Miksi Toyotan bensan kulutus hybridinä on 4,5 l/100 km , mutta ilman hybridiä 9 l/100 km?

Anonyymi

Miksi sen Toyotan 1,8 litran Atkinson moottorin bensan kulutus ilman hybridijärjestelmää on 9 l /100 km, mutta lisättynä hybridijärjestelmällä vain 4,5 l/100 km?

Mietipä tuota!

15

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me nyt kolmistaan mietimme tuota kovasti ja tulimme siihen tulokseen, että puolet matkasta, siis PUOLET MATKASTA AJETAAN SÄHKÖLLÄ. Eihän se muuten onnistu.

      Tesveisin kolmikko, Skodahönö, Skodatero ja Skodan omapoika.

    • Anonyymi

      Siinäpä vasta kysymys. Kai se joku lataa sen sähkön sinne autoon kun se kulkee puolet matkasta sähköllä.

      • Anonyymi

        Votkins syö 9 litraa 100km aina silloin kun se käy on melkoinen maamoottori.


    • Anonyymi

      Koska hybriditekniikka vähentää polttoaineenkulutusta.
      Sitten tuo Toyotan 1.8l bensamoottori jossa ei ole hybridijärjestelmää, on vanhan tekniikan bensamoottori, jossa ei ole atkinson kiertoa, ei myöskään ole korkeaa puristussuhdetta. Vaan se on sama 2007 vuoden moottori jota myytiin kuitenkin pitkään "uutena" moottorina. Toisaalta tuo 1.8l hybriditekniikalla ja atkinsonilla varustettu moottori ei ole sen uudempi, mitä nyt ehkä pieniä muutoksia on saatettu tehdä vuosien kuluessa hybridijärjestelmään. Mutta mitään merkittäviä muutoksia ei ole ainakaan polttomoottorille tehty. Eli jos haluaa Toyotan täysin nykyajan tekniikalla, niin tämä 1.8l hybridijärjestelmällinenkin on väärä valinta.

      Jos haluaa Toyotan aidosti nykyaikaisella tekniikalla, sitten on valittava Dynamic Force sarjan moottoreista, jotka saapuivat suomeen vasta vuonna 2019 puolivälin jälkeen 1.5 3-sylinterisellä moottorilla joka on Yariksessa. rivi4 moottorit 2.0l , 2.5l jotka löytyvät jo useimmista Toyotan autoista. Jos haluaa Toyotan pelkällä polttomoottorilla niin vaihtoehtona on ainakin halvimman hintanen RAV4 2.0l, Yaris 1.5l 125hv.
      Näiden nykyaikaisimpien moottoreiden tyyppikoodit.
      1.5l 3 sylinterinen. M15A-FKS ilman hybridiä, hybridinä M15A-FXE.
      2.0l rivi4. M20A-FKS ilman hybridiä, hybridillä M20A-FXS.
      2.5L rivi4. A52A-FXS hybridinä, ilman hybridiä ei kuitenkaan taideta myydä suomessa: A52A-FKS.
      3.5l V6 2GR-FKS moottoria ei myydä suomessa.

      Toyotan käytetyistä autoista ei uusi, eikä aivan kivikautinenkaan tekniikka. Silti kuitenkin uudemmalla tekniikalla, Ilman hybridiä kuin muut vastaavien vuosimallien Toyotan autot, on 2014-2018 valmistettu Yaris 1.5l 111-112hv 2NR-FKE.

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa ja Toyotavaarit ei ymmärrä tuosta mitään.


    • Anonyymi

      Mielestäni esim . Rav4 kulutus alle 5 litraa kaupunki on sen koikoisella aika v ähän.

      Jos se olis vaakeni olis kulutus ilma hybriidiä 12 litraa.

      • Anonyymi

        Hauskaa kun tehdään iso SUV ja sen kulutus on parhaimmillaan kaupungissa, hienoista ristiriitaa asiassa, hihiii! No kaupunkiinhan nuo Toyotan on ainoastaan suuniteltu, nelivetokin jää seisomaan paikoilleen jos yksikin rengas menettää pitonsa, eli oikeasti auto on yksivetoinen.
        Tuo kova vihollisen dissaaminen ja liioittelu kertoo sen hyvin kuinka tuo Toyotan ongelmallinen juttu meni kovasti uskovan ihon alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa kun tehdään iso SUV ja sen kulutus on parhaimmillaan kaupungissa, hienoista ristiriitaa asiassa, hihiii! No kaupunkiinhan nuo Toyotan on ainoastaan suuniteltu, nelivetokin jää seisomaan paikoilleen jos yksikin rengas menettää pitonsa, eli oikeasti auto on yksivetoinen.
        Tuo kova vihollisen dissaaminen ja liioittelu kertoo sen hyvin kuinka tuo Toyotan ongelmallinen juttu meni kovasti uskovan ihon alle.

        Yhtälailla kulutus on parhaimmilaan myös maastossa.

        Corollamies


    • Anonyymi

      Kerrotaan aloittajalle:

      Polttomoottorin ominaiskuluus (eli kulutus tuotettua kilowattituntia kohti) on sitä pienempi, mitä raskaammin polttomoottoria kuormitetaan. Esim. tyhjäkäynnillä käydessään moottori kuluttaa polttoainetta, mutta ei tuota yhtään liikkumisvoimaa, eli kaikki kulutettu polttoaine kuluu pelkästään moottorin pyöritttämiseen.

      Hybridissä tuota käynnissäoloaikaa pyritään lyhentämään, jolloin tietenkin käydessään moottoria kuormitetaan reilusti, jolloin sen kulutus on suuri (mutta ominaiskulutus on pieni). Koska energiaa on varastoituna akkuun, kevyen kuormituksen ajotilanteet voidaan hoitaa sähköllä ja pysäyttää polttomoottori kokonaan, jolloin sen pyörittämiseen ei hukkaudu turhaa energiaa.

      Tuon luettuaan aloittajakin ymmärtää, miksi hybridin moottori kuluttaa kaupunkiajossa käydessään enemmän polttoainetta. Maantiellä moottorin kuormitus pysyy riittävän suurena ilman käynnin katkomistakin ja kuormituksen suurena pitämiseen riittää "aavikkovälitykset".

      Corollamies

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä sinä selität? Toyotan hybridi kuluttaa nykyään sekä kaupungissa että maantiellä noin 4,5 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä selität? Toyotan hybridi kuluttaa nykyään sekä kaupungissa että maantiellä noin 4,5 l/100 km.

        Niin kuluttaa - olet oikeassa. Aloittaja vaan ihmettelee, että jos hybridi kaupungissa menee neljällä ja puolella litralla 100 km mutta moottori käy vain puolet matkasta niin moottorin täytyy olla surkea 9 l/100km kuluttava laitos, mutta eihän asia tietenkään niin ole.

        Corollamies


    • Anonyymi

      "Miksi Toyotan bensan kulutus hybridinä on 4,5 l/100 km , mutta ilman hybridiä 9 l/100 km?"

      Otsikon logiikka menee myös aloittajalla pieleen. Autoon ei nimittäin lisätä mitään "hybridiä" vaan hybridi tarkoittaa yhdistelmää tai risteytystä. Kun auton liikuttamiseeen yhdistetään esim. polttomoottori ja sähkömoottori sekä energiavarastoiksi bensatankiki ja akku saadaan hybridiajoneuvo.

      Corollamies

      • Anonyymi

        On sulla selitykset. Yrität olla vielä joku Corollamies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla selitykset. Yrität olla vielä joku Corollamies.

        Jep - ja selitykset kannattaa lukea ajatuksella ennen kommentointia. Tietenkin hybridin pieneen kaupunkikulutukseen oleellisesti kuuluu myös se, että hidastuksissa (ja alamäissä) auton liike- ja potentiaalienergiaa talletetaan akkuun myöhempää käyttöa varten sen sijaan että niillä lämmitettäisiin jarrulevyjä.

        Corollamies


    • Anonyymi
      UUSI

      Tuo aloitus tuo totuuden esiin erittäin hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huh! Kohujulkkis Sofia Belorf rajussa somerumbassa: "Pelleviihdettä" "White trash meininkiä"...

      Huh huh! Nyt käy tunteet kuumina - jopa hellelukemissa! https://www.suomi24.fi/viihde/huh-kohujulkkis-sofia-bel-rf-rajussa-somerumbassa-pelleviihdett
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      5878
    2. Marokkolainen käärme on hipihiljaa

      Onko kehdannut näyttää naamaansa viimeisen huutoriidan jälkeen missään ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      2001
    3. Sofian ohjelma katsotuin Discoverylla :)

      Hyvä Sofia! Ja jatkoa ilmeisesti pukkaa, koska sarja niin suosittu, Saas nähdä onko Stefan enää mukana seuraavalla kaudella 😂
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      1645
    4. Sinulle, joka koet että olen loukannut sinua

      Haluaisin, että tiedät. Olet mielestäni yleisesti ajatellen kaunis ja hyvä ihminen. Luultavasti syy siihen, etten pysty ajattelemaan sinusta sen enemp
      Tunteet
      72
      1253
    5. Joku päivä me vielä jutellaan

      Rauhoitu <3
      Tunteet
      39
      1136
    Aihe