HDMI äänet saanut jatkuvasti kytkeä valikosta, HDMI / DisplayPort vaihtoehdon käsin, mutta nyt päivitys hävitti senkin vaihtoehdon bittiavaruuteen.
pulseaudio -k ,ei vaikutusta
PulseAudio Volume Control asennus löytää kyllä hirveen määrän vaihtoehtoja, mutta kaikkien perässä lukee (unplugged)(unavailable) irrotettu, ei käytettävissä.
Pitää varmaan palsta-asiantuntijan tavoin ruveta haukkumaan Windowsia, niin tämä Ubuntu muuttu toimivaksi, ilman päätettä!
Vit.... mi.. pa....!
Ubuntu vaan ei toimi!
43
557
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tuossa ubuntussa sovellusta 'pavucontrol', tai saako sitä tai vastaavaa asetettua?
Kyseisellä softalla saa valita että mikä/mitkä äänilähteet ovat käytössä, että mitä formaattia ne tukevat.
Itse olen tuolla kytkenyt Fedorassa pois päältä kaikki muut äänilähteet paitsi SPIDF, että myös tälle määrittänyt että mitä kaikkia kodekkeja dekooderin tukee, eli mm. DTS, DD, AC3, jne...- Anonyymi
Avaus on oikeesti wintrollin tekemä, Koska "perässä lukee (unplugged)(unavailable) i"
Ubuntu ei edes näytä laitteita jotka ei ole aktiivisia!
Heh heh... Mokasit! Trölli! - Anonyymi
Ubuntussa on se ruksi "lisäosat" asenuksessa, jolloin kaikki codekit asentuu heti asennuksessa.
Eikä tarvitse erikseen asennella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaus on oikeesti wintrollin tekemä, Koska "perässä lukee (unplugged)(unavailable) i"
Ubuntu ei edes näytä laitteita jotka ei ole aktiivisia!
Heh heh... Mokasit! Trölli!Et sitten tiedä siitä Ubuntustakaan yhtään mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ubuntussa on se ruksi "lisäosat" asenuksessa, jolloin kaikki codekit asentuu heti asennuksessa.
Eikä tarvitse erikseen asennella.Joo, asentuu ne kodekit toki käyttikseen, joo, asentuu, kyllä, ihan oikesti, MUTTA EI SE KÄYTTIS NIITÄ 5.1 SURROUND DEKOODERIIN LISÄÄ TAI ASENNA!!!!!!!!
Minulla on 5.1 digitaalinen surround -dekooderi, eli VAHVISTIN, johon tulee SPIDF -valokuitukaapeli tietokoneelta, ja olen käyttöjärjestelmässä (Fedora) asettanut 'pavucontrol' sovelluksella, että:
1) kaikki muut äänilähteet pois päältä, paitsi SPIDF, koska muuten ääntä tulee myös monitorin kaiuttimista DP ja/tai HDMI -kaapelin kautta. Tietokone, eli käyttis tunkee kaikki äänet nyt vaan kuituun, EIKÄ YHTÄÄN MIHINKÄÄN MUUALLE!!!
2) SPIDF -osuudessa olen asettanut että mitä kaikkia "KODEKKEJA" minun 5.1 vahvistin tukee, että se sitten tietää tunkea sinne oikeaa digitaalista signaalia.
Jos ääniraitana on vaikka 7.1 tai 7.2, niin kun 'pavucontrol' on asetettu että tällainen ei ole tuettu, niin sitä ei käytetä, vaan se mixastaan alempaan mahdolliseen, eli 5.1...
...jne...
Helppo homma kun sen vaan osaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten tiedä siitä Ubuntustakaan yhtään mitään!
Aina ensin haukut ja vastauksia ei yhtään. Juuri noin linukshihhulit tekevät. Ei ihme, että foorumi toisensa jälkeen sulkee ovensa linukshihhulien takia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ubuntu vaan ei toimi!"
Ja aurinko nousee idästä, vesi on märkää, lintu lentää ja kun virtsaat hankeen, siihen tulee reikä..........
Niin, maailmasta löytyy paljon totuuksia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tiedän, mutta ne ovat kaikki toimimattomuuksia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ubuntu vaan ei toimi!"
Ja aurinko nousee idästä, vesi on märkää, lintu lentää ja kun virtsaat hankeen, siihen tulee reikä..........
Niin, maailmasta löytyy paljon totuuksia!Ei edes ole uutinen, jotta ubuntu ei toimi. Sehän on vain toteamus, joka on ollut koko sen tubuttimen olemassaolon ajan olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina ensin haukut ja vastauksia ei yhtään. Juuri noin linukshihhulit tekevät. Ei ihme, että foorumi toisensa jälkeen sulkee ovensa linukshihhulien takia!
Kuuluu linuks-harrastukseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluu linuks-harrastukseen!
Saisikohan ne joskus ihan oikeasti toimivan ubuntun markkinoille? Vahvasti epäilen. On ollut jo pari vuosikymmentä aikaa sellaiseen, mutta ei vieläkään......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisikohan ne joskus ihan oikeasti toimivan ubuntun markkinoille? Vahvasti epäilen. On ollut jo pari vuosikymmentä aikaa sellaiseen, mutta ei vieläkään......
Eivät saa ja kaikki ongelmista kertovat haukutaan trolleiksi.
- Anonyymi
AVAUSHAN ON TAAS PUHDASTA LINUX VALETTA! EIKÄ NÄHNYTKÄÄN UBUNTUA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei! Avaajalla ei ole ubuntu! Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!
- Anonyymi
UBUNTU ON LOISTAVA!
- Anonyymi
AVAAJA EI EDES OLE NÄHNYT UBUNTUA!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät saa ja kaikki ongelmista kertovat haukutaan trolleiksi.
Koska kerrot sellaisia asioita joitka ubuntussa on ihan toisin! Olet TROLLI!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, asentuu ne kodekit toki käyttikseen, joo, asentuu, kyllä, ihan oikesti, MUTTA EI SE KÄYTTIS NIITÄ 5.1 SURROUND DEKOODERIIN LISÄÄ TAI ASENNA!!!!!!!!
Minulla on 5.1 digitaalinen surround -dekooderi, eli VAHVISTIN, johon tulee SPIDF -valokuitukaapeli tietokoneelta, ja olen käyttöjärjestelmässä (Fedora) asettanut 'pavucontrol' sovelluksella, että:
1) kaikki muut äänilähteet pois päältä, paitsi SPIDF, koska muuten ääntä tulee myös monitorin kaiuttimista DP ja/tai HDMI -kaapelin kautta. Tietokone, eli käyttis tunkee kaikki äänet nyt vaan kuituun, EIKÄ YHTÄÄN MIHINKÄÄN MUUALLE!!!
2) SPIDF -osuudessa olen asettanut että mitä kaikkia "KODEKKEJA" minun 5.1 vahvistin tukee, että se sitten tietää tunkea sinne oikeaa digitaalista signaalia.
Jos ääniraitana on vaikka 7.1 tai 7.2, niin kun 'pavucontrol' on asetettu että tällainen ei ole tuettu, niin sitä ei käytetä, vaan se mixastaan alempaan mahdolliseen, eli 5.1...
...jne...
Helppo homma kun sen vaan osaa...Jopas osaa olla vaikeaa tämä linuksin käyttö. Pystyyköhän sillä tekemään mitään ilman monimutkaisia sudotteluja? Vähän epäilen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tiedän, mutta ne ovat kaikki toimimattomuuksia!
Niitähän sitä tubutimessa riittää - toimimattomuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVAUSHAN ON TAAS PUHDASTA LINUX VALETTA! EIKÄ NÄHNYTKÄÄN UBUNTUA.
Avaus ihan oikein ja asiantuntevasti tehty. Upuntu failaa joka askeleella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVAAJA EI EDES OLE NÄHNYT UBUNTUA!!
Toivottavasti ei olekaan nähnyt, eikä tulisi näkemäänkään. Se olisi tosiaan vain hyvä uutinen.
- Anonyymi
Asetukset / ääni / ulostulolaite. Ja siittä valitsemaan!
- Anonyymi
Avaaja teki ison asiavirheen!
Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!
- Anonyymi
Pulseaudion voi konffata esimerkiksi niin, että se aktivoi hdmi -ääniulostulon automaattisesti kun kytket hdmi -piuhan.
- Anonyymi
Kylläpäs menee vaikeaksi tubuttimilla. Aloittajalle selvä viesti: Hommaa Windows ja ongelmat poistuu sillä!
- Anonyymi
Noinhan ne linuksit yleensä tahtoo toimia - hankalasti. Eli yritäpä itse sudotella niitä näitä ja toivo parasta.
- Anonyymi
Windows ratkaisisi tuonkin ongelman, joita linuks on täynnänsä, hetkessä.
- Anonyymi
oho! Mulla ei Fedorassa mitään tuollaista tarvitse tehdä, pysyy asetukset paikallaan ihan koko ajan.
Olen Fedorassa tosin ajanut 'pavucontrol', ja kääntänyt pois päältä kaiken muun paitsi S/PDIF, ja nyt kaikki äänet menee suoraan valokaapelilla surround-dekooderiin, eikä mitään muuta ylimääräistä. - Anonyymi
Hyvänen aika, miten ubuntussa voikaan olla noin paljon vikoja! Ei ihme, ettei sitä juurikaan käytetä.
- Anonyymi
- Anonyymi
Hyprid GPU kannettavaan missä on ulkoinen näyttö HDMI:llä ,ei kannata mitään Linuxia asennella.
- Anonyymi
"Ubuntu vaan ei toimi!"
Otsikko kertoo kaiken!- Anonyymi
- Anonyymi
Kaverilla oli ihan oikea ongelma ja heti tuli kakkaa niskaan. Semmoisia ne tubutinpojat ovat.
- Anonyymi
- Anonyymi
Valetta!
"PulseAudio Volume Control asennus löytää kyllä hirveen määrän vaihtoehtoja, mutta kaikkien perässä lukee (unplugged)(unavailable) irrotettu, ei käytettävissä."
Ubuntu ei näytä eikytkettyjä äänilähteita! Sorry vaan häirikkö!- Anonyymi
Oletko ikinä asentanut PulseAudio Volume Controllia?
PulseAudio Volume Control > asetukset > klikkaa Digital Stereo (HDMI) Output riviltä nuolta päästä.
Siinä ne näkyvät (ei liitetty) (ei saatavilla) vaihtoehdot....
Ei tämä kaveri ymmärrä mitään Ubuntusta!
Syyttelee vaan muita valehtelijoiksi ja sählää graafisesti Ubuntua.
- Anonyymi
Pitkästä aikaa joku laittoi ihan oikeasti upuntun koneelleen ja heti alkoi ongelmat. Eipä ollut yllätys.
- Anonyymi
Osaamattomuus kuuluu trollien elämään, ei muiden.
- Anonyymi
Heh heh heh.... Jälleen kerran tosielämän lausunto linuksista; Käyttökelvoton!
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522206
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3501478Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971473- 2021405
- 681121
- 35988
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59960Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31949Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta28885Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46859