Kirkko laivamme pohjakosketus

Anonyymi

Luterilainen kirkkomme on kriisissä koko Suomessa ja kärsii jäsenkadosta.
Mielestäni kun naiset ottivat valtaa kirkosta ja halusivat uudistaa kirkkoa ,siinä vaiheessa alamäki alkoi ja moraali kärsi kun sallittiin asiat mitkä oli ennen kiellettyjä.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meidänkin kirkko on tänäpäiänä täysin naisten vallassa.
      Miehille jää vain kirkollisveron maksu.
      Kun katsoo kirkkomme edustaa tieltä on tosi surkeassa kunnossa.
      Penkki linksallaan ja kasvit hoitamatta.luulisi että nämä naiset nyt laittaisivat sisääntulon houkuttelevaksi ja kuntoon joukolla kun siellä muutkin asiat päätetään
      " nais energialla"

      • Anonyymi

        Muuttuuko mielleen se että naiset ovat maailman enemmistönä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttuuko mielleen se että naiset ovat maailman enemmistönä..

        Sillä ei ole väliä onko naisia tai miehiä enemmistö,vaan sillä kuinka asioita hoidetaan.
        Jos missä niin seurakunnissa pitäisi tasa-arvon säilyä ja asioita hoitaa yhdessä,eikä vaan toisen sukupuolen näkökulmasta ,niinkuin meidän seurakunnassa toimitaan.


      • Anonyymi

        Näin siinä käy,kun nämä virat siirtyy isältä pojalle tai tytölle tai appiukolta vävypojalle
        Sitten hommia hoidetaan vaan " lonkalta" ei mitään ylimääräistä mikä ei suntiolle kuulu 🙅


    • Anonyymi

      Kyllähän se siltä tuntuu ,että " uskonnollisuus" alkaa olla sivuseikka . Ihan totta on. Kirkko on livennyt roolistaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin,kirkko on pahasti livennyt roolistaan.
        Kaipaan kirkossa entisen rovastimme puheita ja saarnoja ,oli ilo mennä sunnuntaisin sinne rauhoittumaan sai viikon alkamaan hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin,kirkko on pahasti livennyt roolistaan.
        Kaipaan kirkossa entisen rovastimme puheita ja saarnoja ,oli ilo mennä sunnuntaisin sinne rauhoittumaan sai viikon alkamaan hyvin

        Täytyyhän tähänkin kommentoida jotain. En ole mikään innokas kirkossa istuja. Näin en pysty kovinkaan painokkaasti ottamaan kantaa Vallivaaran saarnoihin. Joskus kuitenkin olen kirkossa käynyt. Ei nyt mitenkään voimakkaasti vaikuttanut. Sitten nämä naiset. Minusta on oikein hyvä kun kirkossa on naisnäkökulma mukana. Ulkoalueiden kunnossapito on ilmeisesti ulkoistettu. Sille moitteet ulkoalueden hoidosta kenelle ne kuuluu. Toki valvontavastuu on tilaajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän tähänkin kommentoida jotain. En ole mikään innokas kirkossa istuja. Näin en pysty kovinkaan painokkaasti ottamaan kantaa Vallivaaran saarnoihin. Joskus kuitenkin olen kirkossa käynyt. Ei nyt mitenkään voimakkaasti vaikuttanut. Sitten nämä naiset. Minusta on oikein hyvä kun kirkossa on naisnäkökulma mukana. Ulkoalueiden kunnossapito on ilmeisesti ulkoistettu. Sille moitteet ulkoalueden hoidosta kenelle ne kuuluu. Toki valvontavastuu on tilaajalla.

        Totta on ,että kiinteistön hoito kuuluu yhtiölle joka on valittu hoitamaan ne työt.
        Mutta ajatus oli,että nämä päättäjä " naiset" voisivat talkoilla ( niinkuin miehillä on tapana)vähän siistiä istutuksia ja käyttää luuta ja pyydettäessä kyllä miehet talkoilla tekee uuden penkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on ,että kiinteistön hoito kuuluu yhtiölle joka on valittu hoitamaan ne työt.
        Mutta ajatus oli,että nämä päättäjä " naiset" voisivat talkoilla ( niinkuin miehillä on tapana)vähän siistiä istutuksia ja käyttää luuta ja pyydettäessä kyllä miehet talkoilla tekee uuden penkin.

        No voiko tästä tehdä nais/mies asian. Itse olen mies....nythän tämä toinen mies kirjoittaja voisi mennä itse kirkon mäelle luutineen ja vasaroineen laittamaan asiat kuntoon. Ilmoitus vain näille naisille. Siitä ne talkoot lähtee käyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voiko tästä tehdä nais/mies asian. Itse olen mies....nythän tämä toinen mies kirjoittaja voisi mennä itse kirkon mäelle luutineen ja vasaroineen laittamaan asiat kuntoon. Ilmoitus vain näille naisille. Siitä ne talkoot lähtee käyntiin.

        Mistäpä päättelet että kirjoittaja on mies, voipi olla silleen mutta voipi olla toisinkin.
        Ei toisten tontille ole mitään asiaa mennä vasaroimaan ja talkoot laittaa alulle päättäjät.
        Minä maksan vaan verot ja odotan jonkinlaista palvelua tai edes silmänruokaa vastineeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voiko tästä tehdä nais/mies asian. Itse olen mies....nythän tämä toinen mies kirjoittaja voisi mennä itse kirkon mäelle luutineen ja vasaroineen laittamaan asiat kuntoon. Ilmoitus vain näille naisille. Siitä ne talkoot lähtee käyntiin.

        Minä olen nainen ja yritän pitää teidän miesten puolia viimeiseen asti kun te miehet olette menneet näiden voimakkaiden naisten hameen taakse.
        Hyvä että on koittanut aika,että naiset ottavat välillä vastuuta johan miehet ovat osaltaan sitä kantaneetkin,mutta kun miehet oli vallassa he kunnioittivat naisia,asioita hoidettiin tasa-arvoisesti molempien näkökulmasta.
        Nyt naiset väheksyvät miehiä ja ottaneet ylivallan.
        Tasa-arvo ja ylivalta pitää eroittaa toisistaan.


    • Anonyymi

      Vallis oli mies sanansa takana.

      • Anonyymi

        Olen täysin samaa mieltä.
        Paljon saarnoja kuulleena ja kirkkoja kiertäneenä löytyy enää harvasta seurakunnasta Valliksen kaltaista pappia.
        Kirkko on liikelaitos,siellä saarnataan kuukausipalkalla joka sunnuntaille määrätyistä aiheesta ja veisataan määrätyt virret.
        Itse saarnat ovat aneemisia vailla mitään tunnetta.
        En ihmettele yhtään ,että nämä eri uskonsuuntaukset ja lahkot saavat lisää jalansijaa.


    • Anonyymi

      En edes kuulu kirkkoon, mutta Vallis oli hyvä työssään ja mielensä asialla, Ja totuushan on tietenkin niin ,että ikinä ei tule Pappia,lukkaria,kunnanjohtajaa ,tai yleensäkään virkaatekevää ,et olis KAIKKIEN mieleen , koska meissä tavallisissa tallaajissakin on liian montaa mieltä ja kuulijaa. Jokainen tulkoon uskossaan onnelliseksi !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1569
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      20
      1209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1049
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      932
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      928
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      921
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      902
    Aihe