napatyrä-leikkaus

onkohan normaalia?

Minulta leikattiin 3 vk sitten 3 tyrää vatsasta, muutama päivä sitten jo tuntui, että särky on helpottanut, mutta nyt tikkien poiston jälkeen on ollut sellaista kiristävää, terävää kipua(ei haavan alueella) vaan haavan molemmin puolin ympäriinsä.

Minulle laitettiin siinä leikkauksessa verkko mahaan, joka pitäisi estää uusien tyrien muodostumisen.

Se kipu tulee niinku "aaltona" ja sitten on vähän aikaa poissa ja taas!

Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Lääkäriinkö pitäisi mennä?

32

53111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insomnia86

Mulla leikattiin kaks viikkoo sitten nivustyrä. Laitettiin verkko kans ja kipu alkaa muuten olla poissa, mutta maha tuntuu leikkausalueelta kireältä. Haavan ympärillä tuntuu mullakin kipu, (oliskohan verkon kiinnitysompeleet?) ja vielä toisinaan haavassakin. Kipu tulee mullakin aaltoina, toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. Eniten kipu tuntuu kävellessä. Luulisin kivun johtuvan verkosta kun se ei tunnu haavassa vaan ehkäpä juuri verkon rajoilla.Olen itsekin miettiny lääkäriin menemistä, mutta ajattelin odottaa vielä viikon, ja katsoa jos kipu loppuis. Mahatyrä on varmaan kuitenki hieman erilainen kuin nivustyrä, joten paha sanoa enempää.

Mielestäni, jos kipusi ovat kovat kannattaa mennä lääkäriin, mutta jos ne eivät ole kovin kovat kannattaa varmaan vielä odotella muutama päivä. Onhan se ymmärrettävää että mahan aukasemisen jälkeen sattuu. :)

Muuten kysymys sulle: Onko sulla haavaa ympäröivä iho tunnoton? Mulla on, ja mietin mahtaakohan se olla pitkäänkin sellanen...

• napatyrä

Se voi olla kuten mulle kirurgi sanoi, että se kipu johtuu verkon kiinnikkeistä, että se verkko tavallaan etsii paikkaansa siellä vatsassa.
        Naureskelin vielä kirurgille, niin se varmaan etsii parempaa kalapaikkaa,heh!!
        Ja kun se verkko on ainakin mulla niin kuudesta eri paikasta kiinnitetty kudokseen kiinni, niin sehän voi olla sitä kiinnityksistä johtuvaa kipua.
        Odotan vielä pari viikkoa ja sitten vasta menen lääkäriin tai ainahan voin soittaa sille leikkaavalle lääkärille.Mutta katellaan nyt.

Mutta ihan oikeasti toi tunnottomuus ei kyllä pitäisi kuulua asiaan, ei kai se puudutus sitten olisi jotain tehnyt tai jättänyt?Vaan tehtiinkö sulle nukutuksessa?

Mulle tehtiin selkäydinpuudutuksessa ja leikkaus kesti yli 2 tuntia...loppu oli aika vaikeeta, kun joutuivat puudutuksen nostamaan aika ylös, niin hengityslihakset tietysti puutuivat, niin oli aika raskasta hengittää, laittoivat sitten minulle happiviikset, mutta muuten ihan ok.

• insomnia86
        napatyrä kirjoitti:

Se voi olla kuten mulle kirurgi sanoi, että se kipu johtuu verkon kiinnikkeistä, että se verkko tavallaan etsii paikkaansa siellä vatsassa.
        Ja kun se verkko on ainakin mulla niin kuudesta eri paikasta kiinnitetty kudokseen kiinni, niin sehän voi olla sitä kiinnityksistä johtuvaa kipua.
        Odotan vielä pari viikkoa ja sitten vasta menen lääkäriin tai ainahan voin soittaa sille leikkaavalle lääkärille.Mutta katellaan nyt.

Mutta ihan oikeasti toi tunnottomuus ei kyllä pitäisi kuulua asiaan, ei kai se puudutus sitten olisi jotain tehnyt tai jättänyt?Vaan tehtiinkö sulle nukutuksessa?

Mulle tehtiin selkäydinpuudutuksessa ja leikkaus kesti yli 2 tuntia...loppu oli aika vaikeeta, kun joutuivat puudutuksen nostamaan aika ylös, niin hengityslihakset tietysti puutuivat, niin oli aika raskasta hengittää, laittoivat sitten minulle happiviikset, mutta muuten ihan ok.

Niin arvelinkin. Ite soitan varmaan tänään lääkärille, koska sulavat tikit oikkuilevat. Viikon päästä piti tipahtaa ulospäinnäkyvä langanpätkä pois, mutta siellä se vaan vielä kummittelee. Haavakin punoittaa siitä kohdasta. Kysyn samalla kivuista.

Mun mummoni, jolla on maha aukastu kolme kertaa (!) väittää että tunnottomuus ihossa on normaalia. Mun mielestä myös joissain keskusteluissa jotkut sano, että kun ihon hermot kulkevat pystysuoraan ja leikkausviilto tehdään vaakasuoraan niin hermot katkeilee. Niiden pitäis sitten etsiä oma paikkansa pikkuhiljaa.

Paikallispuudutuksessa tehtiin leikkaus, enkä usko että se puudutuksesta johtuu. Leikkaus kesti vaan puoli tuntia. Se tunnottomuus on vain ihossa sillai, että esimerkiksi ihon raapiminen tai silittäminen ei tunnu, mutta sormella painaminen tuntuu.

Se leikkaus oli kyllä elämäni hirvein kokemus. Olin niin paniikissa että verenpaine nousi taivaisiin ja mulle annettiin vuorotellen rauhottavia ja kipulääkettä. Puudutuspiikkejä iskettiin kaikenkaikkiaan neljä. Vaikka puudutus vei kivun niin silti se mahan venytteleminen joka suuntaan tuntu karmealta. En enää ikinä anna mahaani aukastavaks! Tyräkin mulla oli niin pieni, sievä ja joksenkin oireeton, että sitä ei olis varmaan edes tarvinnu leikata.

Leikkaus on lyöny mut nyt sänkyyn, vasta viime päivinä oon päässy kunnolla kävelemään, vaikka kipuja onkin. Sitten vielä pari päivää sitten onnistuin nousemaan niin kovalla vauhdilla sängystä, että veri "karkasi" päästä ja pyörryin tietysti naamalleni: Huuli halki! -Sairasloma on ihanaa aikaa!

• pikaista paranemista!
        insomnia86 kirjoitti:

Niin arvelinkin. Ite soitan varmaan tänään lääkärille, koska sulavat tikit oikkuilevat. Viikon päästä piti tipahtaa ulospäinnäkyvä langanpätkä pois, mutta siellä se vaan vielä kummittelee. Haavakin punoittaa siitä kohdasta. Kysyn samalla kivuista.

Mun mummoni, jolla on maha aukastu kolme kertaa (!) väittää että tunnottomuus ihossa on normaalia. Mun mielestä myös joissain keskusteluissa jotkut sano, että kun ihon hermot kulkevat pystysuoraan ja leikkausviilto tehdään vaakasuoraan niin hermot katkeilee. Niiden pitäis sitten etsiä oma paikkansa pikkuhiljaa.

Paikallispuudutuksessa tehtiin leikkaus, enkä usko että se puudutuksesta johtuu. Leikkaus kesti vaan puoli tuntia. Se tunnottomuus on vain ihossa sillai, että esimerkiksi ihon raapiminen tai silittäminen ei tunnu, mutta sormella painaminen tuntuu.

Se leikkaus oli kyllä elämäni hirvein kokemus. Olin niin paniikissa että verenpaine nousi taivaisiin ja mulle annettiin vuorotellen rauhottavia ja kipulääkettä. Puudutuspiikkejä iskettiin kaikenkaikkiaan neljä. Vaikka puudutus vei kivun niin silti se mahan venytteleminen joka suuntaan tuntu karmealta. En enää ikinä anna mahaani aukastavaks! Tyräkin mulla oli niin pieni, sievä ja joksenkin oireeton, että sitä ei olis varmaan edes tarvinnu leikata.

Leikkaus on lyöny mut nyt sänkyyn, vasta viime päivinä oon päässy kunnolla kävelemään, vaikka kipuja onkin. Sitten vielä pari päivää sitten onnistuin nousemaan niin kovalla vauhdilla sängystä, että veri "karkasi" päästä ja pyörryin tietysti naamalleni: Huuli halki! -Sairasloma on ihanaa aikaa!

Toivottavasti saat apua vaivaasi.
        Joo kyllähän ne lekurit osaa niin hyvin sen puudutuksen laittaa, että ei siitä mitään pysyvää pitäisi jäädä, mutta jostainhan se johtuu.

Mun pitäisi tehdä jumppaliikkeitä, mutta kun on toi mahan pohja vielä niin arka, että ei oikein uskalla..jonkin verran olen tehnyt.

Mulla on sairaslomaa nyt 5.5 asti...jälkitarkastus on 4.5, joten sitten saan tietää, että joko voin aloittaa työt?
        Leikkaava lääkäri kyllä sanoi, että sairasloma vähintään 5-6 viikkoa, mutta osaston lääkäri kirjoitti vain 4 viikkoa, mutta sanoi sitten, että pitää käydä näyttämässä lääkärille, ennenkuin menen takaisin töihin.

Mutta pikaista paranemista sulle!

• insomnia86
        pikaista paranemista! kirjoitti:

Toivottavasti saat apua vaivaasi.
        Joo kyllähän ne lekurit osaa niin hyvin sen puudutuksen laittaa, että ei siitä mitään pysyvää pitäisi jäädä, mutta jostainhan se johtuu.

Mun pitäisi tehdä jumppaliikkeitä, mutta kun on toi mahan pohja vielä niin arka, että ei oikein uskalla..jonkin verran olen tehnyt.

Mulla on sairaslomaa nyt 5.5 asti...jälkitarkastus on 4.5, joten sitten saan tietää, että joko voin aloittaa työt?
        Leikkaava lääkäri kyllä sanoi, että sairasloma vähintään 5-6 viikkoa, mutta osaston lääkäri kirjoitti vain 4 viikkoa, mutta sanoi sitten, että pitää käydä näyttämässä lääkärille, ennenkuin menen takaisin töihin.

Mutta pikaista paranemista sulle!

Tikki poistettiin ja tunnottomuus on kuulemma normaalia. jos ei tunto parissa viikossa palaa pitäis kuulemma ottaa uudestaan yhteyttä.

En mäkään oo oikein uskaltautunu jumppaan. Tekis mieli mennä jo kuntosalille, mutta koska oon ihan rikki jo pelkän kauppareissun jälkeen ei taida salille menosta tulla vielä mitään. Kannattaa kyllä kuunnella omaa kehoaan ja jumpata sekä liikkua voimien mukaan. Kyllä se siitä!

Mulla on vaan 2-3 viikkoa sairaslomaa, mutta koska olen abi, on tässä muutenkin vapaata aikaa. Mulla ei oo ollenkaan jälkitarkastusta, oli varmaan sen verran pieni leikkaus mun kohdalla. Kannattaa varmaan työasiassa uskoa leikkaavaa lääkäriä, se kuitenkin parhaiten tietää mitä mahaan on tungettu.

Pikaista paranemista sullekin!

• kipu pois
        napatyrä kirjoitti:

Hei, minulta leikattiin myös napatyrä vuosi sitten. Kävin eri lääkäreillä monta vuotta kovien vatsakipujen vuoksi. Mitään ei löytynnyt, paitsi suunielu kokeissa huomasi että minulla on palleatyrä, mutta on eri asia.....No puoli vuotta meni, ja lopuksi kipu oli jo niin kovaa, että pyysi että mieheni heittää minut keskus-sairaalaan. Ja onneksi menin. Ja samalla jouduin leikkaukseen ja nukutuksella. Ilmeiseseti sektiot oli tehnyt minulle sen napatyrän pikku hiljaa....Nyt on vatsa kivut pois. Meni siihen monta kuukautta, ennekuin huomasin ettei minua enää koskekkaan vatsaan....Että se kipu on pois...

• leikkaus edessä
        kipu pois kirjoitti:

Hei, minulta leikattiin myös napatyrä vuosi sitten. Kävin eri lääkäreillä monta vuotta kovien vatsakipujen vuoksi. Mitään ei löytynnyt, paitsi suunielu kokeissa huomasi että minulla on palleatyrä, mutta on eri asia.....No puoli vuotta meni, ja lopuksi kipu oli jo niin kovaa, että pyysi että mieheni heittää minut keskus-sairaalaan. Ja onneksi menin. Ja samalla jouduin leikkaukseen ja nukutuksella. Ilmeiseseti sektiot oli tehnyt minulle sen napatyrän pikku hiljaa....Nyt on vatsa kivut pois. Meni siihen monta kuukautta, ennekuin huomasin ettei minua enää koskekkaan vatsaan....Että se kipu on pois...

Hei!

Olisin kiinnostumut kuulemaan, että millaisia vatsakipuja sulla oli? Mulla todettiin pieni napatyrä muutama viikko sitten ja olen leikkausjonossa. Mulla on kuitenkin lähes koko ajan navan yläpuolella arka kohta ja kauhean huono olo, joka vaivaa etenkin makuuasennossa. Mietityttää, että uskallanko olla rauhallisin mielin leikkausjonossa huonosta olosta huolimatta vai pitäiskö käydä vielä uudestaan lääkärillä? Voiko tyrä edes aiheuttaa pahaa oloa vai mitä tämä on? Mulle on myös tehty 3 sektiota.

• saman kokenut sääressä
        napatyrä kirjoitti:

Hei, kun kirjoitit että on napatyrästä jäännyt puutunnut kohta, niin tiedän miltä se tuntuu. Vaikka miten kosket sitä kohtaa, niin ei tuntoa ole. Minulta leikattiin kolarista saatu sääri haava uudestaan. Sen jälkeen on ollut koko iso alue ihan tunnoton. Se tässä pelottaakin, että jääkö sääri tälläiseksi, että hermot ovat viottunneet. Aika näyttää. Itseltäni muuten leikattiin viime maaliskuussa myös napatyrä Se on kunnossa. Mutta kyllä sitä arasti kauan,mutta ei jäännyt siitä mitään pahaa sanomista, mutta nyt kun olen jäännyt yliajattavaksi, niin koko ajan on jotain.....Että kivaa kevättä!

• Myös kokennut
        leikkaus edessä kirjoitti:

Hei!

Olisin kiinnostumut kuulemaan, että millaisia vatsakipuja sulla oli? Mulla todettiin pieni napatyrä muutama viikko sitten ja olen leikkausjonossa. Mulla on kuitenkin lähes koko ajan navan yläpuolella arka kohta ja kauhean huono olo, joka vaivaa etenkin makuuasennossa. Mietityttää, että uskallanko olla rauhallisin mielin leikkausjonossa huonosta olosta huolimatta vai pitäiskö käydä vielä uudestaan lääkärillä? Voiko tyrä edes aiheuttaa pahaa oloa vai mitä tämä on? Mulle on myös tehty 3 sektiota.

Moi, miten sinun leikkaus onnistui. Olet ehkä yrittännyt sähköpostittaa?? Mutta en saanut auki, niitä sivustoja....Oli vain viesti, mutta auki en saanut. Joko olo on parempi, minulla kesti jonkin aikaa kipu, ja olin varovainen kaikessa. Mutta vuosi mennyt ja vatsa voi hyvin. Ja arvet on pieni. Mutta on kivaa kun ei enää ole tuskan hikeä, vatsa pömpöttää määrätyssä asennossa. Ei tullut mieleekään nukkua sohvalla ja puolittain koholla, se turvotti heti vatsan ja tuli sellainen koho kohta ja oli tosi kipeä. Nyt on sellainen kipu poissa. Entäs itselläsi?
        Hyvää kevättä. Sain muuten kuukauden sairaloman leikkauksesta.

• Anonyymi
        napatyrä kirjoitti:

SAATTAA TUNNOTTOMUUS OLLA HERMORADOISTA JOHTUVAA. MULLA OLI KAUAN YHDEN LEIKKAUKSEN JÄLKEEN.

• Leikattu

Minulta leikattiin rinnan alta palleasta tyrä joulukuussa ja jäi aluksi tosi karmea jatkuva hermokipu...nyt on hiukan helpottunut, tulee sellaisina aaltoina ja lyö selän puolelle! Vetää kippuraan pakosti, ei voi suorana olla. Ja kun ei ole edes ainoa kipu!

Otin yhteyden leikkauksen tehneeseen kirurgiin, "tuo ei ole mahdollista tällaisen leikkauksen yhteydessä tulla" sanoi hän. No mistä se on tullut kun se heti leikkauksesta herättyäni alkoi??

Kuvattiin, ei löytynyt mitään.
      Silti kivut ovat ja niiden kanssa vain "on opittava elämään" ja työssä käymään.

• maseme

minulta leikattiin 2kk.sitten napatyrä. napa oli ollut jo aika kauan pullollaan ulospäin.. nyt tyrä vaivaa ylävatsalla rintakehänalla just tasan keskellä.. tulee ulospäin näkyviin nyrkin kokoinen muhkura joka on todella arka.. mutta se vaan täytyy muljauttaa takaisin... lääkärille aikaa odottaessa.:(

• JenniJuulia

Olin eilen lääkärissä kauheiden vatsakipujen takia, niitä on ollut ainakin vuoden ajan ja nyt todettiin että se on napatyrä ja eikun leikkuasjonoon....ja verkko kuulema tulee sitten sinne mahaan jne. Nyt haluaisin kuulla että onko iso leikkaus?Kauan piti olla sairaalassa? entäs sairasloman pituus? Pelottaa....mutta ihanaa että syy helvetillisiin kipuihin löytyi...

T: Jenni

• leikattu

Itsellä oli 3 kk sairaslomaa ja kilo oli nostorajana sen ajan. Vatsasta leikattiin 3 tyrää, jotka verkotettiin. Sairaalassa olin muistaakseni 4 tai 5 päivää. Leikkauksesta on nyt 3,5 vuotta ja napatyrä ilmeisesti lähtee uudestaan työntymään. Palleassa oli nyrkinkokoinen tyrä, joka on hyvin pysynyt aisoissa.

• kukkaro

Minulle tehtiin tammikuussa 2007 napatyräleikkaus,eli laitettiin verkko.Tikkien poiston jälkeen alkoi haavasta tulla kudosnestettä.
      Haava tulehtui,jouduttiin tekemään ns.puhdistusleikkaus.Sen jälkeen oli lähellä että haava menee umpeen,mutta taas tulehdus joka ulottui verkkoon asti.Verkko poistettiin ja mahaan jätettiin avohaava joka kasvoi pohjalta päin umpeen.Nyt on kipuja ja poistetun navan vierellä on pullistuma eli tyrä.Nyt on edessä tähystysleikkaus nukutuksessa.Pelottaa miten taas käy.

• nainen, 33v

Minulta leikattiin elokuussa 2009 napatyrä, joka tuli kahden raskauden seurauksena. Nyt tyrä on alkanut vaivaamaan uudestaan. Voiko olla mahdollista että tyrä tulee näin nopeasti takaisin??

• Leikkaus edessä
        nainen, 33v kirjoitti:

Minulta leikattiin elokuussa 2009 napatyrä, joka tuli kahden raskauden seurauksena. Nyt tyrä on alkanut vaivaamaan uudestaan. Voiko olla mahdollista että tyrä tulee näin nopeasti takaisin??

No näköjään se voi tulla nopeesti takasikkin..aika ihme kyllä on!
        Pääsitkö leikkaukseen kuin nopeesti?
        Miten sut leikattiin ja jouduitko olemaan sairaalassa yötä?

• Samassa veneessä!
        nainen, 33v kirjoitti:

Mulla leikattiin napatyrä 4 vuotta sitten ja nytten puolen vuojen aikana ruvennut oireilemaan samalta kohtaa mistä se leikattiin . Olisiko kellään käsitystä mistä voisi johtua ? lumilautailua kun harrastan ihan urakalla nii siinähän se on voinu ns. revetä uudelleen?

• peteman75

Mulla todettiin napatyrä vuosi sitten. Se on ollut siinä jo 7 vuotta. Ajoittain on ollut melkoisiakin mahakipuja, mutta ei silti kovin useasti. Olenkin ihmetellyt miksi napani puoleksi pullottaa. Kirurgi sanoi, että minulla on noin 1cm pitkä viilto navan yläpuolella ja jos se ei tulehdu niin ei ole välttämätön leikata ja laittaa sitä ristikkoa navan alle. Voi kuulema mennä pahemmaksikin.

• Matti57

Minulta leikattiin napatyrä nukutuksessa.Leikkauksesta on aikaa viikko,ja kun ensi kertaa vaihdoin uuden laastarin navan päälle huomasin ettei leikkauksesta hyötyä ollut,vaan napa pullottaa aivan kuten ennenkin.Napa on myös ärtynyt ja lääkäri sanoi jo sairaalassa että sitä ei voida parantaa.

• monopol

Eilen tehtiin napatyrä leikkaus paikallispuudutuksessa vähän on kipeä huomenna selviää minkä näköinen se on ku ottaa laastarin pois

• Myös leikataan

Miten sujui "hereillä olo"?
      Tuntuiko mitään tms.?

Kauhea ajatus olla puudutettuna ja leikellään :D

Jouduitko olemaan yötä sairaalassa/saitko jotain kieltoja?

• jupuleisson

Tääl suomes on virolaiset kirurgit et sillee

• myös leikataan

Ei oo kaikki!
      Ei ainakaan minulla! :)

• Blackangel

Mulla olis edessä napatyrän poistoleikkaus myös, ongelmana on vaan hapenottokyvyn heikkous joka johtuu vuosien polttamisesta.
      Pitäisi mennä sydänilmiin jopa että saataisiin osviittaa leikkauksen perustoille.
      Kannattaisiko vain päättää päivänsä? Jos jotain sattuukin leikkauksessa? :s
      Olen todella masentunut, tyttö 16-17v

• Leijatut tyrät N*

Nyt höpöhöpö tuommoiset "päivän päättämiset"!!

Se on kuitenkin ihan iisi homma, joten älä hermoa yhtään! :)
      Olet joko nukutettuna/sitten hereillä "puudutettuna"..
      Muista mainita, että pelkäät niin kertovat ja osaavat
      antaa vastaukset sulle!

Mutta hätää ei ole..
      Olen vaikeasti astmaattinen ja takana jo kolme leikkausta ja 2 tyräleikkausta ja vielä nukuttetuna

--Toki leikkauksissa on riskit, mutta ei lähdetä leikkaamaan ketään jolle siitä vaaraa olisi, joten.. nyt vaan relax! :)) --

Kysy jos tahot jotain "apuja" :)

• blackangel

Kiitos vastauksestasi, arvostan näkökulmaasi.
      Mutta kuitenkin, pelkään sairaalaan jäämistä, sillä en saa helposti happea laitoksissa, be mittaukseni tulos oli päälle kolmensadan vain.

• Jmarikak

Leikattiin napatyrä kolmisen viikkoa takaperin. Haava on siisti. Ongelmana on että napa turpoaa ja on punainen. Mutta alue on kyllä kivuton. Huolestuttaa silti, että onko tuo tavallista. No Olen menossa terveyskeskukseen muutenkin viikon päästä niin silloin on tarkoitus näyttää mtös tuo. Josko kuuluu asiaan vai ei...

• matti kk

pitäisikö leikkauksen jäöjiltä huonomuotoiseen napaan
      laittaa Basimysiniä ?

• muuten terve

minulta leikattiin noin kuukausi sitten napatyrä ,joka tuli kauppakassia nostaessa.leikkaus tehtiin heti koska oli suolitullut repeämästä ulos. sleikkauksen jälkeen en ole voinut virtsata normaalisti ja joudun katetroimaan itse 5-6 kertaa päivässä. pissa ei tule ulos itsestään vaikka tekisi mitä konsteja .Lääkärit eivät kerro mitään mistä tämä vaiva sai alkunsa,ennen leikkausta kävin kipeällä mahallani vielä ihan normaalisti vessassa. Outoa haluaisin selityksen.

• Anonyymi

Minulta leokattion iso napatyrä 7 kk sitten. Laotettiin verkko. Mulla on ollut kipua koko ajan. Viisi viikkoa leikkauksesta pääsin ultraan . Löytyi serooma, eli kudosnestekeräytymä. Huhtikuussa menen kivun vuoksi tt-kuvaukseen, koska ultrassa näkyi verkkoa irronneena, kasassa ja muutakin. Tulee ilmeisesti uusi leikkaus. Olen 72 kohta täyttävä ja monisairas. Vakavia sairauksia. En jaksaisi toista. Kivut vain lisääntyneet. Särkeekin koko ajan leikkauskohtaa. Kolme leikkausta tehty vatsan alueelle ja kaikista komplikaatioita, mutta ei itsestäni johtuvia. Jouduin harjoituskappaleeksi. Minut piti leikata pätevä kirurgi, mutta hän kertoi seuraavana pnä, että erikoistuva leikkasi js hän seurasi. Jpuduin harjoituskappaleeksi. Joku virhe on tullut ilmeisesti. En voi käyttää edes kipulääkkeitä.

• Anonyymi

Moi, minulle laitettiin kierukka eikä sitä saatu poistettua. Napatyrä tuli kierukan aiheuttaman paisumisen takia. Kierukka kai on nyt tulehtuvassa napatyrässä. Siitä lähtee outo haju ja se ajoittain aukeaa ja tihuttaa verta tai valkoista ainetta. Tulehduksen takia en uskaltaisi antaa sitä leikata, mutta kierukan tuomat allergiset reaktiot on järkyttäviä. En ymmärrä miksi vanhoilla akoille on pakko laittaa kierukka!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2233
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1984
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1538
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1207
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1088
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      999
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      63
      954
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      950
    Aihe