Alkuvuodesta minulla oli suunnitteilla asuntoni remontointi ja olin päättänyt palkata remonttifirman sen tekemään. Remontointi oli minulle itselle vierasta, joten päätin suosiolla antaa työn alan ammattilaisille. Olin kuullut rakennusalalta paljon huonoa, joten tiesin, että remonttifirma on valittava tarkoin.
Tein huolellista pohjatyötä ja kilpailutin useamman firman, luin kokemuksia ja katsoin firmojen taloustietoja. Tutkimistani firmoista eniten luottamusta herätti Tamperelainen remonttifirma, Kylpy mestarit Oy. Kyseinen firma lupasi mukavan remonttikokemuksen ja avaimet käteen periaatteen. Sovimme ilmaisen remonttikartoituksen ja paikalle saapuikin erittäin lipevä myyntimies, joka lupasi kaikkien remonttisuunnitelmieni toteutuvan vaivattomasti ja sujuvasti. Remontti olisi helppo ja nopea tehdä, enkä joutuisi suotta stressaamaan sen etenemisestä tai siitä, että minua huijattaisiin. Pääsimme sopimukseen ja yhteisymmärrykseen hinnasta. Tuossa vaiheessa koin oloni helpottuneeksi onnellisen tietämättömänä siitä millaista stressiä ja huolta tulisin jatkossa kokemaan.
Välittömästi, kun olin laittanut nimen sopimukseemme, alkoi lisätöiden kerääminen. Oli täysin läpinäkyvää, ettei firma ollut laittanut asioita eritellysti urakkaamme, jotta voisivat myöhemmin perustellusti veloittaa minulta työt lisähintaan, sillä ne eivät olleet muka ennakoitavissa sopimusta tehdessä. Mielestäni heidän täytyisi ammattilaisina, esimerkiksi tietää, että purettaessa seinä jättää jäljet ympärillä oleviin materiaaleihin, kuten kattoon, lattiaan ja vieressä olevaan toiseen seinään. Ihan kuka tahansa tämän osaa ennakoida, mutta osaako kuka tahansa välttämättä vaatia niiden korjausta eritellysti sopimukseen, jos sinulle luvataan seinän purku hyvällä, siistillä, valmiilla lopputuloksella?
Aikataulu venyi kolmin kertaiseksi. Useamapana päivänä remonttimiestä ei edes näkynyt. Työnjohtajan kanssa asiointi oli erittäin hankalaa, sillä hänen käytös oli ylimielistä ja alentavaa. Työnjohtajan asenne oli lähtökohtaisesti se, että asiakas valittaa turhasta ja on aina väärässä. Anteeksipyyntöä oli turha odotella, vaikka onnistuin osoittamaan heidän toimineen vastoin sopimustamme. Työskentely Kylpy mestareiden kanssa oli kaukana hyvästä hengestä saatikka mukavasta remonttikokemuksesta.
Maalausjälki oli uskomattoman huonoa. Reklamoinnista huolimatta rajaukset olivat vinoja, vanhaa väriä irvisti listojen takaa sekä kaupan päälle sotkettiin lattiat sekä huonekaluja. Remontin aikana asioista huomautin, mutta suojauksia ei tästä huolimatta lisätty, vaikka suojapaperia oli iso rulla jäljellä. Siivoukset jäivät loppupelissä minulle.
Ainut hyvä kokemus kyseinen firman kohdalla oli se,kun pääsin heistä eroon. Toivon, että joku olisi minua kyseisestä firmasta varoittanut ennen remonttisopimuksen allekirjoittamista.
Kylpy mestarit Oy, Tampere, kokemus. Mieti kahdesti ennenkuin palkkaat kyseisen firman.
29
8286
Vastaukset
- Anonyymi
Montako kertaa aloittaja miettinyt tämän aloituksen tekemistä?
- Anonyymi
Minulla on toisenlainen kokemus KylpyMestareista
- Anonyymi
Meillä kylpytilaremontti onnistui KylpyMestareiden toteuttamana. Voin suositella kyseistä firmaa, mikäli asennustyön toteuttaa sama asentaja kuin meillä. Saattaa heillä toki olla muitakin hyviä asentajia.
Pelon sekaisin tuntein valitsin Kylpymestarit remontoinnin toteuttajaksi. Hinta tuntui korkealta, mutta aikataulu ja pitkä kokemus remonteista juuri ja juuri vakuuttivat minut. Itse en ymmärrä rakentamisesta mitään eikä miehenikään ole enää siitä ajan tasalla. Yhdessä myyjän kanssa tehty suunnitelma vaikutti toteutuskelpoiselta.
Asentaja tuli sovittuun aikaan ja otti heti työn haltuun. Hän kävi työvaiheet läpi meidän kanssamme ja tarkasti, että kaikki vastasi hänen myyjältä saamaansa remonttisopimusta. Hän piti koko purku- ja rakennusvaiheen ajan meidät ajan tasalla, kertoi vaihtoehdoista ja kysyi mielipidettämme. Hän oli ammattitaitoinen, ahkera ja miellyttävä. Työnjohtaja kävi vain pari kertaa työmaalla. Tuskin siihen toisaalta oli tarvettakaan. Asentaja tiesi, mitä teki.
Työ valmistui aikataulussa. Pelkällä maalaisjärjellä ei voi tietää, miten huolella pohjatyöt on tehty. Mikään ei kuitenkaan viittaa hätiköintiin, sillä kaikki näkyvät pinnat ovat täysin moitteettomia. Maalaukset ja laatoitukset ovat erittäin siistiä työtä.
Meillä remontoitiin kylpy- ja kodinhoitohuonetilat sekä osittain sauna. Työ onnistui mielestämme hyvin. Olemme tyytyväisiä KylpyMestareiden toteuttamaan remonttiin. Saimme kauniit ja ajan tasalla olevat kylpytilat.- Anonyymi
Meillä alkoi kylppäri- wc ja osa saunaa remppa. Asentaja tullut milloin sattuu, ei kertaakaan ennen kello 9. aamulla, pisin päivätyö ollut 5h. Tällä viikolla kuulemma voi tulla vaihtamaan villoja ja levyttämään kun lattiaa kuivataan suihkun osalta, se tietysti maksaa erikseen. Asentajan piti tulla tutustumaan paikkaan viikkoa ennen rempan alkamista, mutta ei ehtinyt. Tällä viikolla ei ole näkynyt, .Työnjohtaja kävi kerran mutta ei selittänyt mitään paikan päällä vaan puhelimitse minulle vaikka mieheni oli ollut kotona. Työ aloitettiin 2-3 viikkoa sovittua myöhemmin. Ilmeisesti asentajalla muitakin kohteita koska ehtii olla paikalla 3-5 h kerralla. Pahalta näyttää valmistumisen aikataulu. Kerron tuloksesta sitten kun homma valmistuu, sitten joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä alkoi kylppäri- wc ja osa saunaa remppa. Asentaja tullut milloin sattuu, ei kertaakaan ennen kello 9. aamulla, pisin päivätyö ollut 5h. Tällä viikolla kuulemma voi tulla vaihtamaan villoja ja levyttämään kun lattiaa kuivataan suihkun osalta, se tietysti maksaa erikseen. Asentajan piti tulla tutustumaan paikkaan viikkoa ennen rempan alkamista, mutta ei ehtinyt. Tällä viikolla ei ole näkynyt, .Työnjohtaja kävi kerran mutta ei selittänyt mitään paikan päällä vaan puhelimitse minulle vaikka mieheni oli ollut kotona. Työ aloitettiin 2-3 viikkoa sovittua myöhemmin. Ilmeisesti asentajalla muitakin kohteita koska ehtii olla paikalla 3-5 h kerralla. Pahalta näyttää valmistumisen aikataulu. Kerron tuloksesta sitten kun homma valmistuu, sitten joskus.
Hei! Jokos teillä on remontti valmis?. Haluaisin kuulla minkälaista jälkeä on tullut kun tällä hetkellä mietimme itse kyseistä firmaa kylpyhuone remontin tekijäksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei! Jokos teillä on remontti valmis?. Haluaisin kuulla minkälaista jälkeä on tullut kun tällä hetkellä mietimme itse kyseistä firmaa kylpyhuone remontin tekijäksi
Meillä sama tilanne, olisi kiva kuulla lisää kokemuksia. Anyone?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi pitkä kertomus, mutta en tiedä viitsinkö laittaa julkisesti. Työn jälki oli siistiä ja huolellista, mutta riippuu varmasti kuka alihankkija tekee sen. Varautukaa lisälaskuihin ja tarkistakaa laskut huolella. Kaikkiin lisätöihin mitä ehdotetaan ei tarvitse suostua. Laskut tulivat kyllä ajallaan. Homma vähän venähti kyllä.
- Anonyymi
Yrittäjä itse käynyt selittämässä tämän.
- Anonyymi
En suosittele, varoitan ihmisiä kyseisestä firmasta. Myyntivaiheessa ei anneta harkinta-aikaa, vaan painostetaan oikeasti yli-hintaiseen sopimukseen. Hinta on yli markkinatason ja sopimukset tehty todella erittelemättömästi. Yllätyslaskuja ja lisälaskuja tulee, vaikka yrittäjä itse mainosti, kuinka niitä ei tulisi. Itse eivät työtä hoida, teettävät aliurakoitsijoilla. Eivät ole edes tavoitettavissa sopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Työnjohtaja vastailee parilla sanalla asian vierestä ja hänellä on aina kiire. Työnjälki on hyvää, jos saavat hyvän aliurakoitsijan. Eikö heillä ollut 12 aliurakoitsijaa.
Kannattaa tilata jostain muualta remontti. Jos haluaa huolettoman remontin, niin tämä ei ole sitä. Tää on alusta loppuun kusetusta.- Anonyymi
Nyt on tullut meidänkin taloyhtiöön kirje jokaiseen postiluukkuun, jossa sanotaan: "Koska talonyhtiössänne on päätetty että märkätilat pitäisi nyt remontoida...". Taloyhtiö ei ole näin päättänyt vaan taloyhtiö on päättänyt, että jos joku haluaa remontoida, saa remontoida.
Sitten selitetään, että "... remonttiin on mahdollista hakea Kotitaloustyöntukea max -4500 eur". Ensinnäkin, jos kotitaloudessa on yksi henkilö, kotitalousvähennyksen enimmäismäärä on 2.250 euroa. Vain, jos kotitaloudessa on kaksi henkilöä, voi saada vähennystä 4.500 euroa. Toinen asia on se, että vähennyksen määrä lasketaan veroista. Jos huoneistossa asuu kaksi eläkeläistä - harvan verot ovat noin suuret, jolloin iso osa vähennyksestä voi tosiasiassa jäädä käyttämättä. Kolmannekseen, jos kotitalousvähennyksen osuus olisi 4.500 euroa, se tarkoittaa, että remontin työn osuus on 11.250 euroa (vähennys on 40 % työn osuudesta). Järkyttävä työn hinta.
Mainos on hyökkäävä ja antaa harhaanjohtavan kuvan. Ei voi kun olettaa, että lopputulos työn jäljessä on yhtä epärehellinen.
PS. Suomen kielessä ei ole talonyhtiötä vaan taloyhtiö. Suomen kielessä on pilkku, että sanan edessä. Meillä Suomessa ei ole myöskään kotitaloustyöntukea, mutta meillä on kyllä kotitalousvähennys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on tullut meidänkin taloyhtiöön kirje jokaiseen postiluukkuun, jossa sanotaan: "Koska talonyhtiössänne on päätetty että märkätilat pitäisi nyt remontoida...". Taloyhtiö ei ole näin päättänyt vaan taloyhtiö on päättänyt, että jos joku haluaa remontoida, saa remontoida.
Sitten selitetään, että "... remonttiin on mahdollista hakea Kotitaloustyöntukea max -4500 eur". Ensinnäkin, jos kotitaloudessa on yksi henkilö, kotitalousvähennyksen enimmäismäärä on 2.250 euroa. Vain, jos kotitaloudessa on kaksi henkilöä, voi saada vähennystä 4.500 euroa. Toinen asia on se, että vähennyksen määrä lasketaan veroista. Jos huoneistossa asuu kaksi eläkeläistä - harvan verot ovat noin suuret, jolloin iso osa vähennyksestä voi tosiasiassa jäädä käyttämättä. Kolmannekseen, jos kotitalousvähennyksen osuus olisi 4.500 euroa, se tarkoittaa, että remontin työn osuus on 11.250 euroa (vähennys on 40 % työn osuudesta). Järkyttävä työn hinta.
Mainos on hyökkäävä ja antaa harhaanjohtavan kuvan. Ei voi kun olettaa, että lopputulos työn jäljessä on yhtä epärehellinen.
PS. Suomen kielessä ei ole talonyhtiötä vaan taloyhtiö. Suomen kielessä on pilkku, että sanan edessä. Meillä Suomessa ei ole myöskään kotitaloustyöntukea, mutta meillä on kyllä kotitalousvähennys.Olen samaa mieltä harhaanjohtavasta mainostuksesta ja myös ns. ilmaisista kotimyyntikäynneistä tai remonttiarvioista, jossa tehdään lopullinen suunnitelma, joka kestää pitkään ja lopulta tuntuu, että pakko allekirjoittaa. Kaupan perumisehdoista ei ole mitään mainintaa, vaikka pitäisi olla.
- Anonyymi
Meille jäi hyvä kokemus Kylpymestareista täällä Tampereella. Kohteemme käsitti isomman kylpyhuoneen ja pienen erillisen WC-tilan. Kaikki laatat ja kalusteet uusittiin. Kaikki sujui suunnitellusti ja työnjohtajan sai kiinni tarvittaessa. Asentaja oli tosi pätevä, teki siistiä hyvää jälkeä. Erityisesti ilahdutti pieni yksityiskohta, hän laittoi listat jiiriin, harvinaista herkkua nykyään. Asentaja saapui sovitusti paikalle ja jos oli jokin este, hän ilmoitti ja siitä sovittiin. Yhteistyö sujui hienosti. Työt suoritettiin niin siististi, kuin tuollaisen työn nyt pystyy. Asuimme koko ajan huoneistossa, ei ollut ongelmia.
Aikataulu venyi jonkin verran alkuperäisestä arviosta. Rakennusalan ihmisenä ymmärrän, että usein näin käy, kun eteen tulee ennalta arvaamattomia ongelmia. Lisäksi toiveemme oli että WC toimii koko remontin ajan, sekin aiheutti hieman lisäaikaa. Pääasia oli, että työ tehtiin hyvin, aikataulun venyminen oli pieni ongelma.- Anonyymi
Yrittäjä itse taitaa kirjoitella näitä kehuviestejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjä itse taitaa kirjoitella näitä kehuviestejä.
Tai yrittäjän kaverit.
- Anonyymi
Löysin täältä: https://bbs.io-tech.fi/threads/rakentaminen-remontointi-ja-sisustus.24279/
Tällaisen kommentin: kun ei oikein muualla ole kelvollista kokemusfoorumia remppaliikkeistä ja osaavat karsia itse firman FB sivuilla niin postataas tänne, josko saisi jonniinnäköisen foorumimaininnan parhaan totuuden mukaisena.
Eli Tampereen seudulla toimii Kylpymestarit Oy niminen firma, jonka toimari osaa kyllä juttelun taidon, jopa niin että jo sovitut työt voidaan muuttaa huomattavasti firmalle edullisemmaksi urakkahinnan pysyessä samana. Meillä teki sinällään järjettömän korkean tarjouksen, mutta kun vannoi ja vakuutti laatua ja aikatauluja, niin päädyttiin ottamaan kuitenkin (ja sattui pirun huono tuuri, kun muut kilpailutetut oli vielä älyttömämpiä). Ensimmäisenä ongelmana ilmeni että eivät saa kylpyhuoneen lattiaa korjattua sovitusti, mutta korvasivat korjauksen sitten silikonilla. Työaika lyheni päivästä tai parista tuntiin, mutta hinnasta ei suostuttu neuvottelemaan.
Toisena ongelmana sitten oli, kun urakan toinen puoli kattoi vanhan parketin hionnan, irronneiden sauvojen kiinnityksen ja kuultolakkauksen. Työläisen suosituksesta vaihdettiin kuultolakkaus kuitenkin maalaukseen, kun vaikutti ettei lakkaamalla saada haluttua vaaleusastetta. Irronneet sauvat jäi kiinnittämättä ja jälleen työaika lyheni muutamalla päivällä, mutta hinnasta ei taaskaan neuvoteltu mitään. Näitä irtolaisia kävi sitten jälkeenpäin työläinen katsomassa ja kiinnitti muutaman pahimman, mutta useita jäi vielä irti. Lisäksi kaikki suojaukset jäi tekemättä, josta sentäs korvattiin pienellä lahjakortilla lähikauppaan. Toki siitäkin koittivat tinkiä, kun korjasivat yhden olemattoman oman mokan, joka toki johtui heistä itsestään, kun eivät tehneet kaikkea mikä oli sovittu ja jouduin itse sitten kiinnittelemään muummoassa ovien kiskoja.
Seinät sotkettiin maalilla, joita koitettiin korjata, mutta eipä kovin vahvalla lopputuloksella.
Ohjeistuksia käytöstä ja remontinaikaisesta kulkemisesta piti kerjäämällä kerjätä.
Kuultolakkauksen kanssa aikataulut olisivat pettäneet varmasti isosti, nytkin meinasi tehdä tiukkaa.
Sinällään itseä ei haitannut, mutta kovasti vakuuttivat ettei iltaisin ja viikonloppuisin tehdä hommia, mutta tuota tehtiin aika pitkälle nimenomaan iltaisin ja viikonloppuna. - Anonyymi
Itsellä ei kokemusta firmasta, mutta nyt vuodenvaihteessa 2022/2023 pyörii heillä instassa mainos, jossa käytetty varastettua kuvaa. Mainoksessa siis erään instabloggaajan itse ottama kuva heidän omasta kylppäristään, joka on remontoitu syksyn aikana. Remppa ei todellakaan KYLPY mestareiden tekemän. Eli mainoskuvassa toisten tekemää työtä ja kuvaa vielä käytetty luvatta. Kertoo minusta jotain yrityksestä…
- Anonyymi
Täysin yhtälainen kusetus kokemus meillä. Olisi täytynyt sopimus luetuttaa jollain alan ammattilaisella ettei tule kusetetuksi vaikka näinhän sen ei kuuluisi olla. Sanallisesti sovitut asiat ei pidä paikkaansa. Käyttävät ammattitaitoaan lähinnä asiakkaiden huijaamiseen. Meillä jättivät sopimuksesta asioita pois jotka on rakennusteknillisesti tehtävä vanhassa kohteessa, jotta saisivat periä ne lisätyönä vaikka myyntitilanteessa kuinka selittivät ettei tarvitse rikkoa. Myöskin rikkoivat meidän hankkiman allaskalusteen ja jättivät kertomatta ja ilmeisesti toivoivat ettemme huomaisi. Ota ennemmin remonttisi muualta niin säästyy rahat ja mielenterveys.
- Anonyymi
Yritys myös estää negatiiviset kommentoijat ainakin facebookistaan ja muutenkin taisi suurin osa 5 tähteä olla kavereiden laittamia.
- Anonyymi
Itse olen erittäin tyytyväinen Kylpymestareiden tekemään kylpyhuoneremonttiin. He olivat ammattitaitoisia ja mukavia koko remontin ajan, hommat myös hoituivat ajallaan! :)
- Anonyymi
Olin jo valmis sopimaan remontin kylpymestareiden kanssa, oli tehty huolelliset suunnitelmat yms. mutta tarjouskäynniltä lähdön yhteydessä myyjä antoi tiukan päivämäärän johon mennessä täytyy päättää tilauksesta ja sanoi että jos ei silloin ole kuulunut niin sitten ei tarvii soitella. Huvittavaa tässä on se, että olin todella hyvissä ajoin liikkeellä, remppa oli tarkoitus teettää melkein vuoden kuluttua.
Näin ei toimi rehelliset ja ammattitaitoiset firmat.
Otin urakan sitten hieman kalliimmalta firmalta, maksan mielelläni ekstraa mielenrauhasta, minua ei tuollain painosteta. - Anonyymi
Meille tehtiin alkuvuodesta ok -talon kylpyhuone - ja sauna remontti.
Meillä oli 3 tarjousta ja kylpy mestarien myyjä halusi tulla esittelemään tarjouksen toisen kerran paikanpäälle, ensimmäisen suunnitelu tapaamisen jälkeen.
pääsimme kauppoihin koska suunnitelma oli järkevä hintoineen ja tuntuivat tietävän mitä tekevät.
Tiesimme ostavamme paljon työtä ja tuotteita, remontti oli myös mielestämme haastava. Olemme tyytyväisiä remonttiin ja aikataulukin tuntui pysyvän kasassa sovitusta.
Lisätöitä tuli kiinteän hinta sopimuksen lisäksi, yhden levyseinän takana olevien eristeiden ja seinän rungon vaihtotyöt jotka paljastuivat purkukatselmuksen yhteydessä mädiksi, näitä ei oltu nähtävissä sopimusta tehdessä. noista kertyi muutama satanen .
Kaiken kaikkiaan voin suosittelella yritystä myös muillekkin :) !- Anonyymi
Oliko välissä miettimisaikaa paljonkin, kävikö teillä siis kauppamies kahdesti paikalla? Erikoista, kun meillä piti heti lyödä kaupat lukkoon eikä toinen tapaaminen heille käynyt. N. 70e tuntihinta lisätöistä heillä oli, niin muutaman satasen lasku on kyl aika pieni verrattuna meidän lisätyölaskuihin...
- Anonyymi
Niinpä. Kylpymestarit on pelkkä kulissi. Tämä firma ei todellakaan tee laatusaneerauksia. He käyttävät aliurakoitsijoita joita ei sido mitkään Kylpymestareiden lupaukset eikä varsinkaan suulliset lupaukset. Meille tuli urakkaa tekemään huonokuntoinen vanhuuseläkeläinen, joka ei jaksanut nostaa kalusteita paikoilleen. Hän teetti osan omasta osuudestaan LVI.urakoitsijalla joten samasta työstä sitten laskutettiin kahteen kertaan. Tällä vanhuksella ei ollut myöskään luvat ja sertifikaatit kunnossa. Urakkasopimuksessa Kylpymestarit väittää että laattaliike antaa 40% alennuksen laatoista kun nyt tehdään sopimus nopeasti. Tämäkään väite ei pitänyt paikkaansa vaan se oli tyhjä myyntikikka. Tein tällaisesta vilpillisestä toiminnasta rikosilmoituksen ja ilmoituksen Kuluttajariitalautakunnalle. Suosittelen samaa muillekin vilppiä kokeneille. Näin viranomaiset saavat paremman kokonaiskuvan tästä toiminnasta. Poliisi ei sanonut että ilmoitus olisi ollut aiheeton.
- Anonyymi
Kannattaa kiertää tämä kulissifirma kaukaa. Meillä tekivät kylppäri ja khh remppaa. Puutalon runkoon oli tehty vesivahinko ja tämä oli piilotettu. Nyt asia selvityksessä ja sitä ei olla valmiita selvittämään. Rikosilmoitus tehty.
- Anonyymi
Ei juurikaan mitään hyvää sanottavaa ko firmasta. Ja kaukana avaimet käteen palvelusta.
- Anonyymi
Meillä kävi kaksi kertaa tarjouksen kanssa, kun ilmoitin , että tarkistan vielä toisen firman tarjouksen ja vertaile keskenään. firman edustaja lähti ovet paukkuen ulos. Ei ole koomin näkynyt, eikä kuulunut ( ei tarvitsekaan) Saimme toisaalta todella paljon halvemmalla ja ammattityöt !! Myyjä yritti ihan väkisin myydä !!
- Anonyymi
Kyseessä pelkästään urakoiden myyntifirma, aliurakoitsijat tekevät työn, voi kun löytäisi nämä suoraan ettei tarvitsisi kyseisen firman kanssa asioida eikä maksaa ylihintaa. Tyypillinen lestadiolaisten firma.
- Anonyymi
onko Lessufirma joka myy ovelta ovelle? kuulin että saman tyylistä toimintaa olisi kuin konkkaan mennyt ykköskeju,,
- Anonyymi
Eikös tuo firma hävinnyt pirkanmaalta kun mainehaitta alkoi haitata, kylpymestarit siis.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486237
- 441657
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes371291- 45998
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320981Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45893Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384856Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837