Poikien äänenmurros

poika_14

Eli olen 14,5v ( elokuussa 15 ) 8lk
Murrosikä on alkanut jo noin ~12,3v karvoja on vähän kainalossa ja alapäässä ja muutama tummaviiksikin. Kertokaa onko jollain samanlaista ongelmaa tai vanhemmilla että lapsella ei ole kuulunut äänenmurrosta. Ps olen n 167cm pitkä en hoikka enkä tukeva.

87

23757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempi

..pojallani alkoi äänenmurros pari viikkoa ennen kuin täytti 15v. Koska muuten olet kehittynyt ja kasvanut pituutta, luulisi että sinullakin alkaisi äänenmurros pian.

Olisi kiva kuulla muidenkin vanhempien kommentteja tähän -milloin siis poikienne äänemurros alkoi?

• poika_14

Olin syksyllä n 165cm pitkä.

• vanhempi
        poika_14 kirjoitti:

Pituuskasvu vaihtelee: välillä kasvu tapahtuu hitaasti ja pian tulee myöskin "kasvupyrähdys", josta olet varmaan kuullutkin.

Niinhän se on, että odottavan aika on pitkä, mutta olet jo siinä iässä, että ääni voi muuttua koska vain. Kuten sanoin, oman poikani kohdalla se tapahtui vasta vajaa 15-vuotiaana, ystäväni lapsella vasta 15,5-vuotiaana.

Oma poikani ( enkä juuri minäkään ) ei vielä ehtinyt huolestua asiasta, älä sinäkään. Nauti keväästä ja tulevasta kesälomasta ja ehkä jo pian,jonain aamuna herätessäsi hämmästyt muuttunutta ääntäsi :)

• äiti äiti

Pojallani alkoi äänenmurros kun oli n.14... Noin 155cm pitkä ja laiha ja ennen tosi kimakka mutta nykyään todella matala ääni.

• en pelaa nhl
        poika_14 kirjoitti:

mun pituuskasvu(187cm) on loppunu jo aikoja sitten mut nyt on alkanu kädet mittasin sylimitan ja se oli 10cm pitempi ku oma pituus ja leuka kasvamaa nii hemmetisti

• lapsen vanhempi

Minun pojallani alkoi äänen murros 12 vuotiaana.

• MrOskari13

Ite olen 13v ja 154cm pitkä mut ei oo viel tullu äänenmurrosta

• MrOskari13
        MrOskari13 kirjoitti:

Ite olen 13v ja 154cm pitkä mut ei oo viel tullu äänenmurrosta

Itse olen nyt 161cm pitkä ja ei ole viel äänenmurrost kohta varmaan alkaa😊

• Anonyymi

Mul alko änenmurkos 18v ja äni vähä kräkäili oli hasu kulone äni mä naurasin iha täpöl mun änel ku kräkäsi se äni t. Änenmuros potilas

• Anonyymi
        lapsen vanhempi kirjoitti:

En usko että olet vanhempi kun et osaa kirjoittaakaan oikein

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko että olet vanhempi kun et osaa kirjoittaakaan oikein

Voi vittu

• Anonyymi
        lapsen vanhempi kirjoitti:

Haluidin äänenmurroksen

• Anonyymi

En oo vanhempi mut oon kyl 13½ ja on ääni ruvennu matalenemaan, ja karvoi kasvamas, et oon noin joku 174 cm tääl hetkel.

• mami

Meidän kaveri nyt 14v., valitti koko viime syksyn että murrosikä ei ollut alkanut. Mitään ei ollut tapahtunut missään! Oli itse tosi huolissaan kun isovelikin oli vertauskuvana. Valitti ääneenkin asiasta monesti. Nyt on hiljentynyt ja huomasin yhtenä päivänä että kropassakin on tapahtunut jotain kehitystä. Mutta äänessä ei hänelläkään ole tapahtunut vielä mitään. Ole huoleti, satavarmasti se äänikin lähitulevaisuudessa tulee muuttumaan.

• Anonyymi

No muuttuko jo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No muuttuko jo

Kai se ny 16 vuodessa muuttuu

• yli 180-senttinen

Pituutta on kasvanut kovasti, finnit lisääntyneet, karvojakin tullut (tosin en ole päässyt näkemään kuin käsissä olevat).

Äänenmurrosta ei ole vielä kuulunut. En ole vielä huolissani. Kyllä se tulee, kun on aika.

• ehkäpä

kannattaa tutkia, jos asia sinua huolestuttaa. Käy vaikka kouluterveydenhoitajan luona puhumassa huolestasi. Ovat sitä varten. Siitähän niille palkka maksetaan (sinustakin tulossa veronmaksaja ja veroistahan heille palkat maksetaan). :)

Jos aihetta, hän lähettää sinut lääkärille, joka taas määrää tietysti laboratorikokeisiin. Sisarenpojalla oli kilpirauhaseen liittyvä juttu, jonka takia hänen kasvunsa kärsi. Se hoidettiin lääkkeillä. Kaveri ihan kunnossa ja kohta koulu-ikäisen lapsen isä. Sinulla ei näyttäisi tuossa pituuskasvussa olevan mitään vikaa.

Pääset huolistasi eroon, kun rohkaistut ja menet sinne terveydenhoitajalle. Meilläpäin sanotaan jotenkin näin " parempi lyhyt rysäys kuin pitkä kidutus" - joten, ota sarvista härkää ja selvitä murheesi. Niitä murheita (tietysti ilojakin) tulee nimittäin elämän aikana lisää varmaan aika lailla, joten parasta opetella heti etsimään ratkaisuja.

Tsemppiä äijä!!

• Pituus arveluttaa...

Heips! Eli itse olen 13 vuotias poika ja pituutta on noin 170 senttiä. Äänenmurros on ollut jo (alkoi tuossa seiskaluokan alussa) ja nyt se on aikamoisen matala. Kasvoin kesästä 10 senttiä, ja ihannepituus, jonka haluaisin saavuttaa, on non 186cm. Jotkut hemmot on ysillä jo sen pituisia ja voipi olla, että saatan itsekin olla, koska edustan meidän luokan pisimmistöä.

• ja 13v poika

Tuossa kysyin äänenmurros. Vastaus tuli 10-16vuoitailla. Eli ei mitään hätää. Minulla poika täytti 13v. Pituus 176cm ja paino 69kg. Karvat tulivat jalkoihin kasvoihin ylähuuleen päälle yhtäkkiä. Ääni alkoi vaihdella 12vuotiaana. Meillä on nyt ollut hauskaa oikein tällä äänellä. Poika kokeilee kaikkea. Hauskin ääni meidän mielestä on kuin kurjen ääni lentäessään. Poika oikeen tykkää naurattaa minua. Eli kaikesta voi tehdä mukavan asian. Haittapuolia on kun kaikki tuli voimalla kasvu hormoonit niin poika silti vielä lapsi mieleltään. Odottakaa pojat ihan rauhassa. Parhain olis juuri tuo 15v-16v aikana äänemurros ja kasvut miehen näköiseksi. Poikani luokkansa pisin muut hartioihin asti häntä pikkupokien näkösiä. Toivoin välillä olisi tuo kehitys saanut tulla hitaammin. Mutta kaikille pojille olkaa rauhassa, ja antakaa luonnon hoitaa asiat, kun sitten olette kasvaneet hoitakaa kroppaanne podatkaa urheilkaa. Jos taas teidän kehitys tulee nopeasti ottakaa lisäravinteita. Näin hoidin poikaani kun alkoi väsyä nopeaan kehitykseensä. Tolosen vitamiinihivenainetapletit yksi päivässä syönnin jälkeen täysinäiseen mahaan. Muuten voi tehdä pahaa. Sitten on hyvä ottaa rautavalmisteita. Huomaatte että jaksatte tämän vaiheen yli paremmin ja kouluunkin jaksaa nousta aamulla.

• asarfafadf

Mun äänenmurros alko joskus 12 vuotiaana. Olin silloin joku 165 cm pitkä ja hiukan ylipainoinen. Pituuskasvu sitten senkin vei

• ikävä

Siis mulla on sama ongelma paitsi että oon nyt 15v. Oon kanssa ite miettiny että mitähän ihmettä kun on paikat niiku aikaslailla karvasia, kainaloa ja haaroja myöten, mutta ääni ei muutu... Epäilen että johtuu jostain testosteronin puutteesta, mut en tiiä onko se niikää :/

• eve71

Ole huoleti, eiköhän se äänikin jossain välissä muutu kun kuitenkin tunnut muuten kehittyvän normaalisti. Oma poikanikin on jo 14, mutta ääni on madaltunut vasta viime aikoina samalla kun karvoitusta on tullut enemmän ja kivekset ovat kasvaneet.

• eve71

Hups, huomasin vasta nyt että aloitusviesti oli vuodelta 2005 :D

Noh, ketjun aloittaja on varmastikin kokenut äänenmurroksen tässä vuosien varrella..

• ei_jaksa_odottaa

Suurinpiirtein missä järjestyksessä pituuskasvu, karvat ja äänenmurros tulee? Ite oon jo melkeen 15, karvat kasvaa jalkovälissä, säärissä, huulien ympärillä etc, mutta ääni on hyvinkin lapsenomainen vaikkeikaan kimeä ja pituutta on vain metri kuuskyt vaikka ennuste 1,80m.. Entä millä aikavälillä se kasvupyrähdys ja äänenmurros vois jo tulla? :(

• flrododldfnfk
        eve71 kirjoitti:

Hups, huomasin vasta nyt että aloitusviesti oli vuodelta 2005 :D

Noh, ketjun aloittaja on varmastikin kokenut äänenmurroksen tässä vuosien varrella..

Mun äänenmurros alko noin 14 vuotiaana.heräsin täs yks aamu ja ääni ol käheenä ja sit ku huusin nii huomasin et ääni ol matalampi ku enne.eli oon nyt 17.kuukauden pääst 18

• BRÖÖ

Maailma ei pidä helareista. HEHHEHHEH

• Lapsukainen

Itse olen 14 eikä mitään hormonaalisia muutoksia ole vielä tapahtunut... muutama karva jostain kasvaa muttei muuta, kroppa kuin pikkulapsella vielä... :(

• Kokenut-2

• P01K4
        Kokenut-2 kirjoitti:

http://www.nuoret.info/Keskustelut/Viestit.aspx?ID=19193
        http://www.nuoret.info/Keskustelut/Viestit.aspx?ID=20438

Mitkäs olis varmat merkit pian alkavasta äänenmurroksesta? Itse olen jo 15 vuotta ja ei ole äänenmurrosta kuulunut, mikä nyt on aika vitun noloa.

• moro
        Lapsukainen kirjoitti:

Itse olen 14 eikä mitään hormonaalisia muutoksia ole vielä tapahtunut... muutama karva jostain kasvaa muttei muuta, kroppa kuin pikkulapsella vielä... :(

jokainen kehittyy omaan tahtiin =)

• Murkku

Ite oon 12 ja äänenmurros on alkanu.pituut on 174

• Anonyymi
        Murkku kirjoitti:

Ite oon 12 ja äänenmurros on alkanu.pituut on 174

Ei vittu ite oon 10 ja vitun meijän koulun 6 luokkalaiset on 135 cm ite 145cm et juu

• zinzang

ittellä alkoi joskus 11,9 v kun kasvupyrähys oli mennyt ohi.

• zingzang

anteeksi jatkan tähän omaan viestiin
        Olen 15 kohta karvoitusta on joka paikassa jo olen melkein kehittynyt ja äänen murroskin vaivaa laulamisessa, kyllä ne ajallaan tulee joillain aikasin toisilla myöhemmin. Eikä siinä niin noloa ole.

• Elä höttöile

Ite oon 16 ja äänenmurros luultavasti tapahtumassa, koska ääni ailahtelee aina pikkusen korkeammalla ´´kiekaisuina´´.

• mul on sama

Oon 12 ja mul on sama juttu ne kiekasut on ihan sairaan noloja

• blaarah123

Tuota tuota... Täytän elokuussa 21 vuotta, niin onko odotettavissa vielä puheäänessä muutosta?

• ?

lapseni on 13 ja hänellä alkoi äänenmurros 12 vuotiaana. ja kun äänenmurroksessa äänen pitäisi madaltua yhden oktaavin niin pojallani on madaltunut varmaan 2 oktaavia. onko se normaalia?

• Mitä välii?

Vähä just ois unelma jos miullaki kävis noi. Hyppisin onnesta. :D

• Tuttu juttu

Mun kaveri on 13v. Kutos luokalla Ja laulaa koulun kuorossa puhdasta bassoa. Kaikki ihmettelee sitä.

• pieni 12v

oon 12v ja 143cm pitkä itellä on pikkutytön ääni ettei se äänen murros mulla tuu kun vasta 3v päästä.

• frodokalja

Eli oon ny 13 ja äänenmurros alko jo 11 vuotiaana.olin sillo 152 cm.nyt oon 164 cm

• 123654789

itse olen 14,5v ja koulussa puhuin kavereideni kanssa ja olin sanomassa jotakin sanaaa ja ääneni kimahti siihen malliin,että kaverini rupesivat nauramaan,mutta se mikä minua ihmetyttää on se,että se kimahti vain kerran sen päivän aikana. Onko se merkki alkavasta äänenmurroksesta.. vastauksia kiitos (jos tietää jotakin)

• 585582456

oon ite kans 14,5v. poikaystäväni on 15v ja hänelläkin tapahtuu joskus äänen kimahtelua ja se on ihan normaalia vaikka kuulostaakin hauskalta mutta kannattaa ottaa vitsinä se =). ja jos alat pelkäämään äänenmurrostä niin ei siinä oo mitään hätää =) se on meidän likkojen mielestä söpöä ;) =)

• 2011

noh... äänen murroshan voi olla ainoastaa pari kunnon kimahdusta. mutta luultavasti toi on äänen murroksen alkua.

• sa

k

• moi 12

OOn 12 v ja aatamin omena on alkanu ihan vähän jo näkyy ja ääni on aamuisin noin pari ekaa tuntia aika matala mutta se tulee taas samanlaiseksi päivän aikana. Onko tuosso alkavan äänenmurroksen merkkejä ??

• kakstoista.

Mul on nyt kans et aamusin ääni on matala ja sit pari tuntii ääni menee iha helariks.

• sasdasd

Tuossa ei ole mitään äänenmurroksen merkkejä. Itse olen 13v ja 174cm äänenmurros tuli ja meni, en paljoa vinkunut onneksi ja hyväniin.

• matalaäänioisunelma1
        kakstoista. kirjoitti:

Mul on nyt kans et aamusin ääni on matala ja sit pari tuntii ääni menee iha helariks.

Mulla sama homma että aamuisin matala ja sit iha helari.

Ps. Täytä viikon päästä 12

• äksde

aatamin kulli d

• Resident Evil

Resident evil 3 on parempi!

• POIKA 12v

Ite oon 12v mut mitää ei oo tapahtunu nii tietääkö joku että koska se voisi alkaa

• Jonneffff

No onko alkanut

• anonyymi :>

Itse olen 14 vuotta ja kasvupyrähdys melko alussa ja tulee näitä kiekaisuja jonku verran. Voisiko olla jo äänenmurros?

• dsfdafasdf

hihsaxhiahxihsijshxj tr0l0l0l0l

• aabeli

itellä tuli äänenmurro 12vuotiaana ja karvat kasvo, partakin alkoi kasvamaan 15vuoden kohalla ja 16vuotiaana ihan kunnollinen parta... tosin pituus kasvu jäänyt lyhyeks ( alle 170cm) ikää 20. enkä ole polttanut tupakkaa yms yms...
      Miettikää ja murehtikaa pituuskasvua, mielummin ootte 175-180cm kimittäjä kun 150-165 cm viskibasso!

• Hehe

Itse olen 13v ja kaikkialla karvoja ja äänenmurros tuli eilen, pituus 170cm.

• vittu kun oon nolo;(

No mulla onki paha tilanne vai onko? pituus kai jotain 165cm ja painoo noin 70kg.. :( ylipainoa on, ikää 14 vuotta.. karvaa on alapäässä, mutta ei muualla. kaverit kyllä sano että ääni on muuttunu mutta ei omasta mielestäni.. mikä vikana?

• Osteri ossi 13v

Haaaa haaaa

• kyllä

No joo tosi paha no ei ole vaikka oletkin läski ja kääpiö niin kyl susta viel aikuisena tulee ruma ja mieshuora usko pois.

• KakaroitaIlmassa..
        kyllä kirjoitti:

No joo tosi paha no ei ole vaikka oletkin läski ja kääpiö niin kyl susta viel aikuisena tulee ruma ja mieshuora usko pois.

Vittu sun isäs on läski gigolo kääpiö joka on synnyttänyt tommosen helarin niin kuin sinä. Ja voit kysyä isältäs miltä se tuntuu kun on helari vielä 40 vuotiaana.

• 12poika

mitä huora tarkoittaa??

• EnTiennytKimakoista

Miks ees jokku vastailee tänne jotain et kohta se äänenmurros tulee, kun toi tyypi onnyt suunilleen 21-22vuotias :D

• huolestunut5

on vähä ongelma ku olis semmone tyttö tulos käymää tuntenu sen lapsena se on tosi kaunis nyt mut mitäköhä se tuumaa ku ei oo viel oikee ääni muuttunu...

• 15v

oon 15 ja on äänenmurros oon 164 pitkä pituutta tullu aika hyvi viimevuodest

• Poika2003

Hei olen 11v poika. "2003" Onko tämä mahdollista minulla on kiveskarvoja, ja pituus 155cm. Ja ääni muuttunut vähän.

• sinun murrosikäsi on jo alkanut koska arvoitusta on tllut kehoon ja pituuskasvukin on alkanut. Äänenmurros vielä tulematta, mutta kunhan pituuskasvu alkaa tasaantua (eli kasvupyrähdys menee pääasiassa ohi) niin äänesikin varmasti muuttuu viimestään silloin.

• kummallinen nuori

Mun äänen murroksen kehitys on ehkä epätavallisin kaikista. Oon 16,5 vee. Uskokaa tai älkää mut niin ihmeellistä kuin se onkin se vaihtelee. Mutta hyvin usein tiedättekö toisena päivänä saatan kuulostaa 12 veelt ja vuorokauden päästä ikäiseltäni. Nyt on ollut about kuukaus oon kuulostanu 12-13 veeltä niinku nyt tällä hetkellä pystyn kiljumaan en täysin puhtaasti mutta kuitenki. Talvella en yhtään en ainakaan sillo ku ääneni oli matalimmillaan siinä 14,9-15,2 veenä. Kesän 2013 olin ihan pikkupoika nyt uhkaa käydä samoin. Mul on siitepölyallergia en tiiä vaikuttaaks se tähän mut pelkään et sit kun murteeni jonain päivänä päättyy niin tyssääkö se sellasena hetkenä kun mul sattuu olee kimeempi ääni vai käykö mulla tuuri. Niin nyt pyydän jotain aikuista joka tietää asiasta kertoo mulle mistä on kyse ja mitä on tehtävissä. Aikamoinen ääniruletti.

• Paskakasaa

Mulla on sama ongelma ja olen 15v.

• KiljuPoika

Mä täytän kohta 13 vuotta. Pituutta on 155cm ja painoa 50kg (Kaikki ihmettelee aina mun painoo ku oon kuitenki aika timmi). Joskus kun esim. Tuossa 6 luokalla huusin kerran koulussa käytävän päästä päähän. Siinähän sitten ääni pinkaisi niin kimeäksi kuin saatto. Kaverit siinä vähän naurokin sitte :D ja onhan niitä karvoja jo mullakin...

• hmm?

Itekki 16, 5v eikä äänen murrosta. Onko mahdollista ettei tule äänen murrosta sillä näin kerran kaupassa jonkun isän ja sen ääni kuulosti 12vuotiaalta?

• Muumilaaksonkuningas

Oon 9lk ja 156cm pitkä, pituutta on alkanu tulee vast viimekuukausina (n.5cm 3kk). Mutta ääni ei oo vielä ainakaa muuttunu mitenkään. Mitkä on alkumerkkejä sen alkamisesta, onko jotai muuta kun et se pomppii korkeesta matalaksi?

• Tunteisiin

Olen saatana 17-vuotias, menossa lukion toiselle. Pituutta ~175 ja painoa se 56-58kg. Kalu löysänä 10cm ja erektiossa 17. Karvoja on munissa, kainaloissa ja säärissä. Äänenmurrosta ei vain ole tullut. Olen ainoa poika lukiossa jolla ei ole äänenmurrosta. Ääni ei ole kuin helarilla, mutta eroaa silti muista ikäisistäni. Aataminomena näkyy hieman ja on kasvanut vähän. Finnejä on. Mikä mua vaivaa? Miksei se yksi tärkeimmistä asioista tule? Välillä tulee kiekasuja mutta se jääkin siihen. Vastauksia kiitos :D

• Randomhyypiö

Vieläkö on ääni kiimanen?

• 15vee

Elikkäs elikkäs kohta oon ollu 5kuukautta 15v. Karvoitusta löytyy kainalosta ymsyms... mutta mua vituttaa, kun ääni on aivan kuin ois 12-vuotias. Kasvupyrähdyksen tynkää, koska tämän vuoden maaliskuussa olin 158,5 ja nyt 164-167. Milloinkoha se äänenmurros ois odotettavissa?

• 14.5v-poika

Itsellä kainaloissa ja pibelissä jo jonku verran karvoja ja äänenmurros on alkanu selvästi koska ääni omaan korvaan ja muiden korvaan matalempi ja kiekasuja tulee monta päivässä.

• BILLIMEHU

Itellä on tummia karvoja penikses ja vähän viiksii mut mul on sairaan kipee kurkku oon 146 pitkä painoo 39,5 oon 13 koht onks normaalia

• 11vee

Moro ite oon nyt 11 ja 153cm pitkä ja 58kg (Joo tiedän oon aika paljon myöhässä) mutta haluaisin kuulla että mitä sinulle nyt kuuluu😆 näiden 13 vuoden aikana?

• 11vee

Ja on balleis ja beniksessä karvoja ja muutama myös kainalossa ja oon btw 11 ja 153cm ja 58kg 😁

• Anonyymi

Minä 14,5 vuotta ja 187 pitkä ja kasvan vielä. Karvoja alkanut jo kasvamaan kainalon seudulle ja muualle eli ihan hyvin. Äänenmurros ei vielä kovinkaan ole alkanut vaikka jotain pientä ehkä tapahtunut sillä tunnen ääneni joskus matalemmaksi mutta ehkä se kohta jo muuttuu taas!

• Anonyymi

Vittu jos mulla ei oo 14 v äänenmurrosta mää alan hiljaseks

• Anonyymi

No meikä vittu 15v ja 5kk eikä oo vieläkää et ei toi 14v oo viel paha

• Anonyymi

Mulla alko äänenmurros 19 vuotiaana ja kaverillani alko 12 vuotiaana.

• Anonyymi

molemmilla pojillani tuli äänenmurros myöhään. Vanhemmalla tuli vasta 16 vuotiaana, ja nuoremmalla vasta 17 vuotiaana.

• Anonyymi

Se on harmittavaista aikaa meinaa teiniikä melkein vois krapulaan verrata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3886
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1577
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1057
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      872
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe