Maisteriohjelma sosiaalityö

Anonyymi

Sosiaalityötä/yhteiskuntatieteitä maisteriohjelmiin hakijoita etsinnässä vertaistuen vuoksi. Tulkaa keskustelemaan ja jännittämään tuloksia. :) Mihin olette hakeneet ja missä järjestyksessä? Millaisilla aineopintojen keskiarvoilla, entäs oppari/kandityön numeroilla?

62

7999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moi!

Jyväskylä, Kuopio, Lapin yo. Painotettu ka. 4,7 ja oppari 4. Entä itse?

• Anonyymi

Vau, noilla spekseillä pääset kyllä varmasti sisään!
        Mulla vähän heikompi tilanne; keskiarvo 4 ja opparista 3 eli 2 pistettä. Kokkolaan hain ykkösenä et siellä tosin se valintatehtävä.
        Hain 1. Kokkola 2. Jkl 3. Kuopio. Sit hain vielä avoimen väylällä Kuopioon. Jos ei aukee tänä vuonna itelle ni täytyy sit korotella muutamaa kurssia ja hakee ens vuonna uudestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vau, noilla spekseillä pääset kyllä varmasti sisään!
        Mulla vähän heikompi tilanne; keskiarvo 4 ja opparista 3 eli 2 pistettä. Kokkolaan hain ykkösenä et siellä tosin se valintatehtävä.
        Hain 1. Kokkola 2. Jkl 3. Kuopio. Sit hain vielä avoimen väylällä Kuopioon. Jos ei aukee tänä vuonna itelle ni täytyy sit korotella muutamaa kurssia ja hakee ens vuonna uudestaan.

Kokkolaan on vissiin vaikein päästä mutta se valintatehtävä = motivaatiokirje? on kyllä ratkaiseva! Eli siinä mielessä oeli ei kait ole vielä menetetty. Oletko AMK vai kandi-taustalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokkolaan on vissiin vaikein päästä mutta se valintatehtävä = motivaatiokirje? on kyllä ratkaiseva! Eli siinä mielessä oeli ei kait ole vielä menetetty. Oletko AMK vai kandi-taustalla?

Jep, laitan toivoni valintakirjeeseen ja avoimen väylään 😄 Mulla on amk-tausta, miten sulla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, laitan toivoni valintakirjeeseen ja avoimen väylään 😄 Mulla on amk-tausta, miten sulla?

Minä oon itseasiassa jo yhteiskuntatieteiden maisteri, eli semmoisella taustalla. Mutta nyt haluan sosiaalityön syventävät opinnot tehdä. Avoimessa olen tehnyt 55 op sosiaalityön aineopintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä oon itseasiassa jo yhteiskuntatieteiden maisteri, eli semmoisella taustalla. Mutta nyt haluan sosiaalityön syventävät opinnot tehdä. Avoimessa olen tehnyt 55 op sosiaalityön aineopintoja.

Missä avoimessa yliopistossa on 55op aineopintokokonaisuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jyväskylässä ainakin on voinut tehdä vielä viime syksyyn asti aineopintoja 60 opintopisteen edestä. Nyt viime vuonna muuttui tuo opetussuunnitelma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jyväskylässä oli aineopinnot 60 op mutta minun piti tehdä vain 50, koska kandi hyväksi luettiin aikaisemmasta gradusta. Opintosuunnitelma ehti muuttua välissä, ja mun piti lisäksi tehdä aikuissosiaalityö 5 op. Tästä tulee tuo 55 op.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jyväskylässä oli aineopinnot 60 op mutta minun piti tehdä vain 50, koska kandi hyväksi luettiin aikaisemmasta gradusta. Opintosuunnitelma ehti muuttua välissä, ja mun piti lisäksi tehdä aikuissosiaalityö 5 op. Tästä tulee tuo 55 op.

Silti, mistä se 55 op tulee? Eikö aikuissosiaalityö 5 op kuulunut jo aineopintoihin alun perin?

• Anonyymi

Tampere, Seinäjoki, Jyväskylä, Turku ja Kokkola. Aineopintojen ka 4, 75. Amk-opparista aikanaan numeroksi 4.

Skeptinen olo, että ilman kandia pääsis...

• Anonyymi

Eikö siis amkeilla ole yhtäläiset mahdollisuudet päästä, vai mitä tarkoitat? Hyvä keskiarvo on sulla. Onko painotettu vielä parempi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö siis amkeilla ole yhtäläiset mahdollisuudet päästä, vai mitä tarkoitat? Hyvä keskiarvo on sulla. Onko painotettu vielä parempi?

tuo 4,75 on painotettu ka.

Mistä tahansa yliopistollisesta tutkielmastahan saa paljon enemmän (1-5p) pisteitä kuin AMK-opinnäytetyöstä (1-3p).

• Anonyymi

Vau, kuulostaa hyvältä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tahansa yliopistollisesta tutkielmastahan saa paljon enemmän (1-5p) pisteitä kuin AMK-opinnäytetyöstä (1-3p).

Jep, ei oo tuo amk opparin arvostus ihan samaa luokkaa kandin kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Saan aikaisemmasta gradusta siis 4 pistettä. On epäoikeudenmukaista, että amk: in opinnäytetyöt eivät ole samalla viivalla.

Kyllä mäkin vielä jännitän, että pääsenkö. Jyväskylään haki ensisijaisesti 45 ja 20 otetaan. Ei tiedä, kuinka paljon hakijoilla on ka. lähes 5 ja vielä opinnäytetyökin 5.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Saan aikaisemmasta gradusta siis 4 pistettä. On epäoikeudenmukaista, että amk: in opinnäytetyöt eivät ole samalla viivalla.

Kyllä mäkin vielä jännitän, että pääsenkö. Jyväskylään haki ensisijaisesti 45 ja 20 otetaan. Ei tiedä, kuinka paljon hakijoilla on ka. lähes 5 ja vielä opinnäytetyökin 5.

Sen vielä ymmärtäisin, että sosiaalityön kandista yms. saa enemmän pisteitä kuin amk-opparista. Mutta se, että millä tahansa alaan liittymättömällä (vaikkapa insinöörin kandilla) purjehditaan ohi ainepintojen keskiarvosta riippumatta, on kyllä totaalisen väärin.

Myös on minusta epäreilua, että amk-opparin numerosta 3 ja 4 saa saman verran pisteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen vielä ymmärtäisin, että sosiaalityön kandista yms. saa enemmän pisteitä kuin amk-opparista. Mutta se, että millä tahansa alaan liittymättömällä (vaikkapa insinöörin kandilla) purjehditaan ohi ainepintojen keskiarvosta riippumatta, on kyllä totaalisen väärin.

Myös on minusta epäreilua, että amk-opparin numerosta 3 ja 4 saa saman verran pisteitä.

Hyvä huomio muutes että oppari tai kandi voi tosiaan olla aivan eri alalta ja siitä voi saada jopa enemmän pisteitä kuin aineopintojen keskiarvosta.

• Anonyymi

Joo kyllä jännittää että onko sisäänpääsevillä sitten tosiaan oltava se lähes 5 keskiarvo ja hyvät numerot aiemmista oppareista/kanditöistä. Itse en myöskään ole löytänyt mitään varsinaista tietoa millä numeroilla on viime vuosina päässyt sisään.

• Anonyymi

Viime vuosien sisäänpääsykeskiarvot ei ole vertailukelpoisia, sillä muilla paitsi Tampereen yliopistolla on muuttunut valintaperusteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viime vuosien sisäänpääsykeskiarvot ei ole vertailukelpoisia, sillä muilla paitsi Tampereen yliopistolla on muuttunut valintaperusteet.

Okei, kiitos tiedosta, itse en ole aiempina vuosina hakenut niin en tätä tiennytkään. 🙌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, kiitos tiedosta, itse en ole aiempina vuosina hakenut niin en tätä tiennytkään. 🙌

En ole minäkään aiemmin hakenut. Mutta syksyllä huomasin haku perusteiden muuttuneen ja vieläpä itselle epäsuotuisasti 😔. Yhteisvalinta on tänä vuonna ensimmäistä kertaa, aiemmin kaikilla yliopistoilla ollut vähän omat valintatavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole minäkään aiemmin hakenut. Mutta syksyllä huomasin haku perusteiden muuttuneen ja vieläpä itselle epäsuotuisasti 😔. Yhteisvalinta on tänä vuonna ensimmäistä kertaa, aiemmin kaikilla yliopistoilla ollut vähän omat valintatavat.

Voi ei :( mikä sun tilanne on tässä haussa: mikä painotettu ka, entäs kandityö/oppari? Mihin oot hakenu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei :( mikä sun tilanne on tässä haussa: mikä painotettu ka, entäs kandityö/oppari? Mihin oot hakenu?

Oon tuo aiemmin vastannut, jolla painotettu ka 4, 75

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon tuo aiemmin vastannut, jolla painotettu ka 4, 75

Ah, aivan 😊

• Anonyymi

Tässä tuloksia jännätessä voisi vaihtaa ajatuksia esim. millaisissa paikoissa olette tehneet aineopintojen harjoittelun? Tai mikä sosiaalityön erityisala ( onko oikea sana?) kiinnostaa? Tarkoitan, että haluatko lastensuojeluun, gerontologiseen sosiaalityöhön, vammaissosiaalityöhön jne?

Minä olin aineopintojen harjoittelussa psykiatrian osastoilla. Haluan suuntautua päihdesosiaalityöhön tai psykiatriseen sosiaalityöhön.

• Anonyymi

Kiinnostavaa :) Itsellä ei kuulunut harjoittelua lainkaan aineopintojen kokonaisuuteen, enkä osaa vielä sanoa varmaksi mihin haluaisin suuntautua mutta opettajan pedagogiset opinnot aion tehdä sitten joskus maisterivaiheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostavaa :) Itsellä ei kuulunut harjoittelua lainkaan aineopintojen kokonaisuuteen, enkä osaa vielä sanoa varmaksi mihin haluaisin suuntautua mutta opettajan pedagogiset opinnot aion tehdä sitten joskus maisterivaiheessa.

Okei. Sulla on sitten kaksi harjoittelua edessä. Ehdit hyvin miettiä, mihin suuntaat. Open pedagogiset kantsii tehdä kyllä! Mäkin olen ne tehnyt, joten on sosiaalityön opettajan pätevyys jo nyt.

• Anonyymi

Mulla aineopintojen keskiarvo 4,5 ja kandista 4 eli pisteet olisi 13/15. Toivottavasti pääsisi näillä. Jännittää kyllä kauheesti tulosten odottelu, en malta odottaa..

Hain 1) Helsinki 2) Lappi 3) Turku 4) Jyväskylä ja 5) UEF, lisäksi hain viimeisenä vaihtoehtona kandiin Kuopioon ja todistusvalinnalla sinne pääsin, mutta toki maisteriohjelma olisi mieluisampi vaihtoehto.

• Anonyymi

Onko sulla sosiaalityön kandi? Missäs kaikissa avoimissa sosiaalityön kandin saa tehtyä 🤔

• Anonyymi

Montako paikkaa Helsingissä on jaossa?

• Anonyymi

Onneksi olkoon, kun olet jo sisällä sosiaalityössä ainakin Uef:ssa.! Mahtavaa. Tietysti vielä parempi, jos pääset ykkösvaihtoehtoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla sosiaalityön kandi? Missäs kaikissa avoimissa sosiaalityön kandin saa tehtyä 🤔

Mulla ei ole sosiaalityön kandia vaan toisen lähialan kandi tehtynä ja sen päälle sosiaalityön opinnot avoimessa. Muistelen, että Jyväskylässä oli joskus ainakin mahdollista tehdä kandi avoimen puolella, muista en osaa sanoa :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako paikkaa Helsingissä on jaossa?

15 paikkaa sosiaalityön maisteriin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon, kun olet jo sisällä sosiaalityössä ainakin Uef:ssa.! Mahtavaa. Tietysti vielä parempi, jos pääset ykkösvaihtoehtoon!

Kiitos kovasti! Toivottavasti sullakin nappaa toivomasi hakukohde :)

• Anonyymi

Hain maisteriohjelmaan maisterin papereilla, kuulemma ei ole este, vaikka jo on maisterin tutkinto, jos tämä uusi oleellisesti parantaa ammattitaitoa jne... miten se nyt meni.

Hakemuksessa piti kirjoittaa se motivaatiokirje. Onkohan sillä suurtakin merkitystä vai ovatko nämä keskiarvot tärkeimpiä?

Milloinkahan tuloksia voi odotella. Meneekö sinne heinäkuulle.

• Anonyymi

Tänään oli tullut Kuopion avoimen väylän tiedot sosiaalityöhön. Saas nähdä milloin maisteriohjelmien tulokset tulevat.

• Anonyymi

Kokkolan valintakirjeestä pystyy saamaan 6 pistettä eli sillä voi olla isokin merkitys pisteiden jaossa. Muiden koulujen motivaatiokirjeiden merkityksestä en osaa sanoa miten ovat pisteyttäneet tms. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokkolan valintakirjeestä pystyy saamaan 6 pistettä eli sillä voi olla isokin merkitys pisteiden jaossa. Muiden koulujen motivaatiokirjeiden merkityksestä en osaa sanoa miten ovat pisteyttäneet tms. :)

Mistä sen näkee, että montako pistettä mistäkin saa? En tajua tätä lainkaan. Olen hakenut yliopistoon viimeksi vuonna 1997...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sen näkee, että montako pistettä mistäkin saa? En tajua tätä lainkaan. Olen hakenut yliopistoon viimeksi vuonna 1997...

Menet sen yliopiston sosiaalityön hakukohteen alle, josta olet kiinnostunut ja sieltä löytyy kaikki valinta- ja pistetytysperusteet kyseisestä hakukohteesta

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei Tampereen yliopistolla näistä ymmärtääkseni kerrotakaan. En ole ainakaan itse mitään tietoa löytänyt. Valintahan on siellä harkinnanvaraista toisin kuin yhteisvalintakohteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Tampereen yliopistolla näistä ymmärtääkseni kerrotakaan. En ole ainakaan itse mitään tietoa löytänyt. Valintahan on siellä harkinnanvaraista toisin kuin yhteisvalintakohteissa.

No niin justiinsa, ihmettelinkin mistä kaikesta täällä keskustellaan. :) No, epäilen silti että sisään pääsisin, vaikka sanalainkin motivaatiokirjeen huolella. Tuloksia odotellessa...

• Anonyymi

Onko teille tullut palkkeja? Mulle oli ilmestynyt eilen Kuopioon ja Lapin yo:hon.

• Anonyymi

Joo kaikista mihin oon hakenu on tullu palkit jo

• Anonyymi

Mulla on sosiaalityön aineopintojen ka 5, oppari arvosana 4 ja gradusta (ei liity alaan varsinaisesti) saan ilmeisesti 4 p. On kait hyvät pisteet mutta hermostuttaa silti ihan hirveästi!

• Anonyymi

Ei hyvää päivää, mitä ihmisiä täällä on.

• Anonyymi

Jännitysten viikko edessä. Oletteko saaneet tuloksia?

• Anonyymi

Hylky Helsingin yliopisto, Tampere ja Kokkola

• Anonyymi

Voihan kökkö teille hylsyn saaneille! Tsemppiä eteenpäin! Itse pääsin ykköstoiveeseen Jyväskylään. Pää pilvissä jalat maassa.

• Anonyymi

Mäkin pääsin Jyväskylään. Syksyllä nähään! :)

• Anonyymi

Hylsy tuli Tampereelta :(

• Anonyymi

Onko Kuopioon päässeitä? Millä arvosanoin sinne? Oliko yliopistoista tänä vuonna heikoin taso hakijoista, juuri Kuopioon?

• Anonyymi

Itse pääsin Seinäjoelle, onko muita sinne valittuja täällä?

• Anonyymi

Hei! Saanko tiedustella, millä pisteillä pääsitte lopulta eri yliopistojen sosiaalityön maisteriohjelmiin? Erityisesti Kokkolan pisteraja kiinnostaa, mutta myös muut.

• Anonyymi

Onko 2022 hakijoita? Olisi kiva kuulla muista sosiaalityön hakijoista!

• Anonyymi

Lapin yiopistoon hain, maisteriohjelmaan ja tutkintopuolellekin varalta. Taustana sosionomi-diakoni ja tradenomi.

• Anonyymi

Helsinkiin hain. Uskon, että on ihan siinä ja siinä, riittääkö pisteet, toivotaan parasta! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helsinkiin hain. Uskon, että on ihan siinä ja siinä, riittääkö pisteet, toivotaan parasta! :)

Niin ja taustalla yhteiskuntatieteiden maisterin tutkinto (pääaineena siis muu kuin sosiaalityö)

• Anonyymi

Hain myös; jkl, kuopio, hki. Pisteet itsellä nyt 12,25. Mites muut ja aloittaja? Mihin haitte ja mitkä pisteet?

• Anonyymi

Odottavan aika on pitkä. Tulis jo tulokset! Hain Kuopioon, Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään. Tausta sh/ttm

• Anonyymi

Pääsittekö sisään?

• Anonyymi

Pääsitkö sisään? Onko muita amk pohjalta sosiaalityötä lukemaan päässeitä? Mitä kautta pääsitte? Millä opparin numerolla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67