4 vuotias alle kymppitonnilla

Anonyymi

Onkohan hyvä tuommoinen 2017 Focus 1.0 ecoboost? Ajettu 135 tkm, hp. 8990€. Lieneekö mitään tyyppivikaa tuolla moottorilla? Focus autona ihan ok ajolleen ja muutenkin, testien mukaan. Hinta mielestäni kohdillaan tuolla. Järkevämpi kuin uusi ja ympäristökin kiittää kun käytetyn ostaa. Ei tarvitse uutta malmia kaivaa yms.

30

2759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        On näköjään kaikista halvin karvalakkimalli. Eihän tuo uutenakaan ole maksanut kuin hiukan alle parikyttonnii.
        Ja arvonalennus neljä vuotta vanhalle autolle on ihan normaalissa lukemissa.


    • Anonyymi

      Olen aina vähän vierastanut näitä ahdettuja kolmisylintereisiä ylitehoisia huudattamallakin ajettavia "pippurimyllyjä!"
      Jos tehdas on panostanut moottorín laakerointiin siten, että se myös pidemmän
      päälle kestää ahtamalla aikaansaadun lisätehon, "voila" eli vualaa!
      En tosin ole julkisuudessa nähnyt näkemyksiä, joissa mitkään "vajaasylinteriset" moottorit olisivat ennenaikaisesti lauenneet.
      Ehkäpä jollain on parempaa tietoa.

      • Anonyymi

        En jaksanut lukea jorinaa loppuun mutta varmaan tarvitset jotain apua itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksanut lukea jorinaa loppuun mutta varmaan tarvitset jotain apua itsellesi.

        Hei toi oli mun kirjoittama, se on tullut ihan väärään ketjuun :D

        Sori


    • Anonyymi

      Britanniassa kertovat että nuo litraiset pikkukoneet ei kestä kovin isoja kilometrejä. Kannattaa googlata ja selvittää onko aihetta huoleen.

    • Anonyymi

      Kato huoltokirja jos ajettu se 20 tkm tai jopa yli samoilla öljyillä ni ei kannata.
      Nois max 15 tkm tai mielellään 10 tkm välein kannattaisi vaihtaa

    • Anonyymi

      Muistan minäkin, että nimenomaan tuo 1.0 Ecoboost-moottori oli herkkä öljynlaadulle, eli sille ei mikä tahansa öljy kelpaa.
      Kun ensimmäinen omistaja on lakannut käyttää autoa merkkihuollossa, ovat nämä moottorin erikoiset öljyvaatimukset jääneet unholaan, koska on perin harvinaista, etteivät yleiset markkinoilla olevat laatuöljytkään noin vain käy.

      • Anonyymi

        täys koneremppa ei ole paha

        on vaan kolme pyttyä jota porataan laitellaan uudet männät ja laakerit

        alle 2000 euron selvii, sitte taas potkii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        täys koneremppa ei ole paha

        on vaan kolme pyttyä jota porataan laitellaan uudet männät ja laakerit

        alle 2000 euron selvii, sitte taas potkii

        jos motti leviää niin noihin aina vaihdetaan moottori joka korjattu fordin moottoritehtaalla.

        ei niitä suomes ainakaan kukaan korjaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos motti leviää niin noihin aina vaihdetaan moottori joka korjattu fordin moottoritehtaalla.

        ei niitä suomes ainakaan kukaan korjaa

        ehkei korjaa mutta kyllä se ihan korjattavissa silti olisi

        saattaisi olla jopa taloudellisesti kannattavaa toimintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehkei korjaa mutta kyllä se ihan korjattavissa silti olisi

        saattaisi olla jopa taloudellisesti kannattavaa toimintaa

        Hankalaa bisnestä kun osia ei saa mistään.


    • Anonyymi

      Tuossa luokassa eli C-segmentissä 2017 mallisista Opel Astrat alk 11 000 - 12 000 €, hyvin varusteltuja, loistavia autoja Astrat kuten myös Focukset. Ranskalaiset yllättäen kalliimmasta päästä: 2017 Megane, 308 ja C4 12 000 - 13 000 € alkaen.
      Italialainen, Turkissa valmistettu Fiat Tipo 1.4 Pop karvalakkimalli kestävällä 95 hv Fire vaparikoneella alle 9000 €. Tuollainen Tipo tuolla koneella ja varusteilla ollut uutena alk. n. 17500 €. Tilava ja Suomessa vähän harvinaisempi vaihtoehto edulliseen hintaan.

    • Anonyymi

      Motor on kertakäyttöinen ja Britanniassa suositaan toitsua, vaikka köyhyyttä esiintyy?😆😃😄

    • Anonyymi

      Hyvä auto. Tuohon hintaan kannattaa ostaa jos on ajallaan huollettu.

    • Anonyymi

      Jep. Hyviä perusautoja. Se tärkeää ettei maksa ylihintaa käytetystä, jos meinaa järkevät suht edulliset kilsat ajaa. Focus, Astra ja Tipo näyttäs etenkin käytettynä olevan hyviä C-segmentin autoja. Tipokin voitti jonkun adacin katsastusvikavertailun, ollessaan luokkansa viattomin. Toki siinäkin tietenkin ikääntyessään kuluvia osia menee, koiranluita, jarrulevyjä yms. Mutta luulen että hyvä auto. Turkissa ostetuin automalli esittelystään lähtien (siellä mallinimi Aegea). Siellähän tehdään myös esim. Corollaa mutta niin vaan Fiatia myydään enemmän siellä. Tipoa myytiin markkinoille tullessaan euroopassakin enemmän kuin saman luokan aasialaisia. Ford Focus on suosikki koko Euroopassa ollut koko ajan.

      • Anonyymi

        Ei myyntimäärä vielä takaa laatua. Euroopassa myydään paljon fiattia koska se on todella halpa.


    • Anonyymi

      Osta pois, ja murehdi huonoa ostostasi sitten myöhemmin! 🤣

    • Anonyymi

      Moottorin laakerointi voidaan helposti tehdä tehot kestäväksi. Moottorin lämmönjohtaminen sylinterin seinämän läpi on ongelmallisempi. Down sizing moottoreista otetaan jopa suurempia tehoja kuin vapareista. Tehtävä työ vaatii palotapahtuman, josta lämpö on johdettava seinämän läpi. Oikeastaan seinämän pitäisi olla paksumpi jos mahdollista näissä moottoreissa, mutta heikentää lämmönjohtumista.

      Jos moottori on neljäsylinterisestä kolmesylinteriseksi valmistettu, niin siirtyvä lämpömäärä on 1,33 kertaa vaparin. Tunnetusti esimerkiksi männänrenkaiden suurempi kuluminen on havaittu asia. Kokeilkaapa vaikkapa kuumailmpuhaltimella lattaraudan taivutus kylmänä (ei ehkä onnistu) ja sitten kuumentamalla (onnistuu kenties helposti). Jo 400 asteen lämpotilassa metallin lujuus saattaa olla puolet kylmänä arvosta.

      Suuntaus jonkin aikaa on ollut moottorin tilavuuden suurentaminen pienissä moottoreissa kuin edelleen pienentäminen. Myyjän puheet ja omistajan kokemukset, eivät kaikissa tapauksissa kohtaa toisiaan. Miettikää traktorin moottoria öljytilavuutena, moottorin kokona ja käyttöikänä.

      Down sizing moottoreissa on etunsa, mutta nämä harvemmin tulevat esiin enemmän ajetuissa autoissa. Joissakin tapauksissa kulutuskin nousee, jos moottoria joutuu rasittamaan.

      • Anonyymi

        Miten tämä soperruksesi nyt auttaa aloittajaa tuossa oman autonsa valinnassa? Voisitko hieman valaista asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä soperruksesi nyt auttaa aloittajaa tuossa oman autonsa valinnassa? Voisitko hieman valaista asiaa?

        Varmaan paremmin kuin tuo avautumisesi.


    • Anonyymi

      elä osta ekopuustia, varmasti jo imuventtiilit ihan tukossa, yleinen riesa noissa paskoissa, käy juutupessa siellä on paljon juttua asia tiimoilta. Paska on se ekopuusti moottori. Osta vaikka Honda ennemmin vähemmän harmia ja kestää pidempään.

    • Anonyymi

      Vaihtaisin öljyt kerran 10 000km välein. Pysyy voitelu kunnossa turbokoneessa ja eikä tarvitse turboa huollattaa kuntoon tai vaihtaa.

      15 000km vuotuisella ajolla on jo öljy tummaa ja karstaista.

    • Anonyymi

      Tuossahan on 2 ongelmaa: ruostuminen ja tappiinsa viritetty pikkuturbo.

      Ensinnäkin Ford ruostuu Vi Bilägare testien mukaan yhtä herkästi kuin japanilaiset ja korealaiset, vaatii ehdottomasti erillisen suojauksen heti uutena. 2017 voi olla vielä pelastettavissa mutta korin kanssa kannattaa olla tarkka.

      Korkean viritusasteen pikkturbot tehdään kestämään 200-250tkm, ainakin VW myönsi tämän. Eli ei kannata odottaa 300-400tkm lukemia kuten aikoinaan luotettavilla vapareilla.

      • Anonyymi

        Focus….Fokus on nyt suositun auto käytettynä.
        Leveä ja moderni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Focus….Fokus on nyt suositun auto käytettynä.
        Leveä ja moderni.

        Johtuu ihan siitä että porukka ostaa nyt halpaa kun rahaa ei ole.
        Parempien 3-4 vuotta vanhojen autojen hinnat on nousseet kysynnän myötä.


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä toi moottori on pommi jakohihna ui öljyssä josta lähtee ilmeisestti kumia joka tukkii öljysihdin ja se on koneen meno samaten jotain tiiviste ongelmia ollut ja koko kone pitää purkaa sen takia

      • Anonyymi

        Jakohihna öljyroiskeessa. Mikä mahtaa olla tämän takana että laittaneet. Itse en keksi yhtään hyvää syytä.


        Hihnasta irtoaa kumia/muovia pikku hiljaa koska se pyörii metallisia vasten. Nyt jos hihna saa moottoriöljyä niin se menee öljyn mukana joka paikkaan. Sylinteriin, venttiilikoneistoon, laakereille.

        Moottoriöljy ei kaipaa yhtään lisää kuormaa likaantumiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakohihna öljyroiskeessa. Mikä mahtaa olla tämän takana että laittaneet. Itse en keksi yhtään hyvää syytä.


        Hihnasta irtoaa kumia/muovia pikku hiljaa koska se pyörii metallisia vasten. Nyt jos hihna saa moottoriöljyä niin se menee öljyn mukana joka paikkaan. Sylinteriin, venttiilikoneistoon, laakereille.

        Moottoriöljy ei kaipaa yhtään lisää kuormaa likaantumiselle.

        2019 mallista alkaen on ketju.
        Olisiko alkujaankin suunniteltu ketjukoneeksi, mutta sitten tuli talousosaton pomo ja sanoi että moottorin valmistuskustannuksista pitää saada pois10€ / moottori.


    • Anonyymi

      250thk aj. hihna ja kulutus osia vaihdellu. Ehkä kohta kytkin, kai liian isoja kuormai tullu vedettyä. Hyvin vetää kyllä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      314
      6781
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3829
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3096
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2787
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1922
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1672
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe