Olisiko linjoilla autosähkömiestä?.

Anonyymi

Tietäisikö joku? mikä lie kun PASSAT vuosimalli 2015, rekisteröity 2019, ei starttaa aina ensimmäisellä, eikä toisellakaan yrityksellä, siis starttimoottori ei saa sähköä, ennätys on jopa 11 kertaa ottaa virta-avain pois ja yrittää uudelleen, ennen kuin starttaa. On ollut merkkiliikkeessä monet kerrat, mutta vikaa eivät löydä. Alan olla epätoivoinen.
Lämpimällä moottorilla tilanne on vielä pahempi.

Olisin tosi kiitollinen neuvosta.

15

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      yleismittarilla mittaamaan mihin se sähkö jää.

    • Anonyymi

      Oletko kokeillut käynnistää autoasi veivillä?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Startille menevä ohut sähköjohto irti tai sisältä poikki osittain? Näin oli yhdessä volkkarissa. Merkkikorjaamolla vaihtoivat ensin uuden startin eikä vika korjaantunut koska viallista johtoa ei vaihdettu. Starttimoottorissa ei ollut mitään vikaa.

      • Anonyymi

        No miksi se sitten toimisi joskus ja joskus ei?

        Melkein poikki oleva johdin kuulostaa kaukaa haetulta, ennemmin kuulostaa huonoilta releen kärjiltä.

        Kyllä, monessa uudessa autossa startillekin viedään ohjausjännite releen kärkien kautta = yksi vikapaikka lisää


    • Anonyymi

      Itselle on sattunut vastaava tapaus diesel pakettiauton kohdalla.
      Osoittautui että planeettavaihteellisen starttimoottorin moottorin hela oli väljä ja itse starttimoottori jumittui. Paljastui että startti oli jo kerran tehdaskunnostettu.
      Kun yritti käynnistää kaikki valot sammuivat.
      Samanlainen startti pikkuautossa lakkasi kertaheitolla toimimasta.

    • Anonyymi

      Mulla oli kerran vastaavat oireet ja vika löytyi akun maajohdosta joka oli poikki ja yhdisti satunaisesti ja auto käynnistyi miten sattui. Kaapi oli poikki vaipan sisältä, eli sitä ei nähnyt ja vika paljastui kun hyörin konepellin alla radion soidessa ja kun käsi osui maakaapeliin, niin radio hiljeni.

    • Virtalukon pohja rikki; ottaa välillä kontaktia, välillä ei.

    • Anonyymi

      Loppuun kuluneet starttimoottorin hiiletkin joskus oireilevat noin. Kun startti ei toimi, niin kokele kopaista jollakin raudalla starttimoottorin kylkeen. Jos vika on hiilten loppumisessa, niin kolauksesta ne voivat hivenen siirtyä ja taas sähkö kulkee. Tällä kertaa...
      Hiilet on helppo vaihtaa. Vaikka eihän se sekään tumpelolta onnistu...

      • Anonyymi

        Ja varsinaiset megatumpelot ne ei ymmärrä että kaksi vuotta vanhassa autossa ei välttämättä ole todennäköisesti startin hiilet loppu.

        Mulla on 25 vuotta vanha auto jossa on edelleen alkuperäinen startti, ei ole hiilet päässeet vielä loppumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varsinaiset megatumpelot ne ei ymmärrä että kaksi vuotta vanhassa autossa ei välttämättä ole todennäköisesti startin hiilet loppu.

        Mulla on 25 vuotta vanha auto jossa on edelleen alkuperäinen startti, ei ole hiilet päässeet vielä loppumaan.

        Jos se startti ei pyöritä ollenkaan niin ajoneston vikaantuminen ei liene vika koska silloinkin kyllä pyörittää muutaman sekunnin ei vain käynnisty


    • Anonyymi

      Passat 2015 ja rekisteröity 2019, ette siis huomanneet provoa?

      • Anonyymi

        Tuo tilanne on mahdollinen, vaikka asia ilmeisesti on sinulle uusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tilanne on mahdollinen, vaikka asia ilmeisesti on sinulle uusi.

        No ei ole kovinkaan todennäköinen. Ei mikään liike roikota autoa neljää vuotta, ellei ole kolaroitu pahasti tai jotain vastaavaa. Uusi auto myydään aina eteenpäin ettei vuoden syö sen arvoa seisonnassa.


      • Anonyymi

        Kirjoitusvirhe, etkö ole ennen sellaisia nähnyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe