Volkswageninlla on enää varaa vain täyssähköautojen kehittämiseen

Anonyymi

Volkswagen on varojen puutteessa luopunut kaikilla muilla käyttövoimilla toimivien autojen kehittämisestä, koksa sillä ei ole muuhun varaa maailman velkaantuneimpana yhtiönä.

Se on hylännyt polttomottoriauot, kaasuautot, vetyautot, plug in hybridit jne....

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/9743ad31-d116-4982-abc7-f5f00a70ff60?ref=ampparit:73f6

Syy johtuu tästä:

https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-on-maailman-velkaantunein-yhtio-jopa-suomen-valtionvelka-kalpenee-volkswagenin-168-miljardin-euron-velkavuoren-rinnalla/

34

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä enää jaksa provoilla. Volkkari ei heitä rahojaan kankkulan kaivoon. Polttokennoauto ei ole tulevaisuuden ratkaisu, sen voi lukea vaikka kuinka monesta kirjoituksesta täällä, joten en ala toistamaan.

      • Anonyymi

        Minusta tuo aloitus ei ole provo vaan täyttä asiaa. Harvoin täällä asiaa kohtaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuo aloitus ei ole provo vaan täyttä asiaa. Harvoin täällä asiaa kohtaakaan.

        Jos ei ymmärrä suuryritysten talousasioista ja lue tuota juttua, niin noin voisi joku tyhmä ajatellakin. Vähän sama Marin luontaiseduista, ihan kauheat 300 euroa kuukaudessa ja ihan luvalla ja pykälien mukaan, mutta eihän sitäkään tyhmä ymmärrä.


    • Anonyymi

      Ei mikään yhtiö enää kehitä fossiilipolttimia, sillä niillä ei ole mitään tulevaisuutta.

    • Anonyymi

      Kannattaa ihan lukea tuo Toyotan omapojan spämmäämä artikkeli tuosta velasta, niin ymmärtää ettei se ole mikään ongelma kun kassa on kunnossa ja velka on kiinni lähinnä autoissa ja muussa omaisuudesta jota riittää.
      Oli tuossa Toyotallakin sijoitus 4. 121 vastaavan yksikön velalla.
      Epätoivo ajaa omapojan spämmäämään vanhoja juttuja uudelleen ja uudelleen kun Toyota kyykkää , eikä pysy kehityksen vauhdissa mukana

      • Anonyymi

        Kuvitelmaa uskoa ja toivoa, mutta totuus on kuten aloituksessa kirjoitetaan.


      • Anonyymi

        Mitä suurempi lafka, sitä enemmän velkaa. Microftilla on enemmän velkaa kuin parturikampaamo Sonjalla. Silti Miccis on menestyvä firma ja Sonja on konkurssikypsä.

        Se juttu on se millaista velka on. VW:n velka on myytyjen autojen rahoitusta. Mitä enemmän myyt, sitä enemmän velkaa syntyy ja sitä suuremmat voitot. Saksmannit mielellään vaikka tuplaisivat tuollaiset velat.

        Se mikä tässä on oleellista on se että VW on laittanut rahansa oikeaan paikkaan kun Tojo on takertunut 90-luvun latauskelvottomiin ja täysin tyhjään arpaan vetyhommansa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä suurempi lafka, sitä enemmän velkaa. Microftilla on enemmän velkaa kuin parturikampaamo Sonjalla. Silti Miccis on menestyvä firma ja Sonja on konkurssikypsä.

        Se juttu on se millaista velka on. VW:n velka on myytyjen autojen rahoitusta. Mitä enemmän myyt, sitä enemmän velkaa syntyy ja sitä suuremmat voitot. Saksmannit mielellään vaikka tuplaisivat tuollaiset velat.

        Se mikä tässä on oleellista on se että VW on laittanut rahansa oikeaan paikkaan kun Tojo on takertunut 90-luvun latauskelvottomiin ja täysin tyhjään arpaan vetyhommansa kanssa.

        Volkswagenin vain pitäisi olla tuohon velkaan nähden paljon paljon suurempi kiuin mitä on.


      • Anonyymi

        On sulla selitykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagenin vain pitäisi olla tuohon velkaan nähden paljon paljon suurempi kiuin mitä on.

        Sä et vaan tajua, mutta ei se mitään. Yritä jotain yksinkertaisempaa, kuin nuo monimutkaiset suuryrityksen talousluvut.


    • Anonyymi

      -odottelemme edelleen hyvää akkua! - siksi satsaus pelkästään sähköön on yksipuolista.....
      Kestävä, halpa, kevyt akku on edelleen keksimättä ja tekemättä!
      Kuluttajat ovat akku-busineksen uhreja. Kun ei edes viel ole standardeja, vaan kaikki on erilaisia.....

      Mutta ehkä 10 -20v. kuluttua onkin jo toimiva, kevyt kestävä akku?
      Tai vetytalous kasvaa?

      • Anonyymi

        "Kestävä, halpa, kevyt akku on edelleen keksimättä ja tekemättä!"

        Nykyisillä akuilla ajaa 100km hintaan 2 euroa, bensalla 10 euroa ja vedyllä ei voi ajaa lainkaan. Ei epäselvyyttä voittajasta.


      • Anonyymi

        "Kestävä, halpa, kevyt akku on edelleen keksimättä ja tekemättä!"

        Kyllä se on jo keksitty: nykyiset akut, joiden kapasiteetti on kennotasolla yli 300 Wh/kg. 200 kg = 60 kWh. Kun akkuja käytetään auton rakenteena, todellinen painoa lisäävä vaikutus ei ole kovin suuri, koska tukirakenteita tarvitaan vastaavasti vähemmän. Eikä esim. painavaa polttomoottoria ja vaihteistoa lainkaan.


      • Anonyymi

        Luuletko ettei nuo isot konsernit tutki vaihtoehtoisia tekniikoita ja voimanlähteitä ihan kokoajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko ettei nuo isot konsernit tutki vaihtoehtoisia tekniikoita ja voimanlähteitä ihan kokoajan?

        Tojohönöä vain harmittaa kun Yojo munasi ladattavien autojen kehittämisen täysin ja satsasi kuolleena syntyneeseen vetyyn.
        Nyt pukkaa näitä itkupotkuraivareita päivittäin.

        VW laittoi panokset oikeaan ruutuun ja korjaa nyt hedelmää. Tojo puuskuttaa sähköautoihin isolta takamatkalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöä vain harmittaa kun Yojo munasi ladattavien autojen kehittämisen täysin ja satsasi kuolleena syntyneeseen vetyyn.
        Nyt pukkaa näitä itkupotkuraivareita päivittäin.

        VW laittoi panokset oikeaan ruutuun ja korjaa nyt hedelmää. Tojo puuskuttaa sähköautoihin isolta takamatkalta.

        Ladattavat hybridit vievät Vw:n konkurssiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavat hybridit vievät Vw:n konkurssiin.

        Tuo vaati jo perustelut, löytyykö? Hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavat hybridit vievät Vw:n konkurssiin.

        Tässä taas malliesimerkki siitä kuinka tojohönön kasetti ei kestä totuutta vaan on pakko höpöttää pelkkää valhetta.
        VWn osakekurssi on vahvassa nousussa ja tulos joka quarterissa erittäin kova.
        Saksalainen osaa tehdä autoja.
        Japsilla ajavat vetävät syväkyykkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko ettei nuo isot konsernit tutki vaihtoehtoisia tekniikoita ja voimanlähteitä ihan kokoajan?

        No, ei varmaan tutki jos ei ole rahaa. Se nimittäin maksaa ja aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas malliesimerkki siitä kuinka tojohönön kasetti ei kestä totuutta vaan on pakko höpöttää pelkkää valhetta.
        VWn osakekurssi on vahvassa nousussa ja tulos joka quarterissa erittäin kova.
        Saksalainen osaa tehdä autoja.
        Japsilla ajavat vetävät syväkyykkyä.

        Aloitus kertoo totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaati jo perustelut, löytyykö? Hihii!

        Etkö ymmärrä. Kaikki ostavat ladattavia hybridejä eikä täyssähköautoja eikä Vw.llä ole myynnissä kunnon ladattavia hybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöä vain harmittaa kun Yojo munasi ladattavien autojen kehittämisen täysin ja satsasi kuolleena syntyneeseen vetyyn.
        Nyt pukkaa näitä itkupotkuraivareita päivittäin.

        VW laittoi panokset oikeaan ruutuun ja korjaa nyt hedelmää. Tojo puuskuttaa sähköautoihin isolta takamatkalta.

        Sinusta ei pelkästään muita väheksymällä tule koskaan asiantuntijaa. Tekstisi kuuluu sarjaan naurettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta ei pelkästään muita väheksymällä tule koskaan asiantuntijaa. Tekstisi kuuluu sarjaan naurettava.

        "Sinusta ei pelkästään muita väheksymällä tule koskaan asiantuntijaa. Tekstisi kuuluu sarjaan naurettava."

        Minulle on aivan sama minkä statuksen anonyymit kirjoitukseni saavat. Anonyymin status on tasan tämän yhden yhden kirjoituksen mittainen.

        Tojon tekemiset sen sijaan ovat pidemmän kaaren asioita. Ja kyllä Tojo on mokannut nyt isosti kun jätti sähköautojen kehittämisen paitsioon.
        Jo pelkästään se että nyt Tojo liittyi into piukeana sähköautojen rintamaan ja potki latauskelvottomat ja vetyhörhöilyt takavasemmalle kertoo miten ulapalla tojo on ollut.

        Tämä ei ole minun tulkintaani vaan tojon itsensä tekemää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinusta ei pelkästään muita väheksymällä tule koskaan asiantuntijaa. Tekstisi kuuluu sarjaan naurettava."

        Minulle on aivan sama minkä statuksen anonyymit kirjoitukseni saavat. Anonyymin status on tasan tämän yhden yhden kirjoituksen mittainen.

        Tojon tekemiset sen sijaan ovat pidemmän kaaren asioita. Ja kyllä Tojo on mokannut nyt isosti kun jätti sähköautojen kehittämisen paitsioon.
        Jo pelkästään se että nyt Tojo liittyi into piukeana sähköautojen rintamaan ja potki latauskelvottomat ja vetyhörhöilyt takavasemmalle kertoo miten ulapalla tojo on ollut.

        Tämä ei ole minun tulkintaani vaan tojon itsensä tekemää.

        Toyota tulee sähköautomarkkinoille juuri silloin kun siihen on oikea hetki. Toyotan tuotantolinjat pyörivät tälläkin hetkellä ylikierroksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tulee sähköautomarkkinoille juuri silloin kun siihen on oikea hetki. Toyotan tuotantolinjat pyörivät tälläkin hetkellä ylikierroksilla.

        Oikea hetki oli 10 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tulee sähköautomarkkinoille juuri silloin kun siihen on oikea hetki. Toyotan tuotantolinjat pyörivät tälläkin hetkellä ylikierroksilla.

        Toyota on lupaillut sähköauto markkinoille jo moneen kertaan joten haluja kyllä on ollut. Kyky tekemiseen vaan puuttuu. Siksi PSA tekee sähköautot tojolle kun tojo itse ei osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinusta ei pelkästään muita väheksymällä tule koskaan asiantuntijaa. Tekstisi kuuluu sarjaan naurettava."

        Minulle on aivan sama minkä statuksen anonyymit kirjoitukseni saavat. Anonyymin status on tasan tämän yhden yhden kirjoituksen mittainen.

        Tojon tekemiset sen sijaan ovat pidemmän kaaren asioita. Ja kyllä Tojo on mokannut nyt isosti kun jätti sähköautojen kehittämisen paitsioon.
        Jo pelkästään se että nyt Tojo liittyi into piukeana sähköautojen rintamaan ja potki latauskelvottomat ja vetyhörhöilyt takavasemmalle kertoo miten ulapalla tojo on ollut.

        Tämä ei ole minun tulkintaani vaan tojon itsensä tekemää.

        Ja silti Toyota on edelleen maailman suurin autovalmistaja. Viime vuonna Toyota myi 9,5 miljoonaa autoa, VW 9,3 miljoonaa. Ero on ehkä pieni, mutta aiempana vuonna VW oli suurempi, eli Toyota on mennyt VW:n edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti Toyota on edelleen maailman suurin autovalmistaja. Viime vuonna Toyota myi 9,5 miljoonaa autoa, VW 9,3 miljoonaa. Ero on ehkä pieni, mutta aiempana vuonna VW oli suurempi, eli Toyota on mennyt VW:n edelle.

        Itsekin sanoit että ero on pieni, ei siis merkitystä. Palkintoja ei jaeta.
        VW muutti tehtaitaan juuri ja tuotantomäärät siitä johtuen pieneni tilapäisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti Toyota on edelleen maailman suurin autovalmistaja. Viime vuonna Toyota myi 9,5 miljoonaa autoa, VW 9,3 miljoonaa. Ero on ehkä pieni, mutta aiempana vuonna VW oli suurempi, eli Toyota on mennyt VW:n edelle.

        Toyota on keskittynyt pelkästään kuolevaan polttisteknologiaan kun VW on rakentanut sähköautotehtaita joka mantereelle.
        Katsopa miten pörssi on reagoinut näiden kahden firman erilaisiin valintoihin. VWn arvo on noussut kuin raketti Tojoon verrattuna.
        Vanhaan tarraamalla ei pärjää kuin kehitysmaiden halpismarkkinoilla. Raha tehdään rikkaiden maiden markkinoilla joissa ostetaan uusinta osaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kestävä, halpa, kevyt akku on edelleen keksimättä ja tekemättä!"

        Kyllä se on jo keksitty: nykyiset akut, joiden kapasiteetti on kennotasolla yli 300 Wh/kg. 200 kg = 60 kWh. Kun akkuja käytetään auton rakenteena, todellinen painoa lisäävä vaikutus ei ole kovin suuri, koska tukirakenteita tarvitaan vastaavasti vähemmän. Eikä esim. painavaa polttomoottoria ja vaihteistoa lainkaan.

        Sähkömoottori ei sitten mielestäsi paina mitään ?


    • Anonyymi

      miksihän vetuuutiset poistuu VWskoda sivuilta?

      eikö kehitys kelpaa?

    • Anonyymi

      En harrasta VW konsernin autoja, mutta eikös epäkäytännöllisen teknologian pois jättäminen ole ihan fiksua? Turhaa rahaa haaskata vetyhenkilöautoihin. Kalliita valmistaa, kalliita käyttää ja eihän niissä ole edes sisällä tilaa, koska kaasutankit ovat niin suuria.

      • Anonyymi

        Vetyautot ottavat dieselin tilan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2725
    2. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      215
      1129
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1121
    4. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1035
    5. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1021
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      951
    7. 36
      926
    8. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      914
    9. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      883
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      837
    Aihe