Mikä on, kun pimeällä katsoessani valot esim. auton valot, neonvalot ns. räjähtää silmissäni, syntyy kehä valojen ympärille..... Tämä vain toisessa silmässä.
Kirkkaat valot "räjähtää"
8
3974
Vastaukset
- silmälääkäri
kyseessä voi olla korjaamaton taittovirhe tai vääränvahvuiset silmälasit. Toinen vaihtoehto voi olla kohonnut silmänpaine (esim. ahdaskulmaglaukooma), jossa voi käydä niin, että näkyy sateenkaarivärejä valojen ympärillä. Tähän voi liittyä myös kipua, pahoinvointia, oksentelua tms. Koska kohonnut silmänpaine voi vaurioittaa näköhermoa ja pahimmillaan jopa sokeuttaa silmän, suosittelen silmälääkärissä käyntiä.
- ihmeissään...
olen käynyt silmälääkärissä, ja taas uusi lähete vetämässä ks:n silmälääkärille.Silmälääkärikin oli ihmeissään, että mitä tää on.......
Laseja minulla ei ole, ja näön tarkkuus on ok.
Voiko olla MS-tautia??? Migreenin jälkiseurauksena saatu aivoinfarkti tms?? - silmälääkäri
ihmeissään... kirjoitti:
olen käynyt silmälääkärissä, ja taas uusi lähete vetämässä ks:n silmälääkärille.Silmälääkärikin oli ihmeissään, että mitä tää on.......
Laseja minulla ei ole, ja näön tarkkuus on ok.
Voiko olla MS-tautia??? Migreenin jälkiseurauksena saatu aivoinfarkti tms??Oireesi eivät viittaa MS-tautiin tai migreeniin. Kyllä noilla oireilla lähtisin etsimään syytä itse silmästä tai sen optisista ominaisuuksista.
- Jammy
Tässä samassa keskusteluyhteydessä oli aikaisemmin keskustelua valojen näkemisestä. Ongelmien syynä pidettiin paljolti hajataittoa joko tavallista tai sairaudesta johtuvaa. Muitakin syitä voi olla. Ohessa on esimerkki siitä miten keratokonus-potilas voi nähdä valon.
http://www.kcsupport.org/Keratoconusvison.html- utelias.
Selvennätkö, mitä on kerakotonus?
Miten se voidaan hoitaa?? - ihmeissään...
muita oireita on mm. valot ns. räjähtää, tulee kehiä/viiksiä valojen ympärille, sumeutta, epätarkkuutta näössä, silmät väsyy lukiessa....
Viime keväänä alkoi, kävin silmälääkärillä,ei tiennyt oikein, mikä tää homma on, antoi kostutustippoja - asia meni vähän ohi - kun taas nyt silmäoireet pahentuneet....
-tarvitsen työssäni hyvää näköä, paljon erilaisten, eriväristen valojen tulkintaa....ja olen mies 40
Keratokonus???Miten hoidetaan? - Mahdollisuudet
ihmeissään... kirjoitti:
muita oireita on mm. valot ns. räjähtää, tulee kehiä/viiksiä valojen ympärille, sumeutta, epätarkkuutta näössä, silmät väsyy lukiessa....
Viime keväänä alkoi, kävin silmälääkärillä,ei tiennyt oikein, mikä tää homma on, antoi kostutustippoja - asia meni vähän ohi - kun taas nyt silmäoireet pahentuneet....
-tarvitsen työssäni hyvää näköä, paljon erilaisten, eriväristen valojen tulkintaa....ja olen mies 40
Keratokonus???Miten hoidetaan?Keratokonus eli sarveiskalvon kartiopullistuma voi aiheuttaa likinäköä mutta enemmänkin hajataittoa. Kuvaillut valoilmiöt voivat olla tavanomaista hajataittoa tai poikkeustapauksessa keratokonukseen tai johonkin muuhun harvinaiseen sairauteen liittyvää.
Kuvatut oireet voivat myös johtua allergiasta, jota hoidetaan silmätipoilla.
- häikäisee
Mulla tuota aiheuttaa hajataitto eli oli lisääntyny sitten viimesilmälääkärissäkäynnin jonkin verran...
Toisekseen mulla todettiin aikamoisen kuivat silmät (eli huono kyyneleritys) joten sekin vaikuttaa toki asiaan. Esim. piilarit päässä en voi ajaa edes, varsinkaan pimeällä sillä kuivuus tuottaa ongelmaa tuon hajataiton lisäksi.
Kolmas eli ehkä aika oleellinenkin tekijä häikästymiseen mun tapauksessa on kaihijuoste toisessa silmässä.
Olen kolmekymppinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829