epärehellinen varhaiskasvatus

Anonyymi

Varhaiskasvatuslain mukaan jokaisessa päiväkotiryhmässä tulee olla yksi varhaiskasvatuksen opettaja. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että jokaisessa ryhmässä maksetaan yhdelle työntekijälle varhaiskasvatuksen opettajan palkkaa, Oli siihen pätevyys tai ei. Näin noudatetaan lakia. Valeopettajilla. Rehellisyyttä peliin! Ei vedätystä kiitos! Jos ei ole opettajia, niin ei. Ja open palkka vain niille, joille se kuuluu. Koska opetushallitus näyttää nyt itse, että ei ole väliä, ketä siellä töissä on. Eivät itse arvosta yliopistokoulutusta kun tasavertaistavat varhaiskasvatuksen työntekijät. Hoitaja tai ohjaaja ei ole ammatillinen pedagogi. Turha sanoa, että samasta työstä sama palkka. Koska ei hoitaja tee open hommia niinkuin niitä kuuluisi. Koska häntä ei ole koulutettu siihen! Monesti puuttuu jopa perus kasvatus taidot. Saati sitten opetus.

2

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos se hoitaja ei tekisi opettajan sijaisuutta, jouduttaisiin se ryhmä sulkemaan. Se tarkoittaisi esim Helsingissä että yksi ryhmä / päiväkoti olisi auki.

• Anonyymi

Monesti puuttuu myös peruskasvatustaidot ihan itse pedagogiselta opettajaltakin, valitettavasti. Ei se yliopiston käyminen takaa aina sitä että sieltä osaava, työstään kiinnostunut ammattilainen kuoriutuisi. Valitettavasti olen työskennellyt liian monen open parina jotka eivät ole mielestäni ammatillisesti olleet tarpeeksi päteviä. Onneksi lahjakkaita ja motivoituneitakin tekijöitä alalle mahtuu!!
      Ajoittain opettajatkin tekevät ihan selkeitä virheitä jotka taistelee nykyistä varhaiskasvatussuunnitelmaa vastaan. Eikä yleensä ole työparina mahdollisuutta puuttua, koska joillakin ammattiylpeys ei riitä riitä rakentavan palautteen vastaanottamiseen, saatika itsensä kehittämiseen jos "alempi" henkilö asiaa tuo esille.. Terveisin: lasten ohjaaja, joka on kiinnostunut kasvatusalasta, sekä kouluttaa ja kehittää itseään koko ajan työnohella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      47
      5067
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      74
      3265
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      2057
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      1855
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1709
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1296
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1259
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1202
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1177
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      280
      1137
    Aihe