MTV autouutiset kertoo että vanha VW voi olla parempi kuin uusi

Anonyymi

katsokaa sieltä kun täältä uutinen lähtee

moottori kertoo

51

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinkö siinä luki, lue uudelleen.
      Tuo kertoo minun mielestäni sen, että VW on aina ollut ja on edelleen hyvä, eikä ajanhammas syö sitä. Kun tehdään kerralla hyvä, niin se toimii pitkään.

      • Anonyymi

        älä hermostu-kehitys ei ole kehittynyt golf tapauksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä hermostu-kehitys ei ole kehittynyt golf tapauksessa

        Golf on ollut aina luokkansa mittatikku mihin muita reppanoita verrataan. Aina samoin tuloksin. Jokainen Golf-sukupolvi on ollut luokkansa paras.
        Se mikäGolf sukupolvi on paras onkin sitten mielenkiintoinen kysymys. Monien mielestä IV oli mekaanisesti kaikkein parhaten rakennettu.

        Omasta mielestä nykyinen VIII on paras. Siinä on esim loistavasti toimiva ACC vakiona ja auto on kaikkein hiljaisin Golf. Mutta kuten sanottu jokainen sukupolvi on ollut paras luokassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf on ollut aina luokkansa mittatikku mihin muita reppanoita verrataan. Aina samoin tuloksin. Jokainen Golf-sukupolvi on ollut luokkansa paras.
        Se mikäGolf sukupolvi on paras onkin sitten mielenkiintoinen kysymys. Monien mielestä IV oli mekaanisesti kaikkein parhaten rakennettu.

        Omasta mielestä nykyinen VIII on paras. Siinä on esim loistavasti toimiva ACC vakiona ja auto on kaikkein hiljaisin Golf. Mutta kuten sanottu jokainen sukupolvi on ollut paras luokassaan.

        Moottori- lehti tuli just, monin osin uusi golf on huonompi kuin
        viitos korinen golffi, lehden mukaan.
        Minusta volkswagen ei ole pitkään aikaan ollut enää
        siinä laadussa jotta olisi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori- lehti tuli just, monin osin uusi golf on huonompi kuin
        viitos korinen golffi, lehden mukaan.
        Minusta volkswagen ei ole pitkään aikaan ollut enää
        siinä laadussa jotta olisi vaihtoehto.

        Mulla on molemmat, V ja VIII Golf. V on kieltämättä joiltain osin jykevämmin rakennettu, mutta kyllä silti ajan 90% ajoista uudella Golfilla. Molemmat on loistavia autoja joista muut ottavat mallia kun yrittävät rakentaa yhtä hyvää autoa kuin Golf on. Vielä on jäänyt muilta rakentamatta Golfin veroinen auto C-segmenttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on molemmat, V ja VIII Golf. V on kieltämättä joiltain osin jykevämmin rakennettu, mutta kyllä silti ajan 90% ajoista uudella Golfilla. Molemmat on loistavia autoja joista muut ottavat mallia kun yrittävät rakentaa yhtä hyvää autoa kuin Golf on. Vielä on jäänyt muilta rakentamatta Golfin veroinen auto C-segmenttiin.

        Niin tuo on niin totta.
        Jo 1975 mallin golf oli esimerkki muille,,,,corollaa varmasti myytiin enemmän oli halpa ja kamala.
        1988 oli myös golfin aikaa ja silloin jo matkijoita oli kaikki.
        1995 oli corolla ja oli golf no corollaa huollettiin 10 000km välein volkkarin vaihteistoon ei öljyä vaihdettu vaikka sillä ajettiin 250 000 ennen vaihtoa
        no toyotaan meni jo peltiä , iskareiden yläpäätäitä uusittiin huolella.
        Nykyään ei ole toyotia mutta sain lain autoksi sellaisen automaatin jossa oli ratissa vaihteen valitsin , en tiedä miksi mutta laiska oli ja kulutti paljon enemmän kuin vw polo .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on molemmat, V ja VIII Golf. V on kieltämättä joiltain osin jykevämmin rakennettu, mutta kyllä silti ajan 90% ajoista uudella Golfilla. Molemmat on loistavia autoja joista muut ottavat mallia kun yrittävät rakentaa yhtä hyvää autoa kuin Golf on. Vielä on jäänyt muilta rakentamatta Golfin veroinen auto C-segmenttiin.

        https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/

        ja apuahan aina saa vaikka tuolta laadun jatkeeksi?

        juurikin luin uusia autolehtiä niin varoitellaan näistä kyllä...mm Tuulilasi lehti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori- lehti tuli just, monin osin uusi golf on huonompi kuin
        viitos korinen golffi, lehden mukaan.
        Minusta volkswagen ei ole pitkään aikaan ollut enää
        siinä laadussa jotta olisi vaihtoehto.

        Lue uudelleen, niin ehkä ymmärrät mitä jutussa kerrotaan.
        Olet aika nolo kun jaksat vuodesta toiseen tuota samaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/

        ja apuahan aina saa vaikka tuolta laadun jatkeeksi?

        juurikin luin uusia autolehtiä niin varoitellaan näistä kyllä...mm Tuulilasi lehti

        Kun on ajanut kohta 30 vuotta volkkareilla niin ei tarvitse lukea lehdistä tai netistä niiden ominaisuuksista tai kestävyydestä.
        Noin 30 vuoden aikana olen käyttänyt korjauksiin yhteensä 230 euroa. Siksi pihassa seisoo nyt VIII Golf eikä mitään rimpulaa.
        Golf on ollut luokkansa paras jo 70-luvulta saakka eikä se asia miksikään muuttunut kun VIII tuli markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudelleen, niin ehkä ymmärrät mitä jutussa kerrotaan.
        Olet aika nolo kun jaksat vuodesta toiseen tuota samaa....

        ajankohtainen tuo moottori ongelma vieläkin vag tuotteissa .vaikkakin hieman parantunut laatu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on ajanut kohta 30 vuotta volkkareilla niin ei tarvitse lukea lehdistä tai netistä niiden ominaisuuksista tai kestävyydestä.
        Noin 30 vuoden aikana olen käyttänyt korjauksiin yhteensä 230 euroa. Siksi pihassa seisoo nyt VIII Golf eikä mitään rimpulaa.
        Golf on ollut luokkansa paras jo 70-luvulta saakka eikä se asia miksikään muuttunut kun VIII tuli markkinoille.

        johan vitsin murjaisit täyttä potaskaa puhut paskoja ovat nyt ja ennen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on ajanut kohta 30 vuotta volkkareilla niin ei tarvitse lukea lehdistä tai netistä niiden ominaisuuksista tai kestävyydestä.
        Noin 30 vuoden aikana olen käyttänyt korjauksiin yhteensä 230 euroa. Siksi pihassa seisoo nyt VIII Golf eikä mitään rimpulaa.
        Golf on ollut luokkansa paras jo 70-luvulta saakka eikä se asia miksikään muuttunut kun VIII tuli markkinoille.

        Sinä olet varmaan se, joka ajoi 600 tkm Golfilla. Kaikki korjaukset autoon olivat maksaneet yhden euron. Oven saranan tappi oli pudota, mutta hän sorvasi sen itse.


    • Anonyymi

      Kun kerralla tehdään hyvä auto, niin vaikea sitä on mitenkään mullistavasti parantaa ja näin vanhakin loistaa uusien rinnalla.
      Laadulla on tekijänsä, siksi VW on niin paljon edellä muita.

      • Anonyymi

        kyllä volkkarit ovat vielä nykyäänkin täyttä paskaa ,vain tyhmä autoista tietämätön ostaa vag tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä volkkarit ovat vielä nykyäänkin täyttä paskaa ,vain tyhmä autoista tietämätön ostaa vag tuotteita.

        Jep. Ammatikseen ajavat ovat selkeästi kovin autoista tietämättömiä koska VAG on ylivoimaisesti ostetuin auto ammattikäyttöön.
        Ne papat jotka ajavat Corolloillaan 10.000km vuodessa varovasti ja vain sateettomina päivinä ovat ne kaikkein huonoimmat automaailman asiantuntijat.

        Ajettujen kilometrien keskiarvo A
        Ajettujen kilometrien mediaani
        2020-2010
        Toyota COROLLA
        136 215
        129 140
        Volkswagen GOLF
        174 692
        166 480
        Skoda OCTAVIA
        200 948
        192 442

        Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.

        Tojotistin asiantuntemus keskittyy auton pihassaseisottamiseen. VAGin ostavat ihmiset jotka ajavat autollaan.


    • Anonyymi

      Olisi ollut hauska kun vertailuun olisi otettu mukaan 2021 Corolla.
      Siinä olisi riisiritsa saanut selkäänsä niin uudelta kuin vanhaltakin Golfilta. Karmea melu, pintakova nypyttävä jousitus ja täysin hengetön vapari ei pärjää minkään ikäiselle Golfille. Saksalainen osaa nyt ja on aina osannut rakentaa auton.

    • Anonyymi

      Katsokaa kun käytetyn TSI auton ostatte joskus kolmella tonnilla. Ketjun vaihto siihen 60 tkm välein 1700-2000 euroa. per vaihto Juuri kävin eräässä pienemmässä korjaamosssa.
      Kerran ketjun uusiessanne kustannus lähentelee auton vaihtoarvoa. Oletuksena, ettei DSG ole kaksinkertaistanut autonne hintaa varaosina ja työnä.

      Hieman mietittävää, etenkin opiskelijabudjetilla elävälle.

      • Anonyymi

        "Katsokaa kun käytetyn TSI auton ostatte joskus kolmella tonnilla. Ketjun vaihto siihen 60 tkm välein 1700-2000 euroa."

        Tästä asiasta minulla on omakohtaista kokemusta. 2007 TSI Golfiin vaihdettiin koko jakopää täysin volsun kustannuksella. Käy ja kukkuu niin kauan kuin tuo vanha rotisko muuten kulkee.
        En ostaisi tuon ikäistä TSItä johon ei ole vaihdettu jakopäätä. Kertakorjaus kuitenkin riittää kun homma on tehty kunnolla.


      • Anonyymi

        Ja taas valheella onneen, noinko paljon pelkäät VW:n ylivoimaa?


      • Anonyymi

        ja DSG kestää 140 000km

        korjaamoilta kysyttyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja DSG kestää 140 000km

        korjaamoilta kysyttyä...

        Se on aika paljon pidemmälle kuin D-4D. Tojon kohdalla ongelman suuruutta kärjistää se että korjauksena on koko moottorin vaihto. DSG:ssä riittää kun uusii kytkinlevyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja DSG kestää 140 000km

        korjaamoilta kysyttyä...

        Oliko Toyota korjaamo vai ihan oma, hihii!


    • Anonyymi

      Ei Volkkari ole enää TSI -DSG aikakaudella ollut lähellekkään sitä, mitä ennen.
      Se on myös todettu niin monella mittarilla, että sama, kun väittelis, onko maapallo litteä vai pyöreä.

      • Anonyymi

        Mun eka volkkari oli kupla. Viimeisin on VIII Golf. Se ero on vanhaan aikaan että edelliseen TSI Golfiin jouduin vaihtamaan 10 vuoden iässä vesipumpun. Ensimmäinen korjauskustannus koko Volsuaikana.
        Oli helppo päätös ostaa uuden sukupolven Golf. On ollut niin huoletonta ajoa jo kohta 30 vuotta. Myös TSI DSG:llä.
        Jakoketjuongelma oli reilut 10 vuotta sitten suunnitteluvirhe mutta sen VW hoiti ilman penninkään kustannusta minulle joten en nähnyt mitään syytä olla jatkamatta VW:llä. Onhan tuo Golf niin monitaituri ja hyvä ajaa. Näin on ollut joka sukupolvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun eka volkkari oli kupla. Viimeisin on VIII Golf. Se ero on vanhaan aikaan että edelliseen TSI Golfiin jouduin vaihtamaan 10 vuoden iässä vesipumpun. Ensimmäinen korjauskustannus koko Volsuaikana.
        Oli helppo päätös ostaa uuden sukupolven Golf. On ollut niin huoletonta ajoa jo kohta 30 vuotta. Myös TSI DSG:llä.
        Jakoketjuongelma oli reilut 10 vuotta sitten suunnitteluvirhe mutta sen VW hoiti ilman penninkään kustannusta minulle joten en nähnyt mitään syytä olla jatkamatta VW:llä. Onhan tuo Golf niin monitaituri ja hyvä ajaa. Näin on ollut joka sukupolvi.

        VW myyjä oot kun käännät totuuden muuksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW myyjä oot kun käännät totuuden muuksi...

        En kai minä olisi olisi juuri ostanut uutta TSI DSG Golfia jos mulla olisi ollut ongelmia niiden kanssa?
        Ostin TSI GSG Golfin juuri sen takia että ne ovat luotettavia työjuhtia joihin voi luottaa. Omaa kokemusta kun on vuosikymmeniä niin tietää vähän paremmin kuin nettihöpöttäjien kirjoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kai minä olisi olisi juuri ostanut uutta TSI DSG Golfia jos mulla olisi ollut ongelmia niiden kanssa?
        Ostin TSI GSG Golfin juuri sen takia että ne ovat luotettavia työjuhtia joihin voi luottaa. Omaa kokemusta kun on vuosikymmeniä niin tietää vähän paremmin kuin nettihöpöttäjien kirjoitukset.

        Aivan, DSG:n ongelmia on vain Toyotan omapojalla jolla ei ole koskaan ollut VW:n autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kai minä olisi olisi juuri ostanut uutta TSI DSG Golfia jos mulla olisi ollut ongelmia niiden kanssa?
        Ostin TSI GSG Golfin juuri sen takia että ne ovat luotettavia työjuhtia joihin voi luottaa. Omaa kokemusta kun on vuosikymmeniä niin tietää vähän paremmin kuin nettihöpöttäjien kirjoitukset.

        sun mielestä siis TM ja Tuulilasi sekä Autobild lehti valehtelee?

        eikö kiinnostä käräjille haastaa potaskan kirjoittajia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sun mielestä siis TM ja Tuulilasi sekä Autobild lehti valehtelee?

        eikö kiinnostä käräjille haastaa potaskan kirjoittajia?

        Ei ne mitään potaskaa ole kirjoittaneet. Kehuneet aina miten hyvin vääntävä ja bensapihi TSI on ja kuinka täsmällisesti DSG toimii. Ei mikään kuminauha-jojo-viritys niinkuin variaattorit. moottorit huutaa mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan.


    • Anonyymi

      ja täälhetkellä vanha on hyvä kun valtio hidastelee päätöksissä

      lataushybridit voi olla huono ostos

      • Anonyymi

        On. Ne on kierrätysjätettä parin vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Ne on kierrätysjätettä parin vuoden päästä.

        Oi suuri guru!


    • Anonyymi

      Olen kuullut, että noissa yli 10 vuotta vanhoissa TSI/DSG-Volkkareissa olisi ollut jotain lastentauteja.

      • Anonyymi

        kyllä ne ihan aikuset teki suunnitteluvikaa tehtaalla
        TM kertoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä ne ihan aikuset teki suunnitteluvikaa tehtaalla
        TM kertoo

        Missä TM-numerossa kerrotaan tuosta DSG-vaihteistosta?


    • Anonyymi

      Kyllä ne on miekkataksit vaihtanut Vitoihin, hyvin pitkälle DSG-laatikon vuoksi.

      • Anonyymi

        ai poliisikin haluaa säästää valtion rahaa


      • Anonyymi

        Eipä ole vielä yhtään vitomaijaa tullut vastaan. Pelkkiä Volsuja.
        Tojoja ei kai koskaan olla edes vakavasti harkittu noin kovaan käyttöön mitä Transportterit ovat tehneet vuosikymmeniä. Tojot olisi loppuunajettuja parissa vuodessa ja paalikamaa.

        Tojot ovat Trafin mukaan pelkästään eläkeläisten pihakoristeita. Kilometrejä eivät kestä yhtään.

        Ajettujen kilometrien keskiarvo A
        Ajettujen kilometrien mediaani
        2020-2010
        Toyota COROLLA
        136 215
        129 140
        Volkswagen GOLF
        174 692
        166 480
        Skoda OCTAVIA
        200 948
        192 442

        Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole vielä yhtään vitomaijaa tullut vastaan. Pelkkiä Volsuja.
        Tojoja ei kai koskaan olla edes vakavasti harkittu noin kovaan käyttöön mitä Transportterit ovat tehneet vuosikymmeniä. Tojot olisi loppuunajettuja parissa vuodessa ja paalikamaa.

        Tojot ovat Trafin mukaan pelkästään eläkeläisten pihakoristeita. Kilometrejä eivät kestä yhtään.

        Ajettujen kilometrien keskiarvo A
        Ajettujen kilometrien mediaani
        2020-2010
        Toyota COROLLA
        136 215
        129 140
        Volkswagen GOLF
        174 692
        166 480
        Skoda OCTAVIA
        200 948
        192 442

        Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.

        Kaikki uudet tunnukselliset maijat, mitä tulee on MB Vitoja ja Sprintereitä.
        Ford Kuga hybrid korvaa henkilöautomallit lähivuosina.
        Tarjouskilpailut on jälkimmäisistä käyty ja tulokset julkistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uudet tunnukselliset maijat, mitä tulee on MB Vitoja ja Sprintereitä.
        Ford Kuga hybrid korvaa henkilöautomallit lähivuosina.
        Tarjouskilpailut on jälkimmäisistä käyty ja tulokset julkistettu.

        Seuratkaapas huutokaupat.comia, kun poliisi laittaa kalustoaan myyntiin. Kaikki maijat on vaihteistomallia DSG, vaikka manuaali aski on vielä hyvinkin yleisesti käytössä ruuhka Suomen ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuratkaapas huutokaupat.comia, kun poliisi laittaa kalustoaan myyntiin. Kaikki maijat on vaihteistomallia DSG, vaikka manuaali aski on vielä hyvinkin yleisesti käytössä ruuhka Suomen ulkopuolella.

        Kertoo siitä että DSG-lootaiset poliisiautot ovat täysin kunnossa vielä kovan poliisikäytön jälkeenkin ja jatkavat kilometrien keräämistä siviilikäytössä kun määrävuodet virkakäytössä tulevat täyteen. Kovia pelejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo siitä että DSG-lootaiset poliisiautot ovat täysin kunnossa vielä kovan poliisikäytön jälkeenkin ja jatkavat kilometrien keräämistä siviilikäytössä kun määrävuodet virkakäytössä tulevat täyteen. Kovia pelejä.

        Täysin kunnossa, kun niissä voi olla jo pari laatikkoremppaa takana, ennenkuin päätyvät myyntiin.
        Maijan varustelu maksaa vähintään 1/3 auton hinnasta ja niitä ei todellakaan pureta myyntiin alle 300 tkm kohdalla, ellei ongelmat tulisi liian kalliiksi. Manuaali Transporterilla voi mennä 600 tkm ilman mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin kunnossa, kun niissä voi olla jo pari laatikkoremppaa takana, ennenkuin päätyvät myyntiin.
        Maijan varustelu maksaa vähintään 1/3 auton hinnasta ja niitä ei todellakaan pureta myyntiin alle 300 tkm kohdalla, ellei ongelmat tulisi liian kalliiksi. Manuaali Transporterilla voi mennä 600 tkm ilman mitään ihmeellistä.

        Kertoo kuitenkin paljon volsuista että ne käyvät ensin läpi rankan viranomaiskäytön ja sen jälkeen jatkavat elämäänsä siviilikäytössä.

        Tojoja ei ole koskaan kelpuutettu edes siihen ensimmäiseen kierrokseen poliisikäyttön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo kuitenkin paljon volsuista että ne käyvät ensin läpi rankan viranomaiskäytön ja sen jälkeen jatkavat elämäänsä siviilikäytössä.

        Tojoja ei ole koskaan kelpuutettu edes siihen ensimmäiseen kierrokseen poliisikäyttön.

        Avensiksia on poliisin käytössä. Tulevaisuudessa Vagilta hankitaan ainoastaan Skoda Supeb:tä ja Toyotalta Auriksia.


    • Anonyymi

      herra Diess sanoo mitä

      romuja uudet

    • Anonyymi

      Emmää kyl menis ostelee noit DSG malleja, jossei ole suhteita pirkkahuoltoon?😂🤣😭

      • Anonyymi

        Emojit ovat tuoneet sinulle mukanaan suuren viisauden. On hämmästyttävää miten miehet olivat pystyneet elämään näin pitkään ilman emojeja ja yhteyttä omaan sisäiseen teinityttöönsä.


    • Anonyymi

      Enpä tiedä. Otsikon olisi kuulunut olla että.vanha vw on parempi kuin uusi....toyota.

    • Anonyymi

      En ole erityisen kiinnostunut sen paremmin toyosta kuin golffistakaan, mutta tykkään kyllä tsi-koneesta ja dsg:stä.

      Molemmat on helppo saada rikki,.toinen säästelemällä öljyissä ja filttereissä ja toinen luistattelemalla.

      Toki sitten nuo hihnaongelmat.

      • Anonyymi

        Kytkinlevyjä vaihto on kulutusosien vaihtamista, ei korjaamista. Samoin kuin jarrupalojen vaihto.

        Toisilla kytkinlevyt ja jarrupalat kestävät pidempään kuin toisilla. Ajotapakysymys.


    • Anonyymi

      hih

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe