Minulle kävi kerran hyvin nolosti. Olin juuri päässyt eläkkeelle ja lupauduin auttamaan siskon poikaa, joka oli n. 30 v vanha, hänen rakennuspuuhissaan. Mukava asiallinen nuorimies, jousinhan minä auttamaan ruoka- ja majoituspalkalla. Silloin en vielä osannut olla eläkkeellä
Yhtenä iltana oli maisteltu vähän kaljaa, mutta humalassa ei oltu. Poika rupesi kertomaan isästään, jonka tiesin jo ennakolta hankalaksi tyypiksi. Isäntä kertoi, että selkäsaunatkin olivat heillä varsin löyhässä. Ajattelin lohduttaa häntä ja sanin, että piiskaaminen ei ole hänelle mitään pahaa tehnyt, koskapa hänestä oli kasvanut noin mukava nuorimies.
- Vai että sellainen näkemys... Tuumasi isäntä ja muuttui melkoisen vaitonaiseksi.
Vähän ajan kuluttua hän kysyi , että oliko minua koskaan piiskattu?
No ei ollut, ainakaan en muistanut sellaista sattuneen.
Kun TV-uutiset ja urheiluruutu oli katsottu lähti isäntä ulos. En kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, kunne kaverini palasi koivuvitsan kanssa ja sanoi, että kokeillaanpa tuleeko sinusta tämän avulla mukava mies.
Luulin hänen vitsailevan, mutta kun en ruvennut housujani laskemaan käskystä huolimatta, ryhtyi hän itse toimeen. Olin melko tukalassa tilanteessa, vastassa oli 190 senttinen karju, jonka hauiksen tiesin olevan 44 senttiä. Mainittakoon, että omani oli 33 senttiä. Eikä siinä puheet eikä kamppailut auttaneet, kohta olivat housuni puolitangossa ja pomo väänsi minut mahalleni syliinsä. Eihän minulla kokemusta ollut, mutta uskoisin saaneeni ihan melkoisen selkäsaunan ja sitä todisti jäljetkin takalistossa.
Aamulla isäntä pyyteli anteeksi ja sanoi ymmärtävänsä, jos haluan lopettaa työt. En tiedä kumpi meistä oli enemmän häpeissään, mutta enhän minä voinut kesken urakan kotiin ilmaantua.
Ilmoitin olevani urakan loppuun, jos kaksi ehtoa toteutuu:
Yksi - tapahtuneesta ei kerrota kenellekään.
Kaksi: Toista kertaa ei piiskata.
-Pidetään sovittuna, ilmoitti isäntä.
Muuta puhetta ei sitten oikein syntynyt, niin päätin keventää tilannetta:
Olet sinä mielettömän vahva kaveri, jos joku on noin riski, niin tokihan sillä on oikeus käyttää voimiaan. Mikäli minä oikein typeriä puhun, niin onhan sulla oikeus piiskaamiseen. Tiesin piruilevani, mutta olin varma, ettei isäntä tohtisi enää siihen reagoida.
Siitä ne hommat lähti käyntiin ja hyvin on tultu juttuun tähän päivään asti.
Sukulaispoika yllättää
Anonyymi
0
3486
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185