R-vika ja yläkoulu :(

Anonyymi

Moi, tarviiks mun hävetä mun R-vikaa ku meen syksyllä yläasteelle ja mua pelottaa et mua kiusataan. Ei mua oo ikin kiusattu siit ala-asteella tai kaveriporukois mut mua pelottaa silti. PLEASE SEND HELP

15

243

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se voi riiippuu sitä mis päin käyt koulua

      Mulla on itellä puhe vaikeuksia mut vaan muutama mun kaveri sanoo sitä yritä kiertää sanoja jotka on hankalia

      • Anonyymi

        Ok


    • Anonyymi

      Ei tarvi hävetä ei se ihmistä määritä. Jos joku tuollasesta kiusaa niin on aika tollo. Voisit puhua vanhemmille jos asia vaivaa, puheterapeutti voi myös auttaa.

      • Anonyymi

        Kiitos


    • Anonyymi

      Ei tarvi hävetä.

      • Anonyymi

        Okei


    • Anonyymi

      Mullakin on r-vika ja vaikka käynkin 8. Luokkaa Helsingissä yläasteella koulua ja olen poika niin ei kukaan ole kiinnittänyt siihen kovin huomiota. R-vika on kaikenlisäksi aika yleinen niin hälläväliä. Ollaan ihan vaan rennosti kaikki. Yhdellä meidän koulun opettajistakin on se eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen huomiota. Mulla oli vielä 7 vuotiaana puheterapeutti. En kyllä tiedä miksi ei enää. :D

      • Anonyymi

        Ok kiitos :)


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä lähes joka koulussa on sellaisia jälkeenjääneitä paskoja jotka kiusaa tuollaisesta ja sun pitää vain toivoa ettet joudu tekemisiin niiden kanssa eli ei esim oo samassa luokassa sellaisia.

    • Yläasteilla on yleensä tosi chilli meininki ja vanhemmat oppilaat ei kiusaa tms. vaan just yrittää auttaa ja on tukena. Jos teidän tulevassa koulussa on tukareita eli tukioppilaita, niin kannattaa heille kertoa, jos kiusaamista tapahtuu. Tsemppiä!<3

      • Anonyymi

        Okei


    • Anonyymi

      Monella aikuisellakin on R-vika tai muuten vain erikoinen puhetyyli. Ei sitä tarvitse hävetä.

      Tuossa iässä se tietysti tuntuu suurelta asialta, mutta älä välitä. Jos joku siitä mainitsee, niin anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

      • Anonyymi

        💖💖💖


    • Anonyymi

      Ei pieni puhevika ihmistä määritä.
      Mutta mahdollisesti hyvin vähällä puheterapialla ja/tai omalla harjoittelulla vika voi korjaantua.
      Kokeile. Tsempiä.

    • Anonyymi

      Ei yläasteella oo loppujenlopuks mitään pelättävää, itekkin stressasin yläastetta aivan hitosti ennenkun menin sinne. Itseasiassa jännitti niin paljon, että ekana päivänä tulin 2 tuntia myöhässä kouluun kun en uskaltanu tulla :D. Siellä ei kiusattu oikeesti yhtään uusia oppilaita, vaikka luulin että uusia oppilaita ois hakattu joka tunti ysi ja kasi luokkalaisten toimesta. Yläaste oli mun elämän parasta ja hauskinta aikaa ja kavereita saa nopeesti. Meet vaan hyvällä mielellä sinne niin hyvä siitä tulee! Ite pääsin just ysiltä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe