suomalaiset ovat kovin kärkkäitä arvostelemaan naapureitaan vähemmistöasioissa. Ja oikeassa ovatkin. mutta kannattaisi ensin kurkata sinne omalle takapihalle, ennen kuin naapurin roskista valittaa.Suomessa asuu alkuperäiskansa ja heillä 3 saamen kieltä, eikä suomalaiset tosiaan voi kehuskella vähemmistöpolitiikallaan siinä suhteessa. Ihan yhtä nationalistisia, suomalaistavia jne. on oltu täälläkin...kerätty asuntoiloihin, kielletty käyttämästä kieltä, evätty taloudellisesti mahdollisuus kehittää kulttuuria.
Plus että Suur-Suomi -puheistaan johtuen suomelaiset voivat osin itse syyttää ruotsalaisten ja norjalaisten ulkopoliittisia pelkoja ja halua sulauttaa suomenkielinen vähemmistö, jonka pelättiin olevan lojaali Suomelle.
suomalaisten kaksinaismoralismi
itteäki hävettää
1
332
Vastaukset
- mutta
Itse asiassa ei olisi enää kuin vaan 2 saamen kieltä, koska Suomi pelasti koltat Petsamosta.
Kveenien ja meänkielisten kohtelusta ei Norjaa ja Ruotsia voida ainakaan kiittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070