Kävelykeppi

Anonyymi

Sain / jouduin ottamaan kävelykepin käyttööni viime viikolla. Uskomaton helpotus ja keppi on mulla koko ajan käytössä sisälläkin.
Uskalsin käydä ulkona pari kertaa ja en voinut olla huomaamatta ihmisten katseita. Yritin mennä juuri niin kun neuvottiin ja kivun tullessa pysähdyin ja nojasin keppiini. (mulla ei ole mitään varsinaista sairautta vaan selittämättömiä kipuja). Aiemmin olen pärjännyt kun kotona olen ottanut tukea seinistä,huonekaluista ja ulkona milloin mistäkin ja vaan istunut mahdollisimman paljon.
Nyt on ollut upeeta kun ei tarvitse pelätä,keppiini laitettiin vielä sellainen nelipistetassu lisätueksi.
Olen pitkästä aikaa iloinen kun pääsen tuolista ylös keppini avulla ja voin liikkua ilman jatkuvia seiniin nojaamisia,pysähtelyjä ja istumisia.Tuo vaan ihmetyttää, noinko ihmisillä on tapana tuijottaa ja miksi??? (Olen 41- vuotias nainen).

5

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei.
      Olen samanikäinen kuin sinä. Minullakaan ei ole mitään varsinaista sairautta.
      Sama nelipistetassu kävelykeppi kuin sinulla ja huonoina päivinä käytän rollaattoria.
      Keppiin tottuu yllättävän nopeasti. Ihmiset kyllä tuijottaa, varsinkin nelipistetassua kepissäni sekä rannelenksukkaani.
      Jostain syystä sitä katsotaan pitkään kun sen huomaa että tarvitsen keppiäni,nojaan siihen,tarvitsen sitä kävelyn tukena ja kuten sinäkin, tuolilta nousemiseen ym.
      Keppi on sängyn vieressä ja uskomaton helpotus kun voi nousta sängystä eikä tarvii ottaa ovista,seinistä kiinni

    • Anonyymi

      Moi
      kyllä se on niin ,että kaikki "erilainen" kiinnostaa ihmisiä ja sen he osoittaa tuijottamalla. Itse olen ikäisesi mies ja mulla on proteesijalka ,ei ole tynkää, joten koipi on kiinnitetty lantion ympärille olevaan systeemiin,jonka vuoksi mun kävely on aika vaappumista,mutta pääsen itse eteenpäin. Eihan se toljottaminen ole mukavaa,mutta ei jokaiselle voi sanoa myöskään..lopeta toi Anna niiden tuijottaa ja jatka matkaasi ,sinä tiedät sen miksi keppiä käytät ja se riittää.

      • Anonyymi

        Ihmisillä tapana olla uteliaita, ns. luontainen uteliaisuus :) eivät he sitä pahalla, oikeastaan asennekysymys, miten itse sen ottaa


    • Anonyymi

      Siis upeeta, että kepistä on apua! Kukaan ei ole mulle varsinaisesti keppiä suositellut, mutta luulisin, että se ois POP! Käytän kävelysauvoja käydessä jossakin tossa lähellä. En uskalla enää kävellä ilman tukea. Mut miten hitossa se toimisi, kun mulla oikea käsi apukäsi ja jos kompastun otan vasemmalla vastaan. Oikee jalka myös heikompi.

      • Anonyymi

        Minua myös tuijotetaan "ankkakävelyni" takia. En pysty nostamaan jalkateriä. Mut mitä hittoa, anna tuijottaa! Kyllähän se minuakin risoo ja oonkohan mä joskus jollekin selittänyt että miksi. Aikuisetkin tuijottaa, kuten jotain alienia :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe