Osa perhettä?

Anonyymi

Elän avoliitossa ja miehelläni on kaksi lasta aiemmasta suhteestaan. Enempää lapsia hän ei halua joten yhteisiä meille ei ole tulossa, eikä minulla ole omia ennestäänkään. Haluaisin vain kysyä että onko täällä muita samassa tilanteessa olevia, jotka siis ovat ilman omia lapsia mutta puolison lapset ovat kuvioissa? Tunnetteko silti itsenne osaksi perhettä, tai että ovatko puoliso ja hänen lapsensa sinulle perhe?

Itse en oikein osaa mieltää itseäni osaksi perhettä ja minua on alkanut jotenkin ahdistaan ja harmittaan etten ikinä saa omaa perhettä. En sano etteikö voisi olla perhettä ilman lapsia, mutta kun hänellä jo on ne lapset niin tuntuu että hänellä on se oma perhe ja sitten olen minä.

16

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaisi miettiä tuota ennenkuin rikkoo kenenkään perheen, ei tuolla tavoin voi omaa perhettä saada, et kuulu siihen perheeseen, olet ihan ulkopuolinen tyyppi.
      Lapset eivät kaipaa vieraita ulkopuolisia häiriköitä, vaan olisivat halunneet pitää oman isän, kunnes menit ja rikoit heidän perheensä.
      Tunkeutumalla toisten elämän saat osaksesi halveksuntaa ja inhoa.

      Älä kuvitele että olet tervetullut, kun veitä naiselta miehen ja lapsilta isän.

      • Anonyymi

        Huutonaurua! Anteeks vaan mut en jaksa ymmärtää näitä kommentteja joka ainoassa uusperhettä koskevassa keskustelussa. Trolleja vaiko katkeria miehiä/naisia joille todellakin näin huonosti on käynyt? Tiedä häntä.

        En tosiaan ole rikkonut kenenkään perhettä, he olivat eronneet jo vuosia ennen kuin minä astuin kuvioihin.
        Ja lapsilla on kyllä oma isänsä edelleen, hän siitä mihinkään ole hävinnyt. Ero myöskin on tullut lasten äidin aloitteesta joten minä tässä nyt vähiten syyllinen olen.

        En myöskään ole lähtenyt tavoittelemaan omaa perhettä tällä tavalla, kyllä omissa haaveissa aina oli löytää se lapseton mies jonka kanssa yhdessä perustaa perhe. Mutta kun elämä nyt ei aina mene niin kuin on ajatellut.


      • Anonyymi

        Kannattaisi miettiä tuota ennenkuin rikkoo kenenkään perheen, ei tuolla tavoin voi omaa perhettä saada, et kuulu siihen perheeseen, olet ihan ulkopuolinen tyyppi.
        Lapset eivät kaipaa vieraita ulkopuolisia häiriköitä, vaan olisivat halunneet pitää oman ÄIDIN kunnes menit ja rikoit heidän perheensä.
        Tunkeutumalla toisten elämän saat osaksesi halveksuntaa ja inhoa.

        Älä kuvitele että olet tervetullut, kun veitä mieheltä naisen ja lapsilta ÄIDIN.


    • Anonyymi

      Täällä yksi. Kipuilin asian kanssa, mutta sitten annoin olla: ajattelen, että minun perheeseeni kuuluu mies, miehen perheeseen myös lapset. Pääasia, että kuuluu toistensa perheeseen. (Toki olisi eri tilanne, jos puoliso olisi lähivanhempi ja lapset asuisivat samassa talossa.) Tuosta lapsen hankinnasta en osaa sanoa... Hankala tilanne, jos vain toinen haluaa lapsen. Keskustelkaa vielä miksi näin. Toki lapsen voi yksinkin nykypäivänä hankkia.

      • Anonyymi

        Ei minulla niin kovaa tarvetta omalle lapselle ole että yksin lähtisin hankkimaan. Mutta se että hänellä on lapsia ennestään ja ettei hän halua yhteisiä minun kanssani, niin aiheuttaa ehkä sen tunteen että hänellä on jo täysin oma perhe, mutta minun kanssa ei perhettä haluta perustaa. En osaa mieltää edes miestä omaksi perheekseni koska hän on jo jonkun muun perhe, hänellä on jo se perhe muualla.

        Tunnetta vain vahvistaa se että minulta ei koskaan kysytä, jos lapsien täällä oloon tulee muutoksia, jos viikonloput vaihtuu tai ovatkin täällä pidempään. Tulee tunne että olen vain joku ylimääräinen täällä talossa joka saa elää niinkuin talon oikea perhe päättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla niin kovaa tarvetta omalle lapselle ole että yksin lähtisin hankkimaan. Mutta se että hänellä on lapsia ennestään ja ettei hän halua yhteisiä minun kanssani, niin aiheuttaa ehkä sen tunteen että hänellä on jo täysin oma perhe, mutta minun kanssa ei perhettä haluta perustaa. En osaa mieltää edes miestä omaksi perheekseni koska hän on jo jonkun muun perhe, hänellä on jo se perhe muualla.

        Tunnetta vain vahvistaa se että minulta ei koskaan kysytä, jos lapsien täällä oloon tulee muutoksia, jos viikonloput vaihtuu tai ovatkin täällä pidempään. Tulee tunne että olen vain joku ylimääräinen täällä talossa joka saa elää niinkuin talon oikea perhe päättää.

        Kannattaako suhdetta jatkaa, jos olet vain lastenhoitajan roolissa?
        Vanhana voi harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla niin kovaa tarvetta omalle lapselle ole että yksin lähtisin hankkimaan. Mutta se että hänellä on lapsia ennestään ja ettei hän halua yhteisiä minun kanssani, niin aiheuttaa ehkä sen tunteen että hänellä on jo täysin oma perhe, mutta minun kanssa ei perhettä haluta perustaa. En osaa mieltää edes miestä omaksi perheekseni koska hän on jo jonkun muun perhe, hänellä on jo se perhe muualla.

        Tunnetta vain vahvistaa se että minulta ei koskaan kysytä, jos lapsien täällä oloon tulee muutoksia, jos viikonloput vaihtuu tai ovatkin täällä pidempään. Tulee tunne että olen vain joku ylimääräinen täällä talossa joka saa elää niinkuin talon oikea perhe päättää.

        Ymmärrän ajatuksesi! Koskapa tilanne on tämä, mieti, haluatko lapsen siksi, että haluat lapsen, vai siksi, että kuuluisit perheeseen ja esim. olisit samalla viivalla exän kanssa? Onko se hyvä syy? Entä mitkä ovat syyt, ettei mies halua lasta? Tuskin syy on sinussa!

        Olisiko ydinongelma se sivuuttamisen tunne? Et voi vaikuttaa asiaan, sinua ei huomioida? Siitä johtuva ulkopuolisuus?

        Keskustelun paikka. Kerro puolisollesi, että sinusta tuntuu pahalta, kun et voi vaikuttaa omassa kotonasi vierailuaikoihin etkä tiedä asioita etukäteen (ja mitä muuta asiaan liittyykään). Miettikää, miten tilannetta voisi parantaa.

        P. S. Mies kuuluu kyllä lasten perheeseen, mutta ei exän. Vai kuuluvatko sinun exäsi sinun perheeseesi, kun asut avoliitossa? :) Mitä perhe sinulle tarkoittaa? Tarvitaanko siihen lapsia, että voi olla perhe?


    • Anonyymi

      Pitääkö juoruta toisten asioista? Häh???? Juorua ihan omista, mutta jätä toisten asiat juoruumatta.

      Naikkoset yleensökin puhuu miehen perheestä kun ovat niin kateellisia, että haluavat mustamaalata että mies hylkäisi kokonaan oman perheensä, siihen naikkoset tähtää. Voivat retostella että mie löysin miehen joka jätti mun takia lapset ja vaimonsa. Säälittävää.

      • Anonyymi

        Pitääkö juoruta toisten asioista? Häh???? Juorua ihan omista, mutta jätä toisten asiat juoruamatta missä nimet ja osoitteet.

        Miekkoset yleensäkin puhuu naisen perheestä kun ovat niin kateellisia, että haluavat mustamaalata että nainen hylkäisi kokonaan oman perheensä, siihen miekkoset tähtää. Voivat retostella että mie löysin NAISEN joka jätti mun takia lapset ja juopon ukkonsa. Säälittävää.


    • Anonyymi

      Miehelläni oli lapsi edellisestä liitosta, kun tutustuimme. Olivat eronneet kun vaimo halusi avioitua työkaverinsa kanssa. Itse en ollut koskaan seurustellut eronneen miehen kanssa, eikä äitipuolen rooli kiinnostanut minua. Neljän vuoden seurustelun jälkeen avioiduimme. Meillä on 2 yhteistä lasta. Olen vahvasti sitä mieltä, että sinulla on myös oikeus äitiyteen, samoinhan on myös miehesi ex:llä ollut. Tunteet joista kerroit ovat aivan yleisiä ja kaikki ne kohtaavat. Perheesi on oma silloin, kun sinulla on omat lapset ja tunnet kuuluvasi heidän elämään. Miehen itsekkyys ihmetyttää minua. Kerro hänelle oma kantasi.

      • Anonyymi

        Itsekäs heh, heh, kyllä jokainen saa ite päättää kuinka monta lasta haluaa, ja kuinka monta lasta pörssi kestää, tai jaksaako enää kasvattaa enempää.


      • Anonyymi

        Joo, mä sanon aina että mikään äitipuoli musta ei tule, joten entiset lapset on syytä unohtaa. Ei ketään voi pakottaa kasvattamaan kenenkään lapsia ja olla heille äiti, vaikka olisi kuinka hyvä tahansa äitinä.
        Miksi maksaa lapsille jos lasten äiti on kotona ja käyttää elarit itseensä, mikä järki.

        Me ei makseta elareita jos sellainen mies tulisi vastaan jolla on kersoja, ja muitahan ei nykysien enää olekkaan, ihme vimma tehdä heti laspia kun tapaa uuden miehen.
        Osaan kyllä kasvattaa sillä olen tiukka äitinä, enkä erottele kenen kersoja on, aina puutun jos näen että lapset villiintyy, kaupassakin ne juoksentelee niin mä juoksen perään ja huudan heille. Omani asuu meillä mutta en voisi olla muiden laspille äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mä sanon aina että mikään äitipuoli musta ei tule, joten entiset lapset on syytä unohtaa. Ei ketään voi pakottaa kasvattamaan kenenkään lapsia ja olla heille äiti, vaikka olisi kuinka hyvä tahansa äitinä.
        Miksi maksaa lapsille jos lasten äiti on kotona ja käyttää elarit itseensä, mikä järki.

        Me ei makseta elareita jos sellainen mies tulisi vastaan jolla on kersoja, ja muitahan ei nykysien enää olekkaan, ihme vimma tehdä heti laspia kun tapaa uuden miehen.
        Osaan kyllä kasvattaa sillä olen tiukka äitinä, enkä erottele kenen kersoja on, aina puutun jos näen että lapset villiintyy, kaupassakin ne juoksentelee niin mä juoksen perään ja huudan heille. Omani asuu meillä mutta en voisi olla muiden laspille äiti.

        Joo, mä sanon aina ,että mikään isäpuoli musta ei tule, joten entiset lapset on syytä unohtaa, ja jättää isälleen Ei ketään voi pakottaa kasvattamaan kenenkään lapsia ja olla heille isukki , vaikka olisi kuinka hyvä tahansa isänä
        Miksi maksaa lapsille, jos lasten isä on kotona työttömänä ja käyttää elarit itseensä, juomalla ne, mikä järki.

        Minä en maksa elareita jos sellainen nainen tulisi vastaan jolla on kersoja, ja muitahan ei nykysien enää olekkaan, kaikki vähän vanhemmat akat eronneet, ihme vimma tehdä heti laspia kun tapaa uuden naisen .
        Osaan kyllä kasvattaa sillä olen tiukka isukkina ,enkä erottele kenen kersoja on, aina puutun , jos näen että lapset villiintyy, ja kiusaa toisiaan kaupassakin ne juoksentelee niin mä juoksen perään ja huudan heille. Omani ei asu meillä ,mutta en voisi olla muiden lapsille isä.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole omia lapsia, miehellä kaksi eri liitoista , hän on eronnut ekasta liitosta ja toisesta leski, minä tykkään hänen lapsistaan , no toinen jo aikuinen ja toinen 17 v , hyvin kasvatettuja ihania poikia.
      Tietty tämä toinen poika asuu meidän kanssa, koska hänellä ei enää ole äitiä, toinen vanhempi opiskelee eri kaupungissa.
      Minäkin olen eronnut, ja valitettavasti en ole saanut lapsia.
      Olen perheen jäsen niinkö muutkin, en ole kokenut etteikö mulla ole perhettä, kyllä me kaikki olemme tiimi.

      • Anonyymi

        Mulla on kolme omaa ja ne asuvat meidän kanssa miehen talossa. Tilaa ei olisikaan useammalle. Mihen lapset 24 ja 23 v asuvat missä millonkin. Laiskoja ovat, eikä kunnioita minua yhtään. jonten haknala on olla äitinä heille. Koulu mennyt huonosti eikä kesätöitäkään halua tehdä. Minun lapset vaikka on nuorempi, haluisivat kesätöihin, mutta on vielä liian nuoria, ja kun muutkaan niin ei minunkaan.
        Äitinä viidelle lapselle on haastavaa, mies käy töissä ja minä kasvatan näitä hänen lapsiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kolme omaa ja ne asuvat meidän kanssa miehen talossa. Tilaa ei olisikaan useammalle. Mihen lapset 24 ja 23 v asuvat missä millonkin. Laiskoja ovat, eikä kunnioita minua yhtään. jonten haknala on olla äitinä heille. Koulu mennyt huonosti eikä kesätöitäkään halua tehdä. Minun lapset vaikka on nuorempi, haluisivat kesätöihin, mutta on vielä liian nuoria, ja kun muutkaan niin ei minunkaan.
        Äitinä viidelle lapselle on haastavaa, mies käy töissä ja minä kasvatan näitä hänen lapsiaan.

        Mulla on kolme omaa ja ne asuvat meidän kanssa naiseni ja minun talossa. Tilaa ei olisikaan useammalle. naiseni lapset 24 ja 23 v asuvat missä millonkin. Laiskoja ovat, juopottelevat ja tupakoivat, eikä kunnioita minua yhtään. joten hankala on olla isäpuolena heille. Koulu mennyt huonosti ja molemmat työttömiä, eikä töihin edes haluta mennä Minun lapset vaikka on nuorempia, menevät kesätöihin, ja haluavat tienata omaa rahaa, opiskelujen lomassa.
        Isänä ja isäpuolena viidelle lapselle on haastavaa, naiseni käy töissä ja minä jo eläkeläisenä koitan opastaa työelämään näitä hänen lapsiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe