Vaikka olen omistanut kaneja jo pitkään, en silti tiedä, voiko kani tulla yhdestä kerrasta raskaaksi? Omistan tosiaan n. 7 vuoden vanhan kanin, jolla on ollut jo kaksi poikuetta, toinen tuli vahingossa ja toinen ihan suunnitellusti. Oltiin n. vuosi sitten ostettu pieni risteytys uros, ja on ollut harkinnassa leikata. Mutta päädyttiin tulokseen että ei leikata, koska ei niitä kumminkaan voisi enää yhdistää, kun vanhempi on jo niin kärttynen, että voisi tappaa pienemmän. Noh, koulusta tullessa uudessa häkeissään, vanhempi oli jo kaivanut pienen kuopan nurkkaan, josta pääsee uroksen häkkiin. Mutta kului ehkä tunti yii pari kun veli tuli kotiin ja sanoi niiden olevan samassa häkissä, uros naaraan selässä. En voinut aluksi käsittää tilannetta, mutta juoksin sukat jalassa ulos ja niinhän se oli. Mitä tällaisille tilanteille mahtaa, mutta en ole todellakaan enään valmis ottamaan yhtäkään poikuetta lisää. Hyvä puoli tässä on vain se että jos poikue tulee, niin se tulee kesällä sitten, jolloin on aikaa niille. Mutta tässä eniten pelottaa se, että kuoleeko vanhempi synnytykseen, jos jonkin sortin poikue on tulossa? Tiedän näistä valeraskauksista ja synnytyksen vaaroista, mutta onko nyt mahdollista että on n. 80% toden näköisyys että kani kuolee kun on jo niin vanha? Olisin todella kiitollinen jos auttaisit. Olen omistanut kanit n. 10 vuotta
Vahinko raskaus!
2
288
Vastaukset
- Anonyymi
No ei se välttämättä kuole onhan siinä vaara mut sille voi tulla keskenmeno jos sitä stressaa niin älä ainakaan stersaa sitä ja voitte viedä eläinlääkäriin niin sielä ainakin jossain autetaan kanin synnytys jutuissa
- Anonyymi
Seuraa tilannetta ja käytä eläinlääkärillä ultrassa. Kun kani synnyttää on aina uhkana, että se menehtyy, mutta jos kanisi on hyväkuntoinen sillä on aika hyvät mahdollisuudet selvitä. Eri tilanne olisi jos et olisi ennen teettänyt kyseisellä kanilla poikasia, koska ensimmäinen poikue pitäisi teettää jo noin yhden vuoden iässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422866Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302529Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362428Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202367Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421782Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241325Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741099
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017