Onkohan hyvä tuommoinen 2017 Focus 1.0 ecoboost? Ajettu 135 tkm, hp. 8990€. Lieneekö mitään tyyppivikaa tuolla moottorilla? Focus autona ihan ok ajolleen ja muutenkin, testien mukaan. Hinta mielestäni kohdillaan tuolla. Järkevämpi kuin uusi ja ympäristökin kiittää kun käytetyn ostaa. Ei tarvitse uutta malmia kaivaa yms.
4 vuotias alle kymppitonnilla
30
2652
Vastaukset
- Anonyymi
Siis tämmöinen:
https://m.nettiauto.com/ford/focus/12121440?vifAdCount=1&vifNav=Y- Anonyymi
On näköjään kaikista halvin karvalakkimalli. Eihän tuo uutenakaan ole maksanut kuin hiukan alle parikyttonnii.
Ja arvonalennus neljä vuotta vanhalle autolle on ihan normaalissa lukemissa.
- Anonyymi
Olen aina vähän vierastanut näitä ahdettuja kolmisylintereisiä ylitehoisia huudattamallakin ajettavia "pippurimyllyjä!"
Jos tehdas on panostanut moottorín laakerointiin siten, että se myös pidemmän
päälle kestää ahtamalla aikaansaadun lisätehon, "voila" eli vualaa!
En tosin ole julkisuudessa nähnyt näkemyksiä, joissa mitkään "vajaasylinteriset" moottorit olisivat ennenaikaisesti lauenneet.
Ehkäpä jollain on parempaa tietoa.- Anonyymi
En jaksanut lukea jorinaa loppuun mutta varmaan tarvitset jotain apua itsellesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksanut lukea jorinaa loppuun mutta varmaan tarvitset jotain apua itsellesi.
Hei toi oli mun kirjoittama, se on tullut ihan väärään ketjuun :D
Sori
- Anonyymi
Britanniassa kertovat että nuo litraiset pikkukoneet ei kestä kovin isoja kilometrejä. Kannattaa googlata ja selvittää onko aihetta huoleen.
- Anonyymi
Kato huoltokirja jos ajettu se 20 tkm tai jopa yli samoilla öljyillä ni ei kannata.
Nois max 15 tkm tai mielellään 10 tkm välein kannattaisi vaihtaa - Anonyymi
Muistan minäkin, että nimenomaan tuo 1.0 Ecoboost-moottori oli herkkä öljynlaadulle, eli sille ei mikä tahansa öljy kelpaa.
Kun ensimmäinen omistaja on lakannut käyttää autoa merkkihuollossa, ovat nämä moottorin erikoiset öljyvaatimukset jääneet unholaan, koska on perin harvinaista, etteivät yleiset markkinoilla olevat laatuöljytkään noin vain käy.- Anonyymi
täys koneremppa ei ole paha
on vaan kolme pyttyä jota porataan laitellaan uudet männät ja laakerit
alle 2000 euron selvii, sitte taas potkii - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täys koneremppa ei ole paha
on vaan kolme pyttyä jota porataan laitellaan uudet männät ja laakerit
alle 2000 euron selvii, sitte taas potkiijos motti leviää niin noihin aina vaihdetaan moottori joka korjattu fordin moottoritehtaalla.
ei niitä suomes ainakaan kukaan korjaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos motti leviää niin noihin aina vaihdetaan moottori joka korjattu fordin moottoritehtaalla.
ei niitä suomes ainakaan kukaan korjaaehkei korjaa mutta kyllä se ihan korjattavissa silti olisi
saattaisi olla jopa taloudellisesti kannattavaa toimintaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ehkei korjaa mutta kyllä se ihan korjattavissa silti olisi
saattaisi olla jopa taloudellisesti kannattavaa toimintaaHankalaa bisnestä kun osia ei saa mistään.
- Anonyymi
Tuossa luokassa eli C-segmentissä 2017 mallisista Opel Astrat alk 11 000 - 12 000 €, hyvin varusteltuja, loistavia autoja Astrat kuten myös Focukset. Ranskalaiset yllättäen kalliimmasta päästä: 2017 Megane, 308 ja C4 12 000 - 13 000 € alkaen.
Italialainen, Turkissa valmistettu Fiat Tipo 1.4 Pop karvalakkimalli kestävällä 95 hv Fire vaparikoneella alle 9000 €. Tuollainen Tipo tuolla koneella ja varusteilla ollut uutena alk. n. 17500 €. Tilava ja Suomessa vähän harvinaisempi vaihtoehto edulliseen hintaan. - Anonyymi
Motor on kertakäyttöinen ja Britanniassa suositaan toitsua, vaikka köyhyyttä esiintyy?😆😃😄
- Anonyymi
Hyvä auto. Tuohon hintaan kannattaa ostaa jos on ajallaan huollettu.
- Anonyymi
Jep. Hyviä perusautoja. Se tärkeää ettei maksa ylihintaa käytetystä, jos meinaa järkevät suht edulliset kilsat ajaa. Focus, Astra ja Tipo näyttäs etenkin käytettynä olevan hyviä C-segmentin autoja. Tipokin voitti jonkun adacin katsastusvikavertailun, ollessaan luokkansa viattomin. Toki siinäkin tietenkin ikääntyessään kuluvia osia menee, koiranluita, jarrulevyjä yms. Mutta luulen että hyvä auto. Turkissa ostetuin automalli esittelystään lähtien (siellä mallinimi Aegea). Siellähän tehdään myös esim. Corollaa mutta niin vaan Fiatia myydään enemmän siellä. Tipoa myytiin markkinoille tullessaan euroopassakin enemmän kuin saman luokan aasialaisia. Ford Focus on suosikki koko Euroopassa ollut koko ajan.
- Anonyymi
Ei myyntimäärä vielä takaa laatua. Euroopassa myydään paljon fiattia koska se on todella halpa.
- Anonyymi
Osta pois, ja murehdi huonoa ostostasi sitten myöhemmin! 🤣
- Anonyymi
Moottorin laakerointi voidaan helposti tehdä tehot kestäväksi. Moottorin lämmönjohtaminen sylinterin seinämän läpi on ongelmallisempi. Down sizing moottoreista otetaan jopa suurempia tehoja kuin vapareista. Tehtävä työ vaatii palotapahtuman, josta lämpö on johdettava seinämän läpi. Oikeastaan seinämän pitäisi olla paksumpi jos mahdollista näissä moottoreissa, mutta heikentää lämmönjohtumista.
Jos moottori on neljäsylinterisestä kolmesylinteriseksi valmistettu, niin siirtyvä lämpömäärä on 1,33 kertaa vaparin. Tunnetusti esimerkiksi männänrenkaiden suurempi kuluminen on havaittu asia. Kokeilkaapa vaikkapa kuumailmpuhaltimella lattaraudan taivutus kylmänä (ei ehkä onnistu) ja sitten kuumentamalla (onnistuu kenties helposti). Jo 400 asteen lämpotilassa metallin lujuus saattaa olla puolet kylmänä arvosta.
Suuntaus jonkin aikaa on ollut moottorin tilavuuden suurentaminen pienissä moottoreissa kuin edelleen pienentäminen. Myyjän puheet ja omistajan kokemukset, eivät kaikissa tapauksissa kohtaa toisiaan. Miettikää traktorin moottoria öljytilavuutena, moottorin kokona ja käyttöikänä.
Down sizing moottoreissa on etunsa, mutta nämä harvemmin tulevat esiin enemmän ajetuissa autoissa. Joissakin tapauksissa kulutuskin nousee, jos moottoria joutuu rasittamaan.- Anonyymi
Miten tämä soperruksesi nyt auttaa aloittajaa tuossa oman autonsa valinnassa? Voisitko hieman valaista asiaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä soperruksesi nyt auttaa aloittajaa tuossa oman autonsa valinnassa? Voisitko hieman valaista asiaa?
Varmaan paremmin kuin tuo avautumisesi.
- Anonyymi
elä osta ekopuustia, varmasti jo imuventtiilit ihan tukossa, yleinen riesa noissa paskoissa, käy juutupessa siellä on paljon juttua asia tiimoilta. Paska on se ekopuusti moottori. Osta vaikka Honda ennemmin vähemmän harmia ja kestää pidempään.
- Anonyymi
Vaihtaisin öljyt kerran 10 000km välein. Pysyy voitelu kunnossa turbokoneessa ja eikä tarvitse turboa huollattaa kuntoon tai vaihtaa.
15 000km vuotuisella ajolla on jo öljy tummaa ja karstaista. - Anonyymi
Tuossahan on 2 ongelmaa: ruostuminen ja tappiinsa viritetty pikkuturbo.
Ensinnäkin Ford ruostuu Vi Bilägare testien mukaan yhtä herkästi kuin japanilaiset ja korealaiset, vaatii ehdottomasti erillisen suojauksen heti uutena. 2017 voi olla vielä pelastettavissa mutta korin kanssa kannattaa olla tarkka.
Korkean viritusasteen pikkturbot tehdään kestämään 200-250tkm, ainakin VW myönsi tämän. Eli ei kannata odottaa 300-400tkm lukemia kuten aikoinaan luotettavilla vapareilla.- Anonyymi
Focus….Fokus on nyt suositun auto käytettynä.
Leveä ja moderni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Focus….Fokus on nyt suositun auto käytettynä.
Leveä ja moderni.Johtuu ihan siitä että porukka ostaa nyt halpaa kun rahaa ei ole.
Parempien 3-4 vuotta vanhojen autojen hinnat on nousseet kysynnän myötä.
- Anonyymi
Ikävä kyllä toi moottori on pommi jakohihna ui öljyssä josta lähtee ilmeisestti kumia joka tukkii öljysihdin ja se on koneen meno samaten jotain tiiviste ongelmia ollut ja koko kone pitää purkaa sen takia
- Anonyymi
Jakohihna öljyroiskeessa. Mikä mahtaa olla tämän takana että laittaneet. Itse en keksi yhtään hyvää syytä.
Hihnasta irtoaa kumia/muovia pikku hiljaa koska se pyörii metallisia vasten. Nyt jos hihna saa moottoriöljyä niin se menee öljyn mukana joka paikkaan. Sylinteriin, venttiilikoneistoon, laakereille.
Moottoriöljy ei kaipaa yhtään lisää kuormaa likaantumiselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakohihna öljyroiskeessa. Mikä mahtaa olla tämän takana että laittaneet. Itse en keksi yhtään hyvää syytä.
Hihnasta irtoaa kumia/muovia pikku hiljaa koska se pyörii metallisia vasten. Nyt jos hihna saa moottoriöljyä niin se menee öljyn mukana joka paikkaan. Sylinteriin, venttiilikoneistoon, laakereille.
Moottoriöljy ei kaipaa yhtään lisää kuormaa likaantumiselle.2019 mallista alkaen on ketju.
Olisiko alkujaankin suunniteltu ketjukoneeksi, mutta sitten tuli talousosaton pomo ja sanoi että moottorin valmistuskustannuksista pitää saada pois10€ / moottori.
- Anonyymi
250thk aj. hihna ja kulutus osia vaihdellu. Ehkä kohta kytkin, kai liian isoja kuormai tullu vedettyä. Hyvin vetää kyllä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822