Hei! Minä olen 16-vuotias. Olen syntynyt 24. elokuuta 2004. Tänä keväänä olin sairas ja olin sairaalassa, joten en voinut lähettää hakemusta vasta 7. huhtikuuta. Tämän vuoden kaikki opiskelupaikat ovat jo täynnä. Onko minulla mahdollisuus hakea lukioon ensi keväänä? Ensi keväänä olen 17-vuotias ja elokuussa 18-vuotias.
Onko liian myöhäistä mennä lukioon 18-vuotiaana?
5
1895
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa pyrkiä lukioon ensi keväänä. Jos ei onnistu, niin sitten aikuislukioon. Aikuislukioon voisit pyrkiä luultavasti jo nyt ja aloittaa tänä syksynä, mutta ehkä sinua pidetään liian nuorena sinne. Kysy kuitenkin, ja kysele muutenkin aktiivisesti lukion peruutuspaikkoja.
- Anonyymi
Tietääkseni lukioon ei ole ikärajaa, ei ala- eikä yläikärajaa.
Yleensä lukioon kuitenkin mennään suoraan peruskoulusta. Jos näin ei ole voinut tai halunnut tehdä, aikuislukio on oikea paikka sille, joka sitten vähän tai paljon myöhemmin vielä haluaa lukioon.
Aikuislukioissa on hyvä opiskelurauha. Kaikki turha on karsittu. Teini-iän ohittanut viihtyy hyvin.- Anonyymi
Haluan opiskella lukiossa eikä aikuisten lukiossa.
- Anonyymi
Omana lukioaikanani yksi heppu kävi välillä armeijan ja tuli jatkamaan lukiota.
- Anonyymi
Ei, ei ole todellakaan liian myöhäistä. Tuon ikäisenä vuosi voi tuntua pitkältä ajalta, mutta kymmenen, kahdenkymmenen vuoden päästä huomaat kuinka vähän sillä itse asiassa oli merkitystä aloititko lukion 16 vai 17 vuotiaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019