Mitä olette tehneet kissoille, jotka ovat innostuneet syömään huonekasveja?? Mua henk.koht. ärsyttää, ku kisut käy napsimassa uusista kukista lehdet.
Siispä voiko sisäkissalle kasvattaa esim. nurmikkoa laatikkoon tms. Mitä kasveja olette tarjonneet kukkien makuun päässeille??
HELP ME!!!
Kissalle huonekasvi??
11
2193
Vastaukset
- kasvit
Laita kauraa kasvamaa, siitä tykkäävät meidän kisut ja se on karheaa ja hyvää syötävää lähetee karvapallotkin liikkeelle. Sitä saa siemenkaupoista.
- Killi
Omat kissamme ovat aikamoisia tuholaisia, eikä niille kelpaa luvallinen kissanruoho, minkä siemeniä saa ostaa esim lemmikkieläintarvikekaupoista. Itse olen ratkaissut ongelman nostamalla kissoja kiinnostavat horsmat tarpeeksi korkealle ulottumattomiin. Tosin kastelu menee aikamoiseksi ketteryysharjoitteluksi, mutta en ole parempaakaan keksinyt.
- Meiju
Itse ostin kerran nimenomaan kissoille sopivan "pureskelukasvin" kukkakaupasta. Valitettavasti nimeä en enää muista, mutta se oli ihan heinän näköinen viherkasvi ja kelpasi kisulle todella hyvin. Kannattaa siis kysäistä kukkakaupasta. Ainoa haittapuoli oli että kissa oksenteli vähän väliä kasvia syötyään...
- miisu
oksentelu kuuluu asiaan, kun kissa syö kasveja. Kasvit puhdistaa kissan suolistoa, karvapallot tulevat oksun mukana ulos. Erityisesti sisäkissalle syötävät kasvit olisivat tärkeitä.
- apua
kyseessä on ollut ilmeisesti Niilinkaisla....joka ei ole myrkytön kissalle toisinkuin kukkakauppiaat luulevat. Voi aiheuttaa pahoja munuaisvaivoja.
Laita kauraa itämään ja anna syödä sitä. - Minttu
apua kirjoitti:
kyseessä on ollut ilmeisesti Niilinkaisla....joka ei ole myrkytön kissalle toisinkuin kukkakauppiaat luulevat. Voi aiheuttaa pahoja munuaisvaivoja.
Laita kauraa itämään ja anna syödä sitä.niilinkaisla on todella vaarallinen kasvi, älä missään nimessä anna sitä kissallesi. tunnistat sen tumman vihreistä leveähköistä lehdistä. muuten kaikki kukkakaupan ja lemmikkieläinkaupan
kissanruohot ovat hyviä.
- sami
Plants and Your Pets and Kids
http://www.helsinki.fi/~unummela/poisonousplants.htm- Miuku
Mainio sivu, sisälsi myös kissalle turvallisia kukkia. Olinkin jo miettinyt, että eikö todellakaan muita kissalle turvallisia kukkia ole kuin rönsylilja (joka muuten ilmeisesti puuttui tuolta sivulta?). Nyt voin siis huoletta mennä hommaamaan muitakin kukkasia kotini koristukseksi.
- xsara
Miuku kirjoitti:
Mainio sivu, sisälsi myös kissalle turvallisia kukkia. Olinkin jo miettinyt, että eikö todellakaan muita kissalle turvallisia kukkia ole kuin rönsylilja (joka muuten ilmeisesti puuttui tuolta sivulta?). Nyt voin siis huoletta mennä hommaamaan muitakin kukkasia kotini koristukseksi.
Kissan aistit kertovat kissalle jos kasvi on myrkyllinen eikä sittemmin syö niitä (yleensä)
Mä olen aina uskaltanut pitää myrkyllisimpiä kasvejakin kotonani..eikä ole vielä niihin koskenut. Tosin useimmiten myrkyllisemmät kasvin lehdet ovat paksumpia ja sitkeämpiä joten sekin on yksi syy miksei ne mene suihin... - Anonyymi
xsara kirjoitti:
Kissan aistit kertovat kissalle jos kasvi on myrkyllinen eikä sittemmin syö niitä (yleensä)
Mä olen aina uskaltanut pitää myrkyllisimpiä kasvejakin kotonani..eikä ole vielä niihin koskenut. Tosin useimmiten myrkyllisemmät kasvin lehdet ovat paksumpia ja sitkeämpiä joten sekin on yksi syy miksei ne mene suihin...Kissa ei välttämättä tunnista myrkyllistä kasvia! Mun kissa maistoi liljaa, joutui tiputukseen, onneksi ei munuaiset vaurioituneet! Mä en pidä mitään myrkyllisiä kukkia kotona, koska se on leikkimistä kissan hengellä.
- Anonyymi
Ohraa oon kasvattanut. Peittaamatonta. Meillä ei kyl oo kasveja just sen vuoks et ei kissa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000544901924h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?112277Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1781404Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja181088- 70904
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41847Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72774En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37692Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75622