Mehiläisten joukkokuolemat huolestuttavat, Asiantuntijoiden mukaan joukkokuolemat johtuvat huolettomasta ja liiallisesta torjunta-aineiden käytöstä pelloilla.
Ilman pölyttäjiä maapallon ravintoverkosto romahtaisi.
Eli maatalous sahaa itse omaa oksaansa ja samamalla meidän muidenkin ja jättimäisiä tukiaisia rohmuten. liekkö jämsänkin pelloilla torjunta aineta. ( myrkkyjä ?
Mehiläisten joukkokuolemat huolestuttavat
15
180
Vastaukset 15
- Anonyymi
Mites se on, se kun nykyään heinät on isoissa muovi paaleissa jotka sitten maanviljelijät hävittää polttamalla ja palojätteen myrkyt leviää ympäristöön, kitkerä on savu ja vois hyvin uskoa silläkin olevan vavia haitta vaikutuksia.
- Anonyymi
Kuolivat melko varmasti körönään.
- Anonyymi
Ei niin ole asiat. Hyönteiset jotka pölyttää niin kukat, esim omenapuut, mansikat, marjapensaat, kuin myös monet viljakasvit esim rypsi. Ovat kadonneet. Torjunta aineet iso osa. Mutta kertokaa minulle montako räystäspääskyä olette nähneet? oikeasti?! Helppo syy ja seuraus. Lehmiä ei enää ole laitumilla. Ei ole sitä kuuluisaa lehmän sontaa.!? Laiduntaminen loppunut kannattomana. Ei euroja ei mitään. :(
- Anonyymi
Lehmän tai sian sontaa ajetaan tuhansia litroja peloille niitä happamoittamaan ja niin se peltojen ph muuntuu vääräksi viljelyyn ja siihen kun ruiskutellaan torjunta myrkyt, niin kaik kuolee...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehmän tai sian sontaa ajetaan tuhansia litroja peloille niitä happamoittamaan ja niin se peltojen ph muuntuu vääräksi viljelyyn ja siihen kun ruiskutellaan torjunta myrkyt, niin kaik kuolee...
Kaikki kuolee joskus kuitenkin. Mikä on siis ongelmana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kuolee joskus kuitenkin. Mikä on siis ongelmana?
Pöhlöjen pöhlö. Ruoka loppuu jos pörriäiset katoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöhlöjen pöhlö. Ruoka loppuu jos pörriäiset katoaa.
Ulkomailla on viljelijät saaneet hyviä kokemuksia, tehdessään pelloille niitty kaistaleitä.
mehiläisten tehdessä paluun, myös peltojen tuotto nousee ja niitty kaisteleelle annettut siivut kompensoituu ja sääästöä syntyy ajallisesti kuin lannoitteenkin osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomailla on viljelijät saaneet hyviä kokemuksia, tehdessään pelloille niitty kaistaleitä.
mehiläisten tehdessä paluun, myös peltojen tuotto nousee ja niitty kaisteleelle annettut siivut kompensoituu ja sääästöä syntyy ajallisesti kuin lannoitteenkin osalta.👍👍👍
- Anonyymi
Näin se menee. Ihminen asuu yhä urbaanimmassa ympäristössä, jossa ei haluta olevan mitään muita luontokappaleita, paitsi joutsen joka juhannuksena lentää korkealla sinitaivaan halki. Ihminen myrkyttää kaiken alkaen oman ihonsa luonnollisista bakteereista. Muovia pitää olla alkaen silmiripsistä...
Ihmiset keskittyvät kaupunkeihin ja luonto saa tilaa, mutta ei se selviä ihmisen kylvämien keinotekoisten myrkkyjen keskellä.
Onneksi itsellä aika on niin vähässä, ettei loppun kauheuksia tarvitse katsella, mutta osani teen, etten sitä loppua kovasti edistäkään. Olisiko sittenkin parempi levittää myrkyt ja polttaa öljy nopeasti loppuun, niin pakkoratkaisu tulee nopeammin eikä hitaasti mennä kohti loppua, kun niin mennään paljon pitemmälle ennen toimenpiteitä.- Anonyymi
Hyvä kirjoitus ja asiallinen, niin maatalous on liiaksi keskittynyt vain isoihin tiloihin ja siksi se myrkky kuormakin on valtaisa, pitäis olla paljon ja pienempiä tiloja jotka vois hoitaa kotimaisin voimin ja kotimaisin lannote rartkaisuin, nykyään ei peltoja juurikaan kynnetä jolloin rikka kasvit on tavallaan moni vuotisia ja niiden hoitelemin vaatii lisää ja lisää myrkkyä joka imeyty maa perään ja pohja veteen ja lopun viimmein ihmiseen ravinto ketjun myötä.
- Anonyymi
Huomen aamulla saa pölyttäjät kyytiä meijän räystään välissä. tuli exodus ja myrkyllä
- Anonyymi00012
Maataloutta on turha syyttää, maatalous on vähentynyt, kaikki myrkyt pitää olla hyväksyttyjä ja kaikki toiminta tarkistetaan auditoimalla. Aikoinaan käytettiin todella vahingollisia myrkkyjä ja hyönteisiä oli silloin todella runsaasti kaikesta huolimatta. Tämän olen sivusta seuranneena nähnyt.
Mikroaaltosäteilysaaste on se mikä on lisääntynyt. Tutkimuksia on tehty mm. mehiläisten ja banaanikärpästen osalta, ja tulokset ovat yksiselitteisiä. Mikroaaltosäteilyyn perehtyneet tutkijat ja lääkärit varoittivat meitä, kun siirryimme 5 G:hen, mutta emme kuunnelleet heitä ja tässä on lopputulos.- Anonyymi00013
Kyllä perimmäinen syy on munkinpurennan lisääntyminen huolestuttavasti.
- Anonyymi00014
EU määrää kolmet torjuntaaineet peltoon.. Siksi pörriäiset kuolevat
- Anonyymi00015
Mutsis fjunu tarvitsee torjunta-aineita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa401046Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83877- 162862
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105814Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29765Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192680Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40643- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118553Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12515On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6500- 39485
- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 73461
- 55457