Tupakointi rivitalon terassilla

Anonyymi

Millaisia järjestyssääntöjä teidän taloyhtiöissä on tupakointia koskien? Muutin vasta rivitaloon, jossa naapuri tupakoi terassin ovensa vieressä eli noin 2 metrin päässä minun takaovesta ja terassista ja savut tulee minun terassille ja sisälle jos ikkunaluukku tai ovi on auki. Tässä taloyhtiössä jonka järjestyssäännöt ovat 80-luvulta, ei ole mitään mainintaa tupakoinnista.

31

5537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on aloituksen pointti?

    • Anonyymi

      Pystyisitkö naapurille rakentavasti sanomaan, että voisi tupakoida hiukan kauempana silloin, kun luukut auki. Uskon ettei mitään ongelmaa hänen taholtaan ja hän ei ole huomannut savun joutuneen sisätiloihin. Ei varmasti tee tahallaan.
      Ja voi tälle naapurille muustakin puhua.

      - huomaavainen tupakoitsija -

      • Anonyymi

        Joskus onnistuu tuokin , mutta enimmäkseen varsinkin vuokralaisen kanssa ja nehän nyt polttavatkin , yleistänkö mutta en ole varmaan ihan väärässäkään, polttavat enemmän kuin omistusasujat , eikö?
        Onnistuu kertomaan että ehtän polta täällä ; koska haju haittaa voi tulla sisälle asti jopa kymmenien metrien päästä ja pahinta on se lähinaapuri jos sen saisi tupakoimaan vaikka tontin nurkkaan jos sen on pakko ja onhan se ,
        mutta saattaa olla se tupakoitsija vetoaa oikeuteensa pilata terveytensä ja olla muille haittaava, se vaan on täällä sallittua ja hiljaa hyväksyttyä, suvaitsevaisia kun ollaan , ainakin jos itsellesi maksat sitä asuntoa ja käyt töissä , ei ole varaa ostaakaan tupakkaa on se sen verta kallista ja turhaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus onnistuu tuokin , mutta enimmäkseen varsinkin vuokralaisen kanssa ja nehän nyt polttavatkin , yleistänkö mutta en ole varmaan ihan väärässäkään, polttavat enemmän kuin omistusasujat , eikö?
        Onnistuu kertomaan että ehtän polta täällä ; koska haju haittaa voi tulla sisälle asti jopa kymmenien metrien päästä ja pahinta on se lähinaapuri jos sen saisi tupakoimaan vaikka tontin nurkkaan jos sen on pakko ja onhan se ,
        mutta saattaa olla se tupakoitsija vetoaa oikeuteensa pilata terveytensä ja olla muille haittaava, se vaan on täällä sallittua ja hiljaa hyväksyttyä, suvaitsevaisia kun ollaan , ainakin jos itsellesi maksat sitä asuntoa ja käyt töissä , ei ole varaa ostaakaan tupakkaa on se sen verta kallista ja turhaa..

        "haju haittaa voi tulla sisälle asti jopa kymmenien metrien päästä"

        Just-just. Asenteesi on muutenkin perC:stä.

        ***
        Jokaista tupakoitsijaa ja tupakanhajua pitäisi kiittäen kumartaa.

        - huomaavainen tupakoitsija -


      • Anonyymi

        Kuka nyt käy päivystämään,million naapuri käryttää sätkää.Pitääkö nyt ikkunat kiinni laittaa,tupakointi ei ole mikään pakko.Voi mennä sauhuttamaan sellaiseen paikkaan ,ettei häiritse muitten elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt käy päivystämään,million naapuri käryttää sätkää.Pitääkö nyt ikkunat kiinni laittaa,tupakointi ei ole mikään pakko.Voi mennä sauhuttamaan sellaiseen paikkaan ,ettei häiritse muitten elämää.

        "Pystyisitkö naapurille rakentavasti sanomaan, että voisi tupakoida hiukan kauempana silloin, kun luukut auki."

        Omituinen sun ajatuksenkulku tästä ja kyttäämisen tarpeesta. No, kukin kykyjensä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pystyisitkö naapurille rakentavasti sanomaan, että voisi tupakoida hiukan kauempana silloin, kun luukut auki."

        Omituinen sun ajatuksenkulku tästä ja kyttäämisen tarpeesta. No, kukin kykyjensä mukaan.

        Jos on ikkunat kesällä auki kokoajan,pitääkö minun kytätä milloin naapuri käryttää,että nyt ikkunat kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pystyisitkö naapurille rakentavasti sanomaan, että voisi tupakoida hiukan kauempana silloin, kun luukut auki."

        Omituinen sun ajatuksenkulku tästä ja kyttäämisen tarpeesta. No, kukin kykyjensä mukaan.

        Sätkän vetäjillä se ajatusten kulku on v..stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt käy päivystämään,million naapuri käryttää sätkää.Pitääkö nyt ikkunat kiinni laittaa,tupakointi ei ole mikään pakko.Voi mennä sauhuttamaan sellaiseen paikkaan ,ettei häiritse muitten elämää.

        "ettei häiritse muitten elämää"

        Se on kylläkin MUIDEN ELÄMÄÄ.

        Mutta eihän työtön tukiloinen osaa edes kirjoittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "haju haittaa voi tulla sisälle asti jopa kymmenien metrien päästä"

        Just-just. Asenteesi on muutenkin perC:stä.

        ***
        Jokaista tupakoitsijaa ja tupakanhajua pitäisi kiittäen kumartaa.

        - huomaavainen tupakoitsija -

        Ei kymmenien metrien päästä, mutta metrien päästä haju voi jo minua haitata. Asenne on kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ikkunat kesällä auki kokoajan,pitääkö minun kytätä milloin naapuri käryttää,että nyt ikkunat kiinni?

        Nyt on uskottava, että sätkää vetämättömällä ei ajatus toimi pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ettei häiritse muitten elämää"

        Se on kylläkin MUIDEN ELÄMÄÄ.

        Mutta eihän työtön tukiloinen osaa edes kirjoittaa...

        Olen kyllä työelämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on uskottava, että sätkää vetämättömällä ei ajatus toimi pätkääkään.

        ???
        Et siis kykene sisäistämään sitä, että tupakoimattomalle tupakan haju on koiran oksennusta aivan oleellisesti suurempi haitta???


      • Anonyymi

        Itsellä samanlaista kokemusta tuosta tupakoinnista, on koetettu asiasta tupakoivalle useampaankin kertaan sanoa, mutta mikäpä se kusipäisten idioottien (en jaksa kovin kauniisti näistä itsekkäistä, selkärangattomista, muiden elämää savunkrääsällään terrorisoivista kusipäistä sanoa) päätä kääntäisi. Tupakkaa tunkevat turpaansa aamusta iltaan ja pilaavat muiden hengitysilman niin sisällä kuin ulkona. Eivät välitä on jollakin astma tai ei, kunhan saavat sitä saatanan syöpäkäärylettänsä ihan vaan vittumaisuuttaankin käryttää. (tässä kyseisessä tapauksessa yksi talon asukas, joka koittaa selittää etä muutkin polttaa, KUKAAN muu ei polta ja jos polttaa niin ei helvetti sentäs muitten asukkaitten nenän vieressä!) On koetettu saada asiaan muutosta ottamalla yhteyttä isännöintiin, turhaa.
        Joku laki pitäisi kyllä olla noita saatanan savuterroristejakin varten. Ei viitsi meinaan enää morjestaa kun vastaan tulee. Hartain toive että muuttaisivat ihan helvetin sassiin sinne mistä tulivat tai vaikka suoraan helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus onnistuu tuokin , mutta enimmäkseen varsinkin vuokralaisen kanssa ja nehän nyt polttavatkin , yleistänkö mutta en ole varmaan ihan väärässäkään, polttavat enemmän kuin omistusasujat , eikö?
        Onnistuu kertomaan että ehtän polta täällä ; koska haju haittaa voi tulla sisälle asti jopa kymmenien metrien päästä ja pahinta on se lähinaapuri jos sen saisi tupakoimaan vaikka tontin nurkkaan jos sen on pakko ja onhan se ,
        mutta saattaa olla se tupakoitsija vetoaa oikeuteensa pilata terveytensä ja olla muille haittaava, se vaan on täällä sallittua ja hiljaa hyväksyttyä, suvaitsevaisia kun ollaan , ainakin jos itsellesi maksat sitä asuntoa ja käyt töissä , ei ole varaa ostaakaan tupakkaa on se sen verta kallista ja turhaa..

        Vuokralaisilla on enemmän varaa polttaa, kun ei tarvitse kantaa huolta remonttilaskuista. Rivitalossa on yleensä sitä pihaa, joten voi mennä siihen pihan perälle poltteleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pystyisitkö naapurille rakentavasti sanomaan, että voisi tupakoida hiukan kauempana silloin, kun luukut auki."

        Omituinen sun ajatuksenkulku tästä ja kyttäämisen tarpeesta. No, kukin kykyjensä mukaan.

        Toisen ihmisen terveys menee tupakoinnin edelle. Eli tupakoimattomat on huomioitava.
        Jos sulla olis astma niin ymmärtäisit. Itse olin sairaalassa viikon tupakoinnin vuoksi.
        Kysyivät vielä että poltanko. No en todellakaan. Kummallakin puolella naapurit polttivat.
        Ei ollut halpa reissu viikko sairaalassa ja lemmikille hoitaja. Patti tuli kurkkuun ja sain radioaktiivista jodia suoneen ruiskutettuna kun sitä kuvattiin että tarvitseeko leikata. Onneksi ei tarvinnut. Harrastan laulamista mutta tupakansavun vuoksi en ole voinut harrastaa sitä vuosiin. Naapurit ovat tuhonneet lauluääneni. Lauloin joskus kuorossakin. Summa oli satoja euroja sairaalalaskussa ja lemmikkihoitolassa hoito maksoi myös satoja euroja. Lisäksi kun jouduin sairaalaan oli hengityksen kulku heikkoa, en pystynyt nielemään ja elimistöni oli kuivumassa. Jouduin heti tiputukseen ja muutama hoitaja oli aluksi ympärilläni ja laittoivat kumpaankin käteen tipat sekä hengitystä helpottavan letkun.
        Tupakointi aiheutti minulle myös ahdistusta, tressiä ja mielipahaa. En pystynyt nukkumaan kun toisella puolella naapurissa kävivät kumpikin tupakalla jopa 24/7. Tiheimmillään 15-20min välein.
        Niin että kyllä niiden tupakoijien ajatuksen juoksu ja asenne se vasta piittaamaton ja hyökkäävä sekä vihamielinen on. Eivät kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan. Ei mitään empatiaa. Tulevat vihaisena silmille.
        Onneksi tupakoinnin täyskieltä tulee 2030 voimaan. Saisi tulla aikaisemminkin.
        Tuåakan aineosia on tutkittu ja varmuudella 200 aineosaa aiheuttaa syöpää.

        Olen sivusta kirjoittaja ja kommentoin vain tämän tähän. En ole tähän ketjuun muuta kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ettei häiritse muitten elämää"

        Se on kylläkin MUIDEN ELÄMÄÄ.

        Mutta eihän työtön tukiloinen osaa edes kirjoittaa...

        Etkö tiedä että Suomessa on monia murteita? Ja Stadin slangi.
        Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on uskottava, että sätkää vetämättömällä ei ajatus toimi pätkääkään.

        Omalla ja muiden terveyttä tuhoamalla se ymmärrys ei toimi.
        Vihamielistä sakkia ne tupakoitsijat.
        Minä minä minä minä... minä saan tehdä ihan mitä vain muista välittämättä.... tyyppejä.


    • Anonyymi

      OLKOON NE JÄRJESTYSSÄÄNNOT MISTÄ LUVULTA TAHANSA,TUPAKOIMATTOMIEN EI PIDÄ KÄRSIÄ TUPAKOIVIEN HAJUHAITOISTA.SAMATEN TUPAKAN VALMISTAJAT, VOISI LAITTAA LUKKOJEN TAAKSE MUUTOMAKSI VUODEKSI,JOSSA OLISI KOKOAJAN TUPAKANSAVUA!TAJUAISIVATKOHAN SITTEN,MILTÄ TUNTUU HENGITTÄÄ?

    • Anonyymi

      Joku helvetin iso tuuletin siihen puhaltamaan savut pois. Ei varmaan järjestyssääntö kiellä sitäkään.

    • Anonyymi

      Starttipilotti sammuttaa savukkeet?

      • Anonyymi

        Sytyttää tupakoisijan?


    • Anonyymi

      Keneltä ostit sen asunnon ?. Minä myin huhtikuussa 80-luvun rivitalokaksion ja siinä oli kyllä kuvatun lainen tupakkahaitta naapurin toimesta. Oli siinä muutakin ongelmia sen asunnon suhteen tai naapurien suhteen, mutta asuntoahan myydään naapureista huolimatta tai välittämättä.

    • Anonyymi

      Minun naapurini savustaa kesät, talvet terassillaan, joka on minun terassini kyljessä.
      Vaikka ovet ja ikkunat ovat kiinni, niin asuntoni on kuin savustamo, enkä usko, että on kovin terveellistä.

      • Anonyymi

        Edelliseen vielä, että todellakin savustaa kalaa.


    • Anonyymi

      Tupakan savu leijailee koko talon levyisen terassin katon alla jokaisen asukkaan terassille.
      Usein näillä seinillä on vielä asuntojen ilman sisään otto, joten siinä kyllä saa sitten kaikki kärsiä sen yhden tupruttelijan takia.
      Osalla voi olla hengitys-sairauksia joita esim. korona on jättänyt, astmaa, allergiaa, jms. yliherkkyyttä joita tupakansavu pahentaa.
      Ainakaan itse en voi sietää tupakanhajua kotonani.

      Joten järki päähän ja menee tupakoimaan etupihan puolelle, jos välttämättä on pakko tupakoida.

    • Anonyymi

      Tupakointi on ilkeää temppua, kärsinyt siitä kymmeniä vuosia kesäisin kun asuu korkeammalla kuin moni muu. Taloyhtiössä kun on asukkaita jotka omistaa yksiöitä niin eivät halua rajoittaa parveketupakointia jotta varvemmin saavat ne vuokrattua. Se on inhottavaa kun savu tunkeutuu olohuoneeseen, se on kuin naapurit tunkeutuisivat luvatta kotiini. Nykyisi haisee myös hyvin kitkerät hajut ajoittain, ihmetellyt mitä ne on, onko ne niitä huumeita kun ei tunne niiden hajuja ja mistä asunnoista ne joskus tulevat?

    • Anonyymi

      Hanki jos löydät niitä ällöttävän hajuisia palavia hajustekynttilöit, myös spirallihyttys karkotin (savuava) haisee hirveälle, niitä kun pistää parikiettoa palaan ja tuulee pienesti naapurisi päin. Niin ihme jo eivät naapurissa valittele päänsärkyä, ehkä jopa yrjöävät ällöttäväö hajua. Myös oikein rasvaisen kalan grillaaminen pihalla ällöttävällä kalarasvalla haisee hirveälle, sellaisen kun pistää grilliisi miedolle tai hiilloksen yläpuolelle käryämään ylipitkään alkaa haiseen palanneelle.
      Lisäksi muistat säästellä piereskelyt ulos, jos voit viihdyttää naapureitä rivoilla äänekkäillä pieruilla samalla vähän ähistellä kun taas niin pierettää. Kun syöt broileria, pakattuja lihapullia ja lopuksi kevyttä tai rasvasempaa maitoa litran niin jonkin ajan kuluttu haisee pierusi niin ettei lintuja näy pihamaallasi ja täytyypi olla melkoinen naapuri jos vielä hymyilee.

      • Anonyymi

        Semmonen kuule vielä. Kun leikkaat nurmikkoa ruohonleikkuukoneella, ne jättert kun laitat reippaankokoiseen tynnyriin ilman kantta, lisäät sekaan sopivasti vettä jotta pysyy ruoho kosteana/(märkää). Kun ruohoa on paljon sen kasan keskellä lämpötila nousee noin 80asteeseen eli alkaa palaminen. Sitä kun kääntelet tulee aivan hirmuinen hajua.
        Toinen juttu oli jo kauan sitten kun joku suomalainen tilasi jostan Brasiliasta masilman haisevampia sipuleja. Postikeskus oli kuulemma kysellyt tilaajalta mitä paketti sisältää kun heidän koko pakettilajittelukeskus on haissut aivan kamalalta. Tilaaja pisti se paketi tonttinsa kauimpaan paikkaan sanoi sen silti haisevan kotiin asti ja jopa aikoo joskus vielä sitä maistaa. Sellainen sipuli piristäisi ehkä kivasti tupakoivia naapureita, kuten tiedetää haisevat naapurit ei ainakaan minun tietääkseni ole rikos varsinki kun on kyseessä sipuli eli ruoka.


      • Anonyymi

        Pari purkkia Surströmmingiä pihalle käryämään niin kyllä lähtee.


    • Anonyymi

      elukat kaupungeissa, pitäisi todella kieltää kaikki ötökät, koirat ovat kuin luteita ja täitä aina maaseudulle kuuluu nuo ei kaupunkeihin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe