Pelastin porukoiden pihamaalta lehtokotilon, jota olisi muuten kohdannut eutanasia. Sehän on vieraslaji Suomessa, eikö, ja siksi haitallinen luonnossa? Lueskelin kotiloista netistä, ja ilmeisesti on ok pitää tätäkin lajia lemmikkinä? Ainakin se on ollut virkeän oloinen ja yllättävän kiinnostunutkin esim mun sormista :D ja sille tarjotuista ruuista. Kalkkia ryhtyi syömään oikein innolla. Aivan erikoinen eläin ja yllättävän koukuttavaa sen seurailu. Se asustaa mulla faunaboksissa/jyrsijöiden kuljetusboksissa.
En tosiaan oikein mitään tiedä kotiloiden käyttäytymisestä, joten jäin ihmettelemään, että miksihän se kiersi juuri kuorensa ympäri ees taas päätään liikutellen? Ihan kuin se nuolisi kuortaan niin kuin kissa turkkia. Ei kai se syö kuortaan? Suihkutin sitä juuri, eli voisiko se nuolla vettä kuoresta?
Varmaan tulen tänne esittämään vielä monta tyhmää kysymystä tulevaisuudessa xD
Tuore lehtokotilon omistaja päivää
Anonyymi
1
738
Vastaukset 1
- Anonyymi
Ai niin, vielä että miten lehtokotilo näkee tai havaitsee asiat ympäristössään? Onko niillä hajuaistia, kuuloaistia..? Ja voiko se vahingoittua jos sen antaa madella kädelle? Se olisi halunnut jo kiivetä pariin otteeseen sormelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1102321Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???251036- 71922
- 103906
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha591865- 48855
- 82748
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76680- 69654
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31646