Kuinka katkaista vedentulo raanaan?

Anonyymi

Tyttöystävän kanssa ollaan lähdössä pitkälle matkalle ja ollaan varmaan koko loma pois ja meidän kämpässä vuotaa raana hieman ja tyttöystävän mielestä pitäisi katkaista vedentulo siihen raanaan matkan ajaksi ettei vesilasku kasva. Tiedän että olen varmaan naurettavan tyhmä, mutta en osaa tehdä sitä. Allaskaapin sisällä menee pari putkea raanalle ja yksi viemärille ja missään ei ole mitään vipua mistä kääntäisi. Talo on 2006 rakennettu rivari. Ja vaikka olenkin varmaan monen mielestä tosi tyhmä nii asiallisia vastauksia kiitos!

8

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko meisselillä käännettäviä ruuveja putkissa? Ne vaakaan.

      • Anonyymi

        Kiitti. Olihan siel seinän vieres kaks ruuvia jotka tosiaan saatiin käännettyä ja nyt ei enää tiputa. Eihän siitä nyt mitään painetta sitten synny minnekään putkiin ku vesi ei pääse niin liikkumaan? Ei olis kiva tulla kotiin jossa putket ois räjähtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti. Olihan siel seinän vieres kaks ruuvia jotka tosiaan saatiin käännettyä ja nyt ei enää tiputa. Eihän siitä nyt mitään painetta sitten synny minnekään putkiin ku vesi ei pääse niin liikkumaan? Ei olis kiva tulla kotiin jossa putket ois räjähtänyt.

        Ei ne varmaan mihinkään räjähdä, mutta painehan siellä edelleen on. Täytyy mennä pääsululle, jos vielä kauempaa haluat sulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne varmaan mihinkään räjähdä, mutta painehan siellä edelleen on. Täytyy mennä pääsululle, jos vielä kauempaa haluat sulkea.

        Ei kuulu vesijohtojen mihinkään räjähdellä ja käytettäväksi nämä hanakohtaiset ns. kuulasulut tarkoitettu on. Itseasiassa normaali ongelma on, ettei niitä käännellä vuosikymmeniini ja sitten kun tarve tulee, niin ovat jumiutuneet.

        Varsinainen käyttötarkoitushan on pistää vedet poikki vaikkapa hanan vaihdon ajaksi. 2006 talossa varmaan myös huoneistokohtaiset sulut, mutta vanhoissa taloissa tällaisia ei ole ja sitten on vähemmän kivaa, kun kuulasulut jumissa tai hajoavat väkisin väännettäessä. Mutta nämä siis >30 vuoden ikäisten talojen ongelmia.


    • Anonyymi

      Asiallinen palstan aktivointialoitus !

      • Anonyymi

        Aktivointimies on taas vauhdissa. Joka päivä aktividaan huomautus ainakin kerran.


      • Anonyymi

        Kyllä, oli asiallinen aloitus. Oli ongelma johon kysyttiin neuvoa, ja se löytyi.
        Jos tuo sinua ahdistaa, niin hakeudu ammattiauttajalle.


    • Anonyymi

      Ilmoita huoltofirmaan että korjaavat vian.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe