Onkos täällä muita Iisakin ratkojia? Olen yllätyksekseni huomannut, että tämä kerran kuukaudessa ilmestyvä lehti pyyhkii vaikeudessa PuPella lattioita. Siinä missä PuPen vaikeimmat ristikot täyttyvät suht vaivatta Iisakin ristikot pistävät pääparan ihan sekaisin.
Iisakki 5/2021
20
706
Vastaukset
Minulla ei suuremmalti ole kokemusta Iisakista, mutta kerron niistä lehdistä, joita olen ratkonut. Iisakin kahdesti vuodessa ilmestyvä albumi oli hyvä kokemus.
Se, miksi Iisakin ristikot ei oikein innosta verrattuna IS:n ja PuPe:n ristikoihin, on ulkoasua alkeus. Ratkontakokemusten etsimisen suhteen ihan toissijaista.
Sanariksen foorumissa on tullut esille, että Iisakin ristikoissa on PuPea vaikeampia ristikoita. PuPe:n kohdalla Sanaris voisi luopua mainostamasta lehteä Suomen visaisimpana ristikkolehtenä, sillä se ei PuPe 6/2020 - PuPe 2/2021 suhteen ainakaan pidä lainkaan paikkaansa.
Sen lisäksi, että Iisakissa on haastavampia ristikoita, kaksi IS:n Antti Skytän kovista olivat minusta samalla ajanjaksolla haastavampia kuin yksikään PuPe:n kuvaristikko. Vain yksi Lähteenmäen tavuristikko oli haastavuudeltaan samaa luokkaa kuin Skytän kaksi ristikkoa.
PuPe 6/2020 - PuPe 2/2021 taisivat olla vasta Suomen kolmanneksi haastavimpia ristikkolehtiä tai ehkä neljänneksi haastavin, jos otetaan lukuun Sanaseppojen jäsenlehti. Se ei ole kuitenkaan ihan vertailukelpoinen, sillä se ei ole marketista löydettävä.
Hyvähän tässä on olla kilpailua - se voi tosin johtaa, että haastavuus menee överiksikin.
Julistautuminen haastavimmaksi on minusta tyhmästi tehty, koska sitä ei voi taata. Ehkä Iisakin voisi julistaa haastavimmaksi lehdeksi juuri nyt, mutta sitäkään ei ole viisasta tehdä.- Anonyymi
Tuota, ketjun aloittaja kyseli Iisakista. Sinä päätit kirjoittaa pitkän viestin muista lehdistä. Tuli ihan Kummeli ja ohjeistamispäällikkö Parantainen mieleen. Luulin, että hän oli kuvitteellinen hahmo, mutta ei näköjään ollutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, ketjun aloittaja kyseli Iisakista. Sinä päätit kirjoittaa pitkän viestin muista lehdistä. Tuli ihan Kummeli ja ohjeistamispäällikkö Parantainen mieleen. Luulin, että hän oli kuvitteellinen hahmo, mutta ei näköjään ollutkaan.
Puhumattakaan siitä, että samat asiat pyörii viikosta toiseen joka langassa pitää päsmätä.
- Anonyymi
Tuli kirjoitettua muistakin lehdistä siksi, että säikeen aloittaja itse vertasi Iisakin ristikoita Punaisen Pelikaanin ristikoihin. Laajensin tätä vertailua hieman. No tämä vertailu olisi järkevä jättää tähän.
En ole ostamassa lehteä, mutta jos joku on saanut täyteen vähintään kaksi kolmannesta ristikkoa voisin kokeilla, saisimmeko ristikon yhdessä loppuun.
Lähetä koko ristikko mahdollisimman siististi skannattuna tai valokuvattuna minulle seuraavan sivun lopussa olevaa lähetystoimintoa käyttäen:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-2021/
. Jos pystyn, annan julkisesti vinkkejä. Ratkaisusanoja en anna ja toivon, että kysyjäkään ei ratkaisusanoja paljasta.
Tosin olen rasittanut aivojani nettisuunnitteluun liittyvillä asioilla niin paljon, että en ole varma saanko käännettyä ne riittävästi ristikonratkontapulmia käsitteleväksi. Minulla on taipumus siihen, että joku asia ottaa "prosessoritehosta" hyvin suuren osuuden. Kun akuuttia ongelmaa ei ole, ehkä se onnistuu.- Anonyymi
No nyt meni tämäkin aihe Huuhaan pään sisällön selittelyksi. Mitä jos et kirjoittaisi näitä juttuja joka paikkaan. Eivät ne saa väkeä siirtymään sivuillesi, päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt meni tämäkin aihe Huuhaan pään sisällön selittelyksi. Mitä jos et kirjoittaisi näitä juttuja joka paikkaan. Eivät ne saa väkeä siirtymään sivuillesi, päinvastoin.
Joku kirjoitti joskus, että Parantainen ei harrasta ristikoita vaan niistä nettiin kirjoittelua. Taisi olla oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kirjoitti joskus, että Parantainen ei harrasta ristikoita vaan niistä nettiin kirjoittelua. Taisi olla oikeassa.
Tälle aiheelle on joku peukuttanut. Lähihistorian ensimmäinen peukku.
Anonyymi kirjoitti:
Tarjoasin oman kokemukseni, mutta sillä ei näemmä ole arvoa. No maaliskuussa joku käytti TapChattia paljonkin PuPen tehtävien parissa.
Muutaman kerran joku kysyi TapChatissa Iisakin ristikoistakin. Minä nyt vain voin niissä auttaa vain, jos saan ristikosta lähetetyn kuvan foorumini kautta.
Ja jos on merkittävästi nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä, en välttämättä osaa auttaa ollenkaan. Hieman nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä on tullut ratkottua.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ja jos on merkittävästi nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä, en välttämättä osaa auttaa ollenkaan. Hieman nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä on tullut ratkottua.
Tässä on muuten loistava esimerkki siitä miten ohjeistamispäällikkö omii säikeen. Hän ei ratko Iisakkeja, mutta tarinaa riittää - juttelee vaikka yksin.
Viimeissä kommenteissa toin vain esille sen, miten saattaisin voida auttaa, vaikka en ole lehteö ostanutkaan. On minulke joku joskun Iisakin ristikot -lehden ristikon lähettänyt. Muutaman kehden kohdalla olen jotakuta auttanut ratkomaan ristikon loppuun asti. Kun en lehteä ole ostanut, ainut taoani auttaa on ohjata sivuilleni.
- Anonyymi
Katsos kun alustaja kyselikin Iisakin ratkojia. Iisakin ratkojat tietenkin tilaavat tai ostavat lehden. Ei kukaan edes pyytänyt apuja, mutta sinä olet niitä heti tyrkyttämässä. Oikeat ratkojat eivät heti ole kerjäämässä helpotusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsos kun alustaja kyselikin Iisakin ratkojia. Iisakin ratkojat tietenkin tilaavat tai ostavat lehden. Ei kukaan edes pyytänyt apuja, mutta sinä olet niitä heti tyrkyttämässä. Oikeat ratkojat eivät heti ole kerjäämässä helpotusta.
Ohjeistamispäällikkö kirjoittaa kaikki viestinsä vain aidosti auttaakseen.
Anonyymi kirjoitti:
No niin tyrkytin. Tarjosin vähän samaan tapaan apua kuin patsastelulangoissa, mutta en sentään pyytämättä tarjonnut ratkaisusanoja.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
No niin tyrkytin. Tarjosin vähän samaan tapaan apua kuin patsastelulangoissa, mutta en sentään pyytämättä tarjonnut ratkaisusanoja.
Mistä sinä ne Iisakin ratkaisusanat olisit kerrottavaksi löytänyt?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä ne Iisakin ratkaisusanat olisit kerrottavaksi löytänyt?
21.05.2021 08:30 mainitsin, mistä voisi lähettää ristikoita minulle. En kyllä ole juuri nyt kovin skarpissa ristikkoratkontakunnossa. Vähän väsyä pukkaa koodaamisen jälkeen. Ainakin vaikeimmat tehtävä olisiva juuri nyt varmasti ylivaikeita. Mutta ehkä joku toinen kerta.
- Anonyymi
Olipahan Antti Skytän ja Kaarina Löfgrenin aukeaman täyteen saaminen ponnistelun ja pinnistelyn takana. PuPe jää jälkeen niin, että paukkuu.
- Anonyymi
Saman olen kokenut kahden Antti Skytän IS:n ristikon kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman olen kokenut kahden Antti Skytän IS:n ristikon kohdalla.
Niin on useasti sanonut Tapiokin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä812820Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2961635Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461537- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21009Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832