Pop up-ikkunan teko-ohje, kiitos

Jaffa

Minulla on kamerasivu kotisivullani ja haluaisin tehdä niin että kamerakuva olisi erillisessä pop up-ikkunassa.

Tarvitsisin siihen html-koodit.

Onko kellään tietoa siitä?

Kiitos etukäteen!

19

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaffa

      Vai kuinka?

    • webneiti

      Popup-ikkunan voi tehdä vaikka miten. Yksinkertaisin on varmaan tämä tapa:

      Kamerasivu

      • Jaffa

        vaan ihan oikean pop up-ikkunan.

        Ja tuon koodin osaan jo...


      • webneiti

      • Jaffa
        webneiti kirjoitti:

        Popup-ikkuna on selainikkuna. Siinä ei vain välttämättä näytetä kaikkia namikoita mitä tavallisessa selainikkunassa.

        JavaScriptistä ja ikkunoiden availusta opit @
        http://hotwired.lycos.com/webmonkey/programming/javascript/tutorials/tutorial1.html

        Kiitos tuosta linkistä!

        Haluan nimeen oman sellaisen ikkunan mikä ei ole sellainen selainikkuna jossa on työkaluriviä mm. osoiterivi, vakiopainikkeita yms.

        Vaan ihan puhdas ikkuna missä ei ole noita rivejä.

        Onneksi osaan hieman Javascriptiä...


    • M2KD

      Kannattaa muistaa että kun ton teet vähenee sun sivujen käyttäjät eksponentiaalisesti...

      • Jaffa

        Ei välttämättä kävijtä vähene vaikka minä tiedän että kävijät vihaavat pop uppeja niin kuin minä vihaan sitä ja minulla on pop up stopper mutta mutta mutta ajattelin tehdä niin että sieltä kamerasivulla laitan kaksi vaihtoehtoa niin että kävijä voi valita itse; joko koko kotisivuni esille missä on tämä kamerasivu tai voi klikata pop up-linkin niin että aukeaa tosi pieni ikkuna jossa on vain kamerakuva pyörimässä ja kotisivuni voisi sulkea kokonaan ja pop up-ikkuna jäisi vielä työpöydälle.


      • Jaffa
        Jaffa kirjoitti:

        Ei välttämättä kävijtä vähene vaikka minä tiedän että kävijät vihaavat pop uppeja niin kuin minä vihaan sitä ja minulla on pop up stopper mutta mutta mutta ajattelin tehdä niin että sieltä kamerasivulla laitan kaksi vaihtoehtoa niin että kävijä voi valita itse; joko koko kotisivuni esille missä on tämä kamerasivu tai voi klikata pop up-linkin niin että aukeaa tosi pieni ikkuna jossa on vain kamerakuva pyörimässä ja kotisivuni voisi sulkea kokonaan ja pop up-ikkuna jäisi vielä työpöydälle.

        sukulaisemme, lasteni kummit, ystävämme ja tuttumme joten en jattele niitä muita kävijöitä jotka hermostuisivat pop upeista.

        Ei ole tarkoitus laukaista niitä ärsyttäviä pop uppeja vaan antaa heille mahdollisuuden valita itse miten haluaa katsella kameraamme :)


      • Olbe
        Jaffa kirjoitti:

        sukulaisemme, lasteni kummit, ystävämme ja tuttumme joten en jattele niitä muita kävijöitä jotka hermostuisivat pop upeista.

        Ei ole tarkoitus laukaista niitä ärsyttäviä pop uppeja vaan antaa heille mahdollisuuden valita itse miten haluaa katsella kameraamme :)

        Kuulostaa ihan fiksulta idealta. Toteuta se.
        Äläkä välitä tosta R2D2:sta, sillon kotona vaikeeta. Se on aina tollanen.

        (BTW, Taitaa muuten Javalla olla oma osansa pop-up ikkunoissa..)


      • M2KD
        Olbe kirjoitti:

        Kuulostaa ihan fiksulta idealta. Toteuta se.
        Äläkä välitä tosta R2D2:sta, sillon kotona vaikeeta. Se on aina tollanen.

        (BTW, Taitaa muuten Javalla olla oma osansa pop-up ikkunoissa..)

        Mikä helvetin R2D2? Se on M2KD ja sillä hyvä. Eli susta siis oli aiheetonta sanoa että käyttäjät eivät pidä popupeista?

        Javalla taas ole tekemistä popuppien kanssa, tai kai ne voi Javallakin toteuttaa mutta se nyt on vihoviimeinen tapa siihen. JavaScript on "hiukan" parempi!


      • Olbe
        M2KD kirjoitti:

        Mikä helvetin R2D2? Se on M2KD ja sillä hyvä. Eli susta siis oli aiheetonta sanoa että käyttäjät eivät pidä popupeista?

        Javalla taas ole tekemistä popuppien kanssa, tai kai ne voi Javallakin toteuttaa mutta se nyt on vihoviimeinen tapa siihen. JavaScript on "hiukan" parempi!

        Äläs ny verkkareitas revi. :D
        Kerroin kaverille, että on helvetin hyvä idea antaa kävijöiden valita haluaako jättää kuvat pyöriin vai katsoo ne sillä sivulla. Eipä ole montaakaan kertaa ite sitä saanu valita...

        Ja voihan vittu.
        Javalla, JScriptillä, tai vaikka Flashilla, ihan sama, kunhan siellä jotakin pyörii ja kaveri saa käsityksen pop-uppien koodaukseen käytettävistä kielistä.

        Ja sori tosta nimestä, se vaan kuulostaa paremmalta ja on helpompi lausua, joten käytän sitä. Elähän pahastu.


      • Jaffa
        Olbe kirjoitti:

        Äläs ny verkkareitas revi. :D
        Kerroin kaverille, että on helvetin hyvä idea antaa kävijöiden valita haluaako jättää kuvat pyöriin vai katsoo ne sillä sivulla. Eipä ole montaakaan kertaa ite sitä saanu valita...

        Ja voihan vittu.
        Javalla, JScriptillä, tai vaikka Flashilla, ihan sama, kunhan siellä jotakin pyörii ja kaveri saa käsityksen pop-uppien koodaukseen käytettävistä kielistä.

        Ja sori tosta nimestä, se vaan kuulostaa paremmalta ja on helpompi lausua, joten käytän sitä. Elähän pahastu.

        nainen siis olen nainen :)

        Kiva kuulla että joku sanoo minua kaveriksi, jee!

        Kiva fiilis tuli eikä se ollut "vittuilua"
        vaan ihan oikeasti tuli hassu ja hauska olo. Kiitos, piristit päiväni, Olbe :)


      • Olbe
        Jaffa kirjoitti:

        nainen siis olen nainen :)

        Kiva kuulla että joku sanoo minua kaveriksi, jee!

        Kiva fiilis tuli eikä se ollut "vittuilua"
        vaan ihan oikeasti tuli hassu ja hauska olo. Kiitos, piristit päiväni, Olbe :)

        Hiphei!
        Hienoa kun joku arvostaa tollasta sanamuotoa, jota käytin aivan vahingossa sen kummemmin miettimättä.. :)

        Joo, nyt mullekki tuli hyvä ja hassu fiilis..
        Ja vielä näin perjantaina!
        Kiitos siitä, Jaffa. :D

        (PS. Ookkos muuten jakanut pennuille jaffaa??) (LOL, :D)


      • Jaffa
        Olbe kirjoitti:

        Hiphei!
        Hienoa kun joku arvostaa tollasta sanamuotoa, jota käytin aivan vahingossa sen kummemmin miettimättä.. :)

        Joo, nyt mullekki tuli hyvä ja hassu fiilis..
        Ja vielä näin perjantaina!
        Kiitos siitä, Jaffa. :D

        (PS. Ookkos muuten jakanut pennuille jaffaa??) (LOL, :D)

        Ei kun minua on haukuttu Jaffaksi 18-vuotiaasta eli olen ollut Jaffa....öööh 15 vuotta :)

        Kolme neljästä juo limsaa, yksi ei juo millään vaikka on vanhin ja 8 -vuotias.

        Ja täällä on Hartwall-tehdas.


      • Olbe
        Jaffa kirjoitti:

        Ei kun minua on haukuttu Jaffaksi 18-vuotiaasta eli olen ollut Jaffa....öööh 15 vuotta :)

        Kolme neljästä juo limsaa, yksi ei juo millään vaikka on vanhin ja 8 -vuotias.

        Ja täällä on Hartwall-tehdas.

        No hyvä kun tämäkin selvis..
        Onkin meinaan erikoinen nimi. MIelenkiintoista.. ;)

        (Tässäkin topicissa kävi samanlailla ku aina, eli alkuperäisestä aiheesta ollaan päästy jo kolmanteen..)
        Hassua.


      • Jaffa
        Olbe kirjoitti:

        No hyvä kun tämäkin selvis..
        Onkin meinaan erikoinen nimi. MIelenkiintoista.. ;)

        (Tässäkin topicissa kävi samanlailla ku aina, eli alkuperäisestä aiheesta ollaan päästy jo kolmanteen..)
        Hassua.

        Siis nimeni on Jatta ja moni sanoo minua Jaffaksi koska olen aina ollut pirteä ja reipas nainen :)


      • Jaffa
        Olbe kirjoitti:

        No hyvä kun tämäkin selvis..
        Onkin meinaan erikoinen nimi. MIelenkiintoista.. ;)

        (Tässäkin topicissa kävi samanlailla ku aina, eli alkuperäisestä aiheesta ollaan päästy jo kolmanteen..)
        Hassua.

        Juuh että usein asiasta mennäänkin jo toiseen aiheeseen ja myös kolmanteen :)


      • Olbe
        Jaffa kirjoitti:

        Juuh että usein asiasta mennäänkin jo toiseen aiheeseen ja myös kolmanteen :)

        Hieno nimi sulla! Ei oo ennen tullut samanlaista vastaan.. :)
        Mistä lienee peräisin?
        -----------------------------------
        Ja asiasta kolmanteen:

        Tää taitaaki olla näiden foorumien tarkoituskin että saadaan sekotettua ihmisreppanoiden ajatusmaailma niin pahasti, että useimmat eksyvät aiheesta..
        Ja tämä aiheuttaa myös huomattavaa riippuvuutta, kun joutuu tarkistamaan vähän väliä, miten ajatusketju on taas harhautunut sivuraiteilleen.. :D


    • popup javascript

      teet tämmöisen linkin:

      javascript:window.open('uusi_ikkuna.html', 'ikkunan_nimi', 'toolbar=no, location=no,directories=no,status=no, menubar=no, scrollbars=yes, resizeable=no, width=500, height=350');

      kohtaan uusi_ikkuna.html laitetaan sivun/näytettävän sisällön osoite.
      Sen voi laittaa suhteellisesti esim. uusi_ikkuna.html tai Absoluuttisesti esim. http://www.google.fi/. Adsoluuttinen silloin, kun näytettävä sisältö sijaitsee eri palvelimella, mistä popup- ikkuna laukaistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe