyymi

        Aikas monet kerrat oon nähny miten pj rullaa koneellaan milloin missäkin, oikea käsi suorana ja puhelin (kamera) siinä kädessä. On se varmaan tärkeetä saada ikuistettua sankariteot youtuubiin ja fäsäriin.

        Sinänsä aivan järjetöntä ja edesvastuutonta toimintaa. Lupakirja pitäisi pois ottaa jos tuollaista tekee. Oikean käden pitäisi kannuskonetta ajaessa olla tehovivulla. Jos ja kun kuski säikähtää jotain ja jarruttaa, on kone nokallaan.

        Näin siinä varmaan kävikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikas monet kerrat oon nähny miten pj rullaa koneellaan milloin missäkin, oikea käsi suorana ja puhelin (kamera) siinä kädessä. On se varmaan tärkeetä saada ikuistettua sankariteot youtuubiin ja fäsäriin.

        Sinänsä aivan järjetöntä ja edesvastuutonta toimintaa. Lupakirja pitäisi pois ottaa jos tuollaista tekee. Oikean käden pitäisi kannuskonetta ajaessa olla tehovivulla. Jos ja kun kuski säikähtää jotain ja jarruttaa, on kone nokallaan.

        Näin siinä varmaan kävikin.

        Normalization of deviation...

        Ihan turha äijä näissä hommissa tuollainen pj.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikas monet kerrat oon nähny miten pj rullaa koneellaan milloin missäkin, oikea käsi suorana ja puhelin (kamera) siinä kädessä. On se varmaan tärkeetä saada ikuistettua sankariteot youtuubiin ja fäsäriin.

        Sinänsä aivan järjetöntä ja edesvastuutonta toimintaa. Lupakirja pitäisi pois ottaa jos tuollaista tekee. Oikean käden pitäisi kannuskonetta ajaessa olla tehovivulla. Jos ja kun kuski säikähtää jotain ja jarruttaa, on kone nokallaan.

        Näin siinä varmaan kävikin.

        Ei ilmailukuvia tule itsestään, jonkun pitää ne ottaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ilmailukuvia tule itsestään, jonkun pitää ne ottaa !

        Ei tuolla tavalla kuitenkaan.


    • Anonyymi

      Vieläkö on huiska solmussa.

      • Anonyymi

        Pitkään. Kun kone menee nokilleen on moottori purettava ja tarkastettava.

        Puheenjohtaja on nyt lyöttäytynyt siipeilemään punaisen koneen omistajan kanssa, kun omaa konetta ei ole käytettävissä varmaankaan koko kesänä. Ensimmäiset kuvat yhteisistä sankariteoista on jo julkaistu. Matalähestyminen Malmille. Siis melkein laskeutuminen ja ylösveto.

        Malmin päällikkö tuskailee tuota touhua, jossa rikotaan tietoisesti minimilentokorkeuksia. Hyvönen ja kaverinsa räimivät ajoharjoittelua suorittavan väkijoukon päällä 100 ft korkeudessa. Minimi olisi ollut 1000. Paitsi että Sillä korkeudella ei siinä ilmatilassa saa lentää.

        Gustavsson pelkää, että toistuvien rikkomusten takia Traficom lopullisesti peruuttaa kentän pitoluvan. Sehän on yhä voimassa; ainoastaan kiitotiet on suljettu NOTAMeilla.

        Hyvönenhän videoi jo heti Malmin tultua suljetuksi vastaavan stuntin jonka teki omalla koneellaan.

        Kun herrat, saatuaan asiantuntijapalautetta, tajusivat viimein mitä tuli tehtyä, sankarikuvat ja videot hävisivät netistä vähin äänin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkään. Kun kone menee nokilleen on moottori purettava ja tarkastettava.

        Puheenjohtaja on nyt lyöttäytynyt siipeilemään punaisen koneen omistajan kanssa, kun omaa konetta ei ole käytettävissä varmaankaan koko kesänä. Ensimmäiset kuvat yhteisistä sankariteoista on jo julkaistu. Matalähestyminen Malmille. Siis melkein laskeutuminen ja ylösveto.

        Malmin päällikkö tuskailee tuota touhua, jossa rikotaan tietoisesti minimilentokorkeuksia. Hyvönen ja kaverinsa räimivät ajoharjoittelua suorittavan väkijoukon päällä 100 ft korkeudessa. Minimi olisi ollut 1000. Paitsi että Sillä korkeudella ei siinä ilmatilassa saa lentää.

        Gustavsson pelkää, että toistuvien rikkomusten takia Traficom lopullisesti peruuttaa kentän pitoluvan. Sehän on yhä voimassa; ainoastaan kiitotiet on suljettu NOTAMeilla.

        Hyvönenhän videoi jo heti Malmin tultua suljetuksi vastaavan stuntin jonka teki omalla koneellaan.

        Kun herrat, saatuaan asiantuntijapalautetta, tajusivat viimein mitä tuli tehtyä, sankarikuvat ja videot hävisivät netistä vähin äänin.

        Mitkä kuvat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä kuvat?

        Elvistely.


    • Anonyymi

      SIL puheenjohtajalla on jo kauan ollut tapana julkaista lentotoiminnastaan videoita sekä YouTubessa että Facebookissa.

      Ehkäpä toiveena on, että ilmailukansan vähäosaisimmat tuntisivat ja osoittaisivat niitä katsoessaan asiaan kuuluvaa ihailua.

      Itse en osaa ihailla esim. HeValla otettuja rullausvideoita, kun lennonjohtajana joudun toistamaan lukuisat kerrat tälle impulsiiviselle touholle selvityksiä ja ohjeita joista hän ei puuttuvan ilmailuenglannin taitonsa ja HeVan tointamenetelmien tutustumisen laiminlyönnin seurauksena saa tolkkua.

      On ennen näkemätöntä, kuulumatonta ja kokematonta että joku tulee experimental-pulkallaan sekoilemaan kansainväliselle lentoasemalle ilmeisen tietämättömänä kentän toimintamenetelmistä.

      En yli 30 työvuoteni ajalta tiedä ketään toista, jolle oman egon pönkitys ja ihailun hakeminen on niin tärkeää että hän keskittyy kuvaamaan oletetuille ihailijoilleen sekoiluaan rullaustiellä ja lentoonlähdössä.

      Asia on saatettu Traficomin tietoon.

      Järkytyin kun googletin herran nimellä YouTube-videoita joissa hän esiintyy OH-XTH:ssa rikkoen peräjälkeen kaikkia ajateltavissa olevia ilmailumääräyksiä.

      Hän on vaaraksi itselleen ja muille sekä häpeäksi harrasteilmailijoille ja johtamalleen liitolle.

      • Anonyymi

        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen.

        Tässä on jotakin hyvin tuttua ajatuksenjuoksua, jota on saatu lukea aikaisemminkin Peterin kirjoittamana. Ottaa se lujille, kun tuo liiton puheenjohtajuus on muiden hoidettavana. Jos Peter jatkossa vielä toistaa samat huomionsa useampaan kertaan, kuten on pitänyt tapanaan, niin kyllä ne joku kaheli ottaa todesta ja tulos liiton vaalissa saattaapi jatkossa parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on jotakin hyvin tuttua ajatuksenjuoksua, jota on saatu lukea aikaisemminkin Peterin kirjoittamana. Ottaa se lujille, kun tuo liiton puheenjohtajuus on muiden hoidettavana. Jos Peter jatkossa vielä toistaa samat huomionsa useampaan kertaan, kuten on pitänyt tapanaan, niin kyllä ne joku kaheli ottaa todesta ja tulos liiton vaalissa saattaapi jatkossa parantua.

        Ai tää olikin Pererin keksimä stoori. Kahelit otti ihan todesta. Ettei kuitenkin ollutFaktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tää olikin Pererin keksimä stoori. Kahelit otti ihan todesta. Ettei kuitenkin ollutFaktaa.

        Moneen kertaan olen käteni ristinyt ja kiittänyt etten koskaan ole alkanut ilmailun harrastajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on jotakin hyvin tuttua ajatuksenjuoksua, jota on saatu lukea aikaisemminkin Peterin kirjoittamana. Ottaa se lujille, kun tuo liiton puheenjohtajuus on muiden hoidettavana. Jos Peter jatkossa vielä toistaa samat huomionsa useampaan kertaan, kuten on pitänyt tapanaan, niin kyllä ne joku kaheli ottaa todesta ja tulos liiton vaalissa saattaapi jatkossa parantua.

        Rakas minulle tuntemattomaksi jäänyt harrasteilmailija.

        Pidän tarpeellisena rauhoitella sinua. En ole kiinnostunut (harraste)ilmailuliiton johtamisesta nyt enkä tulevaisuudessa. Olen työskennellyt Suomen Ilmailuliiton hallituksessa 4 peräkkäistä 2-vuotiskautta toimien osan ajasta liiton varapuheenjohtajana ja merkittävän osan ajasta liiton omistaman konserniyhtiön vastuullisena johtajana.

        En ole harrastelentäjä. Ilmailu on minulle ammatti. Minun ei ole tarkoitus asettua enää ehdolle Ilmailuliiton hallitukseen. Katson että menneet 8 vuotta ovat yhdelle hallitusjäsenelle aivan reiittävä aika tehdä ilmaista vapaaehtoistyötä suomalaisen harrasteilmailun eteen,

        Tämän sanottuani totean vielä, että sosiaalisesta mediasta löytyy verrattain kattava videokavalkadi eräällä experimental-lentokoneella suoritetuista lennoista. Kun tarkastelen videoituja suorituksia lennonopettajana ja maamme (oppilasmäärällä mitattuna) suurimman lentokoulun vastuullisena johtajana, olen todella huolissani siitä esimerkistä, mitä nämä tallenteet välittävät.

        Opistomme toiminta on turvallisuushakuista ja rakenteista. Monessa kohdin nuo mainitsemani videot välittävät riskihakuisen, spontaania impulsiivisuutta sisältävän toimintatavan ja -mallin. Valitettavaa asiassa on se, että vähemmän kokeneet ilmailijat saattavat pitää tuollaisia stuntteja hienoina ja jäljittelemisen arvoisina.

        Me ammattilaiset emme niitä sellaisina pidä.

        Ystävällisin terveisin


        Peter Lord e. Tähtinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas minulle tuntemattomaksi jäänyt harrasteilmailija.

        Pidän tarpeellisena rauhoitella sinua. En ole kiinnostunut (harraste)ilmailuliiton johtamisesta nyt enkä tulevaisuudessa. Olen työskennellyt Suomen Ilmailuliiton hallituksessa 4 peräkkäistä 2-vuotiskautta toimien osan ajasta liiton varapuheenjohtajana ja merkittävän osan ajasta liiton omistaman konserniyhtiön vastuullisena johtajana.

        En ole harrastelentäjä. Ilmailu on minulle ammatti. Minun ei ole tarkoitus asettua enää ehdolle Ilmailuliiton hallitukseen. Katson että menneet 8 vuotta ovat yhdelle hallitusjäsenelle aivan reiittävä aika tehdä ilmaista vapaaehtoistyötä suomalaisen harrasteilmailun eteen,

        Tämän sanottuani totean vielä, että sosiaalisesta mediasta löytyy verrattain kattava videokavalkadi eräällä experimental-lentokoneella suoritetuista lennoista. Kun tarkastelen videoituja suorituksia lennonopettajana ja maamme (oppilasmäärällä mitattuna) suurimman lentokoulun vastuullisena johtajana, olen todella huolissani siitä esimerkistä, mitä nämä tallenteet välittävät.

        Opistomme toiminta on turvallisuushakuista ja rakenteista. Monessa kohdin nuo mainitsemani videot välittävät riskihakuisen, spontaania impulsiivisuutta sisältävän toimintatavan ja -mallin. Valitettavaa asiassa on se, että vähemmän kokeneet ilmailijat saattavat pitää tuollaisia stuntteja hienoina ja jäljittelemisen arvoisina.

        Me ammattilaiset emme niitä sellaisina pidä.

        Ystävällisin terveisin


        Peter Lord e. Tähtinen

        Hyvä Peter. Kirjoituksestasi jotenkin ilmeni, että sinua edelleen ahdistaa, ettet ole ilmailuliiton puheenlohtaja ja yrität löytää syitä joilla voit mollata nykyisen pj:n tekemisiä vääntämällä niitä riskinhakuisiksi ilma minkäänlaisia perusteita. Vaarallinen ei ole peruste, vaan miksi vaarallinen ja n.e.
        Esim. jyrkänteen reunalla kuvaaminen on vaarallista, koska kallio saattaa siitä lohjeta, siitäkin huolimatta, että on sellaisena miljoona vuotta ollut.

        Tuntematon harrastelija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Peter. Kirjoituksestasi jotenkin ilmeni, että sinua edelleen ahdistaa, ettet ole ilmailuliiton puheenlohtaja ja yrität löytää syitä joilla voit mollata nykyisen pj:n tekemisiä vääntämällä niitä riskinhakuisiksi ilma minkäänlaisia perusteita. Vaarallinen ei ole peruste, vaan miksi vaarallinen ja n.e.
        Esim. jyrkänteen reunalla kuvaaminen on vaarallista, koska kallio saattaa siitä lohjeta, siitäkin huolimatta, että on sellaisena miljoona vuotta ollut.

        Tuntematon harrastelija?

        Minä jäävään itseni tästä väittelystä. Onhan päivänselvää että kun joku muu on SIL:n puheenjohtaja, kaikki mitä kirjoitan on katkeroituneen miehen panettelua.


        Jos todella haluat lähteä keskustelemaan eräiden edesottamusten vaarallisuudesta, katsele videoita yhdessä jonkun luottamustasi nauttivan lennonopettajan tai vaikkapa Traficomin lupakirjaosaston tarkastajan kanssa. Heillä ei varmaankaan ole väärän välisiä silmälaseja.

        Peter


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Peter. Kirjoituksestasi jotenkin ilmeni, että sinua edelleen ahdistaa, ettet ole ilmailuliiton puheenlohtaja ja yrität löytää syitä joilla voit mollata nykyisen pj:n tekemisiä vääntämällä niitä riskinhakuisiksi ilma minkäänlaisia perusteita. Vaarallinen ei ole peruste, vaan miksi vaarallinen ja n.e.
        Esim. jyrkänteen reunalla kuvaaminen on vaarallista, koska kallio saattaa siitä lohjeta, siitäkin huolimatta, että on sellaisena miljoona vuotta ollut.

        Tuntematon harrastelija?

        Riittääkö perusteeksi vaarallisuudelle ettei tunne lentotoiminta menetelmiä ja lentää taitolentoa ilman koulutusta? Minimilentokorkeuksien alittaminen?
        NoNyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittääkö perusteeksi vaarallisuudelle ettei tunne lentotoiminta menetelmiä ja lentää taitolentoa ilman koulutusta? Minimilentokorkeuksien alittaminen?
        NoNyymi

        Kiitos.
        Riittää oikein hyvin.
        Spontaani impulsiivisuus on kaikessa yhteinen nimittäjä.

        Toiselta nimeltään impulssikontrollin puute.

        Se on hyvin yleistä myös ADD/ADHD -persoonilla.

        Olen usein kysynyt oppilaalta , “millä call-outilla RV-pilotti julistaa lento-onnettomuuden alkaneeksi?”

        “Annas kun mä näytän yhden jutun”

        Peter
        Omalla nimellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Peter. Kirjoituksestasi jotenkin ilmeni, että sinua edelleen ahdistaa, ettet ole ilmailuliiton puheenlohtaja ja yrität löytää syitä joilla voit mollata nykyisen pj:n tekemisiä vääntämällä niitä riskinhakuisiksi ilma minkäänlaisia perusteita. Vaarallinen ei ole peruste, vaan miksi vaarallinen ja n.e.
        Esim. jyrkänteen reunalla kuvaaminen on vaarallista, koska kallio saattaa siitä lohjeta, siitäkin huolimatta, että on sellaisena miljoona vuotta ollut.

        Tuntematon harrastelija?

        Miksi vaarallinen? Siksi että lentää taitolentoa ilman koulutusta, alittaa minimikorkeuksia eikä tunne lentotoiminta menetelmiä!


      • Anonyymi

        Muuta venäjälle!


    • Anonyymi

      Et varmasti ole ainoa !

    • Anonyymi

      Tässähän voisi olla aineksia ilmailuartikkeleiden sarjan jatkoksi MV-Lehteen. Vaikka Iljušinille tuli masu pipiksi, niin julkaisu elää ja voi hyvin uusin voimin.

    • Anonyymi

      No, mutta nyt alkoi asia kiinnostaa. Millä nimikkeellä Tubesta löytyy ko. ilmailijan videoita ja mikä experimental-kone on kyseessä?

      • Anonyymi

        OH-XTH
        T niinkuin Timo ja H niin kuin Hyvönen


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiinnostava konetyyppi, mutta tuolla tiedolla ei löytynyt ko. herran videoita / edesottamuksia Tubesta.

        - https://www.radarbox.com/data/registration/oh-xth

        Tuossa alla olevassa ketjussa ko. lentäjä kertoo miksi ja miten potkuri vaurioitunut.

        Tässä ketjussa taasen jollakin 'tähdistä lukijalla' vaikuttaa olevan lievästikin ilmaisten asiaton mentaliteetti ko. henkilön lentämistä koskien ... ilmeinen asenenvamma, joka vie pohjan pois kommenteiltaan ... ei jatkoon :/

        Olettaisi ilmailun ja ennen kaikkea ilmailuturvallisuuden suhteen kaikilla olevan vastuullinen, maltillinen, objektiivinen ja asiallinen lähestymistapa ... ilman argumentum ad hominemia.

        - https://www.flightforum.fi/topic/27596-pienkoneonnettomuuksia/?page=75


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo poistettu.

        Ymmärsin, että hänellä olisi isompi tukku videoita joista vain jokunen poistettu, mutta onhan tuolla aivan hurja määrä kiinnostavia lentovideoita.

        Mutta tulihan tuon ikävän potkurivaurion tapahtuman myötä itselleni virtuaalioppia siitä miten herkästi "kannuskone" voi kallistua kelulalleen. Rullauksessa hieman pehmeä alusta ja hieman liian voiamakas jarrutus ja se on siinä.

        Tuosta tuli myös mieleen nyt Covidin aikaan vähällä käytöllä olleet konet, kerhojenkin kalusto, mahdollisesti puutteellisella huollolla, niin jos vaikkapa laskussa jarrut jumittavat ja puoltavat pahasti, niin sekin voi tuottaa murheita.

        Entä miten vähässä käytössä / pitkillä käyttötauoilla olevien koneiden polttoainesysteemi pidetään 'terveenä' ?

        Lentokoneet on kuin autot, eli ne tulisi olla melko aktiivisessa käytässä, jotta makaniikka ei 'happane' paikalleen käytön puutteen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin, että hänellä olisi isompi tukku videoita joista vain jokunen poistettu, mutta onhan tuolla aivan hurja määrä kiinnostavia lentovideoita.

        Mutta tulihan tuon ikävän potkurivaurion tapahtuman myötä itselleni virtuaalioppia siitä miten herkästi "kannuskone" voi kallistua kelulalleen. Rullauksessa hieman pehmeä alusta ja hieman liian voiamakas jarrutus ja se on siinä.

        Tuosta tuli myös mieleen nyt Covidin aikaan vähällä käytöllä olleet konet, kerhojenkin kalusto, mahdollisesti puutteellisella huollolla, niin jos vaikkapa laskussa jarrut jumittavat ja puoltavat pahasti, niin sekin voi tuottaa murheita.

        Entä miten vähässä käytössä / pitkillä käyttötauoilla olevien koneiden polttoainesysteemi pidetään 'terveenä' ?

        Lentokoneet on kuin autot, eli ne tulisi olla melko aktiivisessa käytässä, jotta makaniikka ei 'happane' paikalleen käytön puutteen vuoksi.

        Totta. Eikä ne lentäjäkään kovin pitkään seisottamista kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa alla olevassa ketjussa ko. lentäjä kertoo miksi ja miten potkuri vaurioitunut.

        Tässä ketjussa taasen jollakin 'tähdistä lukijalla' vaikuttaa olevan lievästikin ilmaisten asiaton mentaliteetti ko. henkilön lentämistä koskien ... ilmeinen asenenvamma, joka vie pohjan pois kommenteiltaan ... ei jatkoon :/

        Olettaisi ilmailun ja ennen kaikkea ilmailuturvallisuuden suhteen kaikilla olevan vastuullinen, maltillinen, objektiivinen ja asiallinen lähestymistapa ... ilman argumentum ad hominemia.

        - https://www.flightforum.fi/topic/27596-pienkoneonnettomuuksia/?page=75

        Heh.

        Että ihan ad hominem? Todella absurdia lukea täällä ad hominemista.

        Täällä kirjoittelevat ns puskista kaikki joita Peterin habitus ahdistaa mutta ei ole munaa tulla omalla nimellä esiin.

        Jokseenkin säälittävää.

        Jos esimerkiksi joku räimii suljetun Malmin kiitotien päällä ja saatuaan siitä kritiikkiä vieläpä puolustelee ja yllyttää siihen toistakin - niin kuinka paljon on ad hominem’ia siinä että tähdistä lukija esittää perustellut faktat siitä että niin ei pidä eikä saa tehdä?

        Katsokaapa Flight Forumille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh.

        Että ihan ad hominem? Todella absurdia lukea täällä ad hominemista.

        Täällä kirjoittelevat ns puskista kaikki joita Peterin habitus ahdistaa mutta ei ole munaa tulla omalla nimellä esiin.

        Jokseenkin säälittävää.

        Jos esimerkiksi joku räimii suljetun Malmin kiitotien päällä ja saatuaan siitä kritiikkiä vieläpä puolustelee ja yllyttää siihen toistakin - niin kuinka paljon on ad hominem’ia siinä että tähdistä lukija esittää perustellut faktat siitä että niin ei pidä eikä saa tehdä?

        Katsokaapa Flight Forumille...

        "Täällä kirjoittelevat ns puskista kaikki joita Peterin habitus ahdistaa mutta ei ole munaa tulla omalla nimellä esiin."

        Törmäsin tähän aiheeseen ja nimeltä mainittuihin henkilöihin ensi kertaa tässä ketjussa.

        Kommentoin vain tässä ketjussa kerrotun perusteella ja nyt Flight foorumilta lukemani valossa, josta lainasin sivua edellä, jossa eräs totesi sinun tehneen melko laajalti kyseenalaista mainetta, jopa suorastaan sairaaloisuutta edustavalla vainoamis-mentaliteetillä, jollaista ketjun kommettisikin rivien välistä tihkuvat.

        Se siitä munaisuudesta, rakentavuudesta, asiallisuudesta ja tervehenkisyydestä puhumattakaan.

        Mutta mikäli ko. lentäjä on rikkonut ohjestuksia ja lentoturvallisuutta, niin sille ei tietenkään ole mitään puolestelua ja hänen kerrotussa 'virkaroolissa' vieläkin vähemmän.

        Kuitenkin tuollaiset tekemiset tulee selvittää viranomaisreittejä omalla aikataulullaan, ei foorumeilla selkään puukottamis-mentaliteetillä, munattomasti matalalla räimien.

        :/


      • Anonyymi

        Luulin että se SIL pj-vaali käytiin jo vuonna 2019.
        Minä en ole asettumassa ehdolle SIL vaaleissa, en tänä vuonna enkä myöhemminkään.

        Harrastakaa te harrastajat harrasteilmailua nyt aivan rauhassa.

        Toki toivon että se luvattu ja odotettu SIL jäsenmäärän kääntyminen nousuun lopulta tapahtuisi. Niinhän siinä piti käydä. Nyt SIL jäsenmäärä on alhaisempi kuin koskaan. Ja alamäki jatkuu.

        PL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että se SIL pj-vaali käytiin jo vuonna 2019.
        Minä en ole asettumassa ehdolle SIL vaaleissa, en tänä vuonna enkä myöhemminkään.

        Harrastakaa te harrastajat harrasteilmailua nyt aivan rauhassa.

        Toki toivon että se luvattu ja odotettu SIL jäsenmäärän kääntyminen nousuun lopulta tapahtuisi. Niinhän siinä piti käydä. Nyt SIL jäsenmäärä on alhaisempi kuin koskaan. Ja alamäki jatkuu.

        PL

        "Nyt SIL jäsenmäärä on alhaisempi kuin koskaan. Ja alamäki jatkuu."

        Mahtaisiko yksinkertaisuudessaan johtua siitä, että ilmailun monet lajit ovat kerrassaan niin tyyriitä, ettei harrrastajia riitä ja varsinkin 'perinteinen' moottorilentäminen.

        Toisaalta, tuskimpa Malmin toiminnan alasajokaan on osaltaan edesauttamassa suuntauksen korjaantumista.

        Sitten, mikäli vihreistä olisi kiinni, niin ilmailu raamitettaisiin mahdollisimman ahtaalle ja verotettaisiin liki kuoliaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että se SIL pj-vaali käytiin jo vuonna 2019.
        Minä en ole asettumassa ehdolle SIL vaaleissa, en tänä vuonna enkä myöhemminkään.

        Harrastakaa te harrastajat harrasteilmailua nyt aivan rauhassa.

        Toki toivon että se luvattu ja odotettu SIL jäsenmäärän kääntyminen nousuun lopulta tapahtuisi. Niinhän siinä piti käydä. Nyt SIL jäsenmäärä on alhaisempi kuin koskaan. Ja alamäki jatkuu.

        PL

        Kiitos Lordi tästä Ilmailuliittoa koskevasta lupauksestasi.

        Minua ei kiinnosta mitä liikkuvien septitankkien harrastajat puuhaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Lordi tästä Ilmailuliittoa koskevasta lupauksestasi.

        Minua ei kiinnosta mitä liikkuvien septitankkien harrastajat puuhaavat.

        Jaa että liikkuvat septitankit.

        Jäin miettimään, mitä sinä tuolla letkautuksellasi koetit viestiä. Sen oli varmaan tarkoitus olla pikallinen, väheksyvä ja ylimieinen heitto. Niin oletan.

        Mutta.

        Minulla oli ensimmäinen liikkuva septitankki koneessani Piper Cheyenne 2 vuonna 1989. Seuraava liikkuva septitankki oli koneessa Cessna C402 vuonna 1992. Kolmaskin liikkuva septitankki oli, koneessani Mitsubishi MU-2 jonka ostin vuonna 1999.

        Ja liikkuvia septitankkeja löytyy likipitäen kaikista liikennekoneista.

        Asuntovaunussani sen sijaan on Cabby Loo polttava käymälä. Valmistaja Cinderella, Norja. Septitankkia ei vaunussani ole.

        Uskon, että ilman näitä tiedon murusuia ette sinä ja kaltaisesi olisi voineet tulla toimeen.
        En voi kuitenkaan olla hämmästelemättä persoonaani liittyvää kiinnostusta näistä pakonomaisesti suoltamistanne päivityksistä - joissa Peter sitä ja Peter tätä.

        Siteeraan edellä kirjoittanutta: Hankkikaa se elämä.

        Peter Lord


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että liikkuvat septitankit.

        Jäin miettimään, mitä sinä tuolla letkautuksellasi koetit viestiä. Sen oli varmaan tarkoitus olla pikallinen, väheksyvä ja ylimieinen heitto. Niin oletan.

        Mutta.

        Minulla oli ensimmäinen liikkuva septitankki koneessani Piper Cheyenne 2 vuonna 1989. Seuraava liikkuva septitankki oli koneessa Cessna C402 vuonna 1992. Kolmaskin liikkuva septitankki oli, koneessani Mitsubishi MU-2 jonka ostin vuonna 1999.

        Ja liikkuvia septitankkeja löytyy likipitäen kaikista liikennekoneista.

        Asuntovaunussani sen sijaan on Cabby Loo polttava käymälä. Valmistaja Cinderella, Norja. Septitankkia ei vaunussani ole.

        Uskon, että ilman näitä tiedon murusuia ette sinä ja kaltaisesi olisi voineet tulla toimeen.
        En voi kuitenkaan olla hämmästelemättä persoonaani liittyvää kiinnostusta näistä pakonomaisesti suoltamistanne päivityksistä - joissa Peter sitä ja Peter tätä.

        Siteeraan edellä kirjoittanutta: Hankkikaa se elämä.

        Peter Lord

        "Uskon, että ilman näitä tiedon murusuia ette sinä ja kaltaisesi olisi voineet tulla toimeen."

        No, eipä nuo avautumisesi nyt niin kovin aikuisilta ja henkisesti kypsiltä reaktioilta kuulosta.

        Kuulostaa kuin olisit jossakin yhden miehen oudon megalomanisessa sodassa "koko maailmaa" vastaan: minä, minä, minä vs. muu maailma ... toivon toki erehtyväni henkisestä profiilista.

        Jotkut narskuhenkiset ja yli-itseriittoiset, toistuvat egonsa pökittelijät vain ovat lahjakkaita luomaan pahaa verta ympärilleen, mutta ovat täysin kykenemättömiä arvioimaan omaa osuuttaan tapahtumien kulussa.

        Mutta toivotan mieluisia ja turvallisia lentoja.


    • Anonyymi

      Ei taida ropelli vielä pyöriä ,kun ei "sankaria" Vampulassa näy.

      • Anonyymi

        Puheista päätellen Vampulan isäntä olisi onnellisempi kun sinäkään et siellä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheista päätellen Vampulan isäntä olisi onnellisempi kun sinäkään et siellä olisi.

        Tiukasta halauksesta päätellen oli onnellinen ainakin siitä, että me olimme.

        PT JK HH DX


    • Anonyymi

      septitankin kuskaajat on "so last season"
      oikea nimitys on "numerojuopot"

    • Anonyymi

      Ei ehkä tulevan entisen PJ:n potkurivaurrio mennyt kuten itse kirjoitti forumilla. Rata oli loppumassa kesken ja paniikki iski. Tuskin oppi mitään tästäkään.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kuhmossa kerrottiin että rata ei ollut ”pehmeä” vaan että RV:llä oli laskussa liikaa nopeutta, ja kone meni äkkijarrutuksessa nokalleen.

        Tämä kuultu kentän pitäjälltä tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kuhmossa kerrottiin että rata ei ollut ”pehmeä” vaan että RV:llä oli laskussa liikaa nopeutta, ja kone meni äkkijarrutuksessa nokalleen.

        Tämä kuultu kentän pitäjälltä tänään.

        Tuolta se varmaan sivustakatsojalta näytti, mutta konehan oli melkein paikallaan ja takaapäin tullut puuska heitti peräsimet vadettynä olleen koneen nokalleen. Ei ole ensimmäinen tällainen tapaus, kolmekymmentä luvulla, jolloin koneet olivat enimmäkseen kannuspyöräisiä, näitä sattui muutama vuodessa ja suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolta se varmaan sivustakatsojalta näytti, mutta konehan oli melkein paikallaan ja takaapäin tullut puuska heitti peräsimet vadettynä olleen koneen nokalleen. Ei ole ensimmäinen tällainen tapaus, kolmekymmentä luvulla, jolloin koneet olivat enimmäkseen kannuspyöräisiä, näitä sattui muutama vuodessa ja suomessa.

        Niin. Hyvösen mukaan rata oli pehmeä. Kentän pitäjän mukaan ei ollut. Sinun mukaasi kone oli melkein paikallaan. Kentän pitäjän mukaan nopeutta oli liikaa.

        Hmm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolta se varmaan sivustakatsojalta näytti, mutta konehan oli melkein paikallaan ja takaapäin tullut puuska heitti peräsimet vadettynä olleen koneen nokalleen. Ei ole ensimmäinen tällainen tapaus, kolmekymmentä luvulla, jolloin koneet olivat enimmäkseen kannuspyöräisiä, näitä sattui muutama vuodessa ja suomessa.

        Kannuskoneen maakäsittelyn ABC, aina huomioi tuuli. Ihan käsi ohjaaja jos noin yritätte selittää.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe