Ulkona viihtyvä rotu?

Anonyymi

Kuinka ison osan vuorokaudesta teidät lapinkoirat ovat ulkona?
Sosiaalisiahan lapinkoirat on. Silloin kun Piki saa kulkea sisälle/ulos mielensä mukaan, niin oon huomannut, että se piipahtaa sisällä ainakin 10 kertaa päivässä ( ja aina kun se näkee ikkunasta, että jääkaapin ovi aukeaa, sen pitää päästä kerjuulle 😂).
Meillä on aidattu piha ja Piki viihtyy siellä hyvin, paitsi jos sataa vettä. Piki on yöt ja työpäivät sisällä. Olenkin pohtinut ulkotarhan ja kopin laittamista, sillä Piki varmaan mielellään tarkkailisi sieltä naapurustoa työpäivien aikana. Huolettaa vain, jos Piki bongaa jäniksiä tai oravia ja räkyttää niin, että naapurusto hermostuu.
Millaisia kokemuksia teillä on ulkotarhoista ja tottuuko aikuinen koira nopeasti ulkotarhassa oloon?

1

547

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Suomenlapinkoira on sosiaalinen, joten en ainakaan itse pitäisi koiraa ”jatkuvasti” ulkotarhassa. Kyllä se koira kaipaa ihmisen seuraa. Meil on kyllä tarha, mutta ei edes koppia, koska koira oleilee tarhassa loppujen lopuksi aika vähän, enemmän se viihtyy sohvalla ihmisen kyljessä 🙂.
      Tiedän kyl, et jotkut pitää koiriaan jatkuvasti ulkona, jopa pieniä pentuja. Mä en kyl pidä tuollaisesta 🤔

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe