katsokaa sieltä kun täältä uutinen lähtee
moottori kertoo
MTV autouutiset kertoo että vanha VW voi olla parempi kuin uusi
51
626
Vastaukset
- Anonyymi
Niinkö siinä luki, lue uudelleen.
Tuo kertoo minun mielestäni sen, että VW on aina ollut ja on edelleen hyvä, eikä ajanhammas syö sitä. Kun tehdään kerralla hyvä, niin se toimii pitkään.- Anonyymi
älä hermostu-kehitys ei ole kehittynyt golf tapauksessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä hermostu-kehitys ei ole kehittynyt golf tapauksessa
Golf on ollut aina luokkansa mittatikku mihin muita reppanoita verrataan. Aina samoin tuloksin. Jokainen Golf-sukupolvi on ollut luokkansa paras.
Se mikäGolf sukupolvi on paras onkin sitten mielenkiintoinen kysymys. Monien mielestä IV oli mekaanisesti kaikkein parhaten rakennettu.
Omasta mielestä nykyinen VIII on paras. Siinä on esim loistavasti toimiva ACC vakiona ja auto on kaikkein hiljaisin Golf. Mutta kuten sanottu jokainen sukupolvi on ollut paras luokassaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golf on ollut aina luokkansa mittatikku mihin muita reppanoita verrataan. Aina samoin tuloksin. Jokainen Golf-sukupolvi on ollut luokkansa paras.
Se mikäGolf sukupolvi on paras onkin sitten mielenkiintoinen kysymys. Monien mielestä IV oli mekaanisesti kaikkein parhaten rakennettu.
Omasta mielestä nykyinen VIII on paras. Siinä on esim loistavasti toimiva ACC vakiona ja auto on kaikkein hiljaisin Golf. Mutta kuten sanottu jokainen sukupolvi on ollut paras luokassaan.Moottori- lehti tuli just, monin osin uusi golf on huonompi kuin
viitos korinen golffi, lehden mukaan.
Minusta volkswagen ei ole pitkään aikaan ollut enää
siinä laadussa jotta olisi vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottori- lehti tuli just, monin osin uusi golf on huonompi kuin
viitos korinen golffi, lehden mukaan.
Minusta volkswagen ei ole pitkään aikaan ollut enää
siinä laadussa jotta olisi vaihtoehto.Mulla on molemmat, V ja VIII Golf. V on kieltämättä joiltain osin jykevämmin rakennettu, mutta kyllä silti ajan 90% ajoista uudella Golfilla. Molemmat on loistavia autoja joista muut ottavat mallia kun yrittävät rakentaa yhtä hyvää autoa kuin Golf on. Vielä on jäänyt muilta rakentamatta Golfin veroinen auto C-segmenttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on molemmat, V ja VIII Golf. V on kieltämättä joiltain osin jykevämmin rakennettu, mutta kyllä silti ajan 90% ajoista uudella Golfilla. Molemmat on loistavia autoja joista muut ottavat mallia kun yrittävät rakentaa yhtä hyvää autoa kuin Golf on. Vielä on jäänyt muilta rakentamatta Golfin veroinen auto C-segmenttiin.
Niin tuo on niin totta.
Jo 1975 mallin golf oli esimerkki muille,,,,corollaa varmasti myytiin enemmän oli halpa ja kamala.
1988 oli myös golfin aikaa ja silloin jo matkijoita oli kaikki.
1995 oli corolla ja oli golf no corollaa huollettiin 10 000km välein volkkarin vaihteistoon ei öljyä vaihdettu vaikka sillä ajettiin 250 000 ennen vaihtoa
no toyotaan meni jo peltiä , iskareiden yläpäätäitä uusittiin huolella.
Nykyään ei ole toyotia mutta sain lain autoksi sellaisen automaatin jossa oli ratissa vaihteen valitsin , en tiedä miksi mutta laiska oli ja kulutti paljon enemmän kuin vw polo . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on molemmat, V ja VIII Golf. V on kieltämättä joiltain osin jykevämmin rakennettu, mutta kyllä silti ajan 90% ajoista uudella Golfilla. Molemmat on loistavia autoja joista muut ottavat mallia kun yrittävät rakentaa yhtä hyvää autoa kuin Golf on. Vielä on jäänyt muilta rakentamatta Golfin veroinen auto C-segmenttiin.
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/
ja apuahan aina saa vaikka tuolta laadun jatkeeksi?
juurikin luin uusia autolehtiä niin varoitellaan näistä kyllä...mm Tuulilasi lehti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottori- lehti tuli just, monin osin uusi golf on huonompi kuin
viitos korinen golffi, lehden mukaan.
Minusta volkswagen ei ole pitkään aikaan ollut enää
siinä laadussa jotta olisi vaihtoehto.Lue uudelleen, niin ehkä ymmärrät mitä jutussa kerrotaan.
Olet aika nolo kun jaksat vuodesta toiseen tuota samaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/
ja apuahan aina saa vaikka tuolta laadun jatkeeksi?
juurikin luin uusia autolehtiä niin varoitellaan näistä kyllä...mm Tuulilasi lehtiKun on ajanut kohta 30 vuotta volkkareilla niin ei tarvitse lukea lehdistä tai netistä niiden ominaisuuksista tai kestävyydestä.
Noin 30 vuoden aikana olen käyttänyt korjauksiin yhteensä 230 euroa. Siksi pihassa seisoo nyt VIII Golf eikä mitään rimpulaa.
Golf on ollut luokkansa paras jo 70-luvulta saakka eikä se asia miksikään muuttunut kun VIII tuli markkinoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue uudelleen, niin ehkä ymmärrät mitä jutussa kerrotaan.
Olet aika nolo kun jaksat vuodesta toiseen tuota samaa....ajankohtainen tuo moottori ongelma vieläkin vag tuotteissa .vaikkakin hieman parantunut laatu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on ajanut kohta 30 vuotta volkkareilla niin ei tarvitse lukea lehdistä tai netistä niiden ominaisuuksista tai kestävyydestä.
Noin 30 vuoden aikana olen käyttänyt korjauksiin yhteensä 230 euroa. Siksi pihassa seisoo nyt VIII Golf eikä mitään rimpulaa.
Golf on ollut luokkansa paras jo 70-luvulta saakka eikä se asia miksikään muuttunut kun VIII tuli markkinoille.johan vitsin murjaisit täyttä potaskaa puhut paskoja ovat nyt ja ennen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on ajanut kohta 30 vuotta volkkareilla niin ei tarvitse lukea lehdistä tai netistä niiden ominaisuuksista tai kestävyydestä.
Noin 30 vuoden aikana olen käyttänyt korjauksiin yhteensä 230 euroa. Siksi pihassa seisoo nyt VIII Golf eikä mitään rimpulaa.
Golf on ollut luokkansa paras jo 70-luvulta saakka eikä se asia miksikään muuttunut kun VIII tuli markkinoille.Sinä olet varmaan se, joka ajoi 600 tkm Golfilla. Kaikki korjaukset autoon olivat maksaneet yhden euron. Oven saranan tappi oli pudota, mutta hän sorvasi sen itse.
- Anonyymi
Kun kerralla tehdään hyvä auto, niin vaikea sitä on mitenkään mullistavasti parantaa ja näin vanhakin loistaa uusien rinnalla.
Laadulla on tekijänsä, siksi VW on niin paljon edellä muita.- Anonyymi
kyllä volkkarit ovat vielä nykyäänkin täyttä paskaa ,vain tyhmä autoista tietämätön ostaa vag tuotteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä volkkarit ovat vielä nykyäänkin täyttä paskaa ,vain tyhmä autoista tietämätön ostaa vag tuotteita.
Jep. Ammatikseen ajavat ovat selkeästi kovin autoista tietämättömiä koska VAG on ylivoimaisesti ostetuin auto ammattikäyttöön.
Ne papat jotka ajavat Corolloillaan 10.000km vuodessa varovasti ja vain sateettomina päivinä ovat ne kaikkein huonoimmat automaailman asiantuntijat.
Ajettujen kilometrien keskiarvo A
Ajettujen kilometrien mediaani
2020-2010
Toyota COROLLA
136 215
129 140
Volkswagen GOLF
174 692
166 480
Skoda OCTAVIA
200 948
192 442
Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.
Tojotistin asiantuntemus keskittyy auton pihassaseisottamiseen. VAGin ostavat ihmiset jotka ajavat autollaan.
- Anonyymi
Olisi ollut hauska kun vertailuun olisi otettu mukaan 2021 Corolla.
Siinä olisi riisiritsa saanut selkäänsä niin uudelta kuin vanhaltakin Golfilta. Karmea melu, pintakova nypyttävä jousitus ja täysin hengetön vapari ei pärjää minkään ikäiselle Golfille. Saksalainen osaa nyt ja on aina osannut rakentaa auton. - Anonyymi
Katsokaa kun käytetyn TSI auton ostatte joskus kolmella tonnilla. Ketjun vaihto siihen 60 tkm välein 1700-2000 euroa. per vaihto Juuri kävin eräässä pienemmässä korjaamosssa.
Kerran ketjun uusiessanne kustannus lähentelee auton vaihtoarvoa. Oletuksena, ettei DSG ole kaksinkertaistanut autonne hintaa varaosina ja työnä.
Hieman mietittävää, etenkin opiskelijabudjetilla elävälle.- Anonyymi
"Katsokaa kun käytetyn TSI auton ostatte joskus kolmella tonnilla. Ketjun vaihto siihen 60 tkm välein 1700-2000 euroa."
Tästä asiasta minulla on omakohtaista kokemusta. 2007 TSI Golfiin vaihdettiin koko jakopää täysin volsun kustannuksella. Käy ja kukkuu niin kauan kuin tuo vanha rotisko muuten kulkee.
En ostaisi tuon ikäistä TSItä johon ei ole vaihdettu jakopäätä. Kertakorjaus kuitenkin riittää kun homma on tehty kunnolla. - Anonyymi
Ja taas valheella onneen, noinko paljon pelkäät VW:n ylivoimaa?
- Anonyymi
ja DSG kestää 140 000km
korjaamoilta kysyttyä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja DSG kestää 140 000km
korjaamoilta kysyttyä...Se on aika paljon pidemmälle kuin D-4D. Tojon kohdalla ongelman suuruutta kärjistää se että korjauksena on koko moottorin vaihto. DSG:ssä riittää kun uusii kytkinlevyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja DSG kestää 140 000km
korjaamoilta kysyttyä...Oliko Toyota korjaamo vai ihan oma, hihii!
- Anonyymi
Ei Volkkari ole enää TSI -DSG aikakaudella ollut lähellekkään sitä, mitä ennen.
Se on myös todettu niin monella mittarilla, että sama, kun väittelis, onko maapallo litteä vai pyöreä.- Anonyymi
Mun eka volkkari oli kupla. Viimeisin on VIII Golf. Se ero on vanhaan aikaan että edelliseen TSI Golfiin jouduin vaihtamaan 10 vuoden iässä vesipumpun. Ensimmäinen korjauskustannus koko Volsuaikana.
Oli helppo päätös ostaa uuden sukupolven Golf. On ollut niin huoletonta ajoa jo kohta 30 vuotta. Myös TSI DSG:llä.
Jakoketjuongelma oli reilut 10 vuotta sitten suunnitteluvirhe mutta sen VW hoiti ilman penninkään kustannusta minulle joten en nähnyt mitään syytä olla jatkamatta VW:llä. Onhan tuo Golf niin monitaituri ja hyvä ajaa. Näin on ollut joka sukupolvi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun eka volkkari oli kupla. Viimeisin on VIII Golf. Se ero on vanhaan aikaan että edelliseen TSI Golfiin jouduin vaihtamaan 10 vuoden iässä vesipumpun. Ensimmäinen korjauskustannus koko Volsuaikana.
Oli helppo päätös ostaa uuden sukupolven Golf. On ollut niin huoletonta ajoa jo kohta 30 vuotta. Myös TSI DSG:llä.
Jakoketjuongelma oli reilut 10 vuotta sitten suunnitteluvirhe mutta sen VW hoiti ilman penninkään kustannusta minulle joten en nähnyt mitään syytä olla jatkamatta VW:llä. Onhan tuo Golf niin monitaituri ja hyvä ajaa. Näin on ollut joka sukupolvi.VW myyjä oot kun käännät totuuden muuksi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW myyjä oot kun käännät totuuden muuksi...
En kai minä olisi olisi juuri ostanut uutta TSI DSG Golfia jos mulla olisi ollut ongelmia niiden kanssa?
Ostin TSI GSG Golfin juuri sen takia että ne ovat luotettavia työjuhtia joihin voi luottaa. Omaa kokemusta kun on vuosikymmeniä niin tietää vähän paremmin kuin nettihöpöttäjien kirjoitukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kai minä olisi olisi juuri ostanut uutta TSI DSG Golfia jos mulla olisi ollut ongelmia niiden kanssa?
Ostin TSI GSG Golfin juuri sen takia että ne ovat luotettavia työjuhtia joihin voi luottaa. Omaa kokemusta kun on vuosikymmeniä niin tietää vähän paremmin kuin nettihöpöttäjien kirjoitukset.Aivan, DSG:n ongelmia on vain Toyotan omapojalla jolla ei ole koskaan ollut VW:n autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kai minä olisi olisi juuri ostanut uutta TSI DSG Golfia jos mulla olisi ollut ongelmia niiden kanssa?
Ostin TSI GSG Golfin juuri sen takia että ne ovat luotettavia työjuhtia joihin voi luottaa. Omaa kokemusta kun on vuosikymmeniä niin tietää vähän paremmin kuin nettihöpöttäjien kirjoitukset.sun mielestä siis TM ja Tuulilasi sekä Autobild lehti valehtelee?
eikö kiinnostä käräjille haastaa potaskan kirjoittajia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sun mielestä siis TM ja Tuulilasi sekä Autobild lehti valehtelee?
eikö kiinnostä käräjille haastaa potaskan kirjoittajia?Ei ne mitään potaskaa ole kirjoittaneet. Kehuneet aina miten hyvin vääntävä ja bensapihi TSI on ja kuinka täsmällisesti DSG toimii. Ei mikään kuminauha-jojo-viritys niinkuin variaattorit. moottorit huutaa mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan.
- Anonyymi
ja täälhetkellä vanha on hyvä kun valtio hidastelee päätöksissä
lataushybridit voi olla huono ostos- Anonyymi
On. Ne on kierrätysjätettä parin vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On. Ne on kierrätysjätettä parin vuoden päästä.
Oi suuri guru!
- Anonyymi
Olen kuullut, että noissa yli 10 vuotta vanhoissa TSI/DSG-Volkkareissa olisi ollut jotain lastentauteja.
- Anonyymi
kyllä ne ihan aikuset teki suunnitteluvikaa tehtaalla
TM kertoo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä ne ihan aikuset teki suunnitteluvikaa tehtaalla
TM kertooMissä TM-numerossa kerrotaan tuosta DSG-vaihteistosta?
- Anonyymi
Kyllä ne on miekkataksit vaihtanut Vitoihin, hyvin pitkälle DSG-laatikon vuoksi.
- Anonyymi
ai poliisikin haluaa säästää valtion rahaa
- Anonyymi
Eipä ole vielä yhtään vitomaijaa tullut vastaan. Pelkkiä Volsuja.
Tojoja ei kai koskaan olla edes vakavasti harkittu noin kovaan käyttöön mitä Transportterit ovat tehneet vuosikymmeniä. Tojot olisi loppuunajettuja parissa vuodessa ja paalikamaa.
Tojot ovat Trafin mukaan pelkästään eläkeläisten pihakoristeita. Kilometrejä eivät kestä yhtään.
Ajettujen kilometrien keskiarvo A
Ajettujen kilometrien mediaani
2020-2010
Toyota COROLLA
136 215
129 140
Volkswagen GOLF
174 692
166 480
Skoda OCTAVIA
200 948
192 442
Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole vielä yhtään vitomaijaa tullut vastaan. Pelkkiä Volsuja.
Tojoja ei kai koskaan olla edes vakavasti harkittu noin kovaan käyttöön mitä Transportterit ovat tehneet vuosikymmeniä. Tojot olisi loppuunajettuja parissa vuodessa ja paalikamaa.
Tojot ovat Trafin mukaan pelkästään eläkeläisten pihakoristeita. Kilometrejä eivät kestä yhtään.
Ajettujen kilometrien keskiarvo A
Ajettujen kilometrien mediaani
2020-2010
Toyota COROLLA
136 215
129 140
Volkswagen GOLF
174 692
166 480
Skoda OCTAVIA
200 948
192 442
Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.Kaikki uudet tunnukselliset maijat, mitä tulee on MB Vitoja ja Sprintereitä.
Ford Kuga hybrid korvaa henkilöautomallit lähivuosina.
Tarjouskilpailut on jälkimmäisistä käyty ja tulokset julkistettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki uudet tunnukselliset maijat, mitä tulee on MB Vitoja ja Sprintereitä.
Ford Kuga hybrid korvaa henkilöautomallit lähivuosina.
Tarjouskilpailut on jälkimmäisistä käyty ja tulokset julkistettu.Seuratkaapas huutokaupat.comia, kun poliisi laittaa kalustoaan myyntiin. Kaikki maijat on vaihteistomallia DSG, vaikka manuaali aski on vielä hyvinkin yleisesti käytössä ruuhka Suomen ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuratkaapas huutokaupat.comia, kun poliisi laittaa kalustoaan myyntiin. Kaikki maijat on vaihteistomallia DSG, vaikka manuaali aski on vielä hyvinkin yleisesti käytössä ruuhka Suomen ulkopuolella.
Kertoo siitä että DSG-lootaiset poliisiautot ovat täysin kunnossa vielä kovan poliisikäytön jälkeenkin ja jatkavat kilometrien keräämistä siviilikäytössä kun määrävuodet virkakäytössä tulevat täyteen. Kovia pelejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo siitä että DSG-lootaiset poliisiautot ovat täysin kunnossa vielä kovan poliisikäytön jälkeenkin ja jatkavat kilometrien keräämistä siviilikäytössä kun määrävuodet virkakäytössä tulevat täyteen. Kovia pelejä.
Täysin kunnossa, kun niissä voi olla jo pari laatikkoremppaa takana, ennenkuin päätyvät myyntiin.
Maijan varustelu maksaa vähintään 1/3 auton hinnasta ja niitä ei todellakaan pureta myyntiin alle 300 tkm kohdalla, ellei ongelmat tulisi liian kalliiksi. Manuaali Transporterilla voi mennä 600 tkm ilman mitään ihmeellistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin kunnossa, kun niissä voi olla jo pari laatikkoremppaa takana, ennenkuin päätyvät myyntiin.
Maijan varustelu maksaa vähintään 1/3 auton hinnasta ja niitä ei todellakaan pureta myyntiin alle 300 tkm kohdalla, ellei ongelmat tulisi liian kalliiksi. Manuaali Transporterilla voi mennä 600 tkm ilman mitään ihmeellistä.Kertoo kuitenkin paljon volsuista että ne käyvät ensin läpi rankan viranomaiskäytön ja sen jälkeen jatkavat elämäänsä siviilikäytössä.
Tojoja ei ole koskaan kelpuutettu edes siihen ensimmäiseen kierrokseen poliisikäyttön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo kuitenkin paljon volsuista että ne käyvät ensin läpi rankan viranomaiskäytön ja sen jälkeen jatkavat elämäänsä siviilikäytössä.
Tojoja ei ole koskaan kelpuutettu edes siihen ensimmäiseen kierrokseen poliisikäyttön.Avensiksia on poliisin käytössä. Tulevaisuudessa Vagilta hankitaan ainoastaan Skoda Supeb:tä ja Toyotalta Auriksia.
- Anonyymi
herra Diess sanoo mitä
romuja uudet - Anonyymi
Emmää kyl menis ostelee noit DSG malleja, jossei ole suhteita pirkkahuoltoon?😂🤣😭
- Anonyymi
Emojit ovat tuoneet sinulle mukanaan suuren viisauden. On hämmästyttävää miten miehet olivat pystyneet elämään näin pitkään ilman emojeja ja yhteyttä omaan sisäiseen teinityttöönsä.
- Anonyymi
Enpä tiedä. Otsikon olisi kuulunut olla että.vanha vw on parempi kuin uusi....toyota.
- Anonyymi
En ole erityisen kiinnostunut sen paremmin toyosta kuin golffistakaan, mutta tykkään kyllä tsi-koneesta ja dsg:stä.
Molemmat on helppo saada rikki,.toinen säästelemällä öljyissä ja filttereissä ja toinen luistattelemalla.
Toki sitten nuo hihnaongelmat.- Anonyymi
Kytkinlevyjä vaihto on kulutusosien vaihtamista, ei korjaamista. Samoin kuin jarrupalojen vaihto.
Toisilla kytkinlevyt ja jarrupalat kestävät pidempään kuin toisilla. Ajotapakysymys.
- Anonyymi
hih
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?691285En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1061207- 1131135
Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K731070Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop52821IS viikonloppu 18-19.5.2024.
Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var74736Oliko vähä sometettu taas vai?
Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a9682- 41661
Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava
Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän355650- 53646