Ford 5ooo 4.2

Anonyymi

Teetin kansiremontin ja venttiilejä meni uusiksi muutama, nyt kansi paikoillaan ja kaikki Ok, nyt täytyisi säätää venttiilien välykset mutta miten sen teen välykset tiedossa ohjeita monen moisia kertokaapa yksinkertainen tapa miten se tapahtuu oikealla tavalla sytytys järjestys on 1 3 4 2. Kiitos etukäteen. T.Ari

2

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teeppä näin, koneen oltava jäähtyneenä. Tässä Foodissa ei ole käynnistys veiviä joten hommaa apumies.
      Nosta toinen takapyörä ylös ja 6 vaihde päälle. Laita sormet ykkös ja nelos sylinterien pakoventtiilien painajan päälle.  Pyöritä taka pyörää niin että  tunnet jommankumman käden venttiilin painajan liikkuvan. Pyöritä pyörästä niin paljon että jommankumman kyseinen sylinterin pakoventtiili sulkeutuu ja imuventtiili hiukan liikahtaa.
      Jos ykkössylinterin venttiilit oli kyseessä, niin silloin nelossylinterin molemmat venttiilit on säädettävissä. Jos nelossylinterin venttiilit oli liikkeessä, niin silloin ykkössylinterin venttiilit on säädettävissä.  
      Kakkos ja kolmos sylinterien venttiilit säädetään täsmälleen samalla tavalla. Näin säädettäessä ei sytytys järjestyksellä ole väliä, koska  ykkönen ja nelonen on parit, samoin kakkone ja kolmonen.

• Anonyymi

Ensimmäinen vastaaja.
      En huomannut tuota juttua kirjoittaessa sitä, mistä löysit sopivan paksuisen kannentiivisteen? Ongelmana on saada sopivaa paksuutta. Alkuperäinen on n 0,9 mm paksu, tuli renkaiden kohdasta tietysti paksumpi. IKH lta löytyi muistaakseni 1,4 mm paksu, jonka ostin. Tämä pudotti puristussuhdetta niin paljon että jo nollan lämpötilassa pitää käynnistyessä hehkuttaa.
      Jälkeenpäin sain kuulla, että petrooli  5 tonnisen tiiviste olisi sopiva. IKH on tuonut aikanaan tätä tiiviste vaikka tietääkseni Suomeen ei ole tuotu yhtään 5t traktoria??? Omituinen juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe