XAMK valintakurssi, Mikkeli tradenomi

Anonyymi

Moikka,

onko tietoa millon tästä tulee valinnat? 100 eniten pisteitä saanutta pääsee. Paljon saitte pisteitä? Itellä vielä vika tentti tekemättä

186

18256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taisi olla noin 89 pistettä mitä sain.

    • Anonyymi

      Sain 95,58p. Toivottavasti tulokset tulisivat pian!

    • Anonyymi

      Xamkin koulutusten omien valintakokeiden ja valintatapojen sekä yamk-koulutusten tuloksia julkaistaan koulutuskohtaisesti kesäkuun puolivälistä alkaen sitä mukaa, kun tulokset valmistuvat. Kaikki tulokset julkaistaan kuitenkin viimeistään 9.7.2021.
      (https://www.xamk.fi/koulutus/opiskelijavalinta/)

    • Anonyymi

      Vuosi sitten oli päässyt 86 pisteellä sisään

      • Anonyymi

        Joo viime vuonna raja oli 86,13p, mutta hakijoita oli viime vuonna 570 kun taas tänä vuonna hakijoita oli 678 eli pisteraja tulee nousemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo viime vuonna raja oli 86,13p, mutta hakijoita oli viime vuonna 570 kun taas tänä vuonna hakijoita oli 678 eli pisteraja tulee nousemaan!

        Mistä päättelit, että pisteraja nousee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelit, että pisteraja nousee?

        Isompi hakijamäärä yleensä nostaa pisterajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isompi hakijamäärä yleensä nostaa pisterajaa

        Ja niinhän se pisteraja nousi 86,13->90,97, eli 4,84p ero viime vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinhän se pisteraja nousi 86,13->90,97, eli 4,84p ero viime vuoteen.

        Itekin ootin et nousee. Mutta aika paljon tänä vuonna.


    • Anonyymi

      Aloittaja, miten meni vika tentti? Paljonko sait pisteitä? :)

      • Anonyymi

        Viimesestä 14,5/15 yhteensä 92,59 kaikista. Jännittää kovasti et nouseeko tänä vuonna niin ettei tuo riitä.


    • Anonyymi

      Täällä kans jännitetään, itse sain 92,76 p.

    • Anonyymi

      Nyt jo oli tullu tieto, pääsin sillä 92,59. :)

      Ap

    • Anonyymi

      90,97 oli alin hyväksytty, pääsin sisälle ☺️

    • Anonyymi

      91 .86, pääsin opiskelemaan 🙂

    • Anonyymi

      Elokuussa nähdään Mikkelissä! :)

    • Anonyymi

      Itsellä ei pisteet riittäneet tällä kertaa. Harmi. Sain 85 pistettä ja varasijalla 157, eli aika kaukana. Mitenköhän nämä varasijat toimii tässä koulutuksessa?

    • Anonyymi

      Taitaa tänäkin vuonna pisterajat vain nousta... Itse menetin kolmannessa tentissä 10 pistettä yritysmuotojen takia.... Kaks ekaa tenttiä meni mainiosti, mutta nyt tais mennä mahikset sisäänpääsyssä...

      Mites muilla on mennyt?

      • Anonyymi

        Itse kanssa mokailin ja loppupisteet. 82,5 eli ei onnistu.. :D


      • Anonyymi

        Täällä kans yks epätoivonen ja masentunut! Mokasin kolmannessa tentissä ja jotenkin ärsyttävän vähän tuli pisteitä myös viimäsestä tentistä. Yhteispisteet 88,3.

        Ainut toivo saada pieni pisteenkohotus jos se yksi ja ainut kirjoitettava vastaus oli oikein ja tarkentuu vasta tarkastuksessa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kans yks epätoivonen ja masentunut! Mokasin kolmannessa tentissä ja jotenkin ärsyttävän vähän tuli pisteitä myös viimäsestä tentistä. Yhteispisteet 88,3.

        Ainut toivo saada pieni pisteenkohotus jos se yksi ja ainut kirjoitettava vastaus oli oikein ja tarkentuu vasta tarkastuksessa :D

        Eikö näitä vapaamuotoisia vastauksia ole mukana nyt näkyvissä pistemäärissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö näitä vapaamuotoisia vastauksia ole mukana nyt näkyvissä pistemäärissä?

        En tiedä, jotenkin ajattelin että ne vielä tarkistetaan jos kirjoitusasu esimerkiksi eri vaikka vastaus oikein?
        Voi toki olla että on jo pisteissä mukana.


    • Anonyymi

      Onko kyseessä verkko-opinnot?

      • Anonyymi

        Itse ainakin hakenut verkkokoulutukseen.


    • Anonyymi

      Tänä vuonna ei taida olla yhtä paljon hakijoita kun aiempina vuosina, toivottavasti pisteraja siis vähän laskisi.

      • Anonyymi

        Onko varmaa tietoa miksi laskisi? Samkin tradenomin verkkokoulutukseen hakijoita tänä vuonna reilusti enemmän kuin viime vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko varmaa tietoa miksi laskisi? Samkin tradenomin verkkokoulutukseen hakijoita tänä vuonna reilusti enemmän kuin viime vuonna.

        Eihän nyt varmaa tietoa voi olla kun kurssi kesken ja hakijoiden tasoa ei voi tietää.

        Xamk tradenomi verkkokoulutus (mistä tässä ketjussa on nyt puhuttu)

        v. 2020 hakijoita 570. Alin hyväksytty pistemäärä 86,13p
        v. 2021 hakijoita 678. Alin hyväksytty pistemäärä 90,97p
        Tänä vuonna osallistujia kirjautunut kurssialustalle 528. Aiemmista vuosista voi siis päätellä, että hakijamäärän noustessa myös pisteraja on noussut. Nyt vähemmän hakijoita kun aiemmin, joten toivoa on, että pisteraja ei ihan noin korkea olisi kuin viime vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt varmaa tietoa voi olla kun kurssi kesken ja hakijoiden tasoa ei voi tietää.

