Tässäkin Volkswagenissa oli DSG-vaihteisto hajalla

Anonyymi

Moottori-lehden käyttötesti käytetyllä: DSG-vaihteisto oli kuin olikin hajalla

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kayttotesti-kaytetylla-dsg-vaihteisto-oli-kuin-olikin-hajalla/

52

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päivän vanha juttu jo! Kaikki ongelmat on jo korjattu, eikä uusia enää ole!

      VW Fanatic.

      • Anonyymi

        on vai-suomi ajaa juuri noilla vanhoilla Vwseatskodaaudi autoilla---

        taitaa korjaamoalalla olla VW päivät


      • Anonyymi

        Aika kova, jos päivän aikana ajettu 200 tkm.


    • Anonyymi

      Yllätys yllätys, romu olikin ihan paska 😜🏆🍓

    • Anonyymi

      Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa.
      Tässä on taas esimerkki Toyotan omapojan epätoivosta ja luonteen kieroudesta ja tyhmyydestä kun lankeaa ihan jokaiseen juttuun mitä löytää kun scannaa kaiket päivät ATK:ta.
      Tuon tarmon kun suuntaisi itsensä kehittämiseen, niin hänkin voisi jopa menestyä työssä tms. ja voisi hankkia vaikka ihan uuden itselataavan ja puolet sähköajoa tarjoaman huippu mallin kaikilla huipuilla lisävarusteilla ja ehkä vielä ruostesuojauksen kirsikkana kaiken lisäksi, hihii!

      • Anonyymi

        "Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."

        Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."

        Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km.

        laakeri halpa juu-työ onkin 3000e vähintään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."

        Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km.

        Luepas tuo teksti uudelleen. Ei toiminut hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas tuo teksti uudelleen. Ei toiminut hyvin.

        Ihme, että kesti edes noinkin pitkään! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme, että kesti edes noinkin pitkään! 😂

        Mahtaa olla jo toinen tai kolmas menossa 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Wauh, yli 200tkm ajettu randomi yksilö ja oli vikaa."

        Se laatikkohan toimi aivan hyvi. Se aukaistiin vain mielenkiinnon vuoksi. Pari halpaa laakeria oli vaihtokunnossa ja siinä kaikki. Nyt voi lasketella menemään toiset 200.000km.

        Juu ei ne kiinalaiset laakerit tahdo kestää volkkarissakaan saati sitten autoissa.


    • Anonyymi

      Muissa autoissa vaihteistot ja jakoketjut on korjausvapaita osia, öljynvaihto riittää.

      VW on ihan omaa luokkaansa mitä tulee paskalaatuun. Se on paskalaadun mestari.

      • Anonyymi

        Kaikki volkkarit on Random laatua, sitä sun tätä, sutta ja sekundaa. Vain hinta on kova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki volkkarit on Random laatua, sitä sun tätä, sutta ja sekundaa. Vain hinta on kova.

        Jep. Eipä eroa venäläisestä ladasta mitenkään. Määrä korvaa laadun, jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Eipä eroa venäläisestä ladasta mitenkään. Määrä korvaa laadun, jne...

        Mitä mitä! Ladahan oli laatuauto aikoinaan.


    • Anonyymi

      DSG ei voi pysyä häiriöttömänä kun siellä on niin paljon ohjausta jossa vaihteet vaihtuut automaattisesti. Ja dsg vaihtelee vaihteita paljon enemmän mitä manuaalikuski vaihtaa.

      Eli osat ja hydrauliikka kuluu kokoajan ja se ei kauan vaadi kun näkyy häiriönä.

      Tuon on tietänyt heti kun näitä automaatteja alkoi tulla, ostajan vaan on se hyväksyttävä että dsg automaatti voi vaatia 1000-2000€ korjauttamista. Korjauttaminen ei ole vaikeaa edes kotona, koska mitään ei rakennella, pulttaa kiinni.

      Siellä vaan pitää tarkastaa kaikki, eikä summassa vaihtele osia, esim mekatroniikkaa tai kytkimen osia!


      korjausmanuaali kertoo paljon, dsg ssä pitää olla kaikki kunnossa muuten ei toimi kytkimen automaattisesti ja vaihteensiirto.

    • Anonyymi

      Tuossakin jos ei ole vaihdelaatikkoon öljyjä kertakaan uusittu niin laakerit ja muut ottaneet jo itseensä likaisesta öljystä. 200 000 ajettuna öljy on jo mustaa, lämpötilasta , kondensiovedestä, hammaspyöristä, irronnutta metallia, Se musta öljy syö sitten tehokkaasti laakereita ja syncroja ja muita osia vaihteiston sisässä. Sekä kuumenee helpommin, laatikko ottaa tehoa enemmän

      Öljyjen vaihto kun on erittäin tärkeää ja kulut on kympeissä!

      • Anonyymi

        Harmi ettei tuohon kyseiseen dsg-vaihteistoon ole öljynvaihtoa edes määrätty huolto-ohjelmassa. Toisin on yli 2-litraisissa käytettävissä märkäkytkin dsg-vaihteistoissa. Niissä öljyt vaihdetaan 60000km:n välein, eikä ongelmia ole ollut.
        Tuo kuivakytkimillä varustettu 7-vaihteinen pilaa kaikkien dsg-vaihteistojen maineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi ettei tuohon kyseiseen dsg-vaihteistoon ole öljynvaihtoa edes määrätty huolto-ohjelmassa. Toisin on yli 2-litraisissa käytettävissä märkäkytkin dsg-vaihteistoissa. Niissä öljyt vaihdetaan 60000km:n välein, eikä ongelmia ole ollut.
        Tuo kuivakytkimillä varustettu 7-vaihteinen pilaa kaikkien dsg-vaihteistojen maineen.

        Ja eniten myydään juuri noita kuivakytkin malleja. Ei ihme että VW on alkanut panostamaan sähköautoihin. Toivottavasti ne kestää paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi ettei tuohon kyseiseen dsg-vaihteistoon ole öljynvaihtoa edes määrätty huolto-ohjelmassa. Toisin on yli 2-litraisissa käytettävissä märkäkytkin dsg-vaihteistoissa. Niissä öljyt vaihdetaan 60000km:n välein, eikä ongelmia ole ollut.
        Tuo kuivakytkimillä varustettu 7-vaihteinen pilaa kaikkien dsg-vaihteistojen maineen.

        höpö höpö-kyllä ne kaikki hajoo viimeistään kun 140000km ajettu-korjaamolta voitte kysyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpö höpö-kyllä ne kaikki hajoo viimeistään kun 140000km ajettu-korjaamolta voitte kysyä

        Höpöhöpö itsellesi. Suomessa on pilvin pimein yli 300000km ajettuja taksikäytössä olevia ja olleita 2,0-litraisia TDI-Passateja ja Transportereita, Octavioita ja Superbeja DSG-vaihteistoilla, joiden vaihteistoille ei ole tehty muuta kuin vaihdettu öljyt ja suodattimet huolto-ohjelman mukaan. Minullakin on yksi sellainen Passat jolla on ajettu yli 400000km ilman mitään vaihteisto-ongelmia.


      • Anonyymi

        Ajatella, että rieselin noki mustaa vaihteistonkin volkkarissa.


    • Anonyymi

      Ei Volkkaria ole tarkoitettu ajettavaksi yli 100 tkm.

      • Anonyymi

        Manuaali, bensa golfilla ajaa 500 000km kytkinlevyn vaihdolla, kori on myös vielä tip top kunnossa pyöränkaaria myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaali, bensa golfilla ajaa 500 000km kytkinlevyn vaihdolla, kori on myös vielä tip top kunnossa pyöränkaaria myöten.

        Lisätään että Ahtamattomalla koneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaali, bensa golfilla ajaa 500 000km kytkinlevyn vaihdolla, kori on myös vielä tip top kunnossa pyöränkaaria myöten.

        Tuo on mennyttä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään että Ahtamattomalla koneella.

        Kaikki TSI skodat hojoaa liian vähällä käytöllä


    • Anonyymi

      Kuten siinä artikkelissa kerrotaan, on vaikeuksia löytää asiantuntevaa huoltoa joka osaa korjata dsg-vaihteiston. Jo tämä yksistään kertoo ettei dsg-vaihteisto ole kovin vikaherkkä. Dsg on kuitenkin yleisin automaattivaihteistotyyppi Suomessa ollut jo vuosia. Perinteisiä momentinmuunninvaihteistoja sen sijaan korjaa lukuisat niihin erikoistuneet pajat.

      • Anonyymi

        Momentinmuunnin vaihteistoissakaan ei ole mitään erikoista. Yhtään osaa ei tarvitse koneistaa ja painevalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Momentinmuunnin vaihteistoissakaan ei ole mitään erikoista. Yhtään osaa ei tarvitse koneistaa ja painevalaa.

        Mutta vikoja riittää enemmän kuin dsg:ssä, koska osaavia korjaamoita enemmän suhteessa dsg-korjaamoihin. Korjaamoita on perustettu korjaustarpeita vastaavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vikoja riittää enemmän kuin dsg:ssä, koska osaavia korjaamoita enemmän suhteessa dsg-korjaamoihin. Korjaamoita on perustettu korjaustarpeita vastaavasti.

        Oikeista automaatteja ollut 80 vuotta, dsgeita 15 vuotta, olisiko siinä selitys, että momentinmuuntimella varuustettuja vaihteiston korjaamoita on hiukan enempi, mutta tosiasia on, että dsgeet on kuolevaa perinnettä.


    • Anonyymi

      Kyllä sen saa hajalle - kaikissa automerkeissä - kun aikansa yrittää.

      • Anonyymi

        Automaatti kuluttaa itsentä häiriöiseksi, kaksoiskytkin, multitronic variaattori, tai momentinmuunnin. On vain ajan kysymys koska remontointi edessä. Se on kaikilla

        Jos öljyt on vaihtaneen yhtään väriä niin tarkoittaa sitä että laatikon sisään on alkanut kertyä karstaa ja tekee jo haittaa. Alle 100tkm öljyjen vaihto oli laatikko mikä tahansa.


        Ajatellaan että uudehko bmw tai mersu jolla omistaja ajaa 180tkm niin vaihteiston valmistajan öljynvaihtosuosituksen yli on menty jopa tuplasti.

        Seuraavalla omistajalla sitten humppaa ja oireilee.


    • Anonyymi

      seatVWskodaudi samat laatikot DSG

    • Anonyymi

      laatua saksa? skoda?

    • Anonyymi

      skodaseataudi samaa

    • Anonyymi

      CVT toitsulla puksuttaa sen miljoonan ongelmitta, polttimon vaihdolla pärjää!!

      • Anonyymi

        Kuitenkin paalataan alle 200tkm ajettuina ja toiminta on kovin surkeaa.


    • Anonyymi

      sutta

    • Anonyymi

      sutta ja sekundaa

      asiakas maksaa

    • Anonyymi

      Tänään 29.6. ilmestynyt M0ottori-lehti kirjoittaa: "Totuus DSG-vaihteistosta"
      Jutussa puretaan rikki oleva DSG-vaihteisto ja kerrotaan mistä on kysymys.

      Kannatta lukea. Teksti ilmestynee myös nettiin myöhemmin.

    • Mikä on syy siihen, että VW-konserni ylipäätään käyttää näitä käytössä heikoiksi osoittautuneita laatikoita?!
      Onko tavanomainen momentinmuunninlaatikko tehtaalle merkittävästi kalliimpi?
      Niin kauan kuin muita vaihteistoja saa, kierrän nämä DSG:t olivatpa ne sitten 6 tai 7-lovisia!

      • Anonyymi

        Jos on sellaisen ongelman mennyt ostamaan niin silloin on niinsanotusti jo löysät puntissa ja mustapekka kädessä.


      • Anonyymi

        "Onko tavanomainen momentinmuunninlaatikko tehtaalle merkittävästi kalliimpi?"

        Tuollainen öljynpurskutin on käytössä aika paska ja vie bensaa sikana.
        DSGn kestävyys testataan vasta kolmannella omistajalla ja autoilun kehitysmaissa kuten Suomi ja Albania.


    • Niin, miksi julkisuudessa ei ole ollut puhe muidentyyppisten automaattien käyttöongelmista?
      Eikö niitä sitten lainkaan ole?
      Itse välttelin aika pitkään automaattiauton ostoa sillä perusteella, että se muka kulutti polttoainetta hieman enemmän.
      Nyt 12 vuotta saksalaisilla automaateilla ajaneena, en enää tulisi edes mieleen vaihtaa manuaaliseen. Olin tosin muutama vuosi sitten veljenpoikani autonoston tukena ja tässä hommassa tuli kokeiltua ranskalaisia, mutta myös japanilaisia automaatteja.
      Ne oli toki kytketty alle 100 hv autoihin.
      Pikkuautoihin manuaali sopii paremmin.

    • Sorry, tämä oli mennyt minulta ohitse!
      Kysymys on kuitenkin vastaamatta.
      Miksi ihmeessä useat merkit - sanotaan nyt sitten näin - käyttävät
      asiakkaita koekaniineinaan - todetakseen josko nämä tekeleet kestäisivät,
      vaikka toimiva ratkaisu on jo tiedossa.

    • Anonyymi

      "Vantaan Erikois-Auton miehet kuitenkin muistuttavat, että keskustelu DSG-vaihteistojen vikojen määrästä voi olla jossain määrin vinoutunutta, sillä kyseisillä vaihteistolla varustettuja autoja on Suomenkin teillä todella paljon. Suurempi autokanta tarkoittaa tietysti myös suurempaa määrää rikkinäisiä vaihteistoja. Veljesten mukaan Volkswagenin DSG-vaihteisto ei ole lajissaan edes huonoin mahdollinen, vaan eräillä valmistajilla tuntuu kertyvän autokantaan nähden vielä enemmän korjattavaa."

      • Anonyymi

        niin ja toiset merkit kuten hyundai ja kia korvaavat takuuseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja toiset merkit kuten hyundai ja kia korvaavat takuuseen?

        OSSSSSSI. Sulla on nähtävästi pakkomielle lisätä tuo kysymysmerkki aina sun lauseen loppuun.

        Jos haluat kertoa Kia ja Hyny korjaavat paljon vaihdelaatikoita takuuseen niin silloin kysymysmerkki on täysin turha ja harhaanjohtava.

        Jos kerrot jotain niin et tarvitse kysymysmerkkiä jokaisen lauseen loppuun. Vain silloin kun kysyt jotain. Sen takia sitä sanotaan kysymysmerkiksi.


    • Anonyymi

      oli oli

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      672
      5004
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2533
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2359
    6. 257
      1933
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe