elikkäs olisin ostamassa kannettavaa tietokonetta puhtaasti kakkos koneeksi..ja nyt tarvitsisin tietoja minkäslaisia komponentteja siinä pitäisi olla VÄHINTÄÄN...Koneella kuuntelisin musiikkia, katselisin videoita ja netissä olisin..Minkälainen prossu, paljonko muistia riittäisi tuohon käyttöön??
kannettavan tietoja
6
702
Vastaukset
Jos itse hommaisin koneen kuvailemaasi käyttöön, niin siinä olisi varmaan vähintään 1.2 GHz G4-prosessori ja 512 Mt muistia. Esimerkiksi tällainen: http://www.apple.com/fi/ibook/
- bunnyaarrr
eikö muka 256-muistilla pärjää??oon ajatellu säästää kustannuksissa mahd. paljon ja siksi ajatellut ostaa käytetyn..
- linuxukko
bunnyaarrr kirjoitti:
eikö muka 256-muistilla pärjää??oon ajatellu säästää kustannuksissa mahd. paljon ja siksi ajatellut ostaa käytetyn..
Itse en ostaisi heikkotehoista apple kannettavaa..
Tosin mainitsemaasi käyttötarkoitukseen sekin kyllä käy... bunnyaarrr kirjoitti:
Varmasti tuo 256 Mt riittää, mutta minulla on paha tapa pitää iso liuta ohjelmia auki yhtä aikaa. Kuvailin tuossa edellä kokoonpanoa jonka minä hankkisin, ja siksi siellä oli se puoli gigaa muistia miniminä.
- Aotes
Kyllä tuohon käyttöön riittää n.600MHz pentium, 256 muistia, 10 G kovo?, DVD-asema?, win 98?. Vähempikin riittäis musiikin kuunteluun ja nettisurffailuun, mutta DVD-leffat vaatii suunnilleen nuo.
Xp:tä en välttämättä tuohon tarkoitukseen/kokoonpanoon laittaisi, turhaa vain hidastaa konetta.- bunnyaarrr
mitenkä toi kotiverkko onnistuu xp ja 98 välille??tuo on ainoa syy oikeastaan miksi olen miettinyt xp käyttistä myös kannettavaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835