Miksi sen Toyotan 1,8 litran Atkinson moottorin bensan kulutus ilman hybridijärjestelmää on 9 l /100 km, mutta lisättynä hybridijärjestelmällä vain 4,5 l/100 km?
Mietipä tuota!
Miksi Toyotan bensan kulutus hybridinä on 4,5 l/100 km , mutta ilman hybridiä 9 l/100 km?
30
412
Vastaukset
- Anonyymi
Me nyt kolmistaan mietimme tuota kovasti ja tulimme siihen tulokseen, että puolet matkasta, siis PUOLET MATKASTA AJETAAN SÄHKÖLLÄ. Eihän se muuten onnistu.
Tesveisin kolmikko, Skodahönö, Skodatero ja Skodan omapoika. - Anonyymi
Siinäpä vasta kysymys. Kai se joku lataa sen sähkön sinne autoon kun se kulkee puolet matkasta sähköllä.
- Anonyymi
Votkins syö 9 litraa 100km aina silloin kun se käy on melkoinen maamoottori.
- Anonyymi
Koska hybriditekniikka vähentää polttoaineenkulutusta.
Sitten tuo Toyotan 1.8l bensamoottori jossa ei ole hybridijärjestelmää, on vanhan tekniikan bensamoottori, jossa ei ole atkinson kiertoa, ei myöskään ole korkeaa puristussuhdetta. Vaan se on sama 2007 vuoden moottori jota myytiin kuitenkin pitkään "uutena" moottorina. Toisaalta tuo 1.8l hybriditekniikalla ja atkinsonilla varustettu moottori ei ole sen uudempi, mitä nyt ehkä pieniä muutoksia on saatettu tehdä vuosien kuluessa hybridijärjestelmään. Mutta mitään merkittäviä muutoksia ei ole ainakaan polttomoottorille tehty. Eli jos haluaa Toyotan täysin nykyajan tekniikalla, niin tämä 1.8l hybridijärjestelmällinenkin on väärä valinta.
Jos haluaa Toyotan aidosti nykyaikaisella tekniikalla, sitten on valittava Dynamic Force sarjan moottoreista, jotka saapuivat suomeen vasta vuonna 2019 puolivälin jälkeen 1.5 3-sylinterisellä moottorilla joka on Yariksessa. rivi4 moottorit 2.0l , 2.5l jotka löytyvät jo useimmista Toyotan autoista. Jos haluaa Toyotan pelkällä polttomoottorilla niin vaihtoehtona on ainakin halvimman hintanen RAV4 2.0l, Yaris 1.5l 125hv.
Näiden nykyaikaisimpien moottoreiden tyyppikoodit.
1.5l 3 sylinterinen. M15A-FKS ilman hybridiä, hybridinä M15A-FXE.
2.0l rivi4. M20A-FKS ilman hybridiä, hybridillä M20A-FXS.
2.5L rivi4. A52A-FXS hybridinä, ilman hybridiä ei kuitenkaan taideta myydä suomessa: A52A-FKS.
3.5l V6 2GR-FKS moottoria ei myydä suomessa.
Toyotan käytetyistä autoista ei uusi, eikä aivan kivikautinenkaan tekniikka. Silti kuitenkin uudemmalla tekniikalla, Ilman hybridiä kuin muut vastaavien vuosimallien Toyotan autot, on 2014-2018 valmistettu Yaris 1.5l 111-112hv 2NR-FKE.- Anonyymi
Ketä kiinnostaa ja Toyotavaarit ei ymmärrä tuosta mitään.
- Anonyymi
Mielestäni esim . Rav4 kulutus alle 5 litraa kaupunki on sen koikoisella aika v ähän.
Jos se olis vaakeni olis kulutus ilma hybriidiä 12 litraa.- Anonyymi
Hauskaa kun tehdään iso SUV ja sen kulutus on parhaimmillaan kaupungissa, hienoista ristiriitaa asiassa, hihiii! No kaupunkiinhan nuo Toyotan on ainoastaan suuniteltu, nelivetokin jää seisomaan paikoilleen jos yksikin rengas menettää pitonsa, eli oikeasti auto on yksivetoinen.
Tuo kova vihollisen dissaaminen ja liioittelu kertoo sen hyvin kuinka tuo Toyotan ongelmallinen juttu meni kovasti uskovan ihon alle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa kun tehdään iso SUV ja sen kulutus on parhaimmillaan kaupungissa, hienoista ristiriitaa asiassa, hihiii! No kaupunkiinhan nuo Toyotan on ainoastaan suuniteltu, nelivetokin jää seisomaan paikoilleen jos yksikin rengas menettää pitonsa, eli oikeasti auto on yksivetoinen.
Tuo kova vihollisen dissaaminen ja liioittelu kertoo sen hyvin kuinka tuo Toyotan ongelmallinen juttu meni kovasti uskovan ihon alle.Yhtälailla kulutus on parhaimmilaan myös maastossa.
Corollamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtälailla kulutus on parhaimmilaan myös maastossa.
CorollamiesRavi maastossa, hihii! Melkoisen vitsin rykäisit. Eihän sen "neliveto" ole kuin mainoslause, sillä jos yksikin rengas luistaa, niin Ravi jää siihen paikkaan kun kaikki voima purkautuu sen yhden luistavan renkaan kautta ja muut ovat paikoillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ravi maastossa, hihii! Melkoisen vitsin rykäisit. Eihän sen "neliveto" ole kuin mainoslause, sillä jos yksikin rengas luistaa, niin Ravi jää siihen paikkaan kun kaikki voima purkautuu sen yhden luistavan renkaan kautta ja muut ovat paikoillaan.
Menee logiikkasi aivan pieleen. Tuollainen voiman purkautuminen yhden renkaan kautta ei onnistu sillä autossa on oma moottori sekä etu- että taka-akselilla. Ilman lukkojakin (tai jarruja) voima purkautuisi siis vähintään kahden renkaan kautta
Corollamies - Anonyymi
Ja hybridinä 11,9
- Anonyymi
Kerrotaan aloittajalle:
Polttomoottorin ominaiskuluus (eli kulutus tuotettua kilowattituntia kohti) on sitä pienempi, mitä raskaammin polttomoottoria kuormitetaan. Esim. tyhjäkäynnillä käydessään moottori kuluttaa polttoainetta, mutta ei tuota yhtään liikkumisvoimaa, eli kaikki kulutettu polttoaine kuluu pelkästään moottorin pyöritttämiseen.
Hybridissä tuota käynnissäoloaikaa pyritään lyhentämään, jolloin tietenkin käydessään moottoria kuormitetaan reilusti, jolloin sen kulutus on suuri (mutta ominaiskulutus on pieni). Koska energiaa on varastoituna akkuun, kevyen kuormituksen ajotilanteet voidaan hoitaa sähköllä ja pysäyttää polttomoottori kokonaan, jolloin sen pyörittämiseen ei hukkaudu turhaa energiaa.
Tuon luettuaan aloittajakin ymmärtää, miksi hybridin moottori kuluttaa kaupunkiajossa käydessään enemmän polttoainetta. Maantiellä moottorin kuormitus pysyy riittävän suurena ilman käynnin katkomistakin ja kuormituksen suurena pitämiseen riittää "aavikkovälitykset".
Corollamies- Anonyymi
Mitä ihmettä sinä selität? Toyotan hybridi kuluttaa nykyään sekä kaupungissa että maantiellä noin 4,5 l/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä selität? Toyotan hybridi kuluttaa nykyään sekä kaupungissa että maantiellä noin 4,5 l/100 km.
Niin kuluttaa - olet oikeassa. Aloittaja vaan ihmettelee, että jos hybridi kaupungissa menee neljällä ja puolella litralla 100 km mutta moottori käy vain puolet matkasta niin moottorin täytyy olla surkea 9 l/100km kuluttava laitos, mutta eihän asia tietenkään niin ole.
Corollamies
- Anonyymi
"Miksi Toyotan bensan kulutus hybridinä on 4,5 l/100 km , mutta ilman hybridiä 9 l/100 km?"
Otsikon logiikka menee myös aloittajalla pieleen. Autoon ei nimittäin lisätä mitään "hybridiä" vaan hybridi tarkoittaa yhdistelmää tai risteytystä. Kun auton liikuttamiseeen yhdistetään esim. polttomoottori ja sähkömoottori sekä energiavarastoiksi bensatankiki ja akku saadaan hybridiajoneuvo.
Corollamies- Anonyymi
On sulla selitykset. Yrität olla vielä joku Corollamies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla selitykset. Yrität olla vielä joku Corollamies.
Jep - ja selitykset kannattaa lukea ajatuksella ennen kommentointia. Tietenkin hybridin pieneen kaupunkikulutukseen oleellisesti kuuluu myös se, että hidastuksissa (ja alamäissä) auton liike- ja potentiaalienergiaa talletetaan akkuun myöhempää käyttöa varten sen sijaan että niillä lämmitettäisiin jarrulevyjä.
Corollamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep - ja selitykset kannattaa lukea ajatuksella ennen kommentointia. Tietenkin hybridin pieneen kaupunkikulutukseen oleellisesti kuuluu myös se, että hidastuksissa (ja alamäissä) auton liike- ja potentiaalienergiaa talletetaan akkuun myöhempää käyttöa varten sen sijaan että niillä lämmitettäisiin jarrulevyjä.
CorollamiesOletpas sinä yksinkertainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpas sinä yksinkertainen.
Luuletko, että vähemmän yksinkertaistetusta toumintakuvauksesta olisi suomi24:ssä jotain hyötyä?
Corollamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että vähemmän yksinkertaistetusta toumintakuvauksesta olisi suomi24:ssä jotain hyötyä?
CorollamiesToiminta... ei touminta...
- Anonyymi
Lähinnä tuossa otetaan kantaa valheelliseen mainontaan kahdesta asiasta, eli se ei lataa itsestään, vaan bensalla tuotetun vauhdin jarruttamisella ja puolet sähköajoa joka ei toteudu mitenkään käytännössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä tuossa otetaan kantaa valheelliseen mainontaan kahdesta asiasta, eli se ei lataa itsestään, vaan bensalla tuotetun vauhdin jarruttamisella ja puolet sähköajoa joka ei toteudu mitenkään käytännössä.
Ensinnäkin auto nimenomaan lataa ITSE, käyttäen lataamiseen bensiiniä ja bensiinillä alunperin tuotettua liike- tai potentiaalienergiaa, kuskin millään tavalla puuttumatta asiaan. Toisekseen puolet "sähköajoa" voi toteutua erikoisolosuhteissa, jopa 100% sähköajoa voi toteutua sopivalla alamäkivoittoisella reitillä. Sähköajoa on sitä suurempi prosentti, mitä hitaammin liikutaan - jossain ruuhkassa ajettaessa aika paljon. Sähköajoprosentilla nyt sinällään ei ole mitään merkitystä, kun kaikki energia on alunperin bensiinistä lähtöisin - sillä on merkitystä paljonko sitä bensiiniä palaa.
Corollamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin auto nimenomaan lataa ITSE, käyttäen lataamiseen bensiiniä ja bensiinillä alunperin tuotettua liike- tai potentiaalienergiaa, kuskin millään tavalla puuttumatta asiaan. Toisekseen puolet "sähköajoa" voi toteutua erikoisolosuhteissa, jopa 100% sähköajoa voi toteutua sopivalla alamäkivoittoisella reitillä. Sähköajoa on sitä suurempi prosentti, mitä hitaammin liikutaan - jossain ruuhkassa ajettaessa aika paljon. Sähköajoprosentilla nyt sinällään ei ole mitään merkitystä, kun kaikki energia on alunperin bensiinistä lähtöisin - sillä on merkitystä paljonko sitä bensiiniä palaa.
CorollamiesTuo "itselataava hybridi" on siinä mielessä vähän huono termi sillä myös ladattavat hybridit latautuvat ITSE siinä missä itselatautuvakin. Ainoastaan akun lataaminen töpselistä täyteen rajoittaa alkumatkasta itselatautumista.
Corollamies
- Anonyymi
Tuo aloitus tuo totuuden esiin erittäin hyvin.
- Anonyymi
Voi Adolf, et tiedä mitään. Kerro satujasi Fritzille.
- Anonyymi
Sen eron tekee juuri se "itselataaminen" ja sähkö kun siihen lisätään se hybridijärjestelmä.
- Anonyymi
Hybridijärjestelmällä varustetun 2,5 litran moottorin kulutus on 5 l/100 km ja ilman hybridijärjestelmää 10 l/100 km. Selitättekö Skodakeijo ja Volkkariveijo mistä tuo ero tulee.
- Anonyymi
Valheesta se johtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheesta se johtuu.
Niin johtuu. Valehtelevat että tuo ei ole totta.
- Anonyymi
Tekniikan Maailman koeajojen perusteella kuluttavat vieläkin vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726213- 1471724
- 1131518
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46932Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢29860Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97846Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5799Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan226752- 41749