Iisakki 5/2021

Anonyymi

Onkos täällä muita Iisakin ratkojia? Olen yllätyksekseni huomannut, että tämä kerran kuukaudessa ilmestyvä lehti pyyhkii vaikeudessa PuPella lattioita. Siinä missä PuPen vaikeimmat ristikot täyttyvät suht vaivatta Iisakin ristikot pistävät pääparan ihan sekaisin.

20

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei suuremmalti ole kokemusta Iisakista, mutta kerron niistä lehdistä, joita olen ratkonut. Iisakin kahdesti vuodessa ilmestyvä albumi oli hyvä kokemus.

      Se, miksi Iisakin ristikot ei oikein innosta verrattuna IS:n ja PuPe:n ristikoihin, on ulkoasua alkeus. Ratkontakokemusten etsimisen suhteen ihan toissijaista.

      Sanariksen foorumissa on tullut esille, että Iisakin ristikoissa on PuPea vaikeampia ristikoita. PuPe:n kohdalla Sanaris voisi luopua mainostamasta lehteä Suomen visaisimpana ristikkolehtenä, sillä se ei PuPe 6/2020 - PuPe 2/2021 suhteen ainakaan pidä lainkaan paikkaansa.

      Sen lisäksi, että Iisakissa on haastavampia ristikoita, kaksi IS:n Antti Skytän kovista olivat minusta samalla ajanjaksolla haastavampia kuin yksikään PuPe:n kuvaristikko. Vain yksi Lähteenmäen tavuristikko oli haastavuudeltaan samaa luokkaa kuin Skytän kaksi ristikkoa.

      PuPe 6/2020 - PuPe 2/2021 taisivat olla vasta Suomen kolmanneksi haastavimpia ristikkolehtiä tai ehkä neljänneksi haastavin, jos otetaan lukuun Sanaseppojen jäsenlehti. Se ei ole kuitenkaan ihan vertailukelpoinen, sillä se ei ole marketista löydettävä.

      Hyvähän tässä on olla kilpailua - se voi tosin johtaa, että haastavuus menee överiksikin.

      Julistautuminen haastavimmaksi on minusta tyhmästi tehty, koska sitä ei voi taata. Ehkä Iisakin voisi julistaa haastavimmaksi lehdeksi juuri nyt, mutta sitäkään ei ole viisasta tehdä.

      • Anonyymi

        Tuota, ketjun aloittaja kyseli Iisakista. Sinä päätit kirjoittaa pitkän viestin muista lehdistä. Tuli ihan Kummeli ja ohjeistamispäällikkö Parantainen mieleen. Luulin, että hän oli kuvitteellinen hahmo, mutta ei näköjään ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, ketjun aloittaja kyseli Iisakista. Sinä päätit kirjoittaa pitkän viestin muista lehdistä. Tuli ihan Kummeli ja ohjeistamispäällikkö Parantainen mieleen. Luulin, että hän oli kuvitteellinen hahmo, mutta ei näköjään ollutkaan.

        Puhumattakaan siitä, että samat asiat pyörii viikosta toiseen joka langassa pitää päsmätä.


    • Anonyymi

      Tuli kirjoitettua muistakin lehdistä siksi, että säikeen aloittaja itse vertasi Iisakin ristikoita Punaisen Pelikaanin ristikoihin. Laajensin tätä vertailua hieman. No tämä vertailu olisi järkevä jättää tähän.

      En ole ostamassa lehteä, mutta jos joku on saanut täyteen vähintään kaksi kolmannesta ristikkoa voisin kokeilla, saisimmeko ristikon yhdessä loppuun. 

      Lähetä koko ristikko mahdollisimman siististi skannattuna tai valokuvattuna minulle seuraavan sivun lopussa olevaa lähetystoimintoa käyttäen:

      https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-2021/

      . Jos pystyn, annan julkisesti vinkkejä. Ratkaisusanoja en anna ja toivon, että kysyjäkään ei ratkaisusanoja paljasta.

      Tosin olen rasittanut aivojani nettisuunnitteluun liittyvillä asioilla niin paljon, että en ole varma saanko käännettyä ne riittävästi ristikonratkontapulmia käsitteleväksi. Minulla on taipumus siihen, että joku asia ottaa "prosessoritehosta" hyvin suuren osuuden. Kun akuuttia ongelmaa ei ole, ehkä se onnistuu.

      • Anonyymi

        No nyt meni tämäkin aihe Huuhaan pään sisällön selittelyksi. Mitä jos et kirjoittaisi näitä juttuja joka paikkaan. Eivät ne saa väkeä siirtymään sivuillesi, päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt meni tämäkin aihe Huuhaan pään sisällön selittelyksi. Mitä jos et kirjoittaisi näitä juttuja joka paikkaan. Eivät ne saa väkeä siirtymään sivuillesi, päinvastoin.

        Joku kirjoitti joskus, että Parantainen ei harrasta ristikoita vaan niistä nettiin kirjoittelua. Taisi olla oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kirjoitti joskus, että Parantainen ei harrasta ristikoita vaan niistä nettiin kirjoittelua. Taisi olla oikeassa.

        Tälle aiheelle on joku peukuttanut. Lähihistorian ensimmäinen peukku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nyt meni tämäkin aihe Huuhaan pään sisällön selittelyksi. Mitä jos et kirjoittaisi näitä juttuja joka paikkaan. Eivät ne saa väkeä siirtymään sivuillesi, päinvastoin.

        Tarjoasin oman kokemukseni, mutta sillä ei näemmä ole arvoa. No maaliskuussa joku käytti TapChattia paljonkin PuPen tehtävien parissa.


    • Muutaman kerran joku kysyi TapChatissa Iisakin ristikoistakin. Minä nyt vain voin niissä auttaa vain, jos saan ristikosta lähetetyn kuvan foorumini kautta.

      • Ja jos on merkittävästi nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä, en välttämättä osaa auttaa ollenkaan. Hieman nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä on tullut ratkottua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ja jos on merkittävästi nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä, en välttämättä osaa auttaa ollenkaan. Hieman nykyisiä PuPeja vaikeampia tehtäviä on tullut ratkottua.

        Tässä on muuten loistava esimerkki siitä miten ohjeistamispäällikkö omii säikeen. Hän ei ratko Iisakkeja, mutta tarinaa riittää - juttelee vaikka yksin.


    • Viimeissä kommenteissa toin vain esille sen, miten saattaisin voida auttaa, vaikka en ole lehteö ostanutkaan. On minulke joku joskun Iisakin ristikot -lehden ristikon lähettänyt. Muutaman kehden kohdalla olen jotakuta auttanut ratkomaan ristikon loppuun asti. Kun en lehteä ole ostanut, ainut taoani auttaa on ohjata sivuilleni.

      • Anonyymi

        Katsos kun alustaja kyselikin Iisakin ratkojia. Iisakin ratkojat tietenkin tilaavat tai ostavat lehden. Ei kukaan edes pyytänyt apuja, mutta sinä olet niitä heti tyrkyttämässä. Oikeat ratkojat eivät heti ole kerjäämässä helpotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos kun alustaja kyselikin Iisakin ratkojia. Iisakin ratkojat tietenkin tilaavat tai ostavat lehden. Ei kukaan edes pyytänyt apuja, mutta sinä olet niitä heti tyrkyttämässä. Oikeat ratkojat eivät heti ole kerjäämässä helpotusta.

        Ohjeistamispäällikkö kirjoittaa kaikki viestinsä vain aidosti auttaakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsos kun alustaja kyselikin Iisakin ratkojia. Iisakin ratkojat tietenkin tilaavat tai ostavat lehden. Ei kukaan edes pyytänyt apuja, mutta sinä olet niitä heti tyrkyttämässä. Oikeat ratkojat eivät heti ole kerjäämässä helpotusta.

        No niin tyrkytin. Tarjosin vähän samaan tapaan apua kuin patsastelulangoissa, mutta en sentään pyytämättä tarjonnut ratkaisusanoja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No niin tyrkytin. Tarjosin vähän samaan tapaan apua kuin patsastelulangoissa, mutta en sentään pyytämättä tarjonnut ratkaisusanoja.

        Mistä sinä ne Iisakin ratkaisusanat olisit kerrottavaksi löytänyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä ne Iisakin ratkaisusanat olisit kerrottavaksi löytänyt?

        21.05.2021 08:30 mainitsin, mistä voisi lähettää ristikoita minulle. En kyllä ole juuri nyt kovin skarpissa ristikkoratkontakunnossa. Vähän väsyä pukkaa koodaamisen jälkeen. Ainakin vaikeimmat tehtävä olisiva juuri nyt varmasti ylivaikeita. Mutta ehkä joku toinen kerta.


    • Anonyymi

      Olipahan Antti Skytän ja Kaarina Löfgrenin aukeaman täyteen saaminen ponnistelun ja pinnistelyn takana. PuPe jää jälkeen niin, että paukkuu.

      • Anonyymi

        Saman olen kokenut kahden Antti Skytän IS:n ristikon kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen kokenut kahden Antti Skytän IS:n ristikon kohdalla.

        Niin on useasti sanonut Tapiokin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe