Oletko mitään uutuuksia maistellut vaihteluksi ?

Anonyymi

Hatsapuria, rostista, kaurajäätelöä tms ? Mikä ihastutti ? Mikä vihastutti ?
Suositelkaa jotain kivaa uudempaa markkinoille tullutta välipalaa tai jälkkäriä !
nm. "Mansikoita odotellessa".

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rostiksia ostan aina silloin tällöin, tosin ei nyt mikään uutuus enää ole. Myös kaurajäätelöä olen joskus kokeillut, ihan kelvollista sekin.

    • Anonyymi

      Luotan perinteiseen kaurapuuroon.

    • Anonyymi

      Tottahan kävin Haapasalon Villelta Hatsapuria ostamassa. Tosi hyvää vaan ei sitä koko lättyä kerralla saanut syödyksi. Seuraavana päivänä ihan yhtä hyvää. Jos pitäisi syödä vaikka kerran viikossa niin jo alkaisi kyllästyä.
      Espanjalaisia mansikoita ostin halvalla, ne ei maistuneet miltään, onneksi vain yhden rasian.
      Kinuskijätskejä olen muutaman ostanut, Cittarissa ja Prismassa on hyviä mutta Lidlin on keinotekoisemman makuisia ja valtavan makeita. Mutta kaikki käy, yksittäiset ja paketit. On nytkin Ingmannin kinuskisuklaakermajäätelölitra. Tuossa muuten olisi amerikkalaisella ääntämistä.

    • Anonyymi

      Hapansilakka on edelleen mielessä,jos laivalle joskus pääsee hakemaan.

      • Anonyymi

        Hapansilakka on varsinainen juhlaruoka, sillä saa vieraatkin liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hapansilakka on varsinainen juhlaruoka, sillä saa vieraatkin liikkeelle.

        Pääministerin esimerkkiä noudattaen olen pitäytynyt ainoastaan aamiaismuroissa.


    • Anonyymi

      Olen semi-laiska kokeilemaan uutuuksia.
      "Härkäpapumuruja" ostin kerran kokeeksi, olikohan sen nimi "Beanit".
      Ei hassumpaa, se käy monenlaiseen ruuanlaittoon ja siitä voi tehdä vaikka "makaronilaatikkoa". Ehkä soijarakeet ajaisivat saman asian "makaronilaatikossa" ?
      En ole kokeillut soijarakeita, vaikka aikomus on ollut vakaa jo pari vuotta....

      Lidlistä ostin kerran hatsapureja, ne olivat ehkä kaukana alkuperäisestä versiosta ?
      En osta enää, vaikka oli ihan syötävää, mutta ei sytyttänyt
      niinkuin ei syömäni rostiskaan. Karjalanpiirakka munavoilla on paljon parempi.

      Kaikkea kannatta kerran maistaa, joskus voi löytää kivoja uusia makuelämyksiä.

      • Anonyymi

        Kaikkea kannatta kokeilla.
        Paitsi pomon vaimoa ja demarien huumorintajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea kannatta kokeilla.
        Paitsi pomon vaimoa ja demarien huumorintajua.

        Persu on vapaamielinen. Se kokeilee vaimon lisäksi muitakin ja on kahden lapsiperheen loukussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu on vapaamielinen. Se kokeilee vaimon lisäksi muitakin ja on kahden lapsiperheen loukussa.

        Se huumorintaju näyttää pitävän paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu on vapaamielinen. Se kokeilee vaimon lisäksi muitakin ja on kahden lapsiperheen loukussa.

        Huumormiehiä, kaljuuntuva keski-ikäinen tuplaperheenisä ehtii leikkiä
        vielä aatuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu on vapaamielinen. Se kokeilee vaimon lisäksi muitakin ja on kahden lapsiperheen loukussa.

        Arvasin että eihän tämä voi jättää persuja väliin :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumormiehiä, kaljuuntuva keski-ikäinen tuplaperheenisä ehtii leikkiä
        vielä aatuakin.

        Jos sinä käyttäisit tähänkin kommentointiisi kuluvan energian vaimosi syrjähyppyjen tarkkailuun, niin saisit parisuhteesikin toimimaan normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin että eihän tämä voi jättää persuja väliin :DDD

        Mistähän pitäisi kirjoittaa että ei tämä pakkomielteensä vallassa oleva syöksyisi persuineen sekaan.


    • Hyvä että on muutakin kuin politiikkaa.
      Tein Hatsapuria.
      Kyllä sitä kerran söi, ihan ok. Mutta liian rasvaista ja raskasta ruokaa syödä usein.
      Mitä tuo rostis on, en ole kuullutkaan?
      Jäätelön syön ihan vanhanaikaisesti. Tuuttia tai jotain mieleistä makua.

    • Anonyymi

      Sain kiljuvaan iltanälkään hyvän avun riisikakuista. Niitä on monen hintaista joka marketin hyllyllä.
      Laitan reilusti parin kakun päälle Beceliä, 38% rasvapitoisuudella.
      Alkuun ne maistuivat muovilevyiltä, mutta hokasit, ettei ne lisää painoa. Aamulla punnitsen, mitä herkkuja on parempi välttää päivän aikana.

      • Anonyymi

        Hedelmät on pelkkää sokeria. Olen yrittänyt niitten sijaan marjoja syödä.
        En vain tahdo saada marjoja alas,
        ne kaikki ovat minun suulleni liian happamia. Olen yrittänyt löytää marjoille vähäkalorista "seuralaista" mihin sekoittaisin niitä ja joka veisi happamuuden makua.
        Nyt taisin löytää. Se on Yosa Oat Snack. Kauravälipala. Fazer. 400 gramman purkki.
        Se on koostumukseltaan etäisesti jogurttia muistuttava. Vähän vaniljanmakuinen.
        Ehkä kanelikin maistuu siinä. Maidoton. Soijaton.
        Aika kivan makuinen myös sellaisenaan.

        Nyt olisi etsinnässä näpsäkäyttöinen "sekoittaja", jolla voisin siitä tehdä marjoista ja Yosa Oat Snack'stä (ja muustakin) smoothien tapaisen välipalan.
        Sauvasekoitin ei riko marjoja tarpeeksi.

        Yhteishyvässä oli yksi kapine, jota harkitsin, litran tilavuus olisi aika sopiva,
        mutta pahus, olin heittänyt lehden pois ja kun googlasin laitteita, niitä tulee "tuhat"
        eikä ole yhtään tietoa niistä kuinka tehokkaita ne ovat ja kuinka helppokäyttöisiä
        ja helpostipestäviä.
        Oisko ehdotuksia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hedelmät on pelkkää sokeria. Olen yrittänyt niitten sijaan marjoja syödä.
        En vain tahdo saada marjoja alas,
        ne kaikki ovat minun suulleni liian happamia. Olen yrittänyt löytää marjoille vähäkalorista "seuralaista" mihin sekoittaisin niitä ja joka veisi happamuuden makua.
        Nyt taisin löytää. Se on Yosa Oat Snack. Kauravälipala. Fazer. 400 gramman purkki.
        Se on koostumukseltaan etäisesti jogurttia muistuttava. Vähän vaniljanmakuinen.
        Ehkä kanelikin maistuu siinä. Maidoton. Soijaton.
        Aika kivan makuinen myös sellaisenaan.

        Nyt olisi etsinnässä näpsäkäyttöinen "sekoittaja", jolla voisin siitä tehdä marjoista ja Yosa Oat Snack'stä (ja muustakin) smoothien tapaisen välipalan.
        Sauvasekoitin ei riko marjoja tarpeeksi.

        Yhteishyvässä oli yksi kapine, jota harkitsin, litran tilavuus olisi aika sopiva,
        mutta pahus, olin heittänyt lehden pois ja kun googlasin laitteita, niitä tulee "tuhat"
        eikä ole yhtään tietoa niistä kuinka tehokkaita ne ovat ja kuinka helppokäyttöisiä
        ja helpostipestäviä.
        Oisko ehdotuksia ?

        Meen ohi aloituksen, mutta täällä sama ongelma, hapanta ei saa syödyksi. Ei löydä mitään millä taittaisi tuoreitten marjojen hapanta makua eikä halua syödä kiloa sokeria. Epäilen onko marjoissa ja vihanneksissa yhtään C-vitamiinia ja muutakaan jäljellä, kun ne on keitetty. Mistäköhän se johtuu, että jollekin makea mandariinikin on hapan ? Pitää kokeilla raejuustovinkkiä. Kaverini syö vaikka sitruunaa. Ruusunmarjoissa olisi valtavasti C-vitamiinia, mutta en ole löytänyt niitä kaupoista pakastettuna, enkä tiedä ovatko nekin happamia. Kerran ostin tyrnimehua ja irvistelin pikkulusikallisesta tunnin silmät vettä valuen. Niin makeita mansikoitakaan ei ole olemassa, että voisin niitä syödä herkkuna. Mustikka menee joten kuten. Mustikassa on paljon kaikkea ihmisen terveydelle hyvää.
        Ne ovatkin vaihtoehto, jos ei muita marjoja saa syödyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hedelmät on pelkkää sokeria. Olen yrittänyt niitten sijaan marjoja syödä.
        En vain tahdo saada marjoja alas,
        ne kaikki ovat minun suulleni liian happamia. Olen yrittänyt löytää marjoille vähäkalorista "seuralaista" mihin sekoittaisin niitä ja joka veisi happamuuden makua.
        Nyt taisin löytää. Se on Yosa Oat Snack. Kauravälipala. Fazer. 400 gramman purkki.
        Se on koostumukseltaan etäisesti jogurttia muistuttava. Vähän vaniljanmakuinen.
        Ehkä kanelikin maistuu siinä. Maidoton. Soijaton.
        Aika kivan makuinen myös sellaisenaan.

        Nyt olisi etsinnässä näpsäkäyttöinen "sekoittaja", jolla voisin siitä tehdä marjoista ja Yosa Oat Snack'stä (ja muustakin) smoothien tapaisen välipalan.
        Sauvasekoitin ei riko marjoja tarpeeksi.

        Yhteishyvässä oli yksi kapine, jota harkitsin, litran tilavuus olisi aika sopiva,
        mutta pahus, olin heittänyt lehden pois ja kun googlasin laitteita, niitä tulee "tuhat"
        eikä ole yhtään tietoa niistä kuinka tehokkaita ne ovat ja kuinka helppokäyttöisiä
        ja helpostipestäviä.
        Oisko ehdotuksia ?

        Mahtaako olla ihan kakkelbergin marjoja?


    • Anonyymi

      Käytän 70-luvun Moulinexia, joka möyhentää raa´at juurekset, pähkinät, lihankin täysin mössöksi. Pilkon omenat ja möyhennän sillä, soseen keittoaika on paljon lyhyempi kuin jos keittäisi paloista ja sitten muussaisi.
      Näyttää olevan tänä päivänä myynnissä vastaava

      https://store.teknavi.fi/94175/dp8108/moulinex-dp8108-elektroninen-ruoanpilkkoja-55-l-1000-w-musta?gclid=EAIaIQobChMI27yHtZ2L8QIVYAWiAx1-vAzNEAQYASABEgIF9vD_BwE

      Jos oikein terveellisesti haluaa marjansa syödä niin voi laittaa raejuustoa, se loiventaa kirpeyttä tehokkaasti ja lisää proteiiniä annokseen. Itse voi lisätä sokerin jos on tarpeen.

      • Anonyymi

        Kiitos kaikista vinkeistä !


    • Anonyymi

      Vaihdoin kerma/maitojäätelön Pingviini vaniljakaurajäätelöön. Se oli uutuus minulle.
      Kalorit on suunnilleen samat, mutta kaurajäätelössä ei ole epäterveellistä eläinrasvaa,
      eikä se ole maultaan "liian" makeaa niin kuin monet muut jäätelöt.
      En syö usein jäätelöä, mutta joskus kylmä jäätelö kesällä maistuu.

    • Anonyymi

      Rostis on
      SUOMALAINEN MENESTYSRESEPTI 2020 -VOITTAJA
      Karjalaismummolan ruokamuistoista, leivinuunin lämmöstä ja kaipuusta Karjalaan tuunattu moderni makumatka leipomisen ytimeen.
      Riisipuuroa, munaa ja voita rapeassa ruiskuoressa.

      Ihan hyvä maku, mutta oli yllätys, että se olikin hyvin pikkuinen "piirakka".
      Tilasin niitä Alepa Kauppakassista kotiin, kuvasta ei saanut kuvaa koosta.
      Yhdestä piirakasta sai kaksi "haukkapalaa".
      Lämmitin mikrossa ja laitoin voita päälle (lautasella).
      Aamukahvin kanssa maistui hyvin.

    • Anonyymi

      S-ryhmän saavutus koko rostis eikä todellakaan mikään varsinainen herkku, kuori ja sisällä riisipuuroa, ei kiitos, toista kertaa ei tarvitse maistaa ja kohtahan se taas alkaa moinen ohjelma telkkarista joka nykyään toimii S-ryhmän äänitorvena, maksettuna sellaisen tietenkin.

      • Anonyymi

        S-ryhmän saavutus ? Minä ostin rostiksen Lidlistä.


      • Anonyymi

        Mikä ohjelma se on ? Onko kiinnostava ?
        Kaikki ohjelmat on jonkun tuottamia ja jonkun maksamia ja joillakin on erillinen maksu
        katsojille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-ryhmän saavutus ? Minä ostin rostiksen Lidlistä.

        Ohjelma oli S-ryhmän tekele ja alkaa kohta uusin jakosoin että sen kun katsot minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjelma oli S-ryhmän tekele ja alkaa kohta uusin jakosoin että sen kun katsot minä en.

        Mikä niin vihattava ohjelma on ? S-ryhmä takia ?


    • Anonyymi

      Kuusenkärkistä tehtyä likööriä,maku vaan parani,mitä enemmän maisteli.

      • Anonyymi

        Ja yskä lähti :))) Maistuiko yskänlääkkeelle ? En ole maistanut kuusenkärkkiä,
        mutta niitä tarjoillan jossain muodossa "fine dine"-ravintoloissa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe