epärehellinen varhaiskasvatus

Anonyymi

Varhaiskasvatuslain mukaan jokaisessa päiväkotiryhmässä tulee olla yksi varhaiskasvatuksen opettaja. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että jokaisessa ryhmässä maksetaan yhdelle työntekijälle varhaiskasvatuksen opettajan palkkaa, Oli siihen pätevyys tai ei. Näin noudatetaan lakia. Valeopettajilla. Rehellisyyttä peliin! Ei vedätystä kiitos! Jos ei ole opettajia, niin ei. Ja open palkka vain niille, joille se kuuluu. Koska opetushallitus näyttää nyt itse, että ei ole väliä, ketä siellä töissä on. Eivät itse arvosta yliopistokoulutusta kun tasavertaistavat varhaiskasvatuksen työntekijät. Hoitaja tai ohjaaja ei ole ammatillinen pedagogi. Turha sanoa, että samasta työstä sama palkka. Koska ei hoitaja tee open hommia niinkuin niitä kuuluisi. Koska häntä ei ole koulutettu siihen! Monesti puuttuu jopa perus kasvatus taidot. Saati sitten opetus.

3

952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos se hoitaja ei tekisi opettajan sijaisuutta, jouduttaisiin se ryhmä sulkemaan. Se tarkoittaisi esim Helsingissä että yksi ryhmä / päiväkoti olisi auki.

• Anonyymi

Monesti puuttuu myös peruskasvatustaidot ihan itse pedagogiselta opettajaltakin, valitettavasti. Ei se yliopiston käyminen takaa aina sitä että sieltä osaava, työstään kiinnostunut ammattilainen kuoriutuisi. Valitettavasti olen työskennellyt liian monen open parina jotka eivät ole mielestäni ammatillisesti olleet tarpeeksi päteviä. Onneksi lahjakkaita ja motivoituneitakin tekijöitä alalle mahtuu!!
      Ajoittain opettajatkin tekevät ihan selkeitä virheitä jotka taistelee nykyistä varhaiskasvatussuunnitelmaa vastaan. Eikä yleensä ole työparina mahdollisuutta puuttua, koska joillakin ammattiylpeys ei riitä riitä rakentavan palautteen vastaanottamiseen, saatika itsensä kehittämiseen jos "alempi" henkilö asiaa tuo esille.. Terveisin: lasten ohjaaja, joka on kiinnostunut kasvatusalasta, sekä kouluttaa ja kehittää itseään koko ajan työnohella.

• Anonyymi

Kun raha loppuu, muuttuu asenne aivan toiseksi. Millään ei enää olekaan niin väliä. Tarvitaanko päiväkotiin yliopiston käynyt vasu ope? Miksi lapset halutaan muokata...osataanko pedagoginen kasvatus toteuttaa . Edellinen sukupolvi on kasvanut täysin ilman ulkoista kasvatusta. Millaisella kasvatuksella saavutetaan paras tulos. Esikoulu oli vielä 1990 vuoden alussa 3 päiväinen. Huomattiin että opet tattis enemmän töitä niin eskari on 5 päiväinen. Vai muuttuiko lapset tuossa vaiheessa erilaisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      56
      3137
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1742
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1072
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      92
      1022
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      903
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      163
      810
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      806
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      781
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      752
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      715
    Aihe