Hei pääsin lukioon halusin kysyä tietääkö joku, kun opetussuunnitelma on muuttunut antaako lukio meille koneet vai antaako ne rahan millä me ostetaan? Olen etsinyt tietoja mutta en löydä
T. Ensi syksyyn aloittava lukiolainen 2021
Läppäri maksaa?
11
108
Vastaukset
- Anonyymi
Kouluista saa erikseen pyytämällä lainaan koulujen koneita. Sinun täytyy vain mennä kertomaan koulun toimistolle, että tarvitset koulutöitä varten koneen ja niiden läppäri tulee sinulle lainakäyttöön - heidän asetuksillaan ja ehdoillaan.
- Anonyymi
Tietysti jos elämäntilanteesi on sellainen, että pääset kotona tietokoneelle niin silloin et saa läppäriä koululta.
Käytännöt riippuvat täysin lukiosta ja etenkin kotikunnasta, joten sieltä kysymään tai ottamaan selkoa muutoin verkon kautta.
- Anonyymi
Jos et itse pysty ostamaan kannattaa kysyä kunnan sosiaalitoimistolta tukea tietokoneen hankintaan opiskelua varten.
- Anonyymi
Tää on hyvä jos ei koululta saa lainaan. Mutta täytyy muistaa, että uutta ei sossulta saa jos päättää myydä koneen yms. ja alkaa pyytämään uutta. Sekä budjetti on tiukka, että ei mitään pelikonetta jne. vaan oikeasti perusläppäri vain koulutöitä varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on hyvä jos ei koululta saa lainaan. Mutta täytyy muistaa, että uutta ei sossulta saa jos päättää myydä koneen yms. ja alkaa pyytämään uutta. Sekä budjetti on tiukka, että ei mitään pelikonetta jne. vaan oikeasti perusläppäri vain koulutöitä varten.
sossulta saa sosiaalista lainaa läppärin ostamista varten, eli käytännössä voi ostaa kaupasta uuden läppärin sillä rahalla jonka sossusta saa lainaa... sitä en tiedä että voiko sillä rahalla ostaa käytetyn läppärin, joka itse asiassa olisi varmasti parempi kuin samalla rahalla kaupasta saatava uusi läppäri...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sossulta saa sosiaalista lainaa läppärin ostamista varten, eli käytännössä voi ostaa kaupasta uuden läppärin sillä rahalla jonka sossusta saa lainaa... sitä en tiedä että voiko sillä rahalla ostaa käytetyn läppärin, joka itse asiassa olisi varmasti parempi kuin samalla rahalla kaupasta saatava uusi läppäri...
Niin saa, mutta ei sitä lainaa saa kuin tietyn summan verran ja yleensä alakanttiin. Sitä en myöskään tiedä, että käykö käyetty -a inakin pitää olal selkeä ostokuitti todisteena, että on sen kannattavan ostanut. Periaatteessa käsinkin voi kirjoittaa kuitin/kauppasopimuksen, jossa ostajan ja myyjän allekirjoitus. Joskus sossut lastensuojelussa pyysi käsin kirjoitettuja kuitteja kun viettivät aikaa lapsen kanssa kaupungilla ja jäätelökioskeista yms. ei saanut kuitteja automaattisesti. Ihan syystä nykyään kaikkialla pitää kirjoittaa kuitti, koska selkeyttää paljon asioita molemmin puolin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sieltä mitään lainaa saa vaan maksusitoumuksen eikä tarvi mitää lainoja maksella takasin…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sieltä mitään lainaa saa vaan maksusitoumuksen eikä tarvi mitää lainoja maksella takasin…
Riippuu tilanteesta. Maksusitoomus tai laina. Periatteessa sama idea, että hyvin rajallinen sellainen joka riittää vain pieneen. Ja laina pitää maksaa takaisin.
Oletettavasti nuorelle annetaan maksusitoomus, yleensä vanhemmalle henkilölle tai isompaan tarpeeseen annetaan laina.
- Anonyymi
Kai sen koulu maksaa veikkaisin että kaikki saa saman kauden koneen lukuvuoden alussa
Nyt kun oppivelvollisuus muuttui
Itse olen nyt menossa 8 saatin seiskalla Chromet lainaan kolmeksi vuodeksi seiskalla- Anonyymi
Laisen siis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648