Sopiva A2 pyörä

Anonyymi

Moro. Oon 24v jäbä, pituus 190 painoi 100kg. Ajoin A2 kortin ja oon kattellu noin 2000e hintaluokassa pyörää alle. Rehellisesti sanottuna en oo perehtynyt pyöriin paljoa, kelmulla ajoin nuorempana mutta muuta kokemusta ei ole. En ole siis kokenut ajaja. Tuleeko kellekään mieleen pyörää joka vois sopia meitsin pituselle. Endurot ei pahemmin kiinnosta. Kelailin lähinnä lyhyen matkan ajoja ettei läpi Suomee tarvi päästä. 👍

12

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helmi naisten pyörää suosittelen. Kehuttu kauniiksi mutta ei aja lujaa. Ehkä noin 2 km/h

• Anonyymi

Harkitsen vakavasti!

• Anonyymi

Kuulostaa hyvältä

• Anonyymi

Toi tyyppi, kommentit vai kysymys?

• Anonyymi

Minullakaan ei ole kokemusta enkä ole perehtynyt pyöriin paljoa. Toisaalta tuo helmi kuulostaa hintaluokkaan sopivalta. Jää rahaa muuhunkin.

• Anonyymi

Oliko elmukelmu? Sillä ei varmaan pitkälle pötkinyt

• Anonyymi

Itse olen ajanut elmukelmulla jo vuosia. Kestävä ja pettämätön. Hanki uusi sellainen👍🏻

• Anonyymi

Meinasitko hankkia uuden vai käytetyn? Mietin vaan sitä hintaluokka asiaa mitä suositella

• Anonyymi

Käytettyä mie. En ens pyöräks vittis hirveemmin rahaa käyttää kun auto vie jo

• Anonyymi

Älä nyt ainakaan kyykkyä osta,. Et mahdu sillä edes ajamaan. Mulla on toi pituus myös ongelmana, yli 190. Mikään nykypyöristä ei sovi kropalle enduroita lukuunottamatta. En tiedä miksi kaikki uudet pyörät ovat Afrikan vientimalleja. Ne on suunniteltu lähinnä pygmeille. Vielä 70- ja 80-luvulla valmistettiin myös miehille sopivia moottoripyöriä, Ei enää.

Käy koeistumassa liikkeissä eri mallisia pyöriä, niin saat osviittaa. Itse ajan pääsääntöisesti matka-ajoa niin pyörän täytyy myös ajoasennoltaan mukava. Muuten on joka paikka puuduksissa ekan sadan kilsan aikana.

Kyse ei ole pyörän kuutioista tai fyysisestä koosta vaan lähinnä satulan ja jalkatappien välisestä etäisyydestä. Se kyykkypaskalla istuma-asento ei ole kaikkein mukavin. Moniin saa siirtosarjoja alaspäin, mutta sitten loppuu kallistusvarat. Pyörät ovat niin matalia eikä nuo säädettävät satulankorkeudet auta asiaa pätkääkään.

Niilä jalat edellä ajettavilla en suostu ajamaan. Eihän niillä voi kunnolla ajaakaan, kun jalat ovat väärässä paikassa. Soveltuvat kyllä leppoisaan kruisailuun.

Vähän sama on mun kenkieni kanssa. Yleensä myynnissä on vain naisten ja lasten kokoja.:-DD

• Anonyymi

Kuis sun ÄO? Lapsen tasoa?

• Anonyymi

Kiitost vastauksesta 👍. Joo kyykkyjä harkinnut mutta ei se ajoasento ihanteellisin ole. Joku custom pyörä ois kova ja matkapyörät vähä niin ja näin kun en tota matkaa aja niin paljoa. Lähinnä Pirkanmaan sisäistä ajoa. Ja kyllä sen pitäis olla jalat takana, en koe sen olevan luontaista ajaa jalat edessä😅 maku kysymyksiä toki.. mikähän custom merkki/malli ois hyvä pidemmälle miehelle. Tullut vastaan joitain mutta vähä tuo koko ihmetyttää. Matalia tottakai ja se nyt on customeissa vissii normi mutta jotkut on niin pieniä etten tiiä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      254
      6490
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      198
      6034
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      27
      5579
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      125
      4348
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      172
      3608
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      131
      3395
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      31
      3094
    8. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      285
      2579
    9. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      17
      2540
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      141
      2412
    Aihe