Itselläni on Lievä älyllinen kehitysvamma ja olen kuullut kehitysvamma ohjaajilta, että Lievän älyllisen kehitysvamman saaneet ihmiset eivät yleensä ole kiinnostunut kehitysvamma kirjoja yleiskielellä lukemaan ja nyt tilaamastani kehitysvammaisuus kirjasta löysin sanan Kehitysvamman saaneet ihmiset eivät kykene luettelemaan numerosarjoja. Minä ymmärrän numerosarja sanan yleiskielen kirjasta, että tarkoittaa esimerkiksi ei kykene luettelemaan puhelinnumeroa ilman, että se on laitettu paperille tai kehitysvamman saaneiden ihmisten kännykkään. Ja minun ei tarvitse edes äidin ja isän ja kavereiden puhelinnumeroa katsoa kännykästä eikä ole tarvinnut tarkistaa Vihdin terveyskeskus puhelinnumeroa eli vanhemmat ovat sanoneet ei kuulu minun hyvä numeroiden puhelinluettelo pää Lievään älylliseen kehitysvammaan mutta kukaan kehitysvamma diagnoosi työntekijät eivät suostu kuuntelemaan jos yritän selittää ja näyttää kirjasta alkeviivattuna sen kohdan. Joten pitäisikö minun vain mennä Etevan kehitysvamma lääkäriin Vantaalle bussilla yksin ja sopia, että ohjaaja ei lähde ja sanoa, että näppäilen asuntolan puhelinnumerot ? Ne eivät ole kännykässä ylhäällä edes ihan ulkomuistista sitten teen. Itsestäni tuntuu, että kaikki Kehitysvamma lääkärit ajattelee omaa palkkaa eli ovat itse keskeisiä kieroja työntekijöitä, kun eivät kestä kuulla totuutta vaikka taatusti kehitysvamma lääkärit sen huomaa mutta minä en luovuta jatkan vaikka mihin hoitopaikkaan laittaisi minun ylitse ne eivät kukaan kehitysvamma työntekijät kävele vaikka mitä lääkkeitä laittaa osaan muokata persoonaa.
Lievä älyllinen kehitysvamma ja yleiskielen ymmärtäminen??
Anonyymi
1
76
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Downin syndroomaa sairastava lievästi vai keskivaikeasti kehitysvammainen? Jotkut Downin syndroomaa sairastavat ovat varsin kiihottavan näköisiä. Olen huomannut että monesti kehitysvammaiset naiset ja miehet katselevat minua pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108