Moottori-lehden käyttötesti käytetyllä: DSG-vaihteisto oli kuin olikin hajalla
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kayttotesti-kaytetylla-dsg-vaihteisto-oli-kuin-olikin-hajalla/
Tässäkin Volkswagenissa oli DSG-vaihteisto hajalla
52
847
Vastaukset
- Anonyymi
Päivän vanha juttu jo! Kaikki ongelmat on jo korjattu, eikä uusia enää ole!
VW Fanatic.- Anonyymi
on vai-suomi ajaa juuri noilla vanhoilla Vwseatskodaaudi autoilla---
taitaa korjaamoalalla olla VW päivät - Anonyymi
Aika kova, jos päivän aikana ajettu 200 tkm.
- Anonyymi
Yllätys yllätys, romu olikin ihan paska 😜🏆🍓
- Anonyymi
Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa.
Tässä on taas esimerkki Toyotan omapojan epätoivosta ja luonteen kieroudesta ja tyhmyydestä kun lankeaa ihan jokaiseen juttuun mitä löytää kun scannaa kaiket päivät ATK:ta.
Tuon tarmon kun suuntaisi itsensä kehittämiseen, niin hänkin voisi jopa menestyä työssä tms. ja voisi hankkia vaikka ihan uuden itselataavan ja puolet sähköajoa tarjoaman huippu mallin kaikilla huipuilla lisävarusteilla ja ehkä vielä ruostesuojauksen kirsikkana kaiken lisäksi, hihii!- Anonyymi
"Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."
Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."
Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km.laakeri halpa juu-työ onkin 3000e vähintään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."
Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km.Luepas tuo teksti uudelleen. Ei toiminut hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas tuo teksti uudelleen. Ei toiminut hyvin.
Ihme, että kesti edes noinkin pitkään! 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihme, että kesti edes noinkin pitkään! 😂
Mahtaa olla jo toinen tai kolmas menossa 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."
Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km.Juu ei ne kiinalaiset laakerit tahdo kestää volkkarissakaan saati sitten autoissa.
- Anonyymi
Muissa autoissa vaihteistot ja jakoketjut on korjausvapaita osia, öljynvaihto riittää.
VW on ihan omaa luokkaansa mitä tulee paskalaatuun. Se on paskalaadun mestari.- Anonyymi
Kaikki volkkarit on Random laatua, sitä sun tätä, sutta ja sekundaa. Vain hinta on kova.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki volkkarit on Random laatua, sitä sun tätä, sutta ja sekundaa. Vain hinta on kova.
Jep. Eipä eroa venäläisestä ladasta mitenkään. Määrä korvaa laadun, jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Eipä eroa venäläisestä ladasta mitenkään. Määrä korvaa laadun, jne...
Mitä mitä! Ladahan oli laatuauto aikoinaan.
- Anonyymi
DSG ei voi pysyä häiriöttömänä kun siellä on niin paljon ohjausta jossa vaihteet vaihtuut automaattisesti. Ja dsg vaihtelee vaihteita paljon enemmän mitä manuaalikuski vaihtaa.
Eli osat ja hydrauliikka kuluu kokoajan ja se ei kauan vaadi kun näkyy häiriönä.
Tuon on tietänyt heti kun näitä automaatteja alkoi tulla, ostajan vaan on se hyväksyttävä että dsg automaatti voi vaatia 1000-2000€ korjauttamista. Korjauttaminen ei ole vaikeaa edes kotona, koska mitään ei rakennella, pulttaa kiinni.
Siellä vaan pitää tarkastaa kaikki, eikä summassa vaihtele osia, esim mekatroniikkaa tai kytkimen osia!
korjausmanuaali kertoo paljon, dsg ssä pitää olla kaikki kunnossa muuten ei toimi kytkimen automaattisesti ja vaihteensiirto. - Anonyymi
Tuossakin jos ei ole vaihdelaatikkoon öljyjä kertakaan uusittu niin laakerit ja muut ottaneet jo itseensä likaisesta öljystä. 200 000 ajettuna öljy on jo mustaa, lämpötilasta , kondensiovedestä, hammaspyöristä, irronnutta metallia, Se musta öljy syö sitten tehokkaasti laakereita ja syncroja ja muita osia vaihteiston sisässä. Sekä kuumenee helpommin, laatikko ottaa tehoa enemmän
Öljyjen vaihto kun on erittäin tärkeää ja kulut on kympeissä!- Anonyymi
Harmi ettei tuohon kyseiseen dsg-vaihteistoon ole öljynvaihtoa edes määrätty huolto-ohjelmassa. Toisin on yli 2-litraisissa käytettävissä märkäkytkin dsg-vaihteistoissa. Niissä öljyt vaihdetaan 60000km:n välein, eikä ongelmia ole ollut.
Tuo kuivakytkimillä varustettu 7-vaihteinen pilaa kaikkien dsg-vaihteistojen maineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi ettei tuohon kyseiseen dsg-vaihteistoon ole öljynvaihtoa edes määrätty huolto-ohjelmassa. Toisin on yli 2-litraisissa käytettävissä märkäkytkin dsg-vaihteistoissa. Niissä öljyt vaihdetaan 60000km:n välein, eikä ongelmia ole ollut.
Tuo kuivakytkimillä varustettu 7-vaihteinen pilaa kaikkien dsg-vaihteistojen maineen.Ja eniten myydään juuri noita kuivakytkin malleja. Ei ihme että VW on alkanut panostamaan sähköautoihin. Toivottavasti ne kestää paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi ettei tuohon kyseiseen dsg-vaihteistoon ole öljynvaihtoa edes määrätty huolto-ohjelmassa. Toisin on yli 2-litraisissa käytettävissä märkäkytkin dsg-vaihteistoissa. Niissä öljyt vaihdetaan 60000km:n välein, eikä ongelmia ole ollut.
Tuo kuivakytkimillä varustettu 7-vaihteinen pilaa kaikkien dsg-vaihteistojen maineen.höpö höpö-kyllä ne kaikki hajoo viimeistään kun 140000km ajettu-korjaamolta voitte kysyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpö höpö-kyllä ne kaikki hajoo viimeistään kun 140000km ajettu-korjaamolta voitte kysyä
Höpöhöpö itsellesi. Suomessa on pilvin pimein yli 300000km ajettuja taksikäytössä olevia ja olleita 2,0-litraisia TDI-Passateja ja Transportereita, Octavioita ja Superbeja DSG-vaihteistoilla, joiden vaihteistoille ei ole tehty muuta kuin vaihdettu öljyt ja suodattimet huolto-ohjelman mukaan. Minullakin on yksi sellainen Passat jolla on ajettu yli 400000km ilman mitään vaihteisto-ongelmia.
- Anonyymi
Ajatella, että rieselin noki mustaa vaihteistonkin volkkarissa.
- Anonyymi
Ei Volkkaria ole tarkoitettu ajettavaksi yli 100 tkm.
- Anonyymi
Manuaali, bensa golfilla ajaa 500 000km kytkinlevyn vaihdolla, kori on myös vielä tip top kunnossa pyöränkaaria myöten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manuaali, bensa golfilla ajaa 500 000km kytkinlevyn vaihdolla, kori on myös vielä tip top kunnossa pyöränkaaria myöten.
Lisätään että Ahtamattomalla koneella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manuaali, bensa golfilla ajaa 500 000km kytkinlevyn vaihdolla, kori on myös vielä tip top kunnossa pyöränkaaria myöten.
Tuo on mennyttä aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisätään että Ahtamattomalla koneella.
Kaikki TSI skodat hojoaa liian vähällä käytöllä
- Anonyymi
Kuten siinä artikkelissa kerrotaan, on vaikeuksia löytää asiantuntevaa huoltoa joka osaa korjata dsg-vaihteiston. Jo tämä yksistään kertoo ettei dsg-vaihteisto ole kovin vikaherkkä. Dsg on kuitenkin yleisin automaattivaihteistotyyppi Suomessa ollut jo vuosia. Perinteisiä momentinmuunninvaihteistoja sen sijaan korjaa lukuisat niihin erikoistuneet pajat.
- Anonyymi
Momentinmuunnin vaihteistoissakaan ei ole mitään erikoista. Yhtään osaa ei tarvitse koneistaa ja painevalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Momentinmuunnin vaihteistoissakaan ei ole mitään erikoista. Yhtään osaa ei tarvitse koneistaa ja painevalaa.
Mutta vikoja riittää enemmän kuin dsg:ssä, koska osaavia korjaamoita enemmän suhteessa dsg-korjaamoihin. Korjaamoita on perustettu korjaustarpeita vastaavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vikoja riittää enemmän kuin dsg:ssä, koska osaavia korjaamoita enemmän suhteessa dsg-korjaamoihin. Korjaamoita on perustettu korjaustarpeita vastaavasti.
Oikeista automaatteja ollut 80 vuotta, dsgeita 15 vuotta, olisiko siinä selitys, että momentinmuuntimella varuustettuja vaihteiston korjaamoita on hiukan enempi, mutta tosiasia on, että dsgeet on kuolevaa perinnettä.
- Anonyymi
Kyllä sen saa hajalle - kaikissa automerkeissä - kun aikansa yrittää.
- Anonyymi
Automaatti kuluttaa itsentä häiriöiseksi, kaksoiskytkin, multitronic variaattori, tai momentinmuunnin. On vain ajan kysymys koska remontointi edessä. Se on kaikilla
Jos öljyt on vaihtaneen yhtään väriä niin tarkoittaa sitä että laatikon sisään on alkanut kertyä karstaa ja tekee jo haittaa. Alle 100tkm öljyjen vaihto oli laatikko mikä tahansa.
Ajatellaan että uudehko bmw tai mersu jolla omistaja ajaa 180tkm niin vaihteiston valmistajan öljynvaihtosuosituksen yli on menty jopa tuplasti.
Seuraavalla omistajalla sitten humppaa ja oireilee.
- Anonyymi
seatVWskodaudi samat laatikot DSG
- Anonyymi
laatua saksa? skoda?
- Anonyymi
skodaseataudi samaa
- Anonyymi
CVT toitsulla puksuttaa sen miljoonan ongelmitta, polttimon vaihdolla pärjää!!
- Anonyymi
Kuitenkin paalataan alle 200tkm ajettuina ja toiminta on kovin surkeaa.
- Anonyymi
sutta
- Anonyymi
sutta ja sekundaa
asiakas maksaa - Anonyymi
Tänään 29.6. ilmestynyt M0ottori-lehti kirjoittaa: "Totuus DSG-vaihteistosta"
Jutussa puretaan rikki oleva DSG-vaihteisto ja kerrotaan mistä on kysymys.
Kannatta lukea. Teksti ilmestynee myös nettiin myöhemmin. - Anonyymi
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dsg-vaihteisto-mita-vikoja-niissa-on-ja-onko-jotkin-versiot-parempia-kuin-toiset/
pankaas hyvä vaihtoon hahahhahahhahaahWilleeee Mikä on syy siihen, että VW-konserni ylipäätään käyttää näitä käytössä heikoiksi osoittautuneita laatikoita?!
Onko tavanomainen momentinmuunninlaatikko tehtaalle merkittävästi kalliimpi?
Niin kauan kuin muita vaihteistoja saa, kierrän nämä DSG:t olivatpa ne sitten 6 tai 7-lovisia!- Anonyymi
Jos on sellaisen ongelman mennyt ostamaan niin silloin on niinsanotusti jo löysät puntissa ja mustapekka kädessä.
- Anonyymi
"Onko tavanomainen momentinmuunninlaatikko tehtaalle merkittävästi kalliimpi?"
Tuollainen öljynpurskutin on käytössä aika paska ja vie bensaa sikana.
DSGn kestävyys testataan vasta kolmannella omistajalla ja autoilun kehitysmaissa kuten Suomi ja Albania.
Niin, miksi julkisuudessa ei ole ollut puhe muidentyyppisten automaattien käyttöongelmista?
Eikö niitä sitten lainkaan ole?
Itse välttelin aika pitkään automaattiauton ostoa sillä perusteella, että se muka kulutti polttoainetta hieman enemmän.
Nyt 12 vuotta saksalaisilla automaateilla ajaneena, en enää tulisi edes mieleen vaihtaa manuaaliseen. Olin tosin muutama vuosi sitten veljenpoikani autonoston tukena ja tässä hommassa tuli kokeiltua ranskalaisia, mutta myös japanilaisia automaatteja.
Ne oli toki kytketty alle 100 hv autoihin.
Pikkuautoihin manuaali sopii paremmin.- Anonyymi
"Niin, miksi julkisuudessa ei ole ollut puhe muidentyyppisten automaattien käyttöongelmista?"
On ollut vaikka Fordin myyntiluvut ovat marginaalisia DSG:n myyntimäärin verrattuna.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/katumaasturin-kaksoiskytkinvaihteisto-hajosi-jo-kolmannen-kerran-lahdenko-reklamoimaan-oikeusteitse-vai-nielenko-tappion/1721e3b7-18f3-4936-b3eb-6c0f9fd4828b
Sorry, tämä oli mennyt minulta ohitse!
Kysymys on kuitenkin vastaamatta.
Miksi ihmeessä useat merkit - sanotaan nyt sitten näin - käyttävät
asiakkaita koekaniineinaan - todetakseen josko nämä tekeleet kestäisivät,
vaikka toimiva ratkaisu on jo tiedossa.- Anonyymi
"Vantaan Erikois-Auton miehet kuitenkin muistuttavat, että keskustelu DSG-vaihteistojen vikojen määrästä voi olla jossain määrin vinoutunutta, sillä kyseisillä vaihteistolla varustettuja autoja on Suomenkin teillä todella paljon. Suurempi autokanta tarkoittaa tietysti myös suurempaa määrää rikkinäisiä vaihteistoja. Veljesten mukaan Volkswagenin DSG-vaihteisto ei ole lajissaan edes huonoin mahdollinen, vaan eräillä valmistajilla tuntuu kertyvän autokantaan nähden vielä enemmän korjattavaa."
- Anonyymi
niin ja toiset merkit kuten hyundai ja kia korvaavat takuuseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja toiset merkit kuten hyundai ja kia korvaavat takuuseen?
OSSSSSSI. Sulla on nähtävästi pakkomielle lisätä tuo kysymysmerkki aina sun lauseen loppuun.
Jos haluat kertoa Kia ja Hyny korjaavat paljon vaihdelaatikoita takuuseen niin silloin kysymysmerkki on täysin turha ja harhaanjohtava.
Jos kerrot jotain niin et tarvitse kysymysmerkkiä jokaisen lauseen loppuun. Vain silloin kun kysyt jotain. Sen takia sitä sanotaan kysymysmerkiksi.
- Anonyymi
oli oli
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818