Moi... Olisko Turku mulle sopiva kaupunki?

Anonyymi

Huvittaisi muuttaa jossain vaiheessa muualle, johonkin isompaan kaupunkiin täältä länsirannikolta, mutta Helsinkiin en halua koska se on taas liian iso, liikaa meteliä, kaaosta ym. Monet sanovat että turkulaiset ovat sisäänlämpiäviä, mutta se ei haittaa yhtään, olen aika introvertti itsekin joten ei haittaa jos saan olla rauhassa. Lisäksi ihmiset ovat samanlaisia täällä minun kotikaupungissani, voi olla että vieläkin enemmän, tämä kun on sen verran pienempi kaupunki. Kertokaa ihmiset jotka Turussa asutte, että millaista elämä siellä on? Oletteko viihtyneet? Mikä on hyvää ja mikä huonoa?

28

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raisioon. Täält ei puutu mitään. Turku on sopivan lähellä, muttei liian lähellä :)

      • Anonyymi

        saksas asuvat ova vähä pimpelipom, vai mitä


    • Anonyymi

      Niin näis turun naapurikunnis on yllättävän hyvä asua jos pienemmästä paikasta tykkää. Turku on sopivan lähellä ja kaukana. Raisio kaarina siinä turusta seuraavat pienempään suuntaan mentäessä.

      Ei silti kyllä turuski varmaan viihtyy jos tykkää enemmän kaupynkimaisesta tai kaupungin lähiöstä laitamilla.

      Mut tämä turun seutu sinänsä on kyllä aika hyvä kokonaisuus. Valinnanvaraa on ja kaikille löytyy kyllä sopiva paikka.

    • Anonyymi

      Hokkanen odotteli, että poikanen tuodaan hoitolaan. Harmikseen hän kuuli, miten tilanne päättyi. Hokkanen ihmettelee, että rauhoitettu lintu on päätynyt ulkopuolisen henkilön haltuun.

      —Se oli ihmeellinen keissi. En tiedä, mitä yön tunteina kävi. On harmillista että asiaan puuttuu sellainen, joka ei sitä tunne.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ihmisten kaupunkiin.


      • Anonyymi

        Kiitos!


      • Anonyymi

        Juuri sellainen on mielessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten kaupunkiin.

        Berliinis on varaa valita psykiatri, valinnanvaraa riittää.


    • Anonyymi

      Varmasti Turku sopii sinulle.

      • Anonyymi

        Näin minäkin uskon


      • Anonyymi

        Älä vaan muuta Turkuun tämä kun on kierojen ihmisten tuppukylä.


    • Anonyymi

      Mistä sen kukaan tietää

    • Anonyymi

      Piti tulla vielä tänne ilmoittamaan, että ostin osuuden 1/5 siitä 6 0 oikein potista. Eihän minua tästä kukaan pysty tunnistamaan. Nyt on sitten saavutettu se kauan haaveilemani lottovoittounelma. Eihän raha elämässä kaikkea merkitse, mutta antaa paljon mahdollisuuksia ja turvaa elämään. Kateellinen ei kenenkään tästä kannata olla, sillä olen pelannut paljon ja riskilläkin isoilla summilla. Työ tuotti nyt tulosta, ja tässä sitä ollaan 1,9 miljoonaa euroa rikkaampia!

      • Onnittelut! Käytä järkevästi, kenellekkään ei kannata kertoa.
        Lottovoitto minullakin on tavoitteena, sellainen kohtuullisen iso, mutta ei ole vielä tullut. Ostaisin tyttärelle hyvän asunnon, itsellä on jo.


      • Anonyymi

        Peluri, joka ei ole koskaan voittanut miljoonia, eikä ole tämäkään kirjoitus muuta kuin provo. ei ole voittanut miljoonapottia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peluri, joka ei ole koskaan voittanut miljoonia, eikä ole tämäkään kirjoitus muuta kuin provo. ei ole voittanut miljoonapottia.

        Pelurin kanssa olin naimisissa ja voitot on huuhaata. Peluri on mielenterveyspotilas aivan kuin alkoholisti. Se on saletti. Peluri ei ole koskaan voiton puolella


    • Anonyymi

      Kyllä on sisäänpäin lämpiävä ja oudolla tavalla. Muuttajalta odotetaan, että hän kertoo kaiken itsestään. Paikallisen ei tarvitse kertoa itsestään mitään. Jopa kotiin saapuessa työpäivän jälkeen ollaan vastassa kysymysten kera. Outoa käytöstä.
      Toisaalta voi olla, että halusivat kuulla totuuden minusta valheellisten juttujen takia.
      En jaksanut alkaa elää taaksepäin vaan pyrin eteenpäin. Niinpä sitten jatkoin matkaa ….naapurikuntaan. Hyvä näin.
      Minä ainakin halusin omaa rauhaa. Olen asunut Helsingissä ja siellä saa olla rauhassa naapureilta niin halutessaan.

    • Anonyymi

      En osaa sanoa.

    • Anonyymi

      Turussa sinua tarvitaan.

    • Anonyymi

      " .. onneni sain Turussa."

      • Anonyymi

        Kaikkie turkulaisten ninikin on mulkukka.


      • Anonyymi

        Minkä värisen


    • Anonyymi

      Turussa terveydenhoito on niin jumissa ja ollut jo kauan, että hoitoa et saa kuin yksityiseltä lääkäriasemalta. >Edes puhelimella et pääse terveysasemallesi. Et saa hoitoa, et pääse laboratorioon, koska et näe etkä saa soittoaikaakaan lääkärille. Tällainen on Sote-uudistuksen jälkeen Suomen Turku. Muuta ihan johonkin muuhun kaupunkiin.

    • Anonyymi

      Helsinkiin muuttaja pääsee samalla muutolla ulkomaille!

    • Anonyymi

      Ite en o turkulainen, mut asunut täällä 40v ..havainnut et turkulaisissa on moneksi niinkuin savolaisissa tai kymiläisissä yms.
      Täällä ollaan ylpeitä, että tämä on vanhin city, ja olisi pääkaupunki vieläkin, jollei1809 tapahtumia/ turunpaloa olisi ollut.
      Myös turun saaristo ja leuto ilmasto aurajokineen aiheuttaa hyviä fiiliksiä.
      Maailmanluokan laivateollisuus, lääketutkimus ja yliopistot tekee paikasta kokoonsa nähden `isomman”..👍👍

    • Anonyymi

      Samankokoiselle tuntuu Turku kuin Helsinkikin, Helsinkin on vain laajempi.

      Hyvä puoli laajempi saaristo josta ahvenet vieneet suuren osan, mutta toisaalta ei ole tallinnan laivoja eli ruoka ja juoma kalliimpaa. Ja jos korona joskus loppuu, töitä paremmin tarjolla helsingissä, samoin kuin halpoja ulkomaanlentoja.

      Vuokrat paljon halvempia, samoin omistusasunnot turussa.

    • Anonyymi

      Turkulaiset on... no ihmisiä kait. Lieto tai Paimio olis varmasti paremmat paikat asua ja liki turkua kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1790
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      78
      1401
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      199
      1388
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1308
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe