Miten kertoa vanhemmille että olen lesbo??

Anonyymi

Olen siis suht nuori vielä (15) en tiedä miksi edes pyörin täällä mutta tällä väliä! Olen lesbo ja haluaisin kertoa vanhemmilleni. Monet kaverit tietää jo ja otti asian ihan hyvin. Luulen, ja oikeastaan tiedän ettei mun vanhemmilla ole mitään sitä vastaan mutta jännittää silti. Eli siis nyt kuka tahansa joka on tai on ollut samassa tilanteessa, niin kaipasin jelppiä, kun ei oo mitään käryä miten sen sanoisin tai miten edes keskustelun aloittaisin!!! Kaikki neuvot kelpaa ja olisi kivaa jos jakaisitte omia kokemuksia.☺️

28

2134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan samalla tavalla kuin et kertoisit tykkääväsi pojista.
      Eihän sitäkään joudu erikseen kertomaan.
      Ite vaan sanoin et oon ihastunut yhteen tyttöön silloin aikoinaan.

• Anonyymi

Mulla on samanikäisiä lapsia ja sen perusteella epäilen, että ehkä sun vanhemmat tietää jo. Tai eivät ehkä ole ajatelleet koko asiaa vielä, koska vanhemmille lasten seurusteluasiat tulee ylipäänsä aina liian aikaisin 😄 Mutta jos ne vähänkään sun elämää on seuranneet js tuntee sua, niin tuskin tulee yllätyksenä.

Toi on kuule ihan hyvä tapa, mitä sä kirjoitit tännekin, että sä vaan haluaisit kertoa yhden jutun. Uskon että sun vanhemmat arvostaa sitä, että sä haluat puhua niille.

• Anonyymi

Mä myös kään en voi kertoa vanhemilleni eikä mun sukulaiset pidä lesboista joten en kehtaa sanoa mitään):

• Anonyymi

Mielestäni voisit kertoa vanhemmillesi , koska jos he ovat sinusta tähän asti pitäneet niin miksi lopettaisivat pitämästä nyt, sillä olet ihan sama ihminen kun ennen kertomistakin.
        Jos joku on niin alhainen vielä nykyaikana että alkaa paheksumaan niin vika ei ole sinussa , siis kenen vuoksi sinun olisi oltava toisenlainen .
        Joten kysymys on sinun elämästäsi jossa sinulla on oikeus omiin tunteisiin kohdistui ne sitten tyttöön tai poikaan .
        Ja jos sukulaiset eivät pidä lesboista niin sano että et ole valinnut omaa suuntasi itse, ei kai vanhemmatkaan voi paheksua sillä heidän ansiosta olet olemassa siis he ovat sinulle antaneet perintötekijät . Rohkeasti vaan kerrot vanhemmillesi sinä saat olla ihan vaan sellainen kun olet, mikään ei muutu suhteessasi vanhempiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni voisit kertoa vanhemmillesi , koska jos he ovat sinusta tähän asti pitäneet niin miksi lopettaisivat pitämästä nyt, sillä olet ihan sama ihminen kun ennen kertomistakin.
        Jos joku on niin alhainen vielä nykyaikana että alkaa paheksumaan niin vika ei ole sinussa , siis kenen vuoksi sinun olisi oltava toisenlainen .
        Joten kysymys on sinun elämästäsi jossa sinulla on oikeus omiin tunteisiin kohdistui ne sitten tyttöön tai poikaan .
        Ja jos sukulaiset eivät pidä lesboista niin sano että et ole valinnut omaa suuntasi itse, ei kai vanhemmatkaan voi paheksua sillä heidän ansiosta olet olemassa siis he ovat sinulle antaneet perintötekijät . Rohkeasti vaan kerrot vanhemmillesi sinä saat olla ihan vaan sellainen kun olet, mikään ei muutu suhteessasi vanhempiin

Mäki oon lesbo ja outoo et tiiän sen nyt jo vaik oon vast 10 v ja mul ei oo minkään laista seurustele kokemistä mut mä en tiiä miten kertoisin mut muatuntuu et ne tiätää jo koska mun huone on täynnä lesbo lippuja ja muun laisia pride lippuja et aattelin kertoo esim sit ku oon 11 v kosk ne vois aatella et "tää on vaavaihe" ja sit ne ei välttämättä ottais mua tosissaa. Et joo no en tiiä mitä pitäis tehä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mäki oon lesbo ja outoo et tiiän sen nyt jo vaik oon vast 10 v ja mul ei oo minkään laista seurustele kokemistä mut mä en tiiä miten kertoisin mut muatuntuu et ne tiätää jo koska mun huone on täynnä lesbo lippuja ja muun laisia pride lippuja et aattelin kertoo esim sit ku oon 11 v kosk ne vois aatella et "tää on vaavaihe" ja sit ne ei välttämättä ottais mua tosissaa. Et joo no en tiiä mitä pitäis tehä

Älä ainakaan kerro Lapuan mummolle

• Anonyymi

Oon samassa tilanteessa

• Anonyymi

Mäki oon samassa tilanteessa

• Anonyymi

Ihan sama tilanne mulla. kun vaan mun tyttöystävä tietää mun olevan lesbo

• Anonyymi

Mulla sama, ja oon vieläpä ihastunut mun luokkalaisen tyttöön joka on (luultavasti) hetero. 😩 Mun isosisko on lesbo ja mun vanhemmat otti sen tosi hyvin mut ite en jotenkin viitis kerto + oon vasta 11.v :((

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla sama, ja oon vieläpä ihastunut mun luokkalaisen tyttöön joka on (luultavasti) hetero. 😩 Mun isosisko on lesbo ja mun vanhemmat otti sen tosi hyvin mut ite en jotenkin viitis kerto oon vasta 11.v :((

Ja en siis viitsi sille mun ihastuksellekaan kertoa kun ollaan tosi hyviä kavereita ja vähän nolottaa... (Tiiän et ei pitäisi mut silti...)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja en siis viitsi sille mun ihastuksellekaan kertoa kun ollaan tosi hyviä kavereita ja vähän nolottaa... (Tiiän et ei pitäisi mut silti...)

Ja vielä unohdin sen sanoa että muutama kaveri tietää 😅

• Anonyymi

Mä haluaisin olla lesbo
      Mut mun vanhemmat sano :mielumin deittailwt niitä poikia

• Anonyymi

Deittaile*

• Anonyymi

Sä saat olla kenenkä tahansa kanssa yhessä ei sun vanhemmat sitä päätä

• Anonyymi

mäkin oon lesbo mutta kukaan ei tiiä sitä oon ettiny vinkkejä kaapista ulos tulemiseen

• Anonyymi

Kamalaa sinänsä ettei sellasista asiaa uskalleta sanoa vanhemmilleen . Itse olen äiti enkä ikinä hylkäisi lastani sellaisen asian vuoksi ei se vanhempien rakkaus lapseensa voi kadota jos tietävät . Pää asia että olet itse onnellinen

• Anonyymi

Ja mä oon siitä jo kertonu niille!! Ei siinä mitään pahaa oo!!

• Anonyymi

Älä ota paineita siitä.
      Kyllä se luonnostaan jossain vaiheessa paljastuu. tietty vähän aina sopivasti voi pohjustaa ja antaa pieniä vinkkejä. Monesti vanhemmat (äiti ainakin) ovat huomanneet sen itsekin.
      Joskus kaikki kaverit ja tuttavat ja sisarukset tietävät ennemmin kuin vanhemmat.. mutta jostain syystä se menee näin..
      Mutta ethän aio elää kenenkään seinäkoristeena, panosta omaan elämääsi mutta hienointa jos ymmärrys säilyy kaikinpuolin

• Anonyymi

Tiedän tunteen.

• Anonyymi

Hei mitä ihmettä te tänne kirjotatte?!

• Anonyymi

Hei mulla on toi sama ongelma oon yrittänyt uskaltautua kertomaan vanhemmalle mut en pysty

• Anonyymi

Sama tilanne mutta oon 11v🙏

• Anonyymi

kerro sun vanhemille sillein että kun olette kolmestaan niin kerot että haluaisit jutella tärkeästä asiasta ja sitten vain sanot:mä vaan halusin kertoa teille että mä olen lesbo ja en välitä mitä te ajatelette siitä mutta halusin vain että tedätte.
      (olen itse 20 vuotias lesbo)

• Anonyymi

Miksi ihmeessä vanhemmille pitää kertoa että on lesbo?
      Kuka menee vanhempien luo julistamaan, et hei, olen hetero?
      Eläkää elämäänne ja kun viette sit kaverit tai rakkaat kotiin, voitte kertoa mistä on kyse. Jos nyt yleensä tarvii selvittää äidille ja isälle mitä jonkun kans puuhii ja ketä panee.

• Anonyymi
      UUSI

Jos vanhempasi rakastavat sinua tänään niin eivät lopeta rakastamasta kun kerrot . Olet perinyt juuri heiltä geenisi joten ei pitäisi olla mitään pelättävää .onnea matkaan

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7166
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3722
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3259
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      233
      2394
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2125
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1978
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1832
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1753
    Aihe