Mulla on ollut jo pidemmän aikaa ongelmana seksin jälkeinen kirvely ja polttelu limakalvoilla.
Aikaisemmin tätä ongelmaa ei ollut, mutta vitsatientulehduksia ja vaikka mitä vaivaa kyllä. Tulehdukset loppuivat muutama kuukausi sitten, estolääkitysen (jonka aikanakin uusi) ja e-pillereiden avulla. Syön Harmonetia.
Mutta nyt siis tosiaan vaikka seksin aikana ei tunnu mitään kipuja, ja liukastuksestakin on huolehdittu, niin kipu on jälkeenpäin melko sietämätöntä. Mistä tällainen voi johtua? Hankauksestako? Miksei liukastus auta?
Minulla on ollut sama (ja ensimmäinen ja ainoa) kumppani noin 1,5 vuotta.
Caridaliakin on kokeiltu, ei auta...
Apuja, ennen kuin menee innostus lopullisesti koko touhusta? Nytkin jo seksikerrat melko harvassa koska tulen joka kerta kipeäksi...
kipua yhdynnän jälkeen
14
17295
Vastaukset
- kipeä
Mulla on sama juttu, eli tulee aina paikat kipeäksi seksin jälkeen...Siis jos heti seksin jälkeen menee vaikka vessaan niin pissaaminen kirvelee kamalasti (vaikka käsittääkseni on suositeltavaa käydä virtsaamassa seksin jälkeen)..Ja joskus sitä vaan makaa sängyssä ja odottaa että kipu lähtisi. Se kyllä lähteekin siinä puolen tunnin sisään yhdynnästä, mutta uutta yhdyntää ei voi kuvitella samalle päivälle, se sattuisi. Ja tuntuu ettei poikaystäväni edes oikein tajua koko juttua..Käytän Nuvaringiä, joka kai kuivattaa limakalvoja, mutten voi käyttää mitään mitään missä on enempää hormoneja (ennen käytin minäkin Harmonetia ja sen kanssa oli sama juttu)..Enkä viitsi enää vihjailla poikaystävälle hormoniehkäisyn käytön lopettamisesta, hän ei halua käyttää kondomeja, jotka kyllä varmaan nekin kuivattavat limakalvot..Me käytämme myös liukastusvoidetta, mutta ei se oikein eroa tee. Kipeä se on sen jälkeenkin..Olen huomannut että esim. kuukautisten aikana tai heti niiden jälkeen suoritetty yhdyntä ei aiheuta juuri minkäänlaisia kipuoireita. Ovatkohan limakalvot tällöin vahvimmillaan?
- pois
Mulla on ollut sama ongelma ja ei ole kyllä mikään pikkujuttu, kun tietää jo valmiiksi, että kipeää tekee. Varmaa diagnoosia en voi sanoa, mutta todennäköisesti tuo hormonaalinen ehkäisy pisti limakalvot sen verran huonoon kuntoon, jolloin sperma oli viimeinen pisara, joka aiheutti kirvelyä aroille limakalvoille. Kondomin kanssa tätä ongelmaa ei ole ja tyytyväinen olen ollut hormonaalisen ehkäisyn lopettamiseen (pillerit ja rengas on ollut käytössä).
Keskusteleppa asiasta vielä poikaystäväsi kanssa. Onko hänen nautintonsa se tärkein asia, ja sinä saat rauhassa kärsiä? Vai olisiko esim. kumin käyttö kuitenkin parhain ratkaisu (taitaa olla tuo kondomin käytön vaikeus enemmän vain korvien välissä). Ainakin hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen joksikin aikaa/kokonaan voisi olla hyvä keino tuoda helpotusta vaivaan. Jos toinen puolisko on tätä ajatusta vastaan, niin on kyllä sen verran lapsellista käytöstä, että voisi sitten saman tien jättää ne housut jalkaan. Sorry, mut on vaan niin ikävä kuulla aina sama asia, että kun kondomi on niin kauhea, niin tyttöystävää sitten "painostetaan" syömään hormoneja, vaikka ne eivät sopisikaan hänelle.
- kipuinen
mullakin on ollut sama ongelma,että aina seksin jälkeen on kipeä ja pitkään...
onko sulla miten pitkään kipuja aina yhdynnän jälkeen?
sillä mulla on ollut kirvelyä ja polttelua jo pari päivää yhdynnän jälkeen,ja se todellakin sattuu!varsinkin virtsatessa...
elän kaukosuhteessa ja silloin kun näemme,harrastamme seksiä monestikkin päivässä..
käytämme kondomia...- Kaukosuhde
mistä kohtaa teitä särkee ? Koska minuakin särkee vaginan ala reunasta se on semmoista polttelua ja kirvelyä, seksin jälkeen voi olla että päivä parin kestää, mutta kuukautisten aikana tai sen jälkeen ei ole mitään. käytän ehkäisykapselia ? olen kauko suhteessa ennen ei ollut mitään mutta nytten on alkannut tulemaan. useiten takaa päin kun ollaan oltu niin sen jälkee särkee. ennen seksiä oli aamulla pari kertaa päivällä ja illalla enään ehkä kerran kaksi kun näemme ja olemme viikon yhdessä... jne...
- juttu...
Mullakin on samoja vaivoja ollut jo vähän päälle 6kk. Joskus seksi on sujunu ihan hyvin, mutta useimmiten kirvelee ja polttaa jälkeenpäin. Lääkkeitä on määrätty hiivasieneen ja kondyloomaan vaikka ei edes ollut varmaa että mulla oli niitä sairauksia. Viimeksi eilen kävin gynellä ja multa otettiin papa, jos se nyt sit näyttäis jotain. Tämä lääkäri nyt taas kehotti mua aina rasvaamaan "paikkoja" peseytymisen jälkeen, farkkuja tulisi pitää niin vähän kuin mahdollista ja yöt tulisi mielellään nukkua alasti. Pikkuhousunsuojat on ehdottomasti ei. Toivottavasti nää ohjeet nyt auttais ja pääsisin kohta nauttimaan seksistä poikaystävän kanssa.
- apua?
Kiitos kaikille vastauksista, lohduttaa vähän tietää ettei ole ainoa joka tästä kärsii.
Kipeän oireet kuulostaa just ihan samoilta kuin minun... joskus tosiaan tuntuu limakalvot olevan vahvemmat ja voi olla ettei koske ollenkaan, varsinkin jos yritetään estää sen sperman pääsy limakalvoille... Mutta minulle joku gynekologi sanoi että juuri ennen ja jälkeen (vai oliko se vain jälkeen) kuukautisia limakalvot ovat herkimmillään, eli ota siitä sitten selvää.
Kipuinen ja te joilla on pidempään kipuja, minulla tuli (siis ilman hormoneja, kondomin kanssa) alkuaikoina vasta päivän/pari seksin jälkeen polttelua ja kipuja, jotka kestivät useita päiviä jaksoittain... niitä hoidettiin hiivana ja vaikka minä, mutta lopulta auttoi vasta pitkä hoitokuuri virtsatientulehduksiin. Eli ilmeisesti sain virtsiksen aina seksin jälkeen.
Aloitin hormoniehkäisyn osin tietysti siksi että onhan se helpompaa tavallaan kuin kondomin kanssa räpläys, mutta myös siksi että se pitää hormonikierron tasaisempana ja ehkäisee näin virtsatientulehdusta. Eli minua ei siis ole painostettu hormoneihin..=)
Kuulostaa aika pahalta, jos vaihtoehdot on joko kondomi ja jatkuvat virtsikset, tai sitten pillerit ja kivut. Ainahan sitä voi olla ehkäisemättä kokonaan tai selibaatissa?? Huoh..
pitänee jatkaa vain kokeiluja, ehkä se oikea tasapaino elimistössä vielä löytyy.- vielä
Todettiinko sulla siis virtsatietulehdus (otettiin näytteet) vai muuten vaan hoidettiin, jos oireet muistuttivat tuota tulehdusta. Kysyn tätä vaan siksi, että myös vestibuliitti voi aiheuttaa tulehduksen kaltaisia oireita (polttelua emättimessä, joka voi esiintyä tosiaan vasta parin päivän päästä yhdynnästä, yhdyntäkipua, ylipäätään kipeää alapäätä) ja usein epäilläänkin virtsatietulehdusta vestibuliitin yhteydessä. Tuo on vielä sen verran huonosti tunnettu vaiva, ettei kaikki lääkärit tunnista...kait. Vestibuliitista löytyy tietoa ainakin joistain aijemmista viesteistä. Ja voihan toki olla, että olet kärsinyt sekä pissataudista että vestibuliitista, jos kivut edelleen jatkuvat.
- apua?
vielä kirjoitti:
Todettiinko sulla siis virtsatietulehdus (otettiin näytteet) vai muuten vaan hoidettiin, jos oireet muistuttivat tuota tulehdusta. Kysyn tätä vaan siksi, että myös vestibuliitti voi aiheuttaa tulehduksen kaltaisia oireita (polttelua emättimessä, joka voi esiintyä tosiaan vasta parin päivän päästä yhdynnästä, yhdyntäkipua, ylipäätään kipeää alapäätä) ja usein epäilläänkin virtsatietulehdusta vestibuliitin yhteydessä. Tuo on vielä sen verran huonosti tunnettu vaiva, ettei kaikki lääkärit tunnista...kait. Vestibuliitista löytyy tietoa ainakin joistain aijemmista viesteistä. Ja voihan toki olla, että olet kärsinyt sekä pissataudista että vestibuliitista, jos kivut edelleen jatkuvat.
Jaa a, vestibuliitista en ole koskaan kuullutkaan. Mutta useampaan kertaan on todettu virtsatientulehdus. Ja hoidettu. Ja tullut uudestaan, ja hoidettu uudestaan.
En epäile yhtään etteikö alkuvaiheessa olisi voinut olla muutakin tulehdusta, mutta nyt tilanne on siis se, ettei virtsatientulehdusta ole (luulisin, ei ole otettu testiä) ja kipuja on siis vain juuri yhdynnän jälkeen se noin puoli tuntia, senkin jälkeen herkkä.
- toivottavasti!
Mulla oli sama homma, seksin jälkeen pissatessa kipu oli jotain aivan kamalaa. Virtsatulehdusta epäiltiin, mutta sitä ei ollut. Sensijaan löytyi hiivatulehdus ja emätintulehdus, jota ei kuulemma "välttämättä tarvi hoitaa" (!?) Vaadin lääkkeet ja sain viikon antibioottikuurin, jota terkkari kuvasi "rankaksi". Se kuitenkin auttoi välittömästi: jos oireita vielä tulee painelen samantien gynelogille, enkä suotta ala kärsimään!
Jos sinulta ei ole tarkistettu noita e.m tulehduksia, niin pyydä ihmeessä että otetaan! - sama
Joo, joka yhdynnän jälkeen tuntuu että limakalvot emättimen suun ympäriltä jotenkin rikkoutuu, välillä tulee ihan vähän vertakin, ja kirvelee pirusti varsinkin kun käy pissalla, ja vielä päiväkin sen jälkeen on arka. Kävely ja istuminenkin tuottaa yleensä jonkin asteista kipua limakalvoilla. Liukkaria käytetään joka kerta vaikkei ehkä tarvetta olisi, mutta sekään ei tunnu lieventävän oireita.
Pientä helpotusta saa bepanthen voiteesta, jota laitan heti yhdynnän ja alapesun jälkeen limakalvoille. Nuvaring menossa vaihtoon, tiedä sitten johtuuko kyseinen vaiva siitä. - jadessa^^
En tiedä liittyykö tää nyt tähän mitenkään, mut mulla kans ollu monta virtsatulehdusta nyt peräkkäin. Lääkärille on aika tiistaina ja sukupuolitauti testeissä käyty eikun odottelemaan vastausta.
Noh niin mutta yleensä mulla ei oo ollu yhdynnässä mitään kipuja kunnes nyt sitten harrastin seksiä mieheni kanssa ja aivan jumalaton vatsa kipu tuli sen jälkeen. Sitten ei mennyt kauaa kun kävin oksentamassa... Nyt ottanut särkylääkettä mutta tuntuu ettei millään meinaa mennä ohi.. onkohan ihan normaalia vai mitähän tässä nyt tekis sitten? : - ...
Itellä kanssa vähän samaa vaivaa.
Ceridalia olen käyttänyt, sitä öljyä siis, mutta eilen kun kävin urologilla (minulla on kokoajan virtsiksiä), hän suositteli sitä Ceridal Lipogeeliä. Kannattaa koittaa sitä, ja sitten mulla ainakin Bepanthen on auttanut, kun paikat on _kipeät_. - wernerit
mites jos seuraavan kerran kun haaveilette seksistä, kokeilaa pelkästään b rappuun liukkarin kanssa ja sitten minuutin kuluttua kun seksi on loppunut voitte todetä kirveleekö eli ei jos niin lopettakaa pillerien käyttö miksi kiusaatte itseänne
- Vaihdevuosissa
Minun kipuiluni seksin jälkeen riippuu täysin siitä, miten mies värkkiä käsittelee. Sitä ei saa pidellä kuivana, eikä liukkarin kanssakaan hangata kovasti, rikkihän se menee.
Sitäpaitsi, pimpsa on niin herkkä paikka, että erittäin kevyt kosketus riittää. Sillä on yllättävän suuri vaikutus, kokeilkaa vaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789