        Xamk tradenomi verkkokoulutus (mistä tässä ketjussa on nyt puhuttu)

        v. 2020 hakijoita 570. Alin hyväksytty pistemäärä 86,13p
        v. 2021 hakijoita 678. Alin hyväksytty pistemäärä 90,97p
        Tänä vuonna osallistujia kirjautunut kurssialustalle 528. Aiemmista vuosista voi siis päätellä, että hakijamäärän noustessa myös pisteraja on noussut. Nyt vähemmän hakijoita kun aiemmin, joten toivoa on, että pisteraja ei ihan noin korkea olisi kuin viime vuonna.

        Kurssilla näyttäisi olevan osallistujia tänä vuonna 565 henkilöä. Tentit ovat olleet mielestäni aika vaikeita, onkohan viime vuosina ollut saman tapaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurssilla näyttäisi olevan osallistujia tänä vuonna 565 henkilöä. Tentit ovat olleet mielestäni aika vaikeita, onkohan viime vuosina ollut saman tapaisia?

        Viime vuonna oli ainakin tentit samalla tyylillä, kirja vain eri. Vastaukset löytyy suoraan kirjasta, kun tietää vain mistä kohtaa etsii.


    • Anonyymi

      Onko kenelläkään tietoa, että onko aikaisempina vuosina ollut samat vaatimukset hakukelpoisuuteen?
      Tänä vuonna pohjakoulutusvaatimus verkko-opintoihin on liiketalouden perustutkinto/merkonomi, opistoasteen merkonomitutkinto tai muu ammatillinen tutkinto, joka sisältää riittävästi (noin 40 ov/60 op) liiketalouden opintoja tai Suomessa suoritettu korkeakoulututkinto tai hakijalla on suoritettuna korkeakoulutasoisia liiketalouden alan opintoja vähintään 90 op.

    • Anonyymi

      Huhhuh, todella toivon, että pisterajat laskee, niin ois itelläkin mahikset.

    • Anonyymi

      566 kirjautunut tänä vuonna eli eli alin pistemäärä tulee olemaan vuoden 2020 luokkaa.

      • Anonyymi

        Ilmottautuminen sulkeutu muistaakseni 19.4 ja silloin oli vähän reilu 530, mietin voiko tuolla näkyä myös sellaisia ketkä ei suorita tuota valintakoekurssia? Samapa tuo siis mutta toivoa ainakin on että tän vuoden pisteraja alhaisempi kuin viime vuonna


    • Anonyymi

      Minkälaisia pisteitä olette saaneet?

      • Anonyymi

        88,89 äsken tein viimisen.


      • Anonyymi

        90,95 toivottavasti pisteraja viime vuodesta hieman laskisi...


      • Anonyymi

        90,6 tuli pisteitä. Yritysmuodoista tuli eniten pistemenetyksiä ja tuntui että joissain tenteissä joukossa oli muutama kompakysymys.. toivotaan että riittää! :)


    • Anonyymi

      Pisteitä yhteensä 78,68. Ei taida onnistua tällä kertaa. Miten voi olla niin hankalaa, vaikka saa kaikki materiaali olla esillä. Itseäni tässä siis soimaan. Kolmannessa tentissä menetin eniten pisteitä ja se ottaa kyllä päähän.

    • Anonyymi

      Kolmas tentti oli kyllä vaikee ja vastauksia ei ollut luennoissa/kirjassa yritysmuotoihin liittyen.. Kyllä varmasti tärppää vielä ja pääset sisälle!

      • Anonyymi

        Voikohan siitä sitten valittaa, koska yritysmuotojuttuja ei löytynyt aineistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voikohan siitä sitten valittaa, koska yritysmuotojuttuja ei löytynyt aineistosta.

        Sama tentti se on kaikille, joten en usko, että valittaminen auttaa :( Olen kyllä itse sitä mieltä, että olisi jossain edes voinut olla maininta, että noita yritysmuotojuttuja pitää opiskella itsenäisesti tarkemmin, mutta ei kai sille mitään voi.
        Itsellä vielä viimeinen tentti tekemättä. Hieman jännittää millaiset pisteet siitä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tentti se on kaikille, joten en usko, että valittaminen auttaa :( Olen kyllä itse sitä mieltä, että olisi jossain edes voinut olla maininta, että noita yritysmuotojuttuja pitää opiskella itsenäisesti tarkemmin, mutta ei kai sille mitään voi.
        Itsellä vielä viimeinen tentti tekemättä. Hieman jännittää millaiset pisteet siitä tulee.

        Tämä tenttihän on vaan XAMKilla käytössä ja tenttiaineisto piti olla kirja ja moodlessa oleva aineisto. Ei ollut mitään mainintaa, että pitää käydä vielä jostain muualta lukemassa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tenttihän on vaan XAMKilla käytössä ja tenttiaineisto piti olla kirja ja moodlessa oleva aineisto. Ei ollut mitään mainintaa, että pitää käydä vielä jostain muualta lukemassa lisää.

        Mutta siis kaikille XAMKiin verkkototeutukseen hakeville tuo tentti on sama. Missään ei todella ollut mainintaa, että pitäisi opiskella vielä itsenäisesti. Kuten aikaisemmassa viestissäni totesin niin olisi mielestäni ollut reilua, että jossain olisi lukenut että näitä pitää vielä itsenäisesti jostain opiskella lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis kaikille XAMKiin verkkototeutukseen hakeville tuo tentti on sama. Missään ei todella ollut mainintaa, että pitäisi opiskella vielä itsenäisesti. Kuten aikaisemmassa viestissäni totesin niin olisi mielestäni ollut reilua, että jossain olisi lukenut että näitä pitää vielä itsenäisesti jostain opiskella lisää.

        Kyllähän tämä hieman asettaa hakijat eriarvoiseen asemaan kun kysytään kysymyksiä, joita ei materiaalissa käsitellä. Hakijoiden joukossa on varmasti myös yrittäjiä tms, jotka tietävät vastaukset kyseisiin kysymyksiin ihan vaan omakohtaisten kokemustensa kautta. Mielestäni on myös erikoista, että tenttien sanotaan olevan monivalintatenttejä ja silti osaan kysymyksistä piti kirjoittaa vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tämä hieman asettaa hakijat eriarvoiseen asemaan kun kysytään kysymyksiä, joita ei materiaalissa käsitellä. Hakijoiden joukossa on varmasti myös yrittäjiä tms, jotka tietävät vastaukset kyseisiin kysymyksiin ihan vaan omakohtaisten kokemustensa kautta. Mielestäni on myös erikoista, että tenttien sanotaan olevan monivalintatenttejä ja silti osaan kysymyksistä piti kirjoittaa vastaus.

        Samoja pohdintoja täällä. Mielestäni myös yhdessä tai kahdessa muussakin tentissä kolmannen lisäksi oli kysymyksiä materiaalin ulkopuolelta.


    • Anonyymi

      Nääh yhteensä 81,04 pistettä. Ärsyttävää!!!

    • Anonyymi

      80.2. Moka tuli kans kolmannessa tentissä ja pisteet hilpun päälle 20.. Ihan liikaa menetettyjä pisteitä.

    • Anonyymi

      86,43.. Todella toivon että alin hyväksytty pistemäärä olis samaa luokkaa kun 2020.

    • Anonyymi

      89,19 pistettä tuli.

    • Anonyymi

      84,95 pistettä... Ei taida riittää. Mulla myös meni yritysmuodoissa eniten pisteitä.

      • Anonyymi

        Sain 86,26 pistettä. Kolmannessa tentissä sössin ja nyt ketuttaa.


    • Anonyymi

      Kuinkahan tässä menee varasijat? Viime vuoden tilastoja kun katsoin, niin 100 opiskelijaa ilmoittivat valitsevansa, mutta 90 olivat vain valinneet joista 87 oli ottanut paikan vastaan.

      Miksihän eivät valinneetkaan 100 opiskelijaa? Ja olisi varmasti jonossa ollut 13 opiskelijaa jotka olisivat halunneet opiskelijaksi 🤔

      • Anonyymi

        Mistä tällänen tieto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tällänen tieto?

        Vipunen viralliset tilastot.


    • Anonyymi

      Odottavan aika on pitkä! Viime vuonna tulokset ovat näemmä tulleet jo toukokuun puolella, joten kovat on odotukset, että tulisivat tänäkin vuonna ajoissa. Kun pisteraja julkistetaan, missä se julkistetaan? Tuleekohan siitä samantien kaikille hakijoille sähköpostia vai mistä asiaa kannattaisi seurata?

      • Anonyymi

        Täällä myös jo tänään käyty kyttäilemässä aktiivisesti sähköpostia, opintopolkua ja tätä keskustelua, jos jostain alkaisi tippua tietoa! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös jo tänään käyty kyttäilemässä aktiivisesti sähköpostia, opintopolkua ja tätä keskustelua, jos jostain alkaisi tippua tietoa! :D

        Jostain XAMKin sivuilta luin, että alkavat julkaista tuloksia kesäkuun puolen välin jälkeen. Mutta jossain taisi myös lukea, että tulokset julkaistaan ennen Juhannusta.
        Eli joudutaankohan tässä nyt odottamaan sinne kesäkuun puoleen väliin saakka.
        Tosin XAMK oli julkaissut todistusvalinnatkin etuajoissa, joten toivoa on, että tämänkin tulokset julkastaisiin jo ennen kesäkuun puoliväliä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös jo tänään käyty kyttäilemässä aktiivisesti sähköpostia, opintopolkua ja tätä keskustelua, jos jostain alkaisi tippua tietoa! :D

        Huh, pitkä oli odottavan aika mut sisään pääsin! :)


    • Anonyymi

      Ei ne yritysmuodot nyt niin monimutkasia ole. Vaikuttaa kaikkeen. Odottakaa, kun pääsette kirjanpitoon 😬.

      Terv. Merkonomi

      • Anonyymi

        Ei se kirjanpitokaan nyt niin vaikeata ole, kun vaan opettelee sen logiikan miten sitä tehdään :D


      • Anonyymi

        Kirjanpidon kanssa ollut vuosia tekemisissä, siinä ei olisi tullut vaikeuksia. Yritysmuotoja ei kuitenkaan oo tarvinnut miettiä, joten ne aiheutti ongelmia.
        Terv. Toinen merkonomi


      • Anonyymi

        Kyllä yritysmuodot oli selkeästi haastavin osa koko kurssista. Kuvittelin osaavani ne hyvin, mutta silti menetin pisteitä.

        Terv. Yrittäjä ja kolmas merkonomi 😀


    • Anonyymi

      En ollut ollenkaan varma mitä niihin yritysmuotoihin liittyviin väittämiin yms olisi pitänyt vastata. Kirjassa ei niitä oltu käsitelty, niin olisiko pitänyt jättää ne kokonaan huomioimatta, että olisi saanut niistä tehtävistä täydet pisteet...

    • Anonyymi

      Tulokset tulleet. Alimmat hyväksytyt pisteet 84,26.

      • Anonyymi

        Missä näkyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä näkyy?

        Opintopolkuun oli päivittynyt itselle just äsken tieto.


    • Anonyymi

      Opintopolussa!

    • Anonyymi

      Jess! Mun 86,43p siis riitti! 😊

    • Anonyymi

      Mulle myös tullut sähköpostia!

    • Anonyymi

      4 pistettä alle, varasija 90 🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Täällä kans riitti pisteet, 84,95 😁

    • Anonyymi

      Ai että, kuudesta pisteestä jäi kiinni. Lievästi ehkä harmittaa. Onnea valituille!

    • Anonyymi

      Lähelle meni tällä kertaa, varasijalla 38.

    • Anonyymi

      Onko kukaan suorittanut kevään 2023 tenttejä? Millaisia pisteitä ootte saaneet? Tosi vaikeita tenttejä! Paljon ainakin on kurssille kirjautuneita (melkein 1400).

      • Anonyymi

        ekasta täydet, ja tokasta 17.22/20! kolmas on nyt opiskelun alla


    • Anonyymi

      Kyllä lähti taas tahmeasti liikkeelle. Eikös tämä ole sama kurssi ja monivalinnat kuin viime vuonna?

    • Anonyymi

      Siis mulla meni kone ihan jökkiin, kun aloitin tentin ja se eka tentti meni sitten siinä :((((

    • Anonyymi

      Ekasta tuli täydet, tokasta melkein täydet, mut kolmonen meni huonosti.

    • Anonyymi

      Eka osio 19/20, toka osio 17/20. Kolmas meniki päin vittua 24/30. Ei tahdo jaksaa enää lukea kun mahikset tais mennä.

    • Anonyymi

      87,82 pistettä sain. Kolmas tentti jäi harmittamaan..

    • Anonyymi

      Ite sain lopulta 86,89.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti hirveesti hakijoita, joten aika hyviä pisteitä pitäisi saada joka osiosta.

      Itse tehnyt vasta 2 ekaa, yhteispisteet noista 38 ja rapiat. Kolmoseen täytynee valmistautua kunnolla noista aiemmista viesteistä päätellen.

    • Anonyymi

      Itse sain 80,40, mahtaako riittää?

    • Anonyymi

      Suoritin juuri ekan tentin, en ymmärrä miten pisteitä tuli vain 16,82 vaikka olin lukenut todella paljon. Nyt jo iski epätoivo ja ahdistus. Ei kai auta, kun yrittää lukea vielä enemmän seuraaviin tentteihin - mutta kieltämättä tuli masentunut olo.

    • Anonyymi

      Hei, toimiiko teillä verkkoympäristön tunnukset? Minulla antaa virhettä enkä pääse kirjautumaan sisään. Puolet tenteistä vielä tekemättä.

      • Anonyymi

        Ei toimi tääläkään.


    • Anonyymi

      Ei toimi :/

    • Anonyymi

      Kannattaa käyttää kaikki valintakurssille annettu aika hyväksi eikä kiirehtiä kurssin tekemisen kanssa. Lisäksi vastaukset kannattaa etsiä cmd+f hakutoiminnolla. T. 2021 heittämällä sisään

      • Anonyymi

        Hienoa, että pääsit huijaamalla sisään. Mahdat olla ylpeä ja oikein hyvät tiedot omaava tulevaisuuden osaaja. Eiköhän se totuus iske päin naamaa sitten työelämässä, kun koulusta ei oo jäänyt päähän muuta kuin Ctrl + F-nappi 👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että pääsit huijaamalla sisään. Mahdat olla ylpeä ja oikein hyvät tiedot omaava tulevaisuuden osaaja. Eiköhän se totuus iske päin naamaa sitten työelämässä, kun koulusta ei oo jäänyt päähän muuta kuin Ctrl F-nappi 👍🏻

        Olet itse niin avuton ettet osaa käyttää hakutoimintoa ja itket sitä huijaamiseksi? Onnea menestymiseen työelämässä, pääset varmasti pitkälle noin uusavuttomana.


    • Anonyymi

      Kolmostehtävä meni penkin alle. Saapa nähdä miten yhteispisteet riittää, hakijoiden määrä näyttäis siltä et raja tulee olemaan korkea :(

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut yli 90 pistettä yhteensä? Aika vaikea näyttäisi olevan saada...

    • Anonyymi

      Huh, 3/5 tehty. Ei taida mennä niin hyvin, että opiskelupaikka irtoais, mutta suoritetaan nyt loppuun asti kuitenkin. Olen itse alanvaihtaja ja edellisistä opinnoista on aikaa vierähtänyt jo paljon. Monivalinnat tehtävätyyppinä tuntuu aika hankalalle. Pitää lukea kysymykset huolella, mutta sitten jään herkästi liian pitkäksi aikaa tavaamaan sitä tehtävää ja aika meinaa loppua kesken.

      • Anonyymi

        Sama homma. Olen itse alan tehtävissä ja moni asia on jo työn puolesta selvää tai tuttua. Toki joukossa myös uutta opittavaa jota ei itse ole joutunut työssään hyödyntämään. Silti tentit eivät ole menneet kovin hyvin, varsinkin tuo 3 osio. Kysymysten asettelu ja muotoilu sekä jotkut materiaalien ulkopuoliset aiheet ovat sitten menneet penkin alle. Tsemppiä kaikille!


    • Anonyymi

      Ihan pirun hankala toi kolmas tentti... Sinne tais mennä tällä kertaa

    • Anonyymi

      Ei missään ole ainakaan kielletty etteikö materiaaleja saisi olla esillä.

    • Anonyymi

      Saahan ne olla esillä, pointti on että kaikkea ei ehdi millään pläräämään materiaalista jos ei itse osaa. En tiedä saako jollain pdf-ohjelmalla käytettyä ctrl + f hakutoimintoa josta on varmasti apua, mulla ei sellaista ollut ja kun selaimella aukesi niin haku ei toiminut.

      Kolmostentti oli kyllä tosi vaikea ja laski pisteitä roimasti, ja ihmettelen materiaalin ulkopuolisia kysymyksiä siinä ja muissakin...

    • Anonyymi

      3 tehtävässä suurin osa kysymyksistä oli materiaalin ulkopuolelta. Missään ei lukenut, ettei pelkkä kirjan opiskelu riittäisi vaan aiheeseen pitäisi perehtyä muutenkin.

    • Anonyymi

      Saitteko toimimaan verkkoalustan ja kirjautumaan sisään? Mulla ei myöskään toimi. Lähinnä, että olitteko yhteydessä xamkiin ja korjautuiko vika sen avulla, vai vieläkö on serveri teilläkin alhaalla?

    • Anonyymi

      Laitoin xamkille viestiä, ettei sisäänkirjautuminen onnistu. Odotellaan vastausta… harmittaa, kun lähetin miehenkin mökille, jotta voin olla yksin kotona kaikessa rauhassa ja suorittaa tenttejä. Nyt ei onnistukaan sitten…tuskin viikonloppuna lukevat sähköposteja tai reagoivat. Toivottavasti saavat pian kuntoon, ettei tule kiire suorittaa…

    • Anonyymi

      Onko kukaan hakenut jo aiempina vuosina? Kurssilla 1411 osallistujaa. Onko tälläinen määrä ollut aiemminkin vai jostain syystä tänä vuonna väestöryntäys verkko-opintoihin?

      • Anonyymi

        Mistä siellä näkee osallistujamäärän?


    • Anonyymi

      Viime vuonna verkkoalustalle oli kirjautuneena muistaakseni noin 560..

    • Anonyymi

      Onko tietoa, tuleeko noiden avoimien tehtävien pisteet jälkikäteen tuloksiin vai tunnistaako tenttialusta vastaukset ja arvioi ne? 3 osion tentistä 13,59/15 ja kaksi avointa kysymystä joista molemmista 0,6 pistettä saa, joten mietin onko tuo 13.59 monivalinnoista vai koko tentistä? Osaako joku suorilta käsin vastata?
      Tsemppiä kaikille tentteihin!

    • Anonyymi

      Oletan että siihen on laskettu jo kaikki, eihän niissä "sanallisissa" kovin paljoa soveltamisen mahdollisuutta ollut...

      • Anonyymi

        Oma oletukseni taas on, että ne pitäisi opettajan tarkastaa. Näin ainakin pääsääntöisesti virtuaalisissa tenttialustoissa, joissa monivalinnoista tulee pisteet näkyville samantien, ja avoimista kysymyksistä tarkastuksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Ihan pelottaa miten kaksi viimeistä tenttiä menee, miten paljon on taas kysymyksiä ohi aiheen.. 2 ensimmäistä tenttiä meni suht hyvin mutta kolmanteen ryhsähti. Onkohan tässä edes toivoa päästä.

      • Anonyymi

        No sama tuska on täälläkin puserossa.. Tänään tein 2 tentin ja hätäännyin ihan todella kun kysymykset niin haastavia, vaikka materiaalia kerrattu useampaan otteeseen..


    • Anonyymi

      Minkälaiset pisteet teille tuli kolmannesta tentistä? Itsellä meni aivan penkin alle 17/30. Vielä pitäisi pari tenttiä tehdä, mutta taisi mennä jo mahdollisuudet…

      • Anonyymi

        Mulla tuli 24/30. Ihan törkeen vaikea tentti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tuli 24/30. Ihan törkeen vaikea tentti!

        23/30. Luulin että osaan mutta olikohan tuolla sit jotain kompia, joista tuli miinuksia.


    • Anonyymi

      Kolmannesta tentistä 20,5/30

    • Anonyymi

      Mä oon suorittanut nyt kaikki ja 90,28 pistettä sain. Saa nähdä, että riittääkö, koska tänä vuonna hakijoita selkeästi enemmän kuin aikaisempina vuosina. Ekaa kertaa hakemassa, mutta jos ei sisään pääse, niin saapahan ainakin 5op plakkariin arvosanalla 5. :)

    • Anonyymi

      86,17 tuli täällä. Kolmas tentti sekä viides tentti oli mielestäni haastavimmat. Mietityttää onko noissa neljännen ja viidennen tentin arvioissa tenttialusta osannut antaa pisteet myös avoimista kysymyksistä vai tulevatko ne jälkikäteen. Silloin pistemäärä ainakin kohoaisi..

      Toivotaan että riittäisi nämä pisteet vaikka hakijoita on paljon. Ilmeisesti tenttiä on tehty haastavammaksi kuin aiempina vuosina, joten älkää ainakaan hukatko motivaatiota vaikka kolmannessa tentissä pisteet jäisivätkin odotettua vähäisemmiksi, mahdollisuus on silti edelleen olemassa :)

    • Anonyymi

      89,07. Todella vaikea vikakin tentti. Kysymysten asettelu jättää liikaa tulkinnan varaa. Vaikka tentin jälkeen pohtisi asiaa ja lukisi kirjasta, silti ei ole varma vastasiko oikein.

    • Anonyymi

      81,89 pistettä. Pidin sitä hyvänä, mut sit tulin lukemaan tätä keskustelua 😅

    • Anonyymi

      Valmista tuli!
      Yhteispisteet 94,13.

      • Anonyymi

        Onnea opiskelupaikasta!


    • Anonyymi

      87,18 pistettä tuli, saa nähdä, että riittääkö!

    • Anonyymi

      Huh, luin ja pänttäsin - mutta silti pisteet jäivät alhaisiksi 76,76. Ei siis opiskelupaikkaa minulle. Ei auta, kuin keksiä jotain muuta. Onnea kaikille, jotka pääsevät opiskelemaan ja tsempit muille, jotka yrittivät!

    • Anonyymi

      Oliko joku kevään 23 hakijoista myös viime vuoden valintakurssilla? Oliko sama vai eri materiaali ja tentit?

    • Anonyymi

      ei kukaan edellisvuoden kurssilaisista halua vähän valaista millasia kysymyksiä on, tuntuu olevan samat matskut

      • Anonyymi

        Ihan samat matskut ja mielestäni myös samat tentit mitä viime vuonna. Luulis että viime vuodesta olis mennyt oppi perillä, mutta lähes samoilla pisteillä eteenpäin.


    • Anonyymi

      90,45 pistettä, saa nähdä riittääkö.

    • Anonyymi

      78,33 tuli täältä. 3 osio jos olis menny paremmin niin olisi ollut edes pieni toivo, siitä tuli ainoastaan 18/30.... ei saatana kun harmittaa.

    • Anonyymi

      73,29 pistettä tuli. Eipä taida riittää.

    • Anonyymi

      Tsemppiä kaikille, joilla vielä kurssi kesken!

      Itse olen jo vaipunut epätoivoon. Tuntuu, että ei ole teoriassakaan minkäänlaista mahdollisuutta. Eikä lohduta lainkaan se, että edellisinä vuosina pisteet olisi riittäneet. Harmillisesti muihinkin hakukohteisiini näytti tänä vuonna olevan paljon enemmän hakijoita, eli todistus tuskin niihin riittää.

    • Anonyymi

      83.75... juups eipä taida sillä päästä ku jengi on vetäny yli 90 pistettä 😅 hyvin kyllä tehty, en tajuu miten voi saada noin hyvät pisteet!

    • Anonyymi

      83,33.. Taitaapa jäähä opiskelupaikka aika kauas näillä pisteillä

    • Anonyymi

      Total 87.59, eipä taida herua jatko paikkaa

    • Anonyymi

      Vähän jäi viimetippaan, mutta 84,3p. Nyt voikin sitten jännittää.
      Jospa kirjalliset vastaukset ei oiskaan tuossa vaan arvioitais erikseen niin voi vielä pisteet nousta. Viimevuonna ei olis riittänyt silti, mutta ainakin tuli 5op ja 4 arvosanalla.

      • Anonyymi

        Pänttäsitkö paljon? Itsellä jäi myös viime tippaan ja pisteet 73, en kyllä lukenut juuri ollenkaan. Näillä pisteillä tuskin tarvii haaveilla sisäänpääsystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pänttäsitkö paljon? Itsellä jäi myös viime tippaan ja pisteet 73, en kyllä lukenut juuri ollenkaan. Näillä pisteillä tuskin tarvii haaveilla sisäänpääsystä.

        Hain ensisijaisesti verkko-opiskelijaksi Savoniaan ja sinne oli myös 5op laajuinen verkkokurssi niin tarkoituksella tein sen ensin ajan kanssa ja tämän aloitin viimeviikon lauantaina. Luin kyllä paljon, oon nukkunut 4vrk aikana alle 20h, mut sen siitä saa kun koittaa puristaa koko 5op neljään vuorokauteen työn ja lapsiarjen keskellä.

        Nyt kyllä toivoo että olisin varannut enemmän aikaa enemmän. Varsinkin kun pöljä yritin 3 tenttiä lukematta pelkkien videoiden jälkeen kun 2 ekaa meni niin hyvin.. siitä tulikin sitten vaan 22p ja se luultavasti maksoi sisäänpääsyn.


    • Anonyymi

      Ihana lukee, et muillakin oli hankaluuksia kolmannen kanssa!! Siis se vilisi yhdyssanavirheitä, jotka hankaloitti tarpeettoman paljon. Tää oli eka kerta, ku tein mitään tollasta koetta, ja vähän kyllä ihmetyttää noi kompakysymykset ja -vastaukset osassa tehtävistä. Eikö ideana ole testata osaamista? Ymmärrän kyllä, että jossain kohdin tarvii osata hakee ite tietoo netistä, mut vois se kyllä tossa ohjeessa lukea myös. Jäi jotenkin kummallinen olo tosta kokonaisuudesta, tollastako se opiskelu sit olisi. Omat pisteet kylläkin 78,72, eli tuskin pääsen.

      • Anonyymi

        Ylipäätään tuommoinen tenttimäinen juttu on ihmeellistä, etenkin kun on kysymyksiä myös materiaalin ulkopuolelta. Parempi olisi että olisi esim yksi tentti, pari essee tehtävää tms. Se testaisi aidosti osaamista ja pakottaisi opiskelemaan. Monen kysymyksen vastauksen pysty päättelemään maalaisjärjellä ja on aikalailla nopeuskilpailu että kenen sormet liikkuu nopeiten kun pitää ettiä googlesta vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään tuommoinen tenttimäinen juttu on ihmeellistä, etenkin kun on kysymyksiä myös materiaalin ulkopuolelta. Parempi olisi että olisi esim yksi tentti, pari essee tehtävää tms. Se testaisi aidosti osaamista ja pakottaisi opiskelemaan. Monen kysymyksen vastauksen pysty päättelemään maalaisjärjellä ja on aikalailla nopeuskilpailu että kenen sormet liikkuu nopeiten kun pitää ettiä googlesta vastausta.

        Varmastikin osittain resurssikysymys, koska nytkin alustalla oli yli 1400 hakijaa ja esim. Esseet pitäisi ihmisen arvioida ja arvostella pysyen tasapuolisina kaikille. Niiden arviointia on myös helpompi kyseenalaistaa. Savonialla oli essee, mutta niin että vain 50 eniten pisteitä saaneiden essee arvioidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmastikin osittain resurssikysymys, koska nytkin alustalla oli yli 1400 hakijaa ja esim. Esseet pitäisi ihmisen arvioida ja arvostella pysyen tasapuolisina kaikille. Niiden arviointia on myös helpompi kyseenalaistaa. Savonialla oli essee, mutta niin että vain 50 eniten pisteitä saaneiden essee arvioidaan.

        Ei se ole epätavanomaista, oon parillakin valintakurssilla ollut missä on ollut tenttiä, esseetä, lyhyempiä kirjallisia tehtäviä. Opettajat olivat myös siellä selventämässä, jos tehtävänanto on epäselvä ja näin. Olishan tuossakin voinut olla vaikka 300 parhaimmalta luetaan essee, tms.
        Pitäisivät mielummin vaikka sen perinteisen valintakokeen kun että omia alkaa vääntämään, alotuspaikkoja 110 ja 110 parhainta pääsee sisään.


    • Anonyymi

      Kuinkahan monta prosenttia tosta 1411 teki kokeen loppuun? Olis kiva tietää mikä on suorittaneiden määrä, ei osallistujien

    • Anonyymi

      Ainakin 668 haki _ensisijaisesti_ tuonne. Hakijoita oli yhteensä 1733

    • Anonyymi

      Niin milloin tulee tieto pääskö tonne vai ei?

      • Anonyymi

        Viimevuonna tulokset tuli jo 29.5, mutta tänä vuonna oli niin paljon osallistujia, että tuskin selviää yhtä nopeasti. 7.7 Viimeistään näkyy opintopolussa, mutta muistelen lukeneeni jostain että lopulliset pisteet ja sen perusteella oelva järjestys olisi xamkin osalta selvillä 31.5 mennessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimevuonna tulokset tuli jo 29.5, mutta tänä vuonna oli niin paljon osallistujia, että tuskin selviää yhtä nopeasti. 7.7 Viimeistään näkyy opintopolussa, mutta muistelen lukeneeni jostain että lopulliset pisteet ja sen perusteella oelva järjestys olisi xamkin osalta selvillä 31.5 mennessä

        Valintakokeen tulokset julkaistaan juhannukseen mennessä Opintopolku.fi-palvelussa.


    • Anonyymi

      "Xamkin koulutusten omien valintakokeiden ja valintatapojen sekä yamk-koulutusten tuloksia julkaistaan koulutuskohtaisesti (touko-kesäkuusta lähtien) sitä mukaa, kun tulokset valmistuvat."

    • Anonyymi

      no mikä ihme tossa kestää, konehan noi kaikkien kompakysymysten pisteetkin laski?

    • Anonyymi

      no nyt tuli opintorekisteriote, eli ei opintopaikkaa tänne ainakaan :( :( :(

    • Anonyymi

      joo, tännekkin tuli opintosuorotitusote eli en tullut valituksi. Paljonkojan olis tarvittu pistetä. Minulla oli 84,3
      Ja kävin katsomassa niin pisteet ei ollut noussut vaan kirjallisesti oli alusta asti mukana.

      • Anonyymi

        Mulle tuli kans, pisteitä oli 91,7. On tainnu pisteraja viime vuodesta vähän nousta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tuli kans, pisteitä oli 91,7. On tainnu pisteraja viime vuodesta vähän nousta

        Oho, no on tosiaan! Kyllä noilla pisteillä ois luullut et pääsee


    • Anonyymi

      Eihän tuo opintoruoritusote vielä tarkoita, että paikkaa ei auennut. Eikös tuo tule kaikille kurssin läpäisseille?

      • Anonyymi

        Siellä tenttialustalla vai mikä se sivu olikaan, lukee että ne lähetetään hyväksytysti suorittaneille, ei sisäänpäässeille 😞


      • Anonyymi

        -Opintosuoritusote lähetetään sähköpostitse, mikäli et tule valituksi.- Kurssilla lukee ainakin noin


    • Anonyymi

      87.99 ei tuonut opiskelupaikkaa.

    • Anonyymi

      Vai tarkoittaako tuo sitä, että joka tapauksessa saat suoritusotteen vaikka et tule valituksi. Kun eihån ne voi tässä vaiheessa tietää, ketkä ottavat koulupaikan vastaan ja kaikillehan nuo toimitettava. Onko linjoilla joku aiemmin hakenut, joka tietäisi käytännön?

      • Anonyymi

        kurssialueella lukee suomen kielellä että se lähetetään jossei tule valituksi. Voi olettaa, että jos tulee valituksi niin tulee erilainen sähköposti. Loput jäävät varasijoille


    • Anonyymi

      Voisi hän joka sai 94+ pistettä tulla kertomaan, että sai myös tositteen sähköpostiin niin voidaan kaikki muut jatkaa jännittämistä

      • Anonyymi

        Tai sitten hänkään ei päässyt sisälle :D Raja voi olla ihan sairas, veikkaan jotain 97,4 tms. Noin helvetisti osallistujia, niin kyllä tuossa pitää hipoa täydellisyyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten hänkään ei päässyt sisälle :D Raja voi olla ihan sairas, veikkaan jotain 97,4 tms. Noin helvetisti osallistujia, niin kyllä tuossa pitää hipoa täydellisyyttä

        Tätä mietin itsekin. Ihan järkyttävä osallistujamäärä verrattuna aiempiin!


    • Anonyymi

      On kyllä kova taso ollut, jos 91.7 pistettä ei riittänyt sisään.

    • Anonyymi

      Minä sain 93,25p ja sain myös opintosuoritusotteen. Ymmärsin learnissa olevan tekstin kuitenkin että kaikki saavat sen. Varmasti erityismaininta niille jotka eivät saa opiskelupaikkaa siksi, että silloin se ei ole myöskään myöhemmin pepistä saatavilla. Opiskelijavalinta tulee sitten vasta opintopolkuun näkyviin.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta! Jatketaan jännäämistä!


    • Anonyymi

      Sain pisteitä 94,67 ja myös minulle tuli opintorekisteriote sähköpostilla. Itse ymmärsin, että ote tulee kaikille kahden viikon sisällä kurssin hyväksytystä suorittamisesta.

    • Anonyymi

      Tulokset tullu, alimmat hyväksytyt 86.56.

    • Anonyymi

      Tulokset tuli, pääsin opiskelemaan! Alimmat hyväksytyt on 86,56.

    • Anonyymi

      Jeeee! Ja onnea muille sisäänpäässeille, onneksi pisteraja ei karannutkaan horisonttiin

    • Anonyymi

      Jaahas vaadittavat pisteet 86.56, mulla on 86.54, eli eka varasija :DDDDD

      • Anonyymi

        Ai hitsi mikä tuuri. 😅 Mut aika varma sisäänpääsy luulisi olevan.


    • Anonyymi

      Pääsin sisään 87,18 pisteellä vaikka opintosuoritusote tulikin eilen!

    • Anonyymi

      Mulla jäi 0,77 pisteestä kiinni ja varasija 22. Ei varmaan nuin moni kuitenkaan peru opiskelupaikkaansa. ?Kyllä kismittää kun niin pienestä kiinni.

    • Anonyymi

      Varasija 437. Ai että :D

    • Anonyymi

      Reilu 2p rajasta ja varasija 83.

      Mutta yli 1700 hakijasta reilu 1400 kirjautu kurssille ja reilu 600 oli ensisijaisia, joten ehkä vielä voi toivoa että moni edellä oleva päätyy ottamaan koulupaikan muualta. Jos ei niin syksyllä tai ensivuonna uusi yritys :)

      Onnea koulupaikan saaneille ja kiitos vertaistuesta täällä!

    • Anonyymi

      Onnea kaikille päässeille ja lähellä varasijoille oleville tsemppiä, toivottavasti tekin pääsette :) Itse sain 301. varasijan.. Vähän harmittaa että kolmos tentti meni penkin alle ja suoritin vahingossa viimeisen tentin vaikka olisi pitäny toiseksi viimeinen avata. Joten siitä seuraaville suorittajille, olkaa super tarkkoina :D

    • Anonyymi

      Nyt oli varasijat liikkuneet! Ootteko käyneet katsomassa?

      • Anonyymi

        Aiemmin olin noussut vajaa 10 varasijaa ylemmäs, mutta nyt ei näy varasijat ollenkaan. Liekkö 100 ensimmäistä jo ottaneet paikan vastaan?


    • Anonyymi

      Mä pääsin sisään seuraavana päivänä. t. ykkösvarasija

    • Anonyymi

      Näkyykö tässä valinnassa jotenkin se ensikertalaisuus?

    • Anonyymi

      Mä luovutin jollekkin paikkani, kun pääsinkin mun 1. toiveeseen eli Samkiin tradenomiksi opiskelemaan. Olkaa hyvät :D

    • Anonyymi

      Xamkin tradenomi verkko-opintoihin ei näytä olevan hakua syksyllä, seuraavan kerran kevät 2024. Itse pääsin SAMKiin, XAMK oli kyllä ykkösenä, mut tosiaankin todella kova pisteraja.
      Onnea opiskelemaan päässeille!

    • Anonyymi

      Tässä haussa ei vaikuta ensikertalaisuus. Olen nousuut varasijalla kai 8 askelta eteenpäin. Vielä on joitakin ennen minua. Onnea paikan saaneille!

    • Anonyymi

      Pääsin sisään!
      T: Varasija 8.

    • Anonyymi

      Syksyllä meinasin hakea kouluun ja olisin kysynyt vinkkejä.

      Pänttäsitkö koko aineiston kerralla vai keskityitkö vain yhteen osioon ja tentin tehtyä seuraavaan? Oliko tässä ketjussa mainuttu ctrl+f haku oikeasti toteutettavissa vai pelkästään joku juttu? Pääseekö tentin aloitettua esim googleen vai meneekö tentti siinä, ettei pääse takaisin tenttiin?

      Muitakin vinkkejä voi antaa ihmiselle joka opiskellut viimeksi 20v sitten.

      • Anonyymi

        Luin aina yhden osion ja sitten tein tentin. Useimmissa tapauksissa ctrl+f ei toiminut. Pääsee googleen mutta aikaa googlailulle on tosi vähän. Mulla kanssa pitkä tauko aiemmista opinnoista ja tenttien lyhyt aikaikkuna tuntui hankalalta, mutta hyvällä valmistautumisella pärjäsi hyvin.


    • Anonyymi

      Mitkä tunnelmat tän kevään kurssin osalta? Itse yritän ekaa kertaa. Tentit tuntuu melko haastavilta. Kysymyksiä ja vastausvaihtoehtoja saa ihan tosissaan tavata ja aikaraja tuntuu tiukalta.

    • Anonyymi

      Eka tentti meni ohi jo paniikissa, toka meni hyvin ja kolmas meni taas huonosti. 😂

    • Anonyymi

      Ööh, eka tentti oli melkosen nopeesti ohi. Vastaukset olis pitänyt tulla ihan apteekin hyllyltä, että olisi saanut vastattua kaikkiin.
      Onko muille kirjanpito ennestään kuinka tuttua?

    • Anonyymi

      Jep, liian vähän aikaa oli ekassa 😂 kirjanpitoa oon opiskellut aiemmin vähän, mutta töitä en ole sillä alalla tehnyt niin aika hyvin kaikki jo unohtunut.

    • Anonyymi

      Paljonko ootte saanut tenttien osioista pisteitä? Tuntui, että ensimmäinen tentti meni niin nopeasti ohi, ettei kaikkiin kerennyt vastaamm. Harmittaa :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe