Jyväskylän kaupungilla on pitkän ajan suunnitelma, jossa hukataan miljoonia vuosittain aivan turhaan.
Miksi sopii kysyä?
Ehkä sen takia, että voidaan ottaa lainaa.
Jollain rahat hävitettävä, jotta perusteet lainalle on.
Jos et usko, niin menkää katsomaan kaavoitusta ja sen suunnitelmia ja kustannuksia tulevaisuudessa.
Esim. 4-6 talon pikkutiet kevennetään 4 m levyiseksi ojat.
Näistä teiden levennyksistä tulee n. 150 000 € lasku heti, jokaisen tien osalta.
Sitten ylläpito; sen kustannukset kasvaa n.3000€/ tie/ vuosi. Tähän kuuluu auraus, hiekoitus ja hiekan poisto.
Näitä teitä on satoja, joten on kaupungilla tarve hassata rahaa, joka on pois terveydenhuollosta ja koulutuksesta ja yritysten toimintaa tukevista toimista pois!
Jyväskylä tuhlaa rahaa tarkoituksella
21
378
Vastaukset
- Anonyymi
Näin on.
Aika iso lasku.
Varsinkin, kun nuo tiet on toiminut noin jo 50 -80 vuotta.
Ei järkeä tuhlata rahaa.
Menee jopa 100 000 000 hukkaan.
Joka vuosi vähintään 10 00000 ylläpito kustannuksiin. - Anonyymi
Mikä järki on nostaa kaupungin kuluja?
Onpa turhaa myös ympäristön kuormitusta ajatellen.
Missä on kaavoituksen ympäristön ja ilmaston suojelu pyrkimys.
Päinvastoin kuormittaa ja tuhotaan ilmastoa ja ympäristöä järjestelmällisesti.
Onko kaavoituksen tarkoitus tappaa ihmiset ja eläimet?
Kukaan ei hyödy tuosta mutta moniko jää ilman hoitoa tuon takia?
Eikö laissa ole termi tuollaiselle suunnitelmallisuudelle? - Anonyymi
Kuka poliitikko ajaa tuollaista rahankäyttöä?
Ketä on tuosta ollut päättämässä?
Älkää äänestäkö tuollaisia rahan tuhlaajia!
Heitä on ehdolla useita!!! - Anonyymi
Aivan kauheata.
Miten vastuuttomia ja osaamattomien ja ilkeitä on ihmiset kaavoituksessa.
Tykäävätkö he, kun joku kärsii ja ehkä kuolee sen takia, että tiet saadaan muutamalle ihmiselle riittävän leveäksi.
Voin kuvitella, että levennystä haluaa kaupungin johtajat ja hallituksen ja valtuuston poliitikot.
Onhan se nöyryyttävää ajaa kapeata tietä.
Kyllä sen takia kannattaa rahaa leventämiseen laittaa. - Anonyymi
Ehdotan erillisen katuveron perimistä ihmisiltä.
100 €/kk/asukas. - Anonyymi
Onha tuo mielenkiintoista näin vaalien aikaan.
Miksi laittaa rahaa sellaiseen, mikä ei sitä tarvii?
Vai onko vaan pakko kuluttaa budjettiin varatut rahat?
Jännä jos 80 vuotta toiminut ja nyt pitää "korjata".
Eihän toimivaa kannatta korjata. - Anonyymi
Kerrankos sitä kaavoitus omia päättää.
Joku vuosi taaksepäin eivät antaneet rakennuslupia Tikkalan alueelle, kun mahdolliset koulukyydit tulisi liian kalliiksi.
Joten eihän tuo nyt mitenkään ihme ole. - Anonyymi
Tämä on ihan samanlainen kuin hulevesi maksu vaikka ei ole edes sadevesi viemäreitä.
Ihmiset iloisesti hyväksyvät ja maksavat.
Rahat siirtyy yrityksille ja aina voidaan uusia maksuja tehdä. - Anonyymi
Paljonko rahaa menee noiden pikkuteiden kunnostukseen?
Eikö kaavoituksella ole oikeita töitä?
Onko isommat tiet ja alueet muka niin hyvässä kunnossa, että niistä otetaan raha pikkutiepahasten turhaan kunnostukseen.
Jyväskylän kaupungin johtajilla taitaa olla järki löysässä, kun tuollaista sallivat.
Rahan tuhlausta.
Mutta eihän johtajat järjellä koskaan ole osanneet ajatellakaan.
Mitä nyt muutam kymmenen miljoonaa sinne tänne.
Tehdään vaikka päättyvä moottoritie, kun kerran rahaa on noi paljon turhaa. - Anonyymi
Ei Jyväskylä ole koskaan rahaa säästänyt.
Velaksi vaan ja ei sen niin väliä mihin rahat laittaa, kunhan budjetoitu raha vaan saadaan hupuloitua, kun muuten budjetoitu raha määrää pienennetään.
Ajatelkaa, jos kaavoituksella leikataan vaikka 100 milj. pois sen takia, että kaikkea rahaa ei saatu kulutettua.
Joten parannetaan kaikki pikkutiet 12 m Leveyteen, jotta raha saadaan johonkin menemään.- Anonyymi
Järkyttävää.
Tietääkö valtuusto?
Kuka on hyväksynyt moisen tuhlailun?
Nimiä!
- Anonyymi
Jyväskylän virkamiehet, eivät taida olla päteviä tai ainakin järkeä on hyvin vähän. AO jäänee alle 40? Kun tuollaisia "hienoja" katuja rakentavat.
Ketähän tuo palvelee?
Ympäristö päästöt moninkertaiset.
Ylläpito kustannukset esim. Leventyneen aurauksen ja hiekoituksen sekä hiekan poisto osalta asvaltilta on 50 kertaiset kuin nyt.
Nythän ei tarvii hiekkaa poistaa ja hiekoituksen tarve on aika pieni (sora pinta kun on).
Mutta turhaa rahaa on paljon kaupunginjohtajan taskussa, niin ei kun leventämään ja asvaltoimaan muutaman kymmenen metrin tiepätkät.- Anonyymi
Taas on hyvä veli verkosto asialla.
Kaupunginjohtaja tuhlaa veronmaksajien rahat, kun jonkun hyväveljen Mersu tai Bemari pölyyntyy, kun on hiekkatie.
Normaalia kaavoitukselle.
Tuhlaavat rahaa ja nuolevat pe......tä, jotta ei vain autot likaannu.
Levennetään ja asfaltoidaan pienet tiet.
Miljoonakustannuksista viis.
NÄIN TOIMII KAUPUNGIN ELIITTI.
- Anonyymi
Tottakai.
Tyhmät työläiset ajelkoon hiekkatiellä.
Meille paremmille ihmisille kaupungin kaavoitus ja kaupungin johtajat rakentaa TEIDÄN rahoilla asvalttitiet.- Anonyymi
Alkoi teiden kevennys.
Onneksi sain sovittua kaavoituksen kanssa, että minun tontista menee puolimetriä, joka ollut ojana muutenkin.
Onneksi saatiin siirrettyä naapurin puolelle.
Siltä menee 2,5 metriä koko tontin matkalta sen sähköliittymä vaihtuu.
Meille ei tulläe onneksi kustannuksia ja kaupunki vielä maksaa tuosta aitapensaiden ojasta Kaibuusta.
Hyvä juttu saadaan rahaa lähes 700 €.
- Anonyymi
Kyllähän eräs jyväskylän kaupungin johtaja kerran lupas laittaa tiet kuntoon mutta eipä ole näkynyt teissä. Siitäkin on jo varmaan 8 vuotta.
- Anonyymi
No nyt päässyt kaavoitukseen toteuttamaan itseään.
- Anonyymi
Kaupunkisuunnittelu lienee hiekkalaatikoilla viihtyvien nuorten homma .
- Anonyymi
Kaupunki suunnittelun tehtävä on haitata yksityisautoilua keskustassa ja tuhlata mahdollisimman paljon rahaa kohteisiin, joilla ei ole mitään merkitystä eivätkä tuota.
Tämä siitä syystä, että oikeita työtehtäviä ei ole ja paikkoja, mihin rahaa käyttää.
Budjetti on saatava tuhlattua ja ylitettyä, jotta seuraavana vuonna saadaan lisää rahaa.
Mihinkä käyttää rahaa, kun tarvetta ei ole?
No keksitään isontaa teitä, joita ei tarvita ja lisätään ylläpito kustannuksia kuten auraus, hiekoitus ja hiekanpoisto, vaikka tarvetta ei ole.
- Anonyymi
Hienoa kaavoitus hienoa.
Käyttäkää nuokin rahat vaikka lisäämään laukalle menevää liikennettä.
Tai palokkaan.
Voisitte myös kehittää raideliikenne palveluita teollisuusalueelle. - Anonyymi
Älkää kaavoitusta syyttäkö.
Kaupungin eliitti niitä teitä haluaa levennettynä ja asvaltoituna, ettei Mersu pölyynny.
Kaavoituksesta voi tulla kenkää jos ei tee kuten ELIITTI haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529