Vantaan kaupan huono palvelu

Kuningasvalinttaja

Olen vantaalainen valittaja ja ihmettelen, että kauppa ei ottanut takaisin potku pukua, jonka olin pari päivää aiemmin ostanut. Kaupassa ei sanottu, että pukua ei oteta takaisin, jollei siinä ole vikaa. Minulle pitäisi kertoa aina kaikki säännöt, olenhan vaativa asiakas. Ihmeellistä nipoitusta oli myös kun huomauttivat, että puvun takamuksessa oli kakkaa. Ei kai se palauttamista estä. Boikotoikaa tällaista liikettä.

70

2149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Heh, kirjoituksesi on täysi provo. Ei kannata kommentoida mitenkään.

      • justiinsaHE

        herran jestas jos vaatteessa on kakkaa, niin eihän sitä voi palauttaa, tai muutenkaan. ei myyjällä tai kaupalla ole mitään vastuuta ottaa ostamaasi tuotetta takaisin, ja mitä se olisi jos alkaisivat sinulle selvittää koko kauppa-lain. järki päähän!


    • Hyvä!

      Onneksi kaikki eivät ole tiukkapipoja! Elämässä pitää olla välillä vähän huumoria. Se aikaisempi kommenttivyyhti Vantaan lastentarvikeliikkeestä on oikeasti hieman naurettava. Murheet on pienet ihmisillä....

    • Uusapuvapaa

      On se kyllä tosiaan outoa että ei potkupukua oteta takasin jonkun kakan takia. Sama oli Myyrämannissa kun ostin Sittarista vaippoja niin eivät vaihtaneet vaikka oli paketista yli puolet jäljellä ja useimmissa käytetyissäkin vain pissaa. Kuluttajasuoja on maassamme täysin rempallansa ja yksilönvastuun toitoitus mennyt liian pitkälle! Minä en halua vastata mistään!

    • Ihmettelijä

      Minäkin ostin potkupuvun, mutta Espoolaisesta kaupasta. Puku oli sininen. Kotiin palatessa mieheni huomautti, että sukulaislapsemme on tyttö eikä poika. Huhuttu ilouutinen oli siis muuttunut matkalla. Menin heti vaihtamaan pukua, mutta kaupasta ei löytynyt samankokoista punaisena. Kauppa kuitenkin jostain ihmeen syystä otti puvun takaisin ja palautti rahani. En ymmärrä tällaista palvelua.

      • Rinna Napattila

        Lukeeko se jossakin laissa, että tytöllä pitää olla punainen ja pojalla sininen? Liititte varmaan lapsen myös Nova-klubin jäseneksi samalla?


      • Raisu
        Rinna Napattila kirjoitti:

        Lukeeko se jossakin laissa, että tytöllä pitää olla punainen ja pojalla sininen? Liititte varmaan lapsen myös Nova-klubin jäseneksi samalla?

        Kyllä se on kuule yleisesti tiedossa että jos puet tytön sinisiin ja pojan punaisiin niin kyllä ihmiset alkavat kyselemään kaikenlaisia tai ainakin katsovat pitkään...Vai pukisitko itse poikasi ihaniin vaaleanpunaisiin hepeniin?Tytön nyt vielä voisi siniseen...


      • Sumppi
        Rinna Napattila kirjoitti:

        Lukeeko se jossakin laissa, että tytöllä pitää olla punainen ja pojalla sininen? Liititte varmaan lapsen myös Nova-klubin jäseneksi samalla?

        Ei lue laissa, se on sellainen yleinen käytäntö. Kyllä roolikasvatusta pitää olla. Nehän voi muuten sekoittua (roolit). Kuulemma joillekkin on niin käynytkin. Ja ei liitetty Nova-klubiin, jätetään jotain hänen vanhemmilleenkin.

        T: Nanna R


      • JPJ

        Kuulostaa tosi oudolta että kauppa olisi noin vain palauttanut rahat käyttämättömästä tuotteesta,tosi outoa asiakaspalvelua minustakin..onko heillä tuohon oikeasti varaa?


      • Ihmettelijä/Sumppi
        Sumppi kirjoitti:

        Ei lue laissa, se on sellainen yleinen käytäntö. Kyllä roolikasvatusta pitää olla. Nehän voi muuten sekoittua (roolit). Kuulemma joillekkin on niin käynytkin. Ja ei liitetty Nova-klubiin, jätetään jotain hänen vanhemmilleenkin.

        T: Nanna R

        Oho... tuli väärä nimimerkki. Piti laittaa "ihmettelijä"

        Älä ny suutu. Provojahan nämä ainakin tässä keskustelussa, paitsi tuo värijuttu.


      • Ihmettelijä
        JPJ kirjoitti:

        Kuulostaa tosi oudolta että kauppa olisi noin vain palauttanut rahat käyttämättömästä tuotteesta,tosi outoa asiakaspalvelua minustakin..onko heillä tuohon oikeasti varaa?

        Ehkä pahinta kaikessa on, että menen uudestaankin asioimaan ko. kauppaan.

        Jos tästä uutinen leviää, niin muutkin keksivät, että sehän voi olla vaikka luotettava ja reiluntuntuinen kauppias.

        Pitää vähän kattoo, missä käy ostoksilla.


      • masentavaa.........
        Raisu kirjoitti:

        Kyllä se on kuule yleisesti tiedossa että jos puet tytön sinisiin ja pojan punaisiin niin kyllä ihmiset alkavat kyselemään kaikenlaisia tai ainakin katsovat pitkään...Vai pukisitko itse poikasi ihaniin vaaleanpunaisiin hepeniin?Tytön nyt vielä voisi siniseen...

        Joo siinähän olisi sellainen riski, että pojasta voisi tulla vaaleanpunaisessa potkupuvussa vaikka tunteellinen ihminen, mikä on Suomessa kiellettyä.


      • Sumppi
        masentavaa......... kirjoitti:

        Joo siinähän olisi sellainen riski, että pojasta voisi tulla vaaleanpunaisessa potkupuvussa vaikka tunteellinen ihminen, mikä on Suomessa kiellettyä.

        Ei vaan sitä kiusattaisiin ja haukuttaisiin homoksi jos joku ikätoveri joskus näkisi kuvan kirjahyllyssä. En minä ainakaan kehtaisi sellaisia kuvia kellekkään näyttää.

        Ilmeisesti sinun mielestäsi pojasta tulee sinisessä puvussa sitten tunteeton.


      • Herra 47
        masentavaa......... kirjoitti:

        Joo siinähän olisi sellainen riski, että pojasta voisi tulla vaaleanpunaisessa potkupuvussa vaikka tunteellinen ihminen, mikä on Suomessa kiellettyä.

        juu jos tunteita halutaan esille, niin pojalle vaan punainen potkupuku päälle. Kyllä sillä tulisi tunteet varasti hyvinkin pintaan kun joka kuvassa on kivat prinsessahepeneet päällä. Huhhuh!!!

        Vaikka nykyään näin tasa-arvon aikana naiset haluavatkin olla miehiä, niin en silti usko että miehet haluavat olla naisia.


      • ei-novankuuntelija
        Sumppi kirjoitti:

        Ei vaan sitä kiusattaisiin ja haukuttaisiin homoksi jos joku ikätoveri joskus näkisi kuvan kirjahyllyssä. En minä ainakaan kehtaisi sellaisia kuvia kellekkään näyttää.

        Ilmeisesti sinun mielestäsi pojasta tulee sinisessä puvussa sitten tunteeton.

        Siitä pitäisikin puhua enemmän, miksi vanhemmat tekevät kaikkensa, jotta lapsi olisi "tavallinen, ettei lasta kiusattaisi". Itse kiusaamiseen ja sen syyhyn, eli ahdasmielisyyteen ja tasapäisyyskulttuuriin ei puututa.


      • normiyhteiskunta
        Herra 47 kirjoitti:

        juu jos tunteita halutaan esille, niin pojalle vaan punainen potkupuku päälle. Kyllä sillä tulisi tunteet varasti hyvinkin pintaan kun joka kuvassa on kivat prinsessahepeneet päällä. Huhhuh!!!

        Vaikka nykyään näin tasa-arvon aikana naiset haluavatkin olla miehiä, niin en silti usko että miehet haluavat olla naisia.

        Miten miehet kehtaavatkin ajaa punaisilla autoilla? Joku voi vielä luulla homoksi!


    • Ansku

      Mitähän sinäkin saat laittamalla tällaisen tekaistun provoviestin tänne keskusteluun?Kyllä on köyhää.. luuletko että joku uskoo juttusi.Pieni vihje:Hanki elämä!

      • ......

        Hei kuule, eiköhän se viesti ollut ihan selkeä vitsi, kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti. Eihän nämä suomi24-keskustelut ole missään määrin kovin vakavasti otettavia. Relaa vähän. Itse ainakin ymmärsin, että kirjoittaja halusi vain tuoda esille, että suhteellisuudentaju on ehkä hieman kadoksissa tässä Vantaan lastentarvikekauppa-valituksessa.
        Ei kai se maailma sentään siihen kaadu, jos ei joskus jotain voi palauttaa!


      • elämää kaipasikaan

        "hanki elämä"... Kyllä elämässä saa olla huumoria ja hieman pilkettä silmäkulmassa. Taitaa moiselta tosikolta itseltään puuttua elämänilo, mistä lie johtunee.


    • Kuningaspuolustaja

      Ymmärrän hyvin jos olet närkästynyt tuosta aikaisemmasta Lastentarvikeliikkeeestä käydystä keskustelusta - jota olen muuten itsekin mielenkiinnolla seurannut- mutta haluaisin silti muistuttaa että vaikka se oli mielestäsi turhaanpäiväistä valitusta niin kaikki eivät koe asiaa samalla lailla.On vielä ihmisiä jotka haluavat puolustaa niitä vähäisiä oikeuksia,joita kuluttajalla on eikä se ole mielestäni mitenkään väärin.Ihan samalla lailla tuolla Lastentarvikeliike-viestin kirjoittajalla on oikeus mielipiteeseensä ja sen julkituomiseen kuin sinulla tai minulla.On myös meitä jotka pitävät turhana tällaisia kirjoittamiasi tuulesta temmattuja viestejä,joilla ei ole todellisuusperää.Osaamme kuitenkin vastata niihin asiallisesti.

      • ????

        "On vielä ihmisiä jotka haluavat puolustaa niitä vähäisiä oikeuksia,joita kuluttajalla on eikä se ole mielestäni mitenkään väärin"

        Mutta eihän kuluttajalla ole oikeutta palauttaa virheetöntä tuotetta, jollei ole fiksuna ihmisenä asiasta ennen kauppaa sopinut? Jos kuluttaja on typerä ja ei tiedä miten saa pykälien mukaan toimia, niin eikai kauppiaan tarvitse siitä ottaa vastuuta. Muutenkin aika mautonta aloittaa oman mokansa takia mittavaa mustamaalauskampanjaa...


      • Kuningaspuolustaja
        ???? kirjoitti:

        "On vielä ihmisiä jotka haluavat puolustaa niitä vähäisiä oikeuksia,joita kuluttajalla on eikä se ole mielestäni mitenkään väärin"

        Mutta eihän kuluttajalla ole oikeutta palauttaa virheetöntä tuotetta, jollei ole fiksuna ihmisenä asiasta ennen kauppaa sopinut? Jos kuluttaja on typerä ja ei tiedä miten saa pykälien mukaan toimia, niin eikai kauppiaan tarvitse siitä ottaa vastuuta. Muutenkin aika mautonta aloittaa oman mokansa takia mittavaa mustamaalauskampanjaa...

        En sanonutkaan että kuluttajalla on oikeus palauttaa tuote kauppaan, tarkoitin kuluttajan oikeuksia yleensä.

        Ja luuletko tosiaan että suurin osa kuluttajista on tietoisia kaupan pykälistä yms? Suurin osa nimenomaan ei tiedä,jonka vuoksi paremmin tietävien myyjien tulisi olla valppaana.Heille maksetaan siitä että he ovat asiakkaan apuna kaupanteossa.


      • Taavi
        ???? kirjoitti:

        "On vielä ihmisiä jotka haluavat puolustaa niitä vähäisiä oikeuksia,joita kuluttajalla on eikä se ole mielestäni mitenkään väärin"

        Mutta eihän kuluttajalla ole oikeutta palauttaa virheetöntä tuotetta, jollei ole fiksuna ihmisenä asiasta ennen kauppaa sopinut? Jos kuluttaja on typerä ja ei tiedä miten saa pykälien mukaan toimia, niin eikai kauppiaan tarvitse siitä ottaa vastuuta. Muutenkin aika mautonta aloittaa oman mokansa takia mittavaa mustamaalauskampanjaa...

        Kuluttajia on monenlaisia ja uskaltaisin väittää että hyvin suuri osa ei tiedä/tule ajatelleeksi ostohetkellä palautusoikeuksia eikä muitakaan oikeuksia.Tavara ostetaan siinä uskossa ettei sitä tarvitse palauttaa/vaihtaa.Ei tämä tee kuluttajasta kuitenkaan yhtään huonompaa. Niinkuin sanoin, meitä on moneksi ja kaikki eivät aja mersulla.Ja koska kaikki eivät ole niin valistuneita että tietäisivät kuluttajansuojastaan niin olisi mielestäni kohtuullista että esim. palautusoikeudesta muistutettaisiin vaikkapa kaupan kassalla olevalla kyltillä tai mainoksessa...


      • Alkaaottaapaistinpannuun
        Taavi kirjoitti:

        Kuluttajia on monenlaisia ja uskaltaisin väittää että hyvin suuri osa ei tiedä/tule ajatelleeksi ostohetkellä palautusoikeuksia eikä muitakaan oikeuksia.Tavara ostetaan siinä uskossa ettei sitä tarvitse palauttaa/vaihtaa.Ei tämä tee kuluttajasta kuitenkaan yhtään huonompaa. Niinkuin sanoin, meitä on moneksi ja kaikki eivät aja mersulla.Ja koska kaikki eivät ole niin valistuneita että tietäisivät kuluttajansuojastaan niin olisi mielestäni kohtuullista että esim. palautusoikeudesta muistutettaisiin vaikkapa kaupan kassalla olevalla kyltillä tai mainoksessa...

        En edelleenkään käsitä, mikä ihmeen velvollisuus yrittäjällä on selvittää muutamalle välinpitämättömälle kuluttajalle itsestään selviä asioita.

        Järkyttävää, jos kaltaisesi ihmiset kasvattavat lapsia tuollaiseen maailmankuvaan, että ei asioista tarvitse ottaa itse vastuuta, kyllä aina voi silti vaatia kaikenlaista itselleen.


      • Alkaaottaapaistinpannuun
        Kuningaspuolustaja kirjoitti:

        En sanonutkaan että kuluttajalla on oikeus palauttaa tuote kauppaan, tarkoitin kuluttajan oikeuksia yleensä.

        Ja luuletko tosiaan että suurin osa kuluttajista on tietoisia kaupan pykälistä yms? Suurin osa nimenomaan ei tiedä,jonka vuoksi paremmin tietävien myyjien tulisi olla valppaana.Heille maksetaan siitä että he ovat asiakkaan apuna kaupanteossa.

        "Hei arvoisa asiakas, tiedättehän sitten varmasti, että tällä tuotteella ei ole palautusoikeutta, mikäli siinä ei ole virhettä tai mikäli ette halua vaihtaa sitä toiseen tuotteeseen tai liikkeemme lahjakorttiin."

        NAURETTAVAA VAATIA TÄLLAISTA!


      • Vastuu kunniaan
        Alkaaottaapaistinpannuun kirjoitti:

        En edelleenkään käsitä, mikä ihmeen velvollisuus yrittäjällä on selvittää muutamalle välinpitämättömälle kuluttajalle itsestään selviä asioita.

        Järkyttävää, jos kaltaisesi ihmiset kasvattavat lapsia tuollaiseen maailmankuvaan, että ei asioista tarvitse ottaa itse vastuuta, kyllä aina voi silti vaatia kaikenlaista itselleen.

        Olen aivan täysin samaa mieltä. Kyllä ihmisten pitäisi enemmän olla vastuussa elämästään. Nykyään aina vaan odotetaan muiden huolehtivan kaikesta. Joskus tuntuu, ettei yksinkertaisimpiakaan asioita viitsittäis itse selvittää. JOs on ongelmia, niin ensimmäisenä ollaan syyttämässä muita siitä, että asiat ei mennytkään ihan niin kuin omasta mielestä pitäisi. Joskus olisi ihan hyvä vilkaista peiliin ja miettiä, voisiko sitä omaa aloitteellisuutta ja vastuunkantoa hieman parantaa vaikka miten pitäisi itseään "täydellisenä" ihmisenä.


      • kantaan
        Vastuu kunniaan kirjoitti:

        Olen aivan täysin samaa mieltä. Kyllä ihmisten pitäisi enemmän olla vastuussa elämästään. Nykyään aina vaan odotetaan muiden huolehtivan kaikesta. Joskus tuntuu, ettei yksinkertaisimpiakaan asioita viitsittäis itse selvittää. JOs on ongelmia, niin ensimmäisenä ollaan syyttämässä muita siitä, että asiat ei mennytkään ihan niin kuin omasta mielestä pitäisi. Joskus olisi ihan hyvä vilkaista peiliin ja miettiä, voisiko sitä omaa aloitteellisuutta ja vastuunkantoa hieman parantaa vaikka miten pitäisi itseään "täydellisenä" ihmisenä.

        Van handred prosent samaa mieltä!!!

        Lusikka vaan kauniiseen käteen ja ottamaan asioista selvää. Luulisi, että erityisesti lapsiperheiden kannattaisi ottaa selvää oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan. Ei yhteuskunta, yksityiset yrittäjät tms. voi ihmisistä kantaa vastuuta, joku raja hyysäämisessäkin tulee olla...


      • Kuningaspuolustaja
        Alkaaottaapaistinpannuun kirjoitti:

        "Hei arvoisa asiakas, tiedättehän sitten varmasti, että tällä tuotteella ei ole palautusoikeutta, mikäli siinä ei ole virhettä tai mikäli ette halua vaihtaa sitä toiseen tuotteeseen tai liikkeemme lahjakorttiin."

        NAURETTAVAA VAATIA TÄLLAISTA!

        Onko se jotenkin vaikea käsittää että ihan niinkuin meissä ihmisissä on suuria eroja, niin myös kuluttajissa löytyy laidasta laitaan...? Ja mikä siinä on niin vaikeaa kaupalle ilmoittaa tuollainen asia? Ei sitä tarvitse kaikille erikseen sanoa mutta voisi se lukea jossain näkyvällä paikalla.Moni on tottunut saamaan rahat takaisin myös virheettömästä tuotteesta koska etenkin suuret myymälät sallivat tällaisen käytännön...


      • Kuningaspuolustaja
        kantaan kirjoitti:

        Van handred prosent samaa mieltä!!!

        Lusikka vaan kauniiseen käteen ja ottamaan asioista selvää. Luulisi, että erityisesti lapsiperheiden kannattaisi ottaa selvää oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan. Ei yhteuskunta, yksityiset yrittäjät tms. voi ihmisistä kantaa vastuuta, joku raja hyysäämisessäkin tulee olla...

        Hyysääminen ja asioista tiedottaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.


      • Sikarisakarikas
        Alkaaottaapaistinpannuun kirjoitti:

        En edelleenkään käsitä, mikä ihmeen velvollisuus yrittäjällä on selvittää muutamalle välinpitämättömälle kuluttajalle itsestään selviä asioita.

        Järkyttävää, jos kaltaisesi ihmiset kasvattavat lapsia tuollaiseen maailmankuvaan, että ei asioista tarvitse ottaa itse vastuuta, kyllä aina voi silti vaatia kaikenlaista itselleen.

        Kun eri kaupoissa on erilaisia käytäntöjä, niin millä perusteella joku näistä on mielestäsi itsestäänselvyys?


      • juuri
        Kuningaspuolustaja kirjoitti:

        Onko se jotenkin vaikea käsittää että ihan niinkuin meissä ihmisissä on suuria eroja, niin myös kuluttajissa löytyy laidasta laitaan...? Ja mikä siinä on niin vaikeaa kaupalle ilmoittaa tuollainen asia? Ei sitä tarvitse kaikille erikseen sanoa mutta voisi se lukea jossain näkyvällä paikalla.Moni on tottunut saamaan rahat takaisin myös virheettömästä tuotteesta koska etenkin suuret myymälät sallivat tällaisen käytännön...

        Alappa boikotoimaan sitten kaikkia kauppoja, itse en muista missään nähneeni vastaavanlaisia kylttejä. Eräässä vaatekaupassa, tosin oli kyltti, että tuotteen on 14pv palautusoikeus.

        Ottakaa herrantähden nyt kaikki valittajat pankkilainaa ja perustakaa oma lastentarvikekauppa. Ei tarvitse sitten täällä ruikuttaa "huonosta" palvelusta.

        Kurjinta tässä on se, että kun asiaa tällälailla vatvotaan, niin ihmiset alkavat oikeasti luulemaan, että kauppa on toiminut jotenkin väärin. Niinhän asia ei ollut...

        Ja lopuksi väitän, että vastuullinen kuluttaja ottaa asioista selvää. Erityisesti lapsiperheiden kannattaisi asioita harkita, kun monella ei rahaa ole ylenmäärin...


      • Kuningaspuolustaja
        juuri kirjoitti:

        Alappa boikotoimaan sitten kaikkia kauppoja, itse en muista missään nähneeni vastaavanlaisia kylttejä. Eräässä vaatekaupassa, tosin oli kyltti, että tuotteen on 14pv palautusoikeus.

        Ottakaa herrantähden nyt kaikki valittajat pankkilainaa ja perustakaa oma lastentarvikekauppa. Ei tarvitse sitten täällä ruikuttaa "huonosta" palvelusta.

        Kurjinta tässä on se, että kun asiaa tällälailla vatvotaan, niin ihmiset alkavat oikeasti luulemaan, että kauppa on toiminut jotenkin väärin. Niinhän asia ei ollut...

        Ja lopuksi väitän, että vastuullinen kuluttaja ottaa asioista selvää. Erityisesti lapsiperheiden kannattaisi asioita harkita, kun monella ei rahaa ole ylenmäärin...

        Ei minun tarvitse boikotoida kaikkia kauppoja koska niissä kaupoissa joissa normaalisti asioin,on palautusoikeus.En minäkään ole nähnyt sellaisia kylttejä koska sellaisia ei ole.Pointti onkin että kyltti olisi hyvä olla niissä liikkeissä ja myymälöissä joissa palautusoikeutta ei ole.Suurissa kauppaketjuissa ja muissakin liikkeissä joissa on palautusoikeus, ei sellaista tietenkään tarvita.

        Eikä kukaan ole väittänyt kaupan toimineen väärin mutta joka tapauksessa pidän hyvänä asiakaspalveluna palautusoikeuden antamista asiakkaille ja se on minun mielipide.Uskon etten ole poikkeus ja että moni muukin kuluttaja haluaisi ostamalleen tuotteelle palautusoikeuden.


      • sikafleksimies
        Kuningaspuolustaja kirjoitti:

        Ei minun tarvitse boikotoida kaikkia kauppoja koska niissä kaupoissa joissa normaalisti asioin,on palautusoikeus.En minäkään ole nähnyt sellaisia kylttejä koska sellaisia ei ole.Pointti onkin että kyltti olisi hyvä olla niissä liikkeissä ja myymälöissä joissa palautusoikeutta ei ole.Suurissa kauppaketjuissa ja muissakin liikkeissä joissa on palautusoikeus, ei sellaista tietenkään tarvita.

        Eikä kukaan ole väittänyt kaupan toimineen väärin mutta joka tapauksessa pidän hyvänä asiakaspalveluna palautusoikeuden antamista asiakkaille ja se on minun mielipide.Uskon etten ole poikkeus ja että moni muukin kuluttaja haluaisi ostamalleen tuotteelle palautusoikeuden.

        Kyllä joo ja moni kuluttaja varmaan haluaisi tuotteiden hintojen putoavan esim. 50% ja kaupat voisivat olla koko ajan auki ja varmaan monesta kuluttajasta olisi myös kivaa, jos tavaraa saisi kokonaan ilmaiseksi.

        Otahan jo järki käteen.


      • LISÄÄ KYLTTEJÄ
        Kuningaspuolustaja kirjoitti:

        Onko se jotenkin vaikea käsittää että ihan niinkuin meissä ihmisissä on suuria eroja, niin myös kuluttajissa löytyy laidasta laitaan...? Ja mikä siinä on niin vaikeaa kaupalle ilmoittaa tuollainen asia? Ei sitä tarvitse kaikille erikseen sanoa mutta voisi se lukea jossain näkyvällä paikalla.Moni on tottunut saamaan rahat takaisin myös virheettömästä tuotteesta koska etenkin suuret myymälät sallivat tällaisen käytännön...

        Miksei kaupoissa ole myös kylttiä, jossa selostettaisiin tuotteiden hintoja. Kaikki eivät ymmärrä, mikä on euron ja sentin ero ja että montako senttiä on yksi euro. Kuluttajalle pitäisi kertoa eikä laittaa vain hinnaksi 8,90 selvittämättä, mitä tämä merkitsee ja että se on kuitenkin jo melkein kymmenen euroa rahaa. Pitäisi olla palautusoikeus, jos kuluttaja ostaa tuotteen, joka maksoi 89 euroa, kun hän luuli että se oli 8,90 euroa.

        Jotkut näköjään haluavat Suomesta Amerikan, jossa pitää selvittää kaikki asiat kirjallisesti moneen kertaan, ettei tule miljoonan korvausvaatimusta.


      • Kuningaspuolustaja
        sikafleksimies kirjoitti:

        Kyllä joo ja moni kuluttaja varmaan haluaisi tuotteiden hintojen putoavan esim. 50% ja kaupat voisivat olla koko ajan auki ja varmaan monesta kuluttajasta olisi myös kivaa, jos tavaraa saisi kokonaan ilmaiseksi.

        Otahan jo järki käteen.

        No ei sitä tarvitse suuttua ihan asiallisista kommenteista.Äläkä nyt liioittele, palautusoikeus on ihan kohtuullinen vaatimus.


      • Kuningaspuolustaja
        LISÄÄ KYLTTEJÄ kirjoitti:

        Miksei kaupoissa ole myös kylttiä, jossa selostettaisiin tuotteiden hintoja. Kaikki eivät ymmärrä, mikä on euron ja sentin ero ja että montako senttiä on yksi euro. Kuluttajalle pitäisi kertoa eikä laittaa vain hinnaksi 8,90 selvittämättä, mitä tämä merkitsee ja että se on kuitenkin jo melkein kymmenen euroa rahaa. Pitäisi olla palautusoikeus, jos kuluttaja ostaa tuotteen, joka maksoi 89 euroa, kun hän luuli että se oli 8,90 euroa.

        Jotkut näköjään haluavat Suomesta Amerikan, jossa pitää selvittää kaikki asiat kirjallisesti moneen kertaan, ettei tule miljoonan korvausvaatimusta.

        Nyt kyllä ammut yli! Eihän tässä ollut kysymys kun niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin tuotteen palautusoikeus.Sitä paitsi lienet yksi ja sama henkilö aivan niinkuin minäkin joka kirjoitan yhdellä nimimerkillä.


      • Kuningaspuolustaja
        LISÄÄ KYLTTEJÄ kirjoitti:

        Miksei kaupoissa ole myös kylttiä, jossa selostettaisiin tuotteiden hintoja. Kaikki eivät ymmärrä, mikä on euron ja sentin ero ja että montako senttiä on yksi euro. Kuluttajalle pitäisi kertoa eikä laittaa vain hinnaksi 8,90 selvittämättä, mitä tämä merkitsee ja että se on kuitenkin jo melkein kymmenen euroa rahaa. Pitäisi olla palautusoikeus, jos kuluttaja ostaa tuotteen, joka maksoi 89 euroa, kun hän luuli että se oli 8,90 euroa.

        Jotkut näköjään haluavat Suomesta Amerikan, jossa pitää selvittää kaikki asiat kirjallisesti moneen kertaan, ettei tule miljoonan korvausvaatimusta.

        Kyllähän tätä väittelyä voidaan käydä vaikka loputtomiin mutta kovin rakentavaa se ei ole.Haluaisin kuitenkin että ymmärrät että tämä on minun ja monen muun kuluttajan mielipide tästä palautusoikeudesta.Samaa mieltä ei tarvitse olla mutta ei silti tarvitse mennä liiallisuuksiin ja suurennella asiaa niinkuin olet viestissäsi tehnyt.Suomessa ei olla vielä lähelläkään Amerikkaa, eikä sinne pyritäkään.


      • Elviira-neitonen
        Kuningaspuolustaja kirjoitti:

        Kyllähän tätä väittelyä voidaan käydä vaikka loputtomiin mutta kovin rakentavaa se ei ole.Haluaisin kuitenkin että ymmärrät että tämä on minun ja monen muun kuluttajan mielipide tästä palautusoikeudesta.Samaa mieltä ei tarvitse olla mutta ei silti tarvitse mennä liiallisuuksiin ja suurennella asiaa niinkuin olet viestissäsi tehnyt.Suomessa ei olla vielä lähelläkään Amerikkaa, eikä sinne pyritäkään.

        Mä palauttaisin tän tietokoneen kun mä en tarvinnukaan tietokonetta, kai mä saan kaikki rahat takasin.


      • minäkin.....
        Kuningaspuolustaja kirjoitti:

        Kyllähän tätä väittelyä voidaan käydä vaikka loputtomiin mutta kovin rakentavaa se ei ole.Haluaisin kuitenkin että ymmärrät että tämä on minun ja monen muun kuluttajan mielipide tästä palautusoikeudesta.Samaa mieltä ei tarvitse olla mutta ei silti tarvitse mennä liiallisuuksiin ja suurennella asiaa niinkuin olet viestissäsi tehnyt.Suomessa ei olla vielä lähelläkään Amerikkaa, eikä sinne pyritäkään.

        Tottakai täysi palautusoikeus olisi kiva juttu.. MUTTA.... Jos tällainen tulisi siitä aiheutuneet lisäkustannukset diskontattaisiin tuotteiden hintoihin ja kuluttajat kärsisivät. Ei (pienen) kaupan ole mielekästä käyttää resursseja sellaisiin toimintoihin, jotka eivät tuota kuin ylimääräistä työtä. Stockmann yms. kaupat, joissa palautusoikeus on pitävät jo lähtöhinnat sen verran korkeina, että voivat myös parempaa palvelua ylläpitää.


      • Kuningaspuolustaja
        Elviira-neitonen kirjoitti:

        Mä palauttaisin tän tietokoneen kun mä en tarvinnukaan tietokonetta, kai mä saan kaikki rahat takasin.

        Hyvä Elvira-neitonen:luepa nuo edelliset viestit (uudelleen) oikein ajatuksella niin ymmärrät mistä on perimmiltään kyse.


      • Vera
        LISÄÄ KYLTTEJÄ kirjoitti:

        Miksei kaupoissa ole myös kylttiä, jossa selostettaisiin tuotteiden hintoja. Kaikki eivät ymmärrä, mikä on euron ja sentin ero ja että montako senttiä on yksi euro. Kuluttajalle pitäisi kertoa eikä laittaa vain hinnaksi 8,90 selvittämättä, mitä tämä merkitsee ja että se on kuitenkin jo melkein kymmenen euroa rahaa. Pitäisi olla palautusoikeus, jos kuluttaja ostaa tuotteen, joka maksoi 89 euroa, kun hän luuli että se oli 8,90 euroa.

        Jotkut näköjään haluavat Suomesta Amerikan, jossa pitää selvittää kaikki asiat kirjallisesti moneen kertaan, ettei tule miljoonan korvausvaatimusta.

        En halua todellakaan, että hinnat nousevat idioottimaisten asiakkaiden vuoksi, jotka arpovat kotona haluavatko sittenkään pitää ostamansa tuotteen. Ostakaa Stockmannilta, jos haluatte palauttaa tuotteita. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy tietää, että suurin osa pienistä kaupoista ei voi tarjota samanlaisia etuja kuin suuret (esimerkiksi Stockmann). Itselläni on muita syitä, miksi haluan aika ajoin asioida pienissä liikkeissä.


      • Tiku
        Vera kirjoitti:

        En halua todellakaan, että hinnat nousevat idioottimaisten asiakkaiden vuoksi, jotka arpovat kotona haluavatko sittenkään pitää ostamansa tuotteen. Ostakaa Stockmannilta, jos haluatte palauttaa tuotteita. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy tietää, että suurin osa pienistä kaupoista ei voi tarjota samanlaisia etuja kuin suuret (esimerkiksi Stockmann). Itselläni on muita syitä, miksi haluan aika ajoin asioida pienissä liikkeissä.

        "Arpovat kotona haluavatko sittenkään pitää ostamansa tuotteen"!!!Järki käteen:Ei kukaan osta tuotetta sen takia että SAISI nähdä vaivaa palauttaakseen sen.Joskus voi meille kaikille- myös sinulle, ellet sitten ole täydellinen- käydä "inhimillinen virhe" että ostat tuotteen jota et sitten tarvitsekaan.Ei ihmiset huvikseen osta tuotetta ja sitten palauta sitä.Kyllä siihen on joku syy.Sen vuoksi vaikka kaikkiin kaupoihin tulisi palautusoikeus, en usko että se lisäisi juurikaan palautusten määrää.Sitä paitsi oman käsitykseni mukaan nimenomaan pienet kaupat pyytävät ylihintaa tuotteistaan (koska eivät pärjää isompien markettien kilpailussa)joten heillä on varmasti "varaa" ottaa vastaan tuote silloin harvoin kun asiakas sen haluaa palauttaa.


      • asiakas'
        Tiku kirjoitti:

        "Arpovat kotona haluavatko sittenkään pitää ostamansa tuotteen"!!!Järki käteen:Ei kukaan osta tuotetta sen takia että SAISI nähdä vaivaa palauttaakseen sen.Joskus voi meille kaikille- myös sinulle, ellet sitten ole täydellinen- käydä "inhimillinen virhe" että ostat tuotteen jota et sitten tarvitsekaan.Ei ihmiset huvikseen osta tuotetta ja sitten palauta sitä.Kyllä siihen on joku syy.Sen vuoksi vaikka kaikkiin kaupoihin tulisi palautusoikeus, en usko että se lisäisi juurikaan palautusten määrää.Sitä paitsi oman käsitykseni mukaan nimenomaan pienet kaupat pyytävät ylihintaa tuotteistaan (koska eivät pärjää isompien markettien kilpailussa)joten heillä on varmasti "varaa" ottaa vastaan tuote silloin harvoin kun asiakas sen haluaa palauttaa.

        Kyllähän virheitä sattuu. Mutta oletko koskaan kuullut sellaisesta ajatuksesta, että virheen tekijä, tässä tapauksessa asiakas, vastaa yleensä ensisijaisesti itse virheestään? Sitä kutsutaan oikeudenmukaisuudeksi.


      • Duuuunari
        asiakas' kirjoitti:

        Kyllähän virheitä sattuu. Mutta oletko koskaan kuullut sellaisesta ajatuksesta, että virheen tekijä, tässä tapauksessa asiakas, vastaa yleensä ensisijaisesti itse virheestään? Sitä kutsutaan oikeudenmukaisuudeksi.

        Kyllä, niin vastaakin! MUTTA...

        Oletko ajatellut asiaa yhtään kaupankäynnin kannalta?

        Se on hyvin yksinkertaista: Jos kaupassa joku asia mättää, niin ei sinne välttämättä tule uudestaan mentyä ostoksille.
        Kyllä kai lastenrattaiden ostaja ostaa vielä jostain turvaistuimenkin, pinnasängyn, tuttipulloja, vaatteita jne... jne... se hakee ne sitten vain jostain muusta kaupasta. Onko tämä viisasta kauppiaalle?
        Jos taas kaikki menee hyvin ilman "mutkia", niin todennäköisesti siellä tulee asioitua toistekkin.


      • Tiku
        asiakas' kirjoitti:

        Kyllähän virheitä sattuu. Mutta oletko koskaan kuullut sellaisesta ajatuksesta, että virheen tekijä, tässä tapauksessa asiakas, vastaa yleensä ensisijaisesti itse virheestään? Sitä kutsutaan oikeudenmukaisuudeksi.

        Ei kukaan ole väittänytkään että se olisi oikeudenmukaista.Mutta jos olisin itse kauppias niin mieluummin tekisin pienen myönnytyksen ja pitäisin tyytyväisen asiakkaan,joka tulee takaisin ja tuo rahaa uudelleen kun vaihtoehtona on että menettäisin asiakkaan lopullisesti.


      • Ville
        asiakas' kirjoitti:

        Kyllähän virheitä sattuu. Mutta oletko koskaan kuullut sellaisesta ajatuksesta, että virheen tekijä, tässä tapauksessa asiakas, vastaa yleensä ensisijaisesti itse virheestään? Sitä kutsutaan oikeudenmukaisuudeksi.

        Elämä ei aina ole oikeudenmukaista...mutta valitettava tosiasia on että myyjä joutuu tekemään "uhrauksia" jos haluaa pitää asiakkaansa! Ilman ostajaa ei ole kauppaa.


      • joujou
        Duuuunari kirjoitti:

        Kyllä, niin vastaakin! MUTTA...

        Oletko ajatellut asiaa yhtään kaupankäynnin kannalta?

        Se on hyvin yksinkertaista: Jos kaupassa joku asia mättää, niin ei sinne välttämättä tule uudestaan mentyä ostoksille.
        Kyllä kai lastenrattaiden ostaja ostaa vielä jostain turvaistuimenkin, pinnasängyn, tuttipulloja, vaatteita jne... jne... se hakee ne sitten vain jostain muusta kaupasta. Onko tämä viisasta kauppiaalle?
        Jos taas kaikki menee hyvin ilman "mutkia", niin todennäköisesti siellä tulee asioitua toistekkin.

        No, tuo alkuperäisen viestin lähettänyt asiakas ei ainakaan aikonutkaan ostaa, kun ei tarjottua lahjakorttia huolinut...


      • Duuuunari
        joujou kirjoitti:

        No, tuo alkuperäisen viestin lähettänyt asiakas ei ainakaan aikonutkaan ostaa, kun ei tarjottua lahjakorttia huolinut...

        Miten niin ei huolinut???

        Hänhän sanoi, että "pakkokäytämme kuitenkin saamamme lahjakortin"

        Vai onko sinulla jotain yliluonnollisia voimia joiden avulla tiedät häntä itseään paremmin, ettei hän kuitenkaan käytä sitä lahjakorttia.


      • eevileena
        Ville kirjoitti:

        Elämä ei aina ole oikeudenmukaista...mutta valitettava tosiasia on että myyjä joutuu tekemään "uhrauksia" jos haluaa pitää asiakkaansa! Ilman ostajaa ei ole kauppaa.

        Minä ainakin ostan kaupasta vain tuotteita, joita tarvitsen, enkä halua mitään moneen kertaan myytyä tavaraa täydellä hinnalla. Lopettakaa jo typerä narina jostain palautusoikeudesta ja ottakaa välillä itse vastuuta elämästänne, kaikkea ei tarvitse kaataa kauppiaiden niskaan.


      • Lällällällällieru
        Duuuunari kirjoitti:

        Miten niin ei huolinut???

        Hänhän sanoi, että "pakkokäytämme kuitenkin saamamme lahjakortin"

        Vai onko sinulla jotain yliluonnollisia voimia joiden avulla tiedät häntä itseään paremmin, ettei hän kuitenkaan käytä sitä lahjakorttia.

        Mitä sinä intät jostakin lahjakortista, kerro vaan oletko käyttänyt sen vai et.

        Ja kerropa, miksi sitä lahjakorttia ei voi ottaa vastaan, jos kerran ilmoittaa ettei "enää tämän huonon palvelun takia asioi liikkeessä"?

        Eli suomeksi: jollei palvelu olisi ollut "huonoa", olisi ollut tarkoitus asioida jatkossakin. Eli: lahjakortille olisi käyttöä. Kerro.


      • Duuuunari
        Lällällällällieru kirjoitti:

        Mitä sinä intät jostakin lahjakortista, kerro vaan oletko käyttänyt sen vai et.

        Ja kerropa, miksi sitä lahjakorttia ei voi ottaa vastaan, jos kerran ilmoittaa ettei "enää tämän huonon palvelun takia asioi liikkeessä"?

        Eli suomeksi: jollei palvelu olisi ollut "huonoa", olisi ollut tarkoitus asioida jatkossakin. Eli: lahjakortille olisi käyttöä. Kerro.

        "kerro vaan oletko käyttänyt sen vai et. " Jepjep!!! Sulle tuli nyt sivu-osuma.

        Mun mielestä tämä on päivänselvä asia. Kyse on selvästi siitä, että nyt Ex-asiakkaan on vasten tahtoaan käytettävä ko. kaupan "palveluita", vaikka olis halunnut antaa rahat paremman palvelun tarjoavalle myymälälle.

        Kävin lainaamassa sulle pätkän alkup. viestiä:
        "Lupasin myyjälle, ettei ainakaan meidän perheemme enää asioi ko. myymälässä (pakkokäytämme kuitenkin lahjakorttimme johonkin tarkkaan harkittuun tuotteeseen, jonka VARMASTI tarvitsemme)."


      • Vera
        Sikarisakarikas kirjoitti:

        Kun eri kaupoissa on erilaisia käytäntöjä, niin millä perusteella joku näistä on mielestäsi itsestäänselvyys?

        ...mistä sen tietää. Sen tietää siitä, että normaalisti palautusoikeutta ei ole. Pienessä kaupassa (ja ylipäätään kaupoissa)asioidessa ei siis ole mitään syytä olettaa, että tuotteilla olisi palautusoikeus. Ja jos jollain kaupalla palautusoikeus on, he yleensä tekevät sen tiettäväksi. Eli miksi kauppa erikseen ilmoittaisi toimivansa normaalikäytännön mukaan? Selittäkää tämä.


      • Siwusta seurannunna
        Vera kirjoitti:

        ...mistä sen tietää. Sen tietää siitä, että normaalisti palautusoikeutta ei ole. Pienessä kaupassa (ja ylipäätään kaupoissa)asioidessa ei siis ole mitään syytä olettaa, että tuotteilla olisi palautusoikeus. Ja jos jollain kaupalla palautusoikeus on, he yleensä tekevät sen tiettäväksi. Eli miksi kauppa erikseen ilmoittaisi toimivansa normaalikäytännön mukaan? Selittäkää tämä.

        Olet täysin oikeassa. Absoluuttinen palautusoikeus on käytössä vain muutamassa isossa liikkeessä, olisi aivan älytöntä, että kaikki sadat ja tuhannet pikkuliikkeet tämän takia alkaisivat väsäämään omituisia kylttejä että "meillä ei sitten ole palautusoikeutta". Koko tämä narina on aivan typerä ja järjetön, mutta itseään täynnä olevia vanhempiahan tässä maailmassa riittää.


      • Teek-Kari
        Duuuunari kirjoitti:

        "kerro vaan oletko käyttänyt sen vai et. " Jepjep!!! Sulle tuli nyt sivu-osuma.

        Mun mielestä tämä on päivänselvä asia. Kyse on selvästi siitä, että nyt Ex-asiakkaan on vasten tahtoaan käytettävä ko. kaupan "palveluita", vaikka olis halunnut antaa rahat paremman palvelun tarjoavalle myymälälle.

        Kävin lainaamassa sulle pätkän alkup. viestiä:
        "Lupasin myyjälle, ettei ainakaan meidän perheemme enää asioi ko. myymälässä (pakkokäytämme kuitenkin lahjakorttimme johonkin tarkkaan harkittuun tuotteeseen, jonka VARMASTI tarvitsemme)."

        ihan ohi mennen tiedustelisin saako avaamattomat vappu juomat palauttaa maanantaina viina kauppaan jos ei olekaan käyttöä -- kyllä pitäsi kuluttajalle tällainen mahdollisuus antaa -- hik


      • joujou
        Duuuunari kirjoitti:

        "kerro vaan oletko käyttänyt sen vai et. " Jepjep!!! Sulle tuli nyt sivu-osuma.

        Mun mielestä tämä on päivänselvä asia. Kyse on selvästi siitä, että nyt Ex-asiakkaan on vasten tahtoaan käytettävä ko. kaupan "palveluita", vaikka olis halunnut antaa rahat paremman palvelun tarjoavalle myymälälle.

        Kävin lainaamassa sulle pätkän alkup. viestiä:
        "Lupasin myyjälle, ettei ainakaan meidän perheemme enää asioi ko. myymälässä (pakkokäytämme kuitenkin lahjakorttimme johonkin tarkkaan harkittuun tuotteeseen, jonka VARMASTI tarvitsemme)."

        LAINAUS:"Kävin lainaamassa sulle pätkän alkup. viestiä:"Lupasin myyjälle, ettei ainakaan meidän perheemme enää asioi ko. myymälässä (pakkokäytämme kuitenkin lahjakorttimme johonkin tarkkaan harkittuun"

        Ainakin postiivista on tuon kuluttajan kannalta, että seuraavalla kerralla TARKKAAN harkitsee mitä ostaa. Ekalla kerralla taisi harkinta unohtua.

        Kaupan pelisäännöt on pelisääntöjä, joita kummankin osapuolen tulisi nuodattaa. Jos kauppa ei halua tarjota ilmaista palautuspalvelua, mitä siitä itkemään ja julkista mustamaalauskampanjaa aloittamaan.


      • Pii-Sami
        Teek-Kari kirjoitti:

        ihan ohi mennen tiedustelisin saako avaamattomat vappu juomat palauttaa maanantaina viina kauppaan jos ei olekaan käyttöä -- kyllä pitäsi kuluttajalle tällainen mahdollisuus antaa -- hik

        Herää pahvi!Vähän eri asia!Mee muualla kirjotteleen lipeviä sutjautuksias.. vaikka Äpyyn kun oot Teek-Kari.


      • Herra Huu
        joujou kirjoitti:

        LAINAUS:"Kävin lainaamassa sulle pätkän alkup. viestiä:"Lupasin myyjälle, ettei ainakaan meidän perheemme enää asioi ko. myymälässä (pakkokäytämme kuitenkin lahjakorttimme johonkin tarkkaan harkittuun"

        Ainakin postiivista on tuon kuluttajan kannalta, että seuraavalla kerralla TARKKAAN harkitsee mitä ostaa. Ekalla kerralla taisi harkinta unohtua.

        Kaupan pelisäännöt on pelisääntöjä, joita kummankin osapuolen tulisi nuodattaa. Jos kauppa ei halua tarjota ilmaista palautuspalvelua, mitä siitä itkemään ja julkista mustamaalauskampanjaa aloittamaan.

        Jokaisen omapahan on asia missä kaupassa ostoksensa tekee,typerää väitellä siitä.Kaikille ei palautusoikeudella tunnu olevan merkitystä.Itse en käy tällaisessa kaupassa,joka ei tarjoa palautusoikeutta tavaroilleen.Muualtakin voi ostaa vastaavanlaisen tavaran.Ikinä ei tiedä vaikka joutuisikin jostain syystä palautamaan tavaran.


      • Mörö
        joujou kirjoitti:

        LAINAUS:"Kävin lainaamassa sulle pätkän alkup. viestiä:"Lupasin myyjälle, ettei ainakaan meidän perheemme enää asioi ko. myymälässä (pakkokäytämme kuitenkin lahjakorttimme johonkin tarkkaan harkittuun"

        Ainakin postiivista on tuon kuluttajan kannalta, että seuraavalla kerralla TARKKAAN harkitsee mitä ostaa. Ekalla kerralla taisi harkinta unohtua.

        Kaupan pelisäännöt on pelisääntöjä, joita kummankin osapuolen tulisi nuodattaa. Jos kauppa ei halua tarjota ilmaista palautuspalvelua, mitä siitä itkemään ja julkista mustamaalauskampanjaa aloittamaan.

        Jotenkin hauska panna merkille tämä vastakkainasettelu tässä palautusasiassa kun kumpikaan "osapuoli" ei ymmärrä toisen kantaa.Ja kaikista hauskinta on se, että "osapuoli" joka ei kannata palautusoikeutta syyttää "puolustavaa osapuolta" mustamaalauksesta mutta ruokkii sitä itse koko ajan.Aijai kun makeaa luettavaa!


      • Tiina
        Vera kirjoitti:

        ...mistä sen tietää. Sen tietää siitä, että normaalisti palautusoikeutta ei ole. Pienessä kaupassa (ja ylipäätään kaupoissa)asioidessa ei siis ole mitään syytä olettaa, että tuotteilla olisi palautusoikeus. Ja jos jollain kaupalla palautusoikeus on, he yleensä tekevät sen tiettäväksi. Eli miksi kauppa erikseen ilmoittaisi toimivansa normaalikäytännön mukaan? Selittäkää tämä.

        Itse en ole nähnyt että kaupat mainostaisivat kummassakaan tapauksessa,oli heillä palautusoikeus tai ei.Eli käytännössä asia on kokonaan kuluttajan aktiivisuuden varassa.Valitettavasti kaikki kuluttajat eivät läheskään aina tiedä tai edes osaa kysyä palautusoikeudesta,joka mielestäni kertoo sen ettei asia ole aivan kohdallaan nykyisellään.Jotain asialle olisi hyvä tehdä kun kerran homma ei sellaisenaan toimi ja näitä palautusepäselvyyksiä tapahtuu.


      • joujou
        Mörö kirjoitti:

        Jotenkin hauska panna merkille tämä vastakkainasettelu tässä palautusasiassa kun kumpikaan "osapuoli" ei ymmärrä toisen kantaa.Ja kaikista hauskinta on se, että "osapuoli" joka ei kannata palautusoikeutta syyttää "puolustavaa osapuolta" mustamaalauksesta mutta ruokkii sitä itse koko ajan.Aijai kun makeaa luettavaa!

        Kyllä joujou hyvin ymmärtää puolustajien kannan ja jopa motiivit. Itsekin aiemmin jo totesin, että puolustaminen ruokkii keskustelua ja yhtäkaikki vain kauppias kärsii ts.ihmiset alkavat luulemaan, että kauppias on toiminut jotenkin väärin. Toisaalta asiaa on "pakko" kommentoida, koska ärsyttää ihan suunnattomasti tollaiset "minä,minä ja minulle ja heti -ihmiset" , jotka luulevat, että voivat toimia miten haluavat ja nostavat kauhean äläkän, jos homma ei toimikkaan niin, miten pienillä aivoillaan ovat ajatelleet.


      • Mörö
        joujou kirjoitti:

        Kyllä joujou hyvin ymmärtää puolustajien kannan ja jopa motiivit. Itsekin aiemmin jo totesin, että puolustaminen ruokkii keskustelua ja yhtäkaikki vain kauppias kärsii ts.ihmiset alkavat luulemaan, että kauppias on toiminut jotenkin väärin. Toisaalta asiaa on "pakko" kommentoida, koska ärsyttää ihan suunnattomasti tollaiset "minä,minä ja minulle ja heti -ihmiset" , jotka luulevat, että voivat toimia miten haluavat ja nostavat kauhean äläkän, jos homma ei toimikkaan niin, miten pienillä aivoillaan ovat ajatelleet.

        Etköhän nyt vähän liioittele?Ensinnäkään et tunne näitä tapauksia ja ihmisiä joten on väärin sanoa heitä "minä,minä ja minulle ja heti-ihmisiksi".Yleistäessäsi ja leimatessasi nämä ihmiset liikut mielestäni aika vaarallisilla vesillä.

        Ymmärrän myös sinun kantasi asiaan mutta ei se tee toisten kannanotoista mitenkään vääriä.Väärin olisi ainoastaan väittää että kaupan on pakko ottaa vastaan tuote ja niin ei ole kukaan tehnyt.Tilannehan tuntuu nyt olevan se että myyjät ovat tyytyväisiä nykyiseen järjestelyyn (että palautusoikeutta ei ole pakko antaa) mutta monet kuluttajat toivoisivat joustavuutta tähän palveluun.En tiedä mikä olisi oikea ratkaisu ja ehkä juuri siitä pitäisi keskustella sen sijaan että väittelisi kumpi on oikeassa kun kyseessä on kuitenkin mielipide.


      • Dosentti Näkäräinen
        Herra Huu kirjoitti:

        Jokaisen omapahan on asia missä kaupassa ostoksensa tekee,typerää väitellä siitä.Kaikille ei palautusoikeudella tunnu olevan merkitystä.Itse en käy tällaisessa kaupassa,joka ei tarjoa palautusoikeutta tavaroilleen.Muualtakin voi ostaa vastaavanlaisen tavaran.Ikinä ei tiedä vaikka joutuisikin jostain syystä palautamaan tavaran.

        Ilmeisesti et käy juuri missään kaupoissa, jos ostat tavaraa vain 100% palautusoikeudella, sillä ylivoimaisesti suurimmassa osassa kaupoista ei ole mitään automaattista palautusoikeutta eikä tule.


      • Herra Huu
        Dosentti Näkäräinen kirjoitti:

        Ilmeisesti et käy juuri missään kaupoissa, jos ostat tavaraa vain 100% palautusoikeudella, sillä ylivoimaisesti suurimmassa osassa kaupoista ei ole mitään automaattista palautusoikeutta eikä tule.

        Ostan ihan normaalisti,samoja kulutustaravoita kuin monet muutkin.Suurissa kauppaketjuissa (joiden valikoima on usein hyvin laaja)on palautusoikeus tietyn ajan puitteissa (esim. 14vrk).On toki paljon kauppoja joissa palautusoikeutta ei ole mutta itse en ole niitä vielä tarvinnut.


      • Penasetä
        Tiina kirjoitti:

        Itse en ole nähnyt että kaupat mainostaisivat kummassakaan tapauksessa,oli heillä palautusoikeus tai ei.Eli käytännössä asia on kokonaan kuluttajan aktiivisuuden varassa.Valitettavasti kaikki kuluttajat eivät läheskään aina tiedä tai edes osaa kysyä palautusoikeudesta,joka mielestäni kertoo sen ettei asia ole aivan kohdallaan nykyisellään.Jotain asialle olisi hyvä tehdä kun kerran homma ei sellaisenaan toimi ja näitä palautusepäselvyyksiä tapahtuu.

        Mutta kai ymmärrät, että ei ole niiden kauppiaiden asia tehdä tilanteelle mitään, jotka toimivat normaalikäytännön mukaan.

        Palautusepäselvyyksiä tapahtuu vain täydellisille idiooteille.


      • Penasetä
        Kuningaspuolustaja kirjoitti:

        En sanonutkaan että kuluttajalla on oikeus palauttaa tuote kauppaan, tarkoitin kuluttajan oikeuksia yleensä.

        Ja luuletko tosiaan että suurin osa kuluttajista on tietoisia kaupan pykälistä yms? Suurin osa nimenomaan ei tiedä,jonka vuoksi paremmin tietävien myyjien tulisi olla valppaana.Heille maksetaan siitä että he ovat asiakkaan apuna kaupanteossa.

        "Ja luuletko tosiaan että suurin osa kuluttajista on tietoisia kaupan pykälistä yms? "

        Totta. Totaaliset idiootit eivät ole näistä pykälistä selvillä. Heillä ei tosin pitäisi olla muutenkaan oikeutta elää.


      • Busse
        Penasetä kirjoitti:

        "Ja luuletko tosiaan että suurin osa kuluttajista on tietoisia kaupan pykälistä yms? "

        Totta. Totaaliset idiootit eivät ole näistä pykälistä selvillä. Heillä ei tosin pitäisi olla muutenkaan oikeutta elää.

        Kylläpä sinua tuntuu "risovan" toden teolla tämä keskustelu.Luulisi kuitenkin sinunkin jo tietävän, että se joka sanoo muita idiooteiksi on itse idiootti! Ja hei ei tämä nyt mikään elämän ja kuoleman kysymys sentään ole.


      • Busse
        Penasetä kirjoitti:

        Mutta kai ymmärrät, että ei ole niiden kauppiaiden asia tehdä tilanteelle mitään, jotka toimivat normaalikäytännön mukaan.

        Palautusepäselvyyksiä tapahtuu vain täydellisille idiooteille.

        Penasetä on niin täydellinen että oikein kauhistuttaa ja kaikki muut ovat idiootteja!


      • Penasetä
        Busse kirjoitti:

        Kylläpä sinua tuntuu "risovan" toden teolla tämä keskustelu.Luulisi kuitenkin sinunkin jo tietävän, että se joka sanoo muita idiooteiksi on itse idiootti! Ja hei ei tämä nyt mikään elämän ja kuoleman kysymys sentään ole.

        En ota tätä lainkaan niin vakavasti kuin luulet. Totesin vain ytimekkäästi ja selkeästi mielipiteeni tätä asiaa koskien.


    • Seurannut

      Olen seurannut tätä keskustelua jo pitkään ja nyt kyllä näyttää vahvasti siltä että ei olisi sinun kannattanut laittaa tällaista provoviestiä tänne kun tuntuu että pilkka käy vaan omaan nilkkaan!

    • Vaativa-asiakas

      Voiko potkupuvun nyt palauttaa ja saada rahat takaisin, kun lapsi, jolle se 2005 ostettiin, on 13-vuotias? Vaadin että voi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe