Kävelykeppi

Anonyymi

Sain / jouduin ottamaan kävelykepin käyttööni viime viikolla. Uskomaton helpotus ja keppi on mulla koko ajan käytössä sisälläkin.
Uskalsin käydä ulkona pari kertaa ja en voinut olla huomaamatta ihmisten katseita. Yritin mennä juuri niin kun neuvottiin ja kivun tullessa pysähdyin ja nojasin keppiini. (mulla ei ole mitään varsinaista sairautta vaan selittämättömiä kipuja). Aiemmin olen pärjännyt kun kotona olen ottanut tukea seinistä,huonekaluista ja ulkona milloin mistäkin ja vaan istunut mahdollisimman paljon.
Nyt on ollut upeeta kun ei tarvitse pelätä,keppiini laitettiin vielä sellainen nelipistetassu lisätueksi.
Olen pitkästä aikaa iloinen kun pääsen tuolista ylös keppini avulla ja voin liikkua ilman jatkuvia seiniin nojaamisia,pysähtelyjä ja istumisia.Tuo vaan ihmetyttää, noinko ihmisillä on tapana tuijottaa ja miksi??? (Olen 41- vuotias nainen).

5

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei.
      Olen samanikäinen kuin sinä. Minullakaan ei ole mitään varsinaista sairautta.
      Sama nelipistetassu kävelykeppi kuin sinulla ja huonoina päivinä käytän rollaattoria.
      Keppiin tottuu yllättävän nopeasti. Ihmiset kyllä tuijottaa, varsinkin nelipistetassua kepissäni sekä rannelenksukkaani.
      Jostain syystä sitä katsotaan pitkään kun sen huomaa että tarvitsen keppiäni,nojaan siihen,tarvitsen sitä kävelyn tukena ja kuten sinäkin, tuolilta nousemiseen ym.
      Keppi on sängyn vieressä ja uskomaton helpotus kun voi nousta sängystä eikä tarvii ottaa ovista,seinistä kiinni

• Anonyymi

Moi
      kyllä se on niin ,että kaikki "erilainen" kiinnostaa ihmisiä ja sen he osoittaa tuijottamalla. Itse olen ikäisesi mies ja mulla on proteesijalka ,ei ole tynkää, joten koipi on kiinnitetty lantion ympärille olevaan systeemiin,jonka vuoksi mun kävely on aika vaappumista,mutta pääsen itse eteenpäin. Eihan se toljottaminen ole mukavaa,mutta ei jokaiselle voi sanoa myöskään..lopeta toi Anna niiden tuijottaa ja jatka matkaasi ,sinä tiedät sen miksi keppiä käytät ja se riittää.

• Anonyymi

Ihmisillä tapana olla uteliaita, ns. luontainen uteliaisuus :) eivät he sitä pahalla, oikeastaan asennekysymys, miten itse sen ottaa

• Anonyymi

Siis upeeta, että kepistä on apua! Kukaan ei ole mulle varsinaisesti keppiä suositellut, mutta luulisin, että se ois POP! Käytän kävelysauvoja käydessä jossakin tossa lähellä. En uskalla enää kävellä ilman tukea. Mut miten hitossa se toimisi, kun mulla oikea käsi apukäsi ja jos kompastun otan vasemmalla vastaan. Oikee jalka myös heikompi.

• Anonyymi

Minua myös tuijotetaan "ankkakävelyni" takia. En pysty nostamaan jalkateriä. Mut mitä hittoa, anna tuijottaa! Kyllähän se minuakin risoo ja oonkohan mä joskus jollekin selittänyt että miksi. Aikuisetkin tuijottaa, kuten jotain alienia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe