Tarvisin tietoa mopoista

Juu oon tämmone just täyttäny 15v poika ja tarvis tietää kaikest näist mopohommist :D niiku aattelin että joku vois kertoa mulle niiku kaikesta tärkeestä niiku osista miten osat ja mopo toimii ja semmosta, tai sit kertoo mist kaikki tieto löytyy, ku mä en esimerkiks edes tiedä miten mäntä toimii, oon sillä tasolla

15

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäinen asia olisi se, että opettelisit kirjoittamaan!
      Jos parissa rivissä on 15 kielioppivirhettä, niin on selvää, ettet kouluopetukseen ihmeemmin ole perehtynyt.
      Parantamisen varaa siis kyllä on!

      • Aika turhaa vittuilua sanoisin :D voin vähä arvella että sua on koulukiusattu useammat vuodet ja joko oot semmonen 12v fortnite itkupilli tai joko amiksessa oleva paskalle rassausalalle menevä josta saa 800e/kk :D aika hauska viel että mun keskiarvo on noin 8.1 ja äikässä ysi tuli että aika ironista, eikö?


      • Anonyymi
        Kovaukkeli kirjoitti:

        Aika turhaa vittuilua sanoisin :D voin vähä arvella että sua on koulukiusattu useammat vuodet ja joko oot semmonen 12v fortnite itkupilli tai joko amiksessa oleva paskalle rassausalalle menevä josta saa 800e/kk :D aika hauska viel että mun keskiarvo on noin 8.1 ja äikässä ysi tuli että aika ironista, eikö?

        Kiitos vaan arvauksesta, ei osunut!
        Ei noilla rahkeilla kannata isotella!
        Olen nimittäin 74 vuotias eläkkeellä oleva lehtori.
        Lehtori on virka, johon vaaditaan tiedekorkeakoulussa suoritetut -
        5-6 vuoden opinnot - ei siis mikään AMK.
        Opetustyötä pitkään tehneenä tiedän, että oppilaat voi karkeasti jakaa kolmeen osaan!
        Niihin, joilla ei oppimisessa ilmene mitään ongelmia,
        2. niihin, jotka selviävät, kun opettaja vähän jaksaa "potkia" - siis auttaa ja avittaa ja
        3. lopuksi niihin, joihin mikään potkiminen ei tehoa.
        Onnea vaan valitsemallesi tielle, ei ole elämä näköjään vielä potkinut.
        Sitten kun elämä potkasee, huomaat, että tuo ulosanti ei tosiaankaan riitä lukio-opiskeluun, vaikka todistuksessa lukisi mitä. Omaa osaamattomuutta kun kannattaisi usein vähän peitellä eikä rehennellä sillä täällä!
        Kukaan ei ota sinua töihin edes marketin kärrypojaksi.
        Jäät kortistoon mopoinesi, vaikka se liikkuisi sataa, ellet sitä ennen osu sillä johonkin jalankulkijaan tai puuhun!
        Mopona minulla oli aikanaan Tunturi.
        Nyt on alla maksettu MB E 220 CDI A9, kirjan mukaan huiput tasasella 229km/t.
        Saksassa en ole ajanut kuin 210, mutta se riitti kyllä hyvin.
        Ei ole tarvinnut vaihtaa mitään rattaita, eikä poistaa rajoittimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaan arvauksesta, ei osunut!
        Ei noilla rahkeilla kannata isotella!
        Olen nimittäin 74 vuotias eläkkeellä oleva lehtori.
        Lehtori on virka, johon vaaditaan tiedekorkeakoulussa suoritetut -
        5-6 vuoden opinnot - ei siis mikään AMK.
        Opetustyötä pitkään tehneenä tiedän, että oppilaat voi karkeasti jakaa kolmeen osaan!
        Niihin, joilla ei oppimisessa ilmene mitään ongelmia,
        2. niihin, jotka selviävät, kun opettaja vähän jaksaa "potkia" - siis auttaa ja avittaa ja
        3. lopuksi niihin, joihin mikään potkiminen ei tehoa.
        Onnea vaan valitsemallesi tielle, ei ole elämä näköjään vielä potkinut.
        Sitten kun elämä potkasee, huomaat, että tuo ulosanti ei tosiaankaan riitä lukio-opiskeluun, vaikka todistuksessa lukisi mitä. Omaa osaamattomuutta kun kannattaisi usein vähän peitellä eikä rehennellä sillä täällä!
        Kukaan ei ota sinua töihin edes marketin kärrypojaksi.
        Jäät kortistoon mopoinesi, vaikka se liikkuisi sataa, ellet sitä ennen osu sillä johonkin jalankulkijaan tai puuhun!
        Mopona minulla oli aikanaan Tunturi.
        Nyt on alla maksettu MB E 220 CDI A9, kirjan mukaan huiput tasasella 229km/t.
        Saksassa en ole ajanut kuin 210, mutta se riitti kyllä hyvin.
        Ei ole tarvinnut vaihtaa mitään rattaita, eikä poistaa rajoittimia.

        Nyt kun aikaakin on kulunut, on sulla nyt vihdoinkin aika tunnustaa, että herra on sittenkin vain keskivertomiehiä tai jopa alempaa tasoa, masentunut ja vedonnut aineisiin, ainekin joihinkin. Äijä luuli olevansa joku vihdoinki erikoinen ku kirjotit kommentin ja luulit että se auttaa sun elämään sun mätänevässä ja homeisessa Vantaan kerrostaloasunnossa, mutta ilo olikin vaan hetkellinen. Elämä ei sulla mennykkää niin helposti kuin sanataidollasi kerroit vai?


    • Anonyymi

      Mitähän jos ekaksi kipaisisit kirjastoon. Kirjoissa on yllättävän paljon tietoa kun sopivan hyllyrivin löydät niin ei tarvitse täällä lukea idioottien kommentteja.

      • No kylhä se varmaa toimis 👍


    • Anonyymi

      Kyllä kasin keskiarvolla pitää osata etsiä tietoa itse, netti on pullollaan tietoa kaikesta mitä olet vailla. Sen soveltaminen käytäntöön onkin vaikeampaa, uimaan ei opi kuin menemällä veteen, kuten vanha kansa asian ilmaisee. Siispä ohjeena annan, hakeudu sellaiseen seuraan, joka on mopoista kiinnostunut.
      Väkisinkin tulee mieleen että avauksesi oli pelkkä provo ?

      • Tai saattaisko vaikka olla ettei täältä googlesta oikee löydy kunnolla tietoa kaikkii jos niistä ei tiedä valmiiks :D vähä vaikee hakee mitään jos ei tiedä mitään, eipä löydy mistään mitään jos etit "mopon osien nimet" tai "miten mopo toimii" ei niillä oo kertaakaan mitään tullu


      • Anonyymi
        Kovaukkeli kirjoitti:

        Tai saattaisko vaikka olla ettei täältä googlesta oikee löydy kunnolla tietoa kaikkii jos niistä ei tiedä valmiiks :D vähä vaikee hakee mitään jos ei tiedä mitään, eipä löydy mistään mitään jos etit "mopon osien nimet" tai "miten mopo toimii" ei niillä oo kertaakaan mitään tullu

        En usko tuota,
        http://www.motot.net/wiki/Mopon_toimintaperiaatteen_perusta



      • Anonyymi
        Kovaukkeli kirjoitti:

        Tai saattaisko vaikka olla ettei täältä googlesta oikee löydy kunnolla tietoa kaikkii jos niistä ei tiedä valmiiks :D vähä vaikee hakee mitään jos ei tiedä mitään, eipä löydy mistään mitään jos etit "mopon osien nimet" tai "miten mopo toimii" ei niillä oo kertaakaan mitään tullu

        Netti on pullollaan tietoa. sitä pitää osata etsiä. Istuskele vaikka hiljaa tuolissa ja mieti oletko nyt ihan kaikki keinot käyttänyt.


    • Anonyymi

      Moperihin naftaa ja kannattaa ketjut pestä verellä kerra viikkoo.

      Sittenku joloppi kasvat isooksi nii osta Koora.
      Se on kovan poijan autuu!

      T.MakeLahest

    • Anonyymi

      osaisiko joku auttaa minua? Olen 15v poika ja mopo ikä saavutettu. Olen katsellut nyt mopoja ja itse olen 176cm pitkä. Nyt löytyi kuitenkin todella hyvä vaihtoehto, mutta se on madallettu malli rieju mrt ja haluaisin tietää, että voiko madalletun mallin nostaa takaisin normaalille tasolle? Kiitos jo etu käteen vastauksista! Ja hyvää kesää kaikille!

    • Anonyymi

      Ai että on läppä lukea näitä kommentteja, mopojutut on vaan semmosia että ne vaan tietää ja jos ei niin hanki skoba.

    • Mä pärjäsin ihan ilman mitään teknistä tietoa. Jos vaan hyväkuntosen mopon ostaa niin kyllä se pitäis kaks tai kolme vuotta kestää. Itellä oli manki millä nykyäänki tykkään välillä ajella vaikka pari vuotta olen mopoiästä jo yli. Pehmeä penkki, pienikokoinen ja helppo. Miinusta ettei kaks päällä pysty laillisesti ajamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3744
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2469
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1720
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      326
      1572
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1426
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1383
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1320
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1218
    Aihe