Onko normia käyttäytymistä teinille?

Anonyymi

Meillä teinipoika 15v on jo pari vuotta piereskellyt ympäri kämppää ku yritetään perheen kesken kattoo jotain, kun tulee kotiin niin selkeästi juonu kaljaa aivan kauhee kaljan lemu ja tasapaino heikompi ku isoäidillään, ei peseydy kunnolla mut harrastaa urheilua ja koko talo haisee siks hielle eikä hän tee asialle mitään, ei välitä muiden läsnäolosta vaan välillä kävelee alasti vaikka talossa muitakin ja nykyään ei edes laita housuja suihkun jälkeen vaan ilman mitään näköestettä kävelee talon toisessa päässä olevaan huoneeseensa jota hän ei ole vieläkään oppinut siivoamaan ja jos en itse ole siivonnut niin koulupäivän jälkeen hän valittaa siitä mulle. Tuntuu tosi ällöltä ku jo parin vuoden ajan hänen huoneestaan on löytynyt paperituppoja ympäriinsä ja senhän tietää mitä niillä on pyyhitty. Olen tuonut jopa roskakorin hänelle mutta sieltä harvoin mitään löytyy, kun se vain on ilmeisesti liian vaivalloista mennä viemään roskat huoneen toisessa päässä olevaan koriin. Isänsä joskus sai puhuttua järkeä ku käskin heidän mennä mahdollisimman pitkän juoksulenkin. Käytös muuttui hetkeksi, mutta ei pitkäksi aikaa. Onko normaalia et teini käyttäytyy kuin omistaisi koko talon ja ilmeisesti myös sen muut asukkaat?

5

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vie laitokseen

    • Anonyymi

      Meillä teinipoika häpeilee alastomuutta ja kotona pysyy kaikkialla paitsi huoneessa farkut ja takki päällä vaikka olisi hellettäkin. Hänen äidillä on tapana kommentoida kaikkia muutoksia ihmisissä esim et onpa tuo naapurin akkakin lihonnut niin ilmeisesti poika pelkää et äiti alkaisi hänenkin muutoksistaan puhumaan. Meillä teini kyllä hoitaa oman huoneensa siivouksen ja auttaa muussakin jos vain pyydetään. Me ei kyl kovin usein pyydetä ku kyllä meidän vanhuksienkin pitää töitä paiskia et ei sohvanpohjalle jämähdetä😂

    • Anonyymi

      Mulla on kaks teini-ikäistä poikaa joista kummatkin saaneet yhtä hyvän kasvatuksen ja toinen on siisti kaikin tavoin ja siivoaa huoneensa itse ja muutenkin käyttäytyy mut toinen on sit sellanen et ei peseydy kunnolla kauhee hien haju ja muutenkin piereskelee ja ei vedä vessaa ja huone aina sekaisin. Pojat 14v ja 16v.

    • Anonyymi

      Vikaa kasvatuksessa

      • Anonyymi

        Ei se vika aina ole kasvatuksessa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe