Ubuntu vaan ei toimi!

Anonyymi

HDMI äänet saanut jatkuvasti kytkeä valikosta, HDMI / DisplayPort vaihtoehdon käsin, mutta nyt päivitys hävitti senkin vaihtoehdon bittiavaruuteen.

pulseaudio -k ,ei vaikutusta

PulseAudio Volume Control asennus löytää kyllä hirveen määrän vaihtoehtoja, mutta kaikkien perässä lukee (unplugged)(unavailable) irrotettu, ei käytettävissä.

Pitää varmaan palsta-asiantuntijan tavoin ruveta haukkumaan Windowsia, niin tämä Ubuntu muuttu toimivaksi, ilman päätettä!
Vit.... mi.. pa....!

43

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tuossa ubuntussa sovellusta 'pavucontrol', tai saako sitä tai vastaavaa asetettua?

      Kyseisellä softalla saa valita että mikä/mitkä äänilähteet ovat käytössä, että mitä formaattia ne tukevat.

      Itse olen tuolla kytkenyt Fedorassa pois päältä kaikki muut äänilähteet paitsi SPIDF, että myös tälle määrittänyt että mitä kaikkia kodekkeja dekooderin tukee, eli mm. DTS, DD, AC3, jne...

      • Anonyymi

        Avaus on oikeesti wintrollin tekemä, Koska "perässä lukee (unplugged)(unavailable) i"
        Ubuntu ei edes näytä laitteita jotka ei ole aktiivisia!

        Heh heh... Mokasit! Trölli!


      • Anonyymi

        Ubuntussa on se ruksi "lisäosat" asenuksessa, jolloin kaikki codekit asentuu heti asennuksessa.

        Eikä tarvitse erikseen asennella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaus on oikeesti wintrollin tekemä, Koska "perässä lukee (unplugged)(unavailable) i"
        Ubuntu ei edes näytä laitteita jotka ei ole aktiivisia!

        Heh heh... Mokasit! Trölli!

        Et sitten tiedä siitä Ubuntustakaan yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntussa on se ruksi "lisäosat" asenuksessa, jolloin kaikki codekit asentuu heti asennuksessa.

        Eikä tarvitse erikseen asennella.

        Joo, asentuu ne kodekit toki käyttikseen, joo, asentuu, kyllä, ihan oikesti, MUTTA EI SE KÄYTTIS NIITÄ 5.1 SURROUND DEKOODERIIN LISÄÄ TAI ASENNA!!!!!!!!

        Minulla on 5.1 digitaalinen surround -dekooderi, eli VAHVISTIN, johon tulee SPIDF -valokuitukaapeli tietokoneelta, ja olen käyttöjärjestelmässä (Fedora) asettanut 'pavucontrol' sovelluksella, että:

        1) kaikki muut äänilähteet pois päältä, paitsi SPIDF, koska muuten ääntä tulee myös monitorin kaiuttimista DP ja/tai HDMI -kaapelin kautta. Tietokone, eli käyttis tunkee kaikki äänet nyt vaan kuituun, EIKÄ YHTÄÄN MIHINKÄÄN MUUALLE!!!

        2) SPIDF -osuudessa olen asettanut että mitä kaikkia "KODEKKEJA" minun 5.1 vahvistin tukee, että se sitten tietää tunkea sinne oikeaa digitaalista signaalia.

        Jos ääniraitana on vaikka 7.1 tai 7.2, niin kun 'pavucontrol' on asetettu että tällainen ei ole tuettu, niin sitä ei käytetä, vaan se mixastaan alempaan mahdolliseen, eli 5.1...

        ...jne...

        Helppo homma kun sen vaan osaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tiedä siitä Ubuntustakaan yhtään mitään!

        Aina ensin haukut ja vastauksia ei yhtään. Juuri noin linukshihhulit tekevät. Ei ihme, että foorumi toisensa jälkeen sulkee ovensa linukshihhulien takia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tiedä siitä Ubuntustakaan yhtään mitään!

        "Ubuntu vaan ei toimi!"

        Ja aurinko nousee idästä, vesi on märkää, lintu lentää ja kun virtsaat hankeen, siihen tulee reikä..........

        Niin, maailmasta löytyy paljon totuuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tiedä siitä Ubuntustakaan yhtään mitään!

        Minä tiedän, mutta ne ovat kaikki toimimattomuuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ubuntu vaan ei toimi!"

        Ja aurinko nousee idästä, vesi on märkää, lintu lentää ja kun virtsaat hankeen, siihen tulee reikä..........

        Niin, maailmasta löytyy paljon totuuksia!

        Ei edes ole uutinen, jotta ubuntu ei toimi. Sehän on vain toteamus, joka on ollut koko sen tubuttimen olemassaolon ajan olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ensin haukut ja vastauksia ei yhtään. Juuri noin linukshihhulit tekevät. Ei ihme, että foorumi toisensa jälkeen sulkee ovensa linukshihhulien takia!

        Kuuluu linuks-harrastukseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluu linuks-harrastukseen!

        Saisikohan ne joskus ihan oikeasti toimivan ubuntun markkinoille? Vahvasti epäilen. On ollut jo pari vuosikymmentä aikaa sellaiseen, mutta ei vieläkään......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisikohan ne joskus ihan oikeasti toimivan ubuntun markkinoille? Vahvasti epäilen. On ollut jo pari vuosikymmentä aikaa sellaiseen, mutta ei vieläkään......

        Eivät saa ja kaikki ongelmista kertovat haukutaan trolleiksi.


      • Anonyymi

        AVAUSHAN ON TAAS PUHDASTA LINUX VALETTA! EIKÄ NÄHNYTKÄÄN UBUNTUA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tiedä siitä Ubuntustakaan yhtään mitään!

        Ei! Avaajalla ei ole ubuntu! Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!


      • Anonyymi

        UBUNTU ON LOISTAVA!


      • Anonyymi

        AVAAJA EI EDES OLE NÄHNYT UBUNTUA!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät saa ja kaikki ongelmista kertovat haukutaan trolleiksi.

        Koska kerrot sellaisia asioita joitka ubuntussa on ihan toisin! Olet TROLLI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, asentuu ne kodekit toki käyttikseen, joo, asentuu, kyllä, ihan oikesti, MUTTA EI SE KÄYTTIS NIITÄ 5.1 SURROUND DEKOODERIIN LISÄÄ TAI ASENNA!!!!!!!!

        Minulla on 5.1 digitaalinen surround -dekooderi, eli VAHVISTIN, johon tulee SPIDF -valokuitukaapeli tietokoneelta, ja olen käyttöjärjestelmässä (Fedora) asettanut 'pavucontrol' sovelluksella, että:

        1) kaikki muut äänilähteet pois päältä, paitsi SPIDF, koska muuten ääntä tulee myös monitorin kaiuttimista DP ja/tai HDMI -kaapelin kautta. Tietokone, eli käyttis tunkee kaikki äänet nyt vaan kuituun, EIKÄ YHTÄÄN MIHINKÄÄN MUUALLE!!!

        2) SPIDF -osuudessa olen asettanut että mitä kaikkia "KODEKKEJA" minun 5.1 vahvistin tukee, että se sitten tietää tunkea sinne oikeaa digitaalista signaalia.

        Jos ääniraitana on vaikka 7.1 tai 7.2, niin kun 'pavucontrol' on asetettu että tällainen ei ole tuettu, niin sitä ei käytetä, vaan se mixastaan alempaan mahdolliseen, eli 5.1...

        ...jne...

        Helppo homma kun sen vaan osaa...

        Jopas osaa olla vaikeaa tämä linuksin käyttö. Pystyyköhän sillä tekemään mitään ilman monimutkaisia sudotteluja? Vähän epäilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän, mutta ne ovat kaikki toimimattomuuksia!

        Niitähän sitä tubutimessa riittää - toimimattomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AVAUSHAN ON TAAS PUHDASTA LINUX VALETTA! EIKÄ NÄHNYTKÄÄN UBUNTUA.

        Avaus ihan oikein ja asiantuntevasti tehty. Upuntu failaa joka askeleella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AVAAJA EI EDES OLE NÄHNYT UBUNTUA!!

        Toivottavasti ei olekaan nähnyt, eikä tulisi näkemäänkään. Se olisi tosiaan vain hyvä uutinen.


    • Anonyymi

      Asetukset / ääni / ulostulolaite. Ja siittä valitsemaan!

      • Anonyymi

        Avaaja teki ison asiavirheen!
        Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!


    • Anonyymi

      Pulseaudion voi konffata esimerkiksi niin, että se aktivoi hdmi -ääniulostulon automaattisesti kun kytket hdmi -piuhan.

    • Anonyymi

      Kylläpäs menee vaikeaksi tubuttimilla. Aloittajalle selvä viesti: Hommaa Windows ja ongelmat poistuu sillä!

    • Anonyymi

      Noinhan ne linuksit yleensä tahtoo toimia - hankalasti. Eli yritäpä itse sudotella niitä näitä ja toivo parasta.

      • Anonyymi

        Windows ratkaisisi tuonkin ongelman, joita linuks on täynnänsä, hetkessä.


    • Anonyymi

      oho! Mulla ei Fedorassa mitään tuollaista tarvitse tehdä, pysyy asetukset paikallaan ihan koko ajan.

      Olen Fedorassa tosin ajanut 'pavucontrol', ja kääntänyt pois päältä kaiken muun paitsi S/PDIF, ja nyt kaikki äänet menee suoraan valokaapelilla surround-dekooderiin, eikä mitään muuta ylimääräistä.

    • Anonyymi

      Hyvänen aika, miten ubuntussa voikaan olla noin paljon vikoja! Ei ihme, ettei sitä juurikaan käytetä.

      • Anonyymi

        Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!


    • Anonyymi

      Hyprid GPU kannettavaan missä on ulkoinen näyttö HDMI:llä ,ei kannata mitään Linuxia asennella.

    • Anonyymi

      "Ubuntu vaan ei toimi!"

      Otsikko kertoo kaiken!

      • Anonyymi

        Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!


    • Anonyymi

      Kaverilla oli ihan oikea ongelma ja heti tuli kakkaa niskaan. Semmoisia ne tubutinpojat ovat.

      • Anonyymi

        Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!


    • Anonyymi

      Valetta!
      "PulseAudio Volume Control asennus löytää kyllä hirveen määrän vaihtoehtoja, mutta kaikkien perässä lukee (unplugged)(unavailable) irrotettu, ei käytettävissä."

      Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!

      • Anonyymi

        Oletko ikinä asentanut PulseAudio Volume Controllia?
        PulseAudio Volume Control > asetukset > klikkaa Digital Stereo (HDMI) Output riviltä nuolta päästä.
        Siinä ne näkyvät (ei liitetty) (ei saatavilla) vaihtoehdot....
        Ei tämä kaveri ymmärrä mitään Ubuntusta!
        Syyttelee vaan muita valehtelijoiksi ja sählää graafisesti Ubuntua.


    • Anonyymi

      Pitkästä aikaa joku laittoi ihan oikeasti upuntun koneelleen ja heti alkoi ongelmat. Eipä ollut yllätys.

      • Anonyymi

        Osaamattomuus kuuluu trollien elämään, ei muiden.


    • Anonyymi

      Heh heh heh.... Jälleen kerran tosielämän lausunto linuksista; Käyttökelvoton!

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe