Silmälasit puhtaaksi

tuhrulinssi

Miten ihmeessä silmälasien linssit pitäs puhdistaa. Ostin kerran optikolta sellaista puhdistusianetta, jota sumutettiin linssiin ja sitten pyyhittiin pehmeällä kankaalla tms puhtaaksi. Sitä sai hinkata vaikka kuinka kauan ennenkuin linssit kirkastui. Sitten olen kokeillut vettä ja astianpesuainetta, jolla kirkastuu mutta sitäkin pitää hinkata kauan kuivaksi.
Nyt olen sitten hönkäissyt linssiin ja hieronut paidanhelmaan.
Suttusta on !!!!

6

4732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iät ja ajat

puhdistanut lasini säämiskällä, toimii ainakin minulla.

• oculus

Hyvä puhdistusaine linsseille on piilolasien käsittelyä varten myytävä käsien pesuneste, jota saa optikkoliikkeistä. Se poistaa tehokkaasti rasvaa eikä jätä saippuakertymiä linssiin. Astianpesuaine on myös tehokasta, mutta se kannattaa laimentaa esim. suihkepulloon tai reilusti kämmenellä ennen linssin pesua. Parhaiten linssit saa kirkkaiksi ko. aineilla ja haalealla vedellä. Silmälasien vesipesua ei kannata arastella, kyllä ne vettä kestävät! Linssit kuivataan pehmeällä paperilla (talous-), ja sen jälkeen "kiillotetaan" mikrokuituliinalla. Mikrokuituliinalla ei kannata pyyhkiä likaisia/märkiä linssejä, koska se likaantuu eikä enää kirkasta linssiä. Toki pienet sormenjäljet voi sillä pyyhkäistä, mutta ei sitkeämpää likaa.

• kirkkaalla.

Rillujeni puhdistukseen käytän puhdidtusainettta nimeltään KOSKENKORVA. Hätätapauksessa käy myös mikä kirkasviina hyvänsä. Voit aluksi kokeilla vaikka sillä tipalla "pullon hiet" joka jää aina pulloon sen tyhjennettyä.
        Alkosta ,laivoilta tms. myymälästä saa ostaa käteviä 5 cl pulloja.

Takuuvarmasti silmä kirkastuu ja katse terävöityy.

Ei persoille.

• määääs
        kirkkaalla. kirjoitti:

Rillujeni puhdistukseen käytän puhdidtusainettta nimeltään KOSKENKORVA. Hätätapauksessa käy myös mikä kirkasviina hyvänsä. Voit aluksi kokeilla vaikka sillä tipalla "pullon hiet" joka jää aina pulloon sen tyhjennettyä.
        Alkosta ,laivoilta tms. myymälästä saa ostaa käteviä 5 cl pulloja.

Takuuvarmasti silmä kirkastuu ja katse terävöityy.

Ei persoille.

Mulla on ollut rillit nelivuotiaasta ja oon nyt 30-kymppinen.
        Paras on astianpesuaine ja runsas lämmin vesi.
        Sitte pyyhkii vessa, talous tai käsipaperilla.
        Avot.
        Jotkut sanoo, että astianpesuaine tai paperi pilaa rillit, mutta mulla on ollut varmaan kymmenet rillit ja mitään (lue: MITÄÄN) samentumia värimuutoksia tai naarmuja ei ole tullut laseihini astianpesuaineesta tai paperista.
        Putsaan sitäpäitsi rillejäni useasti päivässä, koska haluan, että ne on ehdottoman kirkkaat.

• kirkkaalla
        määääs kirjoitti:

Mulla on ollut rillit nelivuotiaasta ja oon nyt 30-kymppinen.
        Paras on astianpesuaine ja runsas lämmin vesi.
        Sitte pyyhkii vessa, talous tai käsipaperilla.
        Avot.
        Jotkut sanoo, että astianpesuaine tai paperi pilaa rillit, mutta mulla on ollut varmaan kymmenet rillit ja mitään (lue: MITÄÄN) samentumia värimuutoksia tai naarmuja ei ole tullut laseihini astianpesuaineesta tai paperista.
        Putsaan sitäpäitsi rillejäni useasti päivässä, koska haluan, että ne on ehdottoman kirkkaat.

Ja minulla on rillut olleet kolmen vanhasta ja oon myt 52, se tekee 49 vuotta. Eli on uusittu klaseja vissiin monet kerrat. Tosin Kossulla en ole puhdistanut kuin vasta vajaat kymmenen vuotta. Viiden cl pullon ottaa mukaan miltein minne vain mutta Fairy pulloa ei viitsi kanniskella, ei edes laimennettua sumutepulloa.

Kyllä minäkin Kossun ohella käytän Fairy paperi menetelmää.

Kävin hiljan huollattamassa silmälasini optikolla jolloin he puhdistivat myös rilluni. Kysyin mitä pullossa on ja vastasivat että, "laimeata Fairy vettä". Et silles.

• Kirkas katse

Tee suihkupulloon seos: vettä muutama tippa astianpesuainetta pieni loraus Sinolia.Siinä on pitkäksiaikaa puhdistusliuosta rilleillesi ja puhdistus käy seuraavasti.
      Huuhdo rillit juoksevan veden alla, että pöly yms. irtoaa linsseistä eikä jää naarmuttamaan niitä, sitten suhautat suihkupullosta linsseihin puhdistusliuosta ja kuivatat talouspaperilla, ei pyyheliinalla, koska siinä on esim. pyykinhuuhteluainetta joka tekee linssit rasvaiseksi.
      Myöskään käsisaippuoilla yms. ei kannata pestä linssejä niiden sisältämien hoitavien, rasvaisten ainesosien vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe