Miten kertoa vanhemmille että olen lesbo??

Anonyymi

Olen siis suht nuori vielä (15) en tiedä miksi edes pyörin täällä mutta tällä väliä! Olen lesbo ja haluaisin kertoa vanhemmilleni. Monet kaverit tietää jo ja otti asian ihan hyvin. Luulen, ja oikeastaan tiedän ettei mun vanhemmilla ole mitään sitä vastaan mutta jännittää silti. Eli siis nyt kuka tahansa joka on tai on ollut samassa tilanteessa, niin kaipasin jelppiä, kun ei oo mitään käryä miten sen sanoisin tai miten edes keskustelun aloittaisin!!! Kaikki neuvot kelpaa ja olisi kivaa jos jakaisitte omia kokemuksia.☺️

19

1423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan samalla tavalla kuin et kertoisit tykkääväsi pojista.
      Eihän sitäkään joudu erikseen kertomaan.
      Ite vaan sanoin et oon ihastunut yhteen tyttöön silloin aikoinaan.

    • Anonyymi

      Mulla on samanikäisiä lapsia ja sen perusteella epäilen, että ehkä sun vanhemmat tietää jo. Tai eivät ehkä ole ajatelleet koko asiaa vielä, koska vanhemmille lasten seurusteluasiat tulee ylipäänsä aina liian aikaisin 😄 Mutta jos ne vähänkään sun elämää on seuranneet js tuntee sua, niin tuskin tulee yllätyksenä.

      Toi on kuule ihan hyvä tapa, mitä sä kirjoitit tännekin, että sä vaan haluaisit kertoa yhden jutun. Uskon että sun vanhemmat arvostaa sitä, että sä haluat puhua niille.

    • Anonyymi

      Mä myös kään en voi kertoa vanhemilleni eikä mun sukulaiset pidä lesboista joten en kehtaa sanoa mitään):

      • Anonyymi

        Mielestäni voisit kertoa vanhemmillesi , koska jos he ovat sinusta tähän asti pitäneet niin miksi lopettaisivat pitämästä nyt, sillä olet ihan sama ihminen kun ennen kertomistakin.
        Jos joku on niin alhainen vielä nykyaikana että alkaa paheksumaan niin vika ei ole sinussa , siis kenen vuoksi sinun olisi oltava toisenlainen .
        Joten kysymys on sinun elämästäsi jossa sinulla on oikeus omiin tunteisiin kohdistui ne sitten tyttöön tai poikaan .
        Ja jos sukulaiset eivät pidä lesboista niin sano että et ole valinnut omaa suuntasi itse, ei kai vanhemmatkaan voi paheksua sillä heidän ansiosta olet olemassa siis he ovat sinulle antaneet perintötekijät . Rohkeasti vaan kerrot vanhemmillesi sinä saat olla ihan vaan sellainen kun olet, mikään ei muutu suhteessasi vanhempiin


    • Anonyymi

      Oon samassa tilanteessa

      • Anonyymi

        Mäki oon samassa tilanteessa


    • Anonyymi

      Ihan sama tilanne mulla. kun vaan mun tyttöystävä tietää mun olevan lesbo

      • Anonyymi

        Mulla sama, ja oon vieläpä ihastunut mun luokkalaisen tyttöön joka on (luultavasti) hetero. 😩 Mun isosisko on lesbo ja mun vanhemmat otti sen tosi hyvin mut ite en jotenkin viitis kerto + oon vasta 11.v :((


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama, ja oon vieläpä ihastunut mun luokkalaisen tyttöön joka on (luultavasti) hetero. 😩 Mun isosisko on lesbo ja mun vanhemmat otti sen tosi hyvin mut ite en jotenkin viitis kerto oon vasta 11.v :((

        Ja en siis viitsi sille mun ihastuksellekaan kertoa kun ollaan tosi hyviä kavereita ja vähän nolottaa... (Tiiän et ei pitäisi mut silti...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja en siis viitsi sille mun ihastuksellekaan kertoa kun ollaan tosi hyviä kavereita ja vähän nolottaa... (Tiiän et ei pitäisi mut silti...)

        Ja vielä unohdin sen sanoa että muutama kaveri tietää 😅


    • Anonyymi

      Mä haluaisin olla lesbo
      Mut mun vanhemmat sano :mielumin deittailwt niitä poikia

      • Anonyymi

        Deittaile*


      • Anonyymi

        Sä saat olla kenenkä tahansa kanssa yhessä ei sun vanhemmat sitä päätä


    • Anonyymi

      mäkin oon lesbo mutta kukaan ei tiiä sitä oon ettiny vinkkejä kaapista ulos tulemiseen

      • Anonyymi

        Kamalaa sinänsä ettei sellasista asiaa uskalleta sanoa vanhemmilleen . Itse olen äiti enkä ikinä hylkäisi lastani sellaisen asian vuoksi ei se vanhempien rakkaus lapseensa voi kadota jos tietävät . Pää asia että olet itse onnellinen


    • Anonyymi

      Ja mä oon siitä jo kertonu niille!! Ei siinä mitään pahaa oo!!

    • Anonyymi

      Älä ota paineita siitä.
      Kyllä se luonnostaan jossain vaiheessa paljastuu. tietty vähän aina sopivasti voi pohjustaa ja antaa pieniä vinkkejä. Monesti vanhemmat (äiti ainakin) ovat huomanneet sen itsekin.
      Joskus kaikki kaverit ja tuttavat ja sisarukset tietävät ennemmin kuin vanhemmat.. mutta jostain syystä se menee näin..
      Mutta ethän aio elää kenenkään seinäkoristeena, panosta omaan elämääsi mutta hienointa jos ymmärrys säilyy kaikinpuolin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe