Jämerä kivitalo avaimet käteen?

Mitä maksaa ?

Tampere. Jämerä teetettynä, niin, että itse tekisin siivoustyöt ja jotku hankintatyöt ja mahdolliset tarjouspyynnöt, mitähä sellainen 200n talo tulis maksamaan ilman tonttia ? Mihin hintaa olette saaneet tontteja ja mistä päin? mitä kunnallistekniikka maksoi ? jne......
Ite olen ajatellut, että kokonais summa ois siinä 320000 euroo.

11

30486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärin

Muista että se ei ole kivitalo vaan siporex talo.

• jos aluksi ajattelisit

tuohon avaimetkateen hintaan 100 000ekua lisaa. Tekemalla itse ja paljon sittenkin voit paasta tuohon 320 hintaa. Eli tampereen horisontissa on tuo kokonaiskustannus lahempana 500kekua.

• Sohvatiikeri

Ja pikkuisen vielä löylyä lisää... jos talossa on 200 huoneisto-m2 (eli jumalattoman iso), 250 - 300 kokonais-m2, niin kustannus on 450 . Ja tontti.

• Arvi O

Maksaa 250.000 euroa. Tai ei ihan sitäkään; jää rahaa vielä pieneen kuppiin kahvia ja pullaan.

• epärealismia

tuo sinun 320 T€ tuon kokoiseen taloon, varsinkin jos sen pitäisi sisältää tontinkin. Meillä tuli 200 neliötä tuon verran maksamaan itse rakennuttaenkin ja lisäksi omaa työtä ehkä 20 % eli normaalia enemmän. Sen päälle tietysti tonttikulut.

• MMV

Minäkin pyysin (puolihuvikseni) avaimet käteen -tarjouksia Lammi-taloon (138/210 m2, 16-kulmaa ja rinne/3:ssa tasossa). Tarjouksia sain kaksi, joista toinen oli muistaakseni hiukan yli 320 000 e ja toinen hiukan alle 340 000 e. Näin ollen en usko, että 200 neliöinen (jos puhutaan asuinneliöistä?) talo valmistuisi ilman omaa panosta tuohon 320 te hintaan.

• rakennuttaja

ja nyt aletaan kuunnella alustavia tarjouksia kivi- ja muiltakin toimittajilta.
      Oikein odotan innoissani mitä myyjät sanovat, kun näkevät projektin.

Kokonaisala talossa 551 m2 autotallit 2 kpl yht. neljälle autolle.
      Osuuspankin laskuri antoi hinnaksi muistaakseni noin 900 000 euroa kun oman työn osuus oli 0% ja oman työn osuudella 100% hinta taisi olla noin 250 000 euroa halvempi.

Onneksi on suhteita työn kautta ulkomaille, joten työvaiheiden kilpailuttaminen ei ole ongelma sinnekään. Ainoastaan kivi- ym. toimitukset taitaa olla parempi ottaa kotimaasta.

Kiva nähdä kuinka paljon rahaa lopulta palaa!

• rakennuttaa samaa luokkaa o...

taloa. Pinta-ala on rapiat 500m2 ja tilavuus reilusti yli 2000m3. Kustannusarvio oli reilu milli talolle. Omaa työtä on vain projektin johto, tarjouspyyntöjen laatiminen ja perään soittelu sekä sisustustarvikkeiden hankkiminen.

• opel-72

Uskon että tontin ja talonkin voit saada perus tarvikkeilla siihen hintaan, jos edullisesti saat. Halvimmillaan olen nähnyt 2000e/neliö kivitaloja muutto valmiiksi ihan maxitinkin tavaroista. Mutta olethan muistanut laskea budjettiin kaikki maakaivuutyöt, arkkitehdin piirrustukset yms.

• opelvastusta

Opel on paska!

• teron keke
        opelvastusta kirjoitti:

Opel on paska!

Vanhat Opelit on hyvii , uudet ne paskoja on !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1051
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      745
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      721
    Aihe