Yaris ei menestynyt pikkuautovertailussa

Anonyymi

Ja taas jäi Toyota kakkoseksi TM-vertailussa. Kuka näitä romuja ostaa?

59

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa vertailussa ei oteta huomioon kestävyyttä, pitkäikäisyyttä, viattomuutta. Niissä Toyota Yaris on ylivoimainen tuossa luokassa.

      • Anonyymi

        Hehee, se on pahiten ruostuva auto, viattomuudesta ei voi vielä sanoa kun on uusi malli, mutta Toyotan nykysuunnan tuntien vikoja ja ongelmia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, se on pahiten ruostuva auto, viattomuudesta ei voi vielä sanoa kun on uusi malli, mutta Toyotan nykysuunnan tuntien vikoja ja ongelmia riittää.

        Toyotat eivät nykyisin ruostu juuri lainkaan. Kauan sitten oli Toyotilla ongelmia, mutta ei enää pitkiin aikoihin. Monilla muilla merkeillä on ruostuminen ongelma
        Pahiten se vaivaa skodia ja Ranskalaisia autoja. Kummatkaan eivät selviä kunnialla ekasta katsastuksesta ruostereikien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat eivät nykyisin ruostu juuri lainkaan. Kauan sitten oli Toyotilla ongelmia, mutta ei enää pitkiin aikoihin. Monilla muilla merkeillä on ruostuminen ongelma
        Pahiten se vaivaa skodia ja Ranskalaisia autoja. Kummatkaan eivät selviä kunnialla ekasta katsastuksesta ruostereikien takia.

        Toyota on markkinoiden ruostuvin auto.Maalia korissa 80 mikronia pohjasa20 mikronia sinkitys puuttuu kokonaan happaanee vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on markkinoiden ruostuvin auto.Maalia korissa 80 mikronia pohjasa20 mikronia sinkitys puuttuu kokonaan happaanee vuodessa.

        Ja joka ikinen vuosi joudut pettymään, kun Toyotojen maalipinta pysyy hyvänä ja pohja ruosteettomana.


    • Anonyymi

      Yaris oli kolmas.

      • Anonyymi

        Millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella?

        Aakkosten.


    • Anonyymi

      siis Yaris oli Ykkönen!

      • Anonyymi

        Sovitaan niin jos 8,7 on vähemmän kuin 8,3!
        Nuo olivat arvosanat, Hondalla siis 8,7.


    • Anonyymi

      Luitko sen vertailun? Yksi miinusmerkki Yarikselle tuli mm. tavaratilasta.
      Tuskin kovin moni Yariksen ostaja hakee tavaratilaa tuon kokoluokan autoa ostaessaan.
      Voittaja-auton lähtöhinta taas oli 6000 kovempi kun seuraavilla, sekin on monelle ratkaiseva tekijä valita joku muu merkki.

      Vertailuissa painotetaan eri asioita, ja jokaisella ostajalla on omat intohimonsa mitä autoltaan haluaa. Siksi kaikki eivät osta testivoittajaa, oli kyse mistä tahansa vertailusta, vaikka yleiskoneiden.

      Omat kokemukset ajalta kun vielä autoja omistin, oli että kun vaihtoi autoa uuteen samanmerkkiseen, niin omasta käytetystä sai enemmän välirahaa, verrattuna siihen jos tarjosi vaihdokkia "väärän" merkin kauppaan.

      Moni asia vaikuttaa siis valintaan, ja ne on jokaisen ihan ikioma asia.

      • Anonyymi

        Kun oikein kääntää ja vääntää niin saa ihan minkä vaan ykköseksi, mutta oli Yariksessa muutakin heikkouksia kuin tavaratila.


      • Anonyymi

        "Yksi miinusmerkki Yarikselle tuli mm. tavaratilasta."
        Miinusta tuli myös pintakovasta jousituksesta ja pienistä takatiloista. Yaris oli vertailun ahtaimpia autoja. Myös melua sanottiin olevan enemmän kuin mittarit näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksi miinusmerkki Yarikselle tuli mm. tavaratilasta."
        Miinusta tuli myös pintakovasta jousituksesta ja pienistä takatiloista. Yaris oli vertailun ahtaimpia autoja. Myös melua sanottiin olevan enemmän kuin mittarit näyttää.

        Myös ojauksen tahmeutta moitittiin ja valot kaikkein surkeimmat.


    • Anonyymi

      Valtava parannus, yleensä Toyo jää viimeiseksi. Jos kyseessä olisi kestotesti, niin Toyota olisi kyllä jumbona. MMuistatteha Yarpan kestotestin- kahden vuoden kuluttua ei olisi enää mennyt katsastuksesta läpi korjaamatta koska ruoste oli syönyt jarrukilvet ja alustassa oli muutenkin vahvat ruostumisen merkit.

      • Anonyymi

        Etsippäs se kestotesti tähän. TM:stä ei ainakaan tuollaista löytynyt miltään vuodelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsippäs se kestotesti tähän. TM:stä ei ainakaan tuollaista löytynyt miltään vuodelta.

        Auto Bildin kestotestissä Yaris ruostui pahiten historian aikana. Jopa jarrukilvet puhki, sähköliittimestä kuoret ruostunut kokonaan pois ja pohja kauttaaltaan ruskeana ruosteesta ja takaosa todella pahasti.


    • Anonyymi

      Alhaisin kulutus ja melutaso. Viimeksimainittu hämmästyttää kun tiedossa on kuinka meluisia Toyotat ovat. Renkaat toinen ihmetyksen aihe. Kolme uutta Toytaa olen ostanut eikä koskaan Continentalin kumeja, kuten TM:n vertailussa. Toyotien ensiasennuskumit on yleensä luokatonta sontaa.

      • Anonyymi

        Ei sentää alhaisin melutaso. Melutaso sai arvosanan 8, kun Ford ja Honda olivat 9 arvoisia. Syy Yariksen huonoon menestykseen on tässä:
        "Desibelimittarin mukaan Toyota on joukon hiljaisimpia, mutta korva on eri mieltä. Rengasmelun lisäksi Yaris kärsii kiihdytyksissä äänekkäästä moottorista. Soratiellä kivet ropisevat ja äänimaailma on kimeän peltinen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sentää alhaisin melutaso. Melutaso sai arvosanan 8, kun Ford ja Honda olivat 9 arvoisia. Syy Yariksen huonoon menestykseen on tässä:
        "Desibelimittarin mukaan Toyota on joukon hiljaisimpia, mutta korva on eri mieltä. Rengasmelun lisäksi Yaris kärsii kiihdytyksissä äänekkäästä moottorista. Soratiellä kivet ropisevat ja äänimaailma on kimeän peltinen."

        Terot käsittää vähän eri tavalla lehtien testit mitä muut.. Voittajaksi saattaa niitten mielestä tulla ihan eri auto mitä lehdessä.


    • Anonyymi

      Hyvän auton perusominaisuuksia ovat meluttomuus, hyvät valot ja hyvä ajettavuus.

    • Anonyymi

      Polo on paras luokassaan, ison tuntuinen ja laadukas. Yaris on kamalan näköinen säilykepurkki, siis se peräosa B-pilarista taaksepäin on karmean näköisesti muotoiltu, ikään kuin auton perään olisi törmätty ja kori olisi litistynyt kasaan. Olen istahtanut tuollaisen kuskinpenkille ja karsea istuin.

      • Anonyymi

        Kaikki toyotat on susi RUMIA.


      • Anonyymi

        Ja silti Polo vertailun toiseksi huonoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti Polo vertailun toiseksi huonoin.

        Polo oli karvalakkimalli Manu lootalla ja aika tehottomalla 90 hv moottorilla ja ikä alkaa jo Poloakin painamaan, kilpailijat oli lähes kaikki uusinta painosta. Mutta Polosta on uusi versio tulossa sitten taas asiat muuttu paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti Polo vertailun toiseksi huonoin.

        Tuhnu versio ja niukoilla varusteilla, siinä syy miksi ei ollut ykkönen. Polo on kuitenkin laatuauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhnu versio ja niukoilla varusteilla, siinä syy miksi ei ollut ykkönen. Polo on kuitenkin laatuauto.

        Varusteet eivät vaikuta lopputulokseen. Moottorin ominaisuudet vaikuttaa., mutta eihän Jazz ole sen tehokkaampi kuin Polokaan. Etu tulee hybriditekniikasta ja hinta on sen takia kalliimpi myös, joskin halvempikin varustelutaso on Jazziin olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varusteet eivät vaikuta lopputulokseen. Moottorin ominaisuudet vaikuttaa., mutta eihän Jazz ole sen tehokkaampi kuin Polokaan. Etu tulee hybriditekniikasta ja hinta on sen takia kalliimpi myös, joskin halvempikin varustelutaso on Jazziin olemassa.

        Polo 90 hv ja Jazz 109 hv. Tosin Jazzin polttomoottori on 97 hv, joten ero ei siten ole suuri. Siitä se voima autolle kuitenkin tulee. Sähkömoottori millä auto liikkuu, on 109 hv. Kaikki vääntö (253 Nm) kun on heti käytössä ja koko ajan, niin onhan se polttomoottoriin verrattuna ihan eri.

        Jazz voitti testin, eli Honda on tehnyt hienon auton tähän luokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polo 90 hv ja Jazz 109 hv. Tosin Jazzin polttomoottori on 97 hv, joten ero ei siten ole suuri. Siitä se voima autolle kuitenkin tulee. Sähkömoottori millä auto liikkuu, on 109 hv. Kaikki vääntö (253 Nm) kun on heti käytössä ja koko ajan, niin onhan se polttomoottoriin verrattuna ihan eri.

        Jazz voitti testin, eli Honda on tehnyt hienon auton tähän luokkaan.

        Tuollainen pieni auto ja melkein dieselin vääntö. Pitäisi oikeastaan käydä koeajolla, vaikka en ole autoa vaihtamassa.


    • Anonyymi

      Eihän se toyo pärjäile testeissä. Toveripojat vaan niitä himoaa, itäkippoja. Aate velvoittaa, kunhan vaan on itäkippo.

    • Anonyymi

      Nissan gashgai oli myös viimeinen vertailuissa mutta suvereeni ykkönen myynnissä

      VW ja skoda jäi rajusti jälkeen vaikka kehuttiin

      • Anonyymi

        Niinpä. Suomalainen ostaa suurta kuraa kuten Käskaita ja Toyotaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Suomalainen ostaa suurta kuraa kuten Käskaita ja Toyotaa,

        Tuohan on totta. En ymmärrä miksi kuluttajat eivät ota asioista selvää kun kyseessä on noin iso investointi?


    • Anonyymi

      Tuo vertailu pitää tehdä uudelleen siinä vaiheessa kun kaikilla on tarjota aito hybrid, mieluiten ladattava. Nyt oli kaasu, kevyt ja itsetyydyttävä.

    • Anonyymi

      Honda Jazz ykkönen ja isolla erolla. Eipä kannata Yariksia ostella.

      • Anonyymi

        Joo, ero oli kyllä poikkeuksellisen iso tuollaiseen vertailuun.


      • Anonyymi

        Juu , tietenkään mitään autoa ei kannata ostaa . ei ainakaan testien perusteella , no saa näistä testeistä jotain suuntaa antavaa . Autot ovat aina kompromissi Hinnan/laadun välillä .
        Hyvää yariksessa on toimitavarmuus , pieni polttoaineen kulutus , arvon säilyminen , tyydytävä ajoltaan , ei kilpa-auto, mutta pysyy kyllä hyvin muun liikenteen rytmissä vaivattomasti.Ajo melu keskitasoa pikkuautoluokassa. Jos ja tilaa ei tarvita niin silloin yaris on varteenotettava vaihtoehto pikku-auto luokassa, 7 kuukautta olen ajellut yaris stylellä varusteita ja ajo-ominaisuuksia on ihan riittävästi kaupunki ja maantie ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu , tietenkään mitään autoa ei kannata ostaa . ei ainakaan testien perusteella , no saa näistä testeistä jotain suuntaa antavaa . Autot ovat aina kompromissi Hinnan/laadun välillä .
        Hyvää yariksessa on toimitavarmuus , pieni polttoaineen kulutus , arvon säilyminen , tyydytävä ajoltaan , ei kilpa-auto, mutta pysyy kyllä hyvin muun liikenteen rytmissä vaivattomasti.Ajo melu keskitasoa pikkuautoluokassa. Jos ja tilaa ei tarvita niin silloin yaris on varteenotettava vaihtoehto pikku-auto luokassa, 7 kuukautta olen ajellut yaris stylellä varusteita ja ajo-ominaisuuksia on ihan riittävästi kaupunki ja maantie ajoon.

        Hyvän arvon säilymisen, toimintavarmuuden sekä pienen kulutuksen olisit saanut ostamalla Jazzinkin. Muut ominaisuudet olisivat olleet sitten parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän arvon säilymisen, toimintavarmuuden sekä pienen kulutuksen olisit saanut ostamalla Jazzinkin. Muut ominaisuudet olisivat olleet sitten parempia.

        Juu ja myöskin hintaa on enemmän hondassa , No tietenkin jos rahaa on rajattomasti ja sen haluaa pistää autoon . Niin siitä sitten vain . Tosiasiassa testin heikomminkin menestyvällä varmasti ajelee . ja tämäkin täyttää tehtävänsä. Ei näin... joko tai mielummin sekä että.
        Onneksi jokaisella on valinnan vapaus eikä siinä paljon paina kanssakulkijoiden mielipiteet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja myöskin hintaa on enemmän hondassa , No tietenkin jos rahaa on rajattomasti ja sen haluaa pistää autoon . Niin siitä sitten vain . Tosiasiassa testin heikomminkin menestyvällä varmasti ajelee . ja tämäkin täyttää tehtävänsä. Ei näin... joko tai mielummin sekä että.
        Onneksi jokaisella on valinnan vapaus eikä siinä paljon paina kanssakulkijoiden mielipiteet .

        Onko vastaava Jazz kalliimpi kuin Yaris?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastaava Jazz kalliimpi kuin Yaris?

        Siinä vaiheessa kyllä valkenee kun ostaa honda jazin onko tämä arvokkaampi hankinta kun yaris, automyyjät kyllä kertovat kyllä sen kuinka paljon rahaa tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastaava Jazz kalliimpi kuin Yaris?

        Yaris vaan näkyy olevan niin kova luu markkinoilla että muiden merkkien kaupustelijoita hirvittää. Eipä näistä parkaisuista juurikaan muuhun tulokseen voi tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastaava Jazz kalliimpi kuin Yaris?

        Ei ole, jos autot samoilla varusteilla.

        https://tekniikanmaailma.fi/tm-pikkuautovertailu-tallaiset-ovat-vertailuautojen-varustetasot-hintoineen/

        Sähköiset voimalinjat maksaa joka merkillä hieman enemmän. Kevyt hybridiä tähän sarjaan ei voi lukea.

        Varusteethan eivät vaikuta testien lopputuloksiin. Jos toisessa autossa on kaistalla pito avustin ja toisessa ei, mutta sen saa parempaan malliin, niin olisipa typerää testin tekemistä sellainen.

        Honda on tyylilleen uskollinen, eli huonoinkin myytävä malli on erittäin hyvillä varusteilla. Taitaa Hondan kaikista malleista löytyä vakiona Honda Sensing.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris vaan näkyy olevan niin kova luu markkinoilla että muiden merkkien kaupustelijoita hirvittää. Eipä näistä parkaisuista juurikaan muuhun tulokseen voi tulla.

        Se kertoo vain sen, että autoja todellakin ostetaan mielikuvan ja tunteen perusteella. Toyotan dieselien ongelmat ja VAG:in DSG/jakoketju/päästöhuijaus ei ole saanut myyntilukuja laskuun. Monta merkkiä Honda mukaanlukien on ollut ilman moisia ongelmia koko ajan.

        Esim. nyt ID3 mallia on myyty kivasti, vaikka vikoja ja seisotuksia huollossa uusilla autoilla on ollut paljon. Kummallista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastaava Jazz kalliimpi kuin Yaris?

        Itse asiassa perusmalli on noin 3 k€ kalliimpi (Jazz, siis), hienoin malli noin 1 k€. Toki Jazz on selkeästi tilavampi jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa perusmalli on noin 3 k€ kalliimpi (Jazz, siis), hienoin malli noin 1 k€. Toki Jazz on selkeästi tilavampi jne.

        honda 24 248–27 676 euroa
        toyota 21 487–27 494 euroa

        varuste-eroja, tilankäyttö eroja, suorituskyky eroja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        honda 24 248–27 676 euroa
        toyota 21 487–27 494 euroa

        varuste-eroja, tilankäyttö eroja, suorituskyky eroja

        Erot ovat kyllä pieniä. Tietenkin hondassa joka on tila-auto mallinen on enemmän sisätilaa.
        Suoritus kyky on molemmissa melko samanlainen kihhdytys 60-120 toyota on jonkin verran nopeampi jarruissa on eroa yariksen eduksi 100-0 yaris 39 m honda 42m molemmat ovat pieniruokaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erot ovat kyllä pieniä. Tietenkin hondassa joka on tila-auto mallinen on enemmän sisätilaa.
        Suoritus kyky on molemmissa melko samanlainen kihhdytys 60-120 toyota on jonkin verran nopeampi jarruissa on eroa yariksen eduksi 100-0 yaris 39 m honda 42m molemmat ovat pieniruokaisia.

        Jazz on tähän asti, ainakin pari viimeistä malliversiota, ollut aika urheilullisesti muotoiltu. Nyt on sitten lähdetty tällaiselle lifestyle-söpöily linjalle. Itse tykkään ja se erottuu massasta, mutta joku muu ei ehkä tykkää yhtä paljon. Jos haluaa sulautua massaan, ehkä ennemmin joku muu merkki. Toisaalta samalla rahalla saa vähän luksusta elämään siltä osin. Ja testivoittajan, jos se on tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo vain sen, että autoja todellakin ostetaan mielikuvan ja tunteen perusteella. Toyotan dieselien ongelmat ja VAG:in DSG/jakoketju/päästöhuijaus ei ole saanut myyntilukuja laskuun. Monta merkkiä Honda mukaanlukien on ollut ilman moisia ongelmia koko ajan.

        Esim. nyt ID3 mallia on myyty kivasti, vaikka vikoja ja seisotuksia huollossa uusilla autoilla on ollut paljon. Kummallista...

        Kummallista, mitähän vikoja niissä nyt keksit. Alussa oli tietokoneohjelman päivitysouutteita, mutta nehän ovat jo historiaa. Kowta nyt keksiä toyotatero volsuun uusia vikoja, kyllä se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista, mitähän vikoja niissä nyt keksit. Alussa oli tietokoneohjelman päivitysouutteita, mutta nehän ovat jo historiaa. Kowta nyt keksiä toyotatero volsuun uusia vikoja, kyllä se siitä.

        Justiin eilen naurettiin pitkää riviä id3:sia, jotka "huoltoon" menossa merkkiliikkeen pihassa...


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Sanokaa mitä sanotte. polo on paras näistä.

      • Anonyymi

        Pyynnöstä sanon ...
        Jokaisessa näissä on puolensa , varmasti näistä kuudesta jokainen täyttää tehtävänsä hyvin.
        TM . Kiteyttää seuraavasti......
        "Autot ovat kolltaan, ominaisuuksiltaan ja varustelultaan jotain aivan muuta kuin vielä pari mallisukupolvea sitten."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyynnöstä sanon ...
        Jokaisessa näissä on puolensa , varmasti näistä kuudesta jokainen täyttää tehtävänsä hyvin.
        TM . Kiteyttää seuraavasti......
        "Autot ovat kolltaan, ominaisuuksiltaan ja varustelultaan jotain aivan muuta kuin vielä pari mallisukupolvea sitten."

        Kyllä. Polo-poika ostaa sen Polon, Yarismiehet Yariksen jne. vaikka kuka voittaisi testin. Se on ihan selvä. Joku harva seikkailunhaluinen saattaa vaihtaa merkkiä tai ostaa aina eri merkkisen auton ja voipi olla, että he ovat itse asiassa ostoonsa tyytyväisiäkin.


    • Anonyymi

      Onko Jazz tila-automainen, vai yksinkertaisesti vain tilava? Ei se *näytä* tila-autolta.

      • Anonyymi

        Tila-automainen . Hieman tilavampi kuin muut testiin osallistuneet , ja tämäkin vain takapenkin osalta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tila-automainen . Hieman tilavampi kuin muut testiin osallistuneet , ja tämäkin vain takapenkin osalta .

        Siis näyttää ulkoa päin pieneltä tila-autolta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis näyttää ulkoa päin pieneltä tila-autolta?

        Makuasia, näyttää miltä näyttää. Tilojen muunneltavuus ja käytettävyys aivan omassa luokassaan muihin verrattuna.


    • Anonyymi

      Yariksen hybridissä jarrut hajoavat takaa 40.000 km:ssa. Takuu ei kata, koska kuluva osa maahnatuojan ja huoltoliikkeen mukaan. Korjauskustannus 260 euroa takuuaikana ja omasta pussista maksettava. Ei hyvä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe