Pelastin porukoiden pihamaalta lehtokotilon, jota olisi muuten kohdannut eutanasia. Sehän on vieraslaji Suomessa, eikö, ja siksi haitallinen luonnossa? Lueskelin kotiloista netistä, ja ilmeisesti on ok pitää tätäkin lajia lemmikkinä? Ainakin se on ollut virkeän oloinen ja yllättävän kiinnostunutkin esim mun sormista :D ja sille tarjotuista ruuista. Kalkkia ryhtyi syömään oikein innolla. Aivan erikoinen eläin ja yllättävän koukuttavaa sen seurailu. Se asustaa mulla faunaboksissa/jyrsijöiden kuljetusboksissa.
En tosiaan oikein mitään tiedä kotiloiden käyttäytymisestä, joten jäin ihmettelemään, että miksihän se kiersi juuri kuorensa ympäri ees taas päätään liikutellen? Ihan kuin se nuolisi kuortaan niin kuin kissa turkkia. Ei kai se syö kuortaan? Suihkutin sitä juuri, eli voisiko se nuolla vettä kuoresta?
Varmaan tulen tänne esittämään vielä monta tyhmää kysymystä tulevaisuudessa xD
Tuore lehtokotilon omistaja päivää
Anonyymi
1
674
Vastaukset
- Anonyymi
Ai niin, vielä että miten lehtokotilo näkee tai havaitsee asiat ympäristössään? Onko niillä hajuaistia, kuuloaistia..? Ja voiko se vahingoittua jos sen antaa madella kädelle? Se olisi halunnut jo kiivetä pariin otteeseen sormelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3147864Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne906139Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733601Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322137Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222036Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961944- 391933
- 711682
- 441514
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311460