vapaaehtoistyöhön työttömänä?

Anonyymi

Tässä pohdin et kun olen työtön niin mihin sitä lähtis jotain vapaaehtoistyötä tekemään?
Ei viitsi kaikkia päiviä notkua tuolla terasseilla istumassa. Tulee ainakin itelle huono fiilis kun muut töissä ja itse en tee mitään.
Käyn muutaman vanhemman tuttavan luona kyllä siivoamassa ja leikkaamassa nurmikkoa. Jotain muutakin haluis tehdä. Ehdotuksia? 😊

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun olis rohkeutta niin haluaisin auttaa yksinäisiä. Olen vaan niin saamaton ja arka tälläisissä. Aloittamaan...

    • Anonyymi

      Teillä rikkailla ja joutilailla trolleilla on liikaa rahaa ja aikaa niin mitäpäs jos te rikkaat menisitte pelkällä työn ilolla kokopäivätöihin vaikkapa haravoimaan. Saisitte samalla jotain sisältöä elämäänne vaikkapa haukkumalla niitä haravoita. Köyhille voi sitten maksaa kunnon palkkaa, rikkaat eivät tarvitse rahaa vain elämänsisältöä, jännitystä ja haastetta tylsääkin tylsempään elämään.

      • Anonyymi

        No tää mun aloitus on ihan totisen totta. 😊😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tää mun aloitus on ihan totisen totta. 😊😅

        Mut juu olisin varmaan saanut kesätöitä ja nyt sit vähän huono omatunto. Kaipa jotain keksin tekemistä. Ainakin voisin lisää haalia noita nurmikonleikkuu paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut juu olisin varmaan saanut kesätöitä ja nyt sit vähän huono omatunto. Kaipa jotain keksin tekemistä. Ainakin voisin lisää haalia noita nurmikonleikkuu paikkoja.

        Maailma pyörii vain ja ainoastaan kesätöillä eikö niin. Niin vähän ajattelinkin. Ajattelitko, että kaikki ihmiset tekevät nuoresta eläkeikään saakka vain ja ainoastaan kesätöitä ja muina kuukausina ollaa työttöminä nuoruudesta vanhuuteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma pyörii vain ja ainoastaan kesätöillä eikö niin. Niin vähän ajattelinkin. Ajattelitko, että kaikki ihmiset tekevät nuoresta eläkeikään saakka vain ja ainoastaan kesätöitä ja muina kuukausina ollaa työttöminä nuoruudesta vanhuuteen?

        Se on sitten jännä juttu, yhteiskunta on varmaan kokonaan kiinni syyskuu-toukokuu ja ainoastaan kesä-heinäkuu on yhteiskunta auki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut juu olisin varmaan saanut kesätöitä ja nyt sit vähän huono omatunto. Kaipa jotain keksin tekemistä. Ainakin voisin lisää haalia noita nurmikonleikkuu paikkoja.

        Joutilaana ja rikkaana sitä tulee kaikenlaisia kummallisuuksia mieleen kuten yhteiskunta on auki vain kesä-heinäkuu ja muut kuukaudet ollaan kiinni vai? Pyöriikö se Valtioneuvostonkin kanslia vain kesä-heinäkuussa ja muut kuukaudet ollaan kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitten jännä juttu, yhteiskunta on varmaan kokonaan kiinni syyskuu-toukokuu ja ainoastaan kesä-heinäkuu on yhteiskunta auki?

        No ei tietenkään. Olin ennen muissa hommissa ihan ympäri vuoden. Menen syksyllä opiskelemaan. Tää kesä nyt meni plörinäks töiden osalta. Mut autan sit noita tuttavien ja sukulaisia jotka vanhempia. Käyn heillä siivoamassa. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään. Olin ennen muissa hommissa ihan ympäri vuoden. Menen syksyllä opiskelemaan. Tää kesä nyt meni plörinäks töiden osalta. Mut autan sit noita tuttavien ja sukulaisia jotka vanhempia. Käyn heillä siivoamassa. 😊

        Niinhän se menee. Kerran opiskelija aina opiskelija. Kerran nuori aina nuori. Kerran nuoruudessa kesätöitä vailla, aina kesätöitä vailla. Kerran kesätuuraaja, aina kesätuuraaja. Kerran vain kesällä töitä tekevä, aina kesätöitä tekevä. Kerran huonolla palkalla, aina huonolla palkalla. Kerran syksyllä opiskelemaan menevä, aina syksyllä opiskelemaan menevä. Maailma jumittunut yhteen ainoaan vuoteen vai mitä? Sitä niin kuin sitten viekä kuus-seitsenkymppisenä on syksyllä opiskelemaan menevä ja kesätuuraaja. Vuonna 2050 eletään vielä vuotta 2021, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään. Olin ennen muissa hommissa ihan ympäri vuoden. Menen syksyllä opiskelemaan. Tää kesä nyt meni plörinäks töiden osalta. Mut autan sit noita tuttavien ja sukulaisia jotka vanhempia. Käyn heillä siivoamassa. 😊

        Että siivoojistako pula. Mahtaa olla korvaamaton siivooja kun ihan vuosikymmeniä itketään yhden ainokaisen siivoojan perään. Olisko aikoinaan kannattanut maksaa parempaa palkkaa niin ei tarvitsisi itkeä vuosikymmeniä jonkun tietyn siivoojan perään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että siivoojistako pula. Mahtaa olla korvaamaton siivooja kun ihan vuosikymmeniä itketään yhden ainokaisen siivoojan perään. Olisko aikoinaan kannattanut maksaa parempaa palkkaa niin ei tarvitsisi itkeä vuosikymmeniä jonkun tietyn siivoojan perään?

        Sanotaanhan, että kukaan ei ole korvaamaton. Työntekijän voi aina korvata uudella työntekijällä vai miten se meni.. Täytyy olla sitten äärimmäisen törppö johto jos ei osaa korvata vanhaa rivityöntekijää uudella..


    • Anonyymi

      Hieno ajatus ☺, mut onko sinulla oikeasti varaa istua terasseilla ?!

      • Anonyymi

        Vanhemmatko maksaa ?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmatko maksaa ?!

        Entäs itse? Onko varaa hengailla tuottamattomassa työssä veronmaksajien piikkiin keskustellen paskaa palstalla? Tästäkö ne veronmaksajat maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmatko maksaa ?!

        Kannattaisko siellä valtion virastossa tehdä niitä töitä työaikana eikä kirjoitella palstalle? Vapaa-aika on sitten sitä varten, että voi tehdä vapaa-ajan asioita…


      • Anonyymi

        No ei kannata omistaa mitään, ei asuntoa, ei autoa.
        Niin elän sitte yhteiskunnan varoilla. 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kannata omistaa mitään, ei asuntoa, ei autoa.
        Niin elän sitte yhteiskunnan varoilla. 😅

        *elää


    • Anonyymi

      Menkää muutkin kouluun niin saatte työn josta maksetaan. Silloin on varaa notkua terasseilla.

      • Anonyymi

        Ei opiskelu välttämättä tuo työpaikkaa ja työpaikka ei välttämättä tuo rahaa..


      • Anonyymi

        Eikä työttömyys tuo entistä työntekijää takaisin..


      • Anonyymi

        Kannattaisko sun itse mennä töihin tai jos kirjoittelet työpaikalta näitä viestejä työaikana (veronmaksajien piikkiin?) niin keskittyä ihan siihen töiden tekemiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisko sun itse mennä töihin tai jos kirjoittelet työpaikalta näitä viestejä työaikana (veronmaksajien piikkiin?) niin keskittyä ihan siihen töiden tekemiseen?

        Miten mun kirjoittelu menee veronmaksajien piikkiin? Talouden perusteet tainnut mennä ohi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